19.3.2016
Fragment záznamu ze začátku 90. let, kde V. Zaznobin rozebírá židovskou problematiku a další historické a jiné aspekty a souvislosti.
Související materiály:
Cico Ciciak | 20.03.2016
Článok, ktorý dokazuje, že chyba v západnej "kultúre" (a teda aj u nás) nie je v nízkej natalite obyvateľstva, ale SYSTÉMOVÁ, v organizácii spoločnosti, výroby, prerozdeľovania spoločne dosiahnutých hmotných/nehmotných statkov...! Ideológia multi-kulti a "kobylky" sú forsírované úplne z iných dôvodov a slúžia úplne iným cieľom! Podobnosť so starovekým Rímom"v predvečer" jeho pádu aj v dôsledku nájazdu barbarov, je čiste náhodná!
Pe-tri | 20.03.2016
Viz. třeba tento střípek/argument do mozaiky:
http://skutecnosti.cz/soucasny-duchodovy-a-danovy-system-naprosto-mimo-realitu/
P.
ADM | 20.03.2016
ROZPOČET: přijmy do st. rozp. 1100 miliard Kč
výše státního dluhu 1663,7 miliard Kč
výdaje na státní dluh 64 miliard Kč
Přibližně 5,8% přijmů šlo na umoření státního dluhu.
http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/rizeni-statniho-dluhu/dluhova-statistika/struktura-a-vyvoj-statniho-dluhu
ALE přibližně 13 miliard šlo "jen" na úroky ZAHRANIČNÍHO dluhu, celkem je to aprox. 48 miliard Kč, tedy v podstatě rozpočet nějakého "většího" ministerstva.
Ministerstvo školství 137 miliard Kč a KDE jsou ty kádry?
http://www.mfcr.cz/cs/verejny-sektor/rizeni-statniho-dluhu/dluhova-statistika/naklady-statniho-dluhu
Zajímavá je položka 144,1 miliard do Všeobecné pokladní správy, což jsou přímy a výdaje "všeobecného" charakteru: výpalné koloniální vládě v Bruselu, stavební spoření, transfery obcím etc...
Ono by bylo docela zajímavé vidět čísla reálnější výkonnosti ekonomik Západních "soudruhů", bez kapitálu tvořeného tímto parazitováním. Možná by poté bylo třeba přehodnotit seznam nejvýkonnějších ekonomik.
udo | 20.03.2016
Keď uź sme pri tom,
uveďte prosím štruktúru výdajov.
Presnejśie percento prijmov,
idúcich na obsluhu tzv. "štátneho dlhu".
O privátnom ani nehovoriac..
Pričom oba sú v podstate protizákonné aj podľa dnešných merítok a minimálne ich úroćenie s okamžitou platnosťou právne nenapadnuteľne stornovateľné, odpísateľné.
Sudcu, ktorí sa protizákonne nejakou absurdnou interpretáciou právneho systému postaví na strany globálneho organizovaného zločinu finacistických štruktúr, by v podstate bolo nevyhnutné okamźite zatknúť a poźadovať v rámci balíčku protiteroristických zákonov pre neho nutne vrchné sadzby..
Bonus:
Drvivá väčšina DPH je odvádzaná v zahraničí na živenie sociálneho systému našich parazitujúcich zapádnych partnerov.
(Zdanenie v mieste spotreby). Princíp fungovania OSTKZ (pracovný tábor) 21.stor.
Západný roboś nikdy nepracoval a pracovať nebude.
Naposledy možno niekedy v 19. stor.
Kto žil v Nemecku, Británii, či Francúzsku, to dobre vie.
Slovenský roboš robí zhruba 8-10 násobne viac v prepočítaní na časovo-normovú jednotku. Český 7-9 násobne.
Rozdiel robí výlučne úroková sadzba, ktorá je smerom na východ stále vyśšia, čo zabezpećuje fikciu príťažlivosti západného neokoloniálneho modelu hlavne pre bezpriezornú lúzu.
Korupcia na západe je systémová, legálna a neporovnateľne vyśšia, ako u nás. Zapádom vlastnené prestitutky na SK/CZ vśak musia programovo povinne na ochranu záujmov svojich Panov vždy na korupciu, ako falośný zdroj, stopu problémov poukazovať a tak toky, kruhy svojich fírerov chrániť.
ADM | 20.03.2016
Struktura příjmů do státního rozpočtu:
35,5% Sociální/zdravotní
16,3% DPH
15,2% nedaňové a kapitálové příjmy, transfery (zisky sp, cla, dotace...)
13,6% spotřební daně (jednoduše phm, plyn, alkohol, cigarety...)
10,0% daň z příjmu FO
7,8% daň z příjmu PO
1,6% ostatní daně
Odpůrci "mezikroku" ZP, jsou zpravidla buď to ti kteří o něm reálně nic neví nebo ti, kteří vědomě lžou. Statistických odchylka možná.
ZP jako jeden z nástrojů (I) GP může "paradoxně" vést k celoplošnému poklesu spotřeby a tedy i výroby. Vědět to různé ekofaShitstické hnutí, tak by místo "Free the climate defenders" mohli řvát "Mejk teh unconditional basic income rýl' " a byli by alespoň k něčemu užiteční.
Co se jewrejů týče, jsem rád, že ve videu zazněl názor obdobný tomu mému, je to jeden z malých krůčků prolomení tzv. "jewish stereotypes".
Jana | 21.03.2016
Generál Petrov byl odborník a dle mého i dobrý člověk, škoda že již není mezi námi. Nevíte prosím Vás jestli jsou ještě nějaká jeho opravdu moc zajímavá videa otitulkovaná? Našla jsem pouze v RJ, ale s mou znalostí ruštiny rozumím tak 80-ti procentům, což je zoufale málo na pochopení řečeného.
Cico Ciciak | 20.03.2016
KSB - General Petrov o smyslu života - Zmysel života
-----------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=c02GNx1VtV8
Lin | 20.03.2016
Podle toho, co potřebuješ znát. Jestli "příběh židů" - ten je obsažený ve Starém zákoně.
Hox | 20.03.2016
Potřebné info je v "tlustých knihách" od VP, tyto videa jsou jen takové fragmenty, "upoutávky"... je taky cca hodinová přednáška "GP a struktura elit" od Pjakina, která popisuje trochu větší obrázek.
Lenka | 19.03.2016
Děkuji tomu, kdo tyto záznamy překládá. Je mi velice líto, že není otitulkovaný celý původní záznam. V těchto 2 videích mi stále chybí nějaké informace pro pochopení celku. Sleduji Pjakyna delší dobu a některé jeho poznámky by toto dokázalo vysvětlit a i historické souvislosti by byly čitelnější.
** | 20.03.2016
No zašli jsme-jste moc daleko. Nikde jsme nepsal, že jsem PROTI, jen jsem s mírným humorem napsal, že jistá skupina již takto v "budoucnosti" žije z NP. Vše ostatní je již šum a podsouvání něčeho, co jsem tak nemyslel.. Tímto to uzavírám.. Mějte se..
Cico Ciciak | 20.03.2016
To nemáme zavádzať niečo pozitívne len preto, že sa bojíme zopár cigošov?! Potom nechytaj do ruky ani nôž, nesadaj do auta..., keď sa bojíš a zostaň radšej zalezený doma pod posteľou! :DD Normálny ľudský (zvedavý) prístup by bol: vyskúšať a uvidieť na vlastné oči v praxi, miesto tliachania a teoretizovania kadejakých zažratých nepodložených dogiem!
Cico Ciciak | 20.03.2016
Genetický skupiny?! A čo tak skôr "kultúrne" skupiny?! Lebo genetika sa dedí a kultúra sa dá naučiť!
udo | 20.03.2016
Myslíte si, źe pre Človeka, ako jediného v prírode,
neplatí zákon Normálneho štatistického rozdelenia,
rozlíšenia tzv. Gaussovej krivky?
k predchádzajúcemu príspevku:
Duch je jedna z foriem Mathériaé (Energie).
Má taktiež rozhodne a nevyhnutne
svoju InFormačnú charakteristiku
a charakteristiky (parametre) prísluśných Mier.
Ak neprestanete deliť svet na
"Hmotno" a "duchovno",
nikdy sa z programovej ilúzie
tohto apokalyptického matrixu nevyslobodíte.
Ide o jednu z "bezpečnostných" pascí
vášho košiara, väzenia.
Svet je vskutku jeden
..trojjediný MIM
Konkrétne Miery sa v nekonečnom transformačno-optimalizaćnom procese inFormujú (prenášajú a menia)
podľa objektívnych socionaturálnych zákonov
do ďalśích foriem (obrazov) Mathérie.
To vyzerá byť základný algoRytmus tvorenia, sTrojenia.
NIe ilúzia nádchy ľudstva HEPČí
Hmota (Energia) a Priestor a Čas..
ako dva protežované, cielene akcentované osvetľované druhy Mier, ktorých úlohou je ostatné svety skryť
a ČeloVěku tak hľadaniu, nachádzaniu Miery (Boha?) zabrániť..
** | 20.03.2016
No já jsem jen měl tuto myšlenku - většina lidí asi bude pracovat "pro radost", i když ten ZP budou mít. Je to věc seberealizace a taky třeba jako účelné využití volného času. To je kapitola sama pro sebe - jak smysluplně využít ten volný čas, pokud by člověk mohl pracovat třeba jen 2-3 dny v týdnu.
Ale zpět k nepřizpůsobivým - zde jsem uvedle myšlenku, že jisté genetické skupiny asi pro radost pracovat nebudou a jen se "povezou" se systémem..
Nebo se možná pletu a kdyby se Romům nabídla pěkná a zajímavá práce, tak třeba na ni budou stát frontu, nevím..
Takže v čem je to nepochopení problematiky - muslíte si, budou Romové dobrovolně pracovat nebo ne??
Berme to ale statisticky, i mezi bílými je hodně těch, co pracují jen pro to, že musí a až nebudou muset, zhnijí před televizí..
Cico Ciciak | 20.03.2016
Reagujem na tvrdenie: "království boží = vítězí duch nad hmotou/formou energie".
Cico Ciciak | 20.03.2016
Ale, ale... To je číry extrémizmus, ne-miera, ne-rovnováha...
jill | 20.03.2016
království boží = vítězí duch nad hmotou/formou energie,
jde o to, aby si toho ducha a že jím jsou uvědomili všichni lidé, ne jenom o něm tlachali jak TO chápou/myslí,
pracovat/činit může opět pouze "duch človéka", jinak je to ego člověka, který není uvědomělý/spravedlivý, tudíž není posledním v království
Six | 20.03.2016
Osobně mám opačnou zkušenost, že právě "chytré okolí" mě označuje za blázna, když s tímto vyrukuji.
Realita je taková, že většina není schopna pochopit přínos, protože tuto věc posuzují dle svých zažitých zvyků a informací (předem schválených, jsou schopni myslet jen v schválených mezích), materialisti jsou fakt extrém, další jejich level je očipování. Prostě bioroboti.
Někdo tu zmínil cikány - opět absolutní nepochopení problematiky. Právě s tímto přístupem,by neměli žádné výhody.
Cico Ciciak | 20.03.2016
Predniesol si tu celkovo slabé argumenty na hlinených nohách. Tu ide o to, že židia nemohli na púšti pracovať, ani keby chceli a potom im to ich kurátori ešte aj naočkovali ako religiózne dogmy, kde mali zakázané vykonávať niektoré druhy práce. NZP sa beztak ľudstvo nevyhne, pretože začína celosvetovo výrazne klesať potreba ľudských zdrojov v dôsledku extrémneho nástupu robotizácie a automatizácie. Ekonomický a politický nezmysel to určite nie je, tak tu prosím ťa nelži, dobre? Takisto sa aj zo strany tvorcov a propagátorov tohto sociálno-ekonomického modelu, rozoberajú jeho potenciálne problémy! Pozri si o tom zopár videí a potom kecaj. A ak v NZP diskusiách začneš hneď argumentovať bez akýchkoľvek faktov, že je to totálny nezmysel, alebo: "...v pote svojej tváre..." a bla bla bla..., tak jasné, že ťa v momente každý zástanca pošle do...
Peter Staněk: Začína sa 4. industriálna revolúcia
----------------------------
https://www.youtube.com/watch?v=0Ye04k-vHus&feature=share
Dušan | 19.03.2016
Viem vypadá to podozrivo ale myslím že keby bolo jasné že tie peniaze (základná obživa) vychádzajú z výkonu miestnej/svetovej ľudskej ekonomiky a nie manna ktorá sa zjavuje ako zá-zrak ....
Tak by to myslím nemal byť problém.
jana 123 | 22.03.2016
podla mna je harmonia v prijatí dobrovolnej i povinnej práce,
dobrovolná práca nám dáva možnosť výberu, avšak povinná nás účí
poslušnosti a pokore - ukáznenosti a dôležitá je vyváženosť oboch,
i čo sa rozvoja osobnosti týka, dobrovoľné pre radosť zo slobody, povinné pre radosť z užitočnosti. Darebáci a lenivci by mali jesť ovocie, ktoré zasadili rovnako ako ľudia usilovní. Nemám tým na mysli ľudí odpočívajúcich a využívajúcich zaslúžený odpočinok
Cico Ciciak | 20.03.2016
Náš neo-liberál Šulík sa pokúša(l) zaviesť akúsi paródiu na NZP:
Odvodový bonus - Kniha od Richarda Sulíka na reformu v odvodoch - Šulíkova fraška na "nepodmienený základný príjem"
----------------------------------------
Odvodový bonus – Zmena paradigmy
--------------------------------
http://sulik.sk/odvodovy-bonus-zmena-paradigmy/
Bloger poukázal na veľký háčik v Sulíkovom programe: Bohatým dávať a chudobným brať, Mihál sa bráni
----------------------------------------
http://www.topky.sk/cl/1000863/1529229/Bloger-poukazal-na-velky-hacik-v-Sulikovom-programe--Bohatym-davat-a-chudobnym-brat--Mihal-sa-brani
Chcete zarábať menej? Voľte SaS
-------------------
http://kuruc.blog.sme.sk/c/403436/chcete-zarabat-menej-volte-sas.html
Odvodový bonus (úvod)
--------------
http://blogy.hnonline.sk/jozef-mihal/odvodovy-bonus-uvod
Tento článok bude o saskárskom odvodovom bonuse, o ktorom Sulík básni už desať rokov. Má to byť základná štátna dávka pre každého z nás. Kedysi som bol tiež veľkým fanúšikom odvodového bonusu, dokonca som stranu SaS volil. Veď komu by sa nepáčil nápad, že každý bez rozdielu dostane mesiac čo mesiac 198,09 eura a k tomu výplatu. Najmä, keď vieme, aké mizerné mzdy vyplácajú slovenskí zamestnávatelia. Znie to skoro ako základný príjem pre každého, no s tým rozdielom, že pri odvodovom bonuse sa táto dávka znižuje o desať percent z vášho príjmu. (Ale keď nezarábaš nič, tak z toho životného minima cca. 200 euro sa ešte odpočíta daň!) To znie stále dobre, nie? A navyše sa viaceré štátne dávky nahradia jednou, viaceré odvody dvoma, znížia sa sadzby, celé to bude prehľadnejšie, jednoduchšie, výhodné a úžasné. Najmä pre zamestnancov a živnostníkov. Ale vlastne pre každého. Toľko Sulíkov marketing.
Prečo je to tak? Prečo bohatí na odvodovom bonuse bohatnú a chudobní chudobnejú?
-------------------------------------
Filozoficky je to preto, lebo koncepcia odvodového bonusu presne odzrkadľuje Sulíkov pohľad na svet. Človek, ktorý má desaťtisícové mesačné príjmy pohŕda tými, ktorí zarábajú málo. Napriek tomu, že práve zamestnanci sú na Slovensku tí, ktorí financujú štátny rozpočet v oveľa väčšej miere ako podnikatelia, napriek tomu, že oni sú tí, na ktorých táto krajina stojí, Sulík vo svojej knihe o odvodovom bonuse tvrdí, že hospodárstvo patrí spoločníkom firiem, akcionárom, majiteľom kapitálu a nehnuteľností, a nie pracujúcim. Keby bol Sulík ekonómom v pravom slova zmysle a nie primitívnym počtárom, uvedomil by si, že hospodárstvo prosperuje iba vďaka pracujúcim, ktorí vytvárajú dopyt po službách a výrobkoch. Daj pracujúcim minimálne alebo nulové mzdy, zruš tak kúpyschopný dopyt, a hospodárstvo, ktoré podľa Sulíka patrí spoločníkom firiem, akcionárom a majiteľom kapitálu, skolabuje.
Cico Ciciak | 20.03.2016
Presne tak, v kapitalizme sa kopec práce, činnosti a výrobkov (ktoré v podstate normálne nikto nepotrebuje) urobí úplne zbytočne. Vyrábajú sa kadejaké gadžety len preto, aby sa kapitalista napakaval a otrok mal čo robiť a nezlobil ("plná" zamestnanosť). Alebo sa naschvál do výrobkov zabudovávajú kurvítka, respektíve vyrábajú veci s nízkou životnosťou, z podradných materiálov, zase len preto, aby boli zisky a chátra nemala čas premýšľať nad tým, ako vybudovať "Kráľovstvo Božie" tu na Zemi.
Sugar | 29.03.2016
Musíte pochopit, že s příchodem ZP se změní struktura myšlení běžných lidí, která bude odlišná od té dnešní, člověk se stane svobodnějším, veselejším, bude mít více energie. Z toho důvodu dojde k uvolnění tvořivé energie, kterou lidé začnou více využívat ve svém životě. To je opravdová "kreativa".
Dnes to není možné, protože lidé žijí pod neustálým stresem...
Já když mám klid např. rád posekám, zaleju, vykopu atd. Nehledě o opravdu tvůrčích činnostech, kterých mám v "kaslíku" uloženo požehnaně a jen čekají, až se na ně dostane času. Vy ne?
Tak se zastavte, v klidu jednou týdně rozjímejte někde v přírodě a uvidíte, že "CO DĚLAT" se vám začně samo ukazovat.
jh | 21.03.2016
lin, ja makam 200+ hodin mesacne, plus este doma a este sa venujem aj rodine. ma to pre mna negativne ucinky? mozno, ale nemusi mat, pretoze robim aj protiopatrenia, aby ma v 50-tke nekleplo. vacsina ludi lin, je tak hnila, ze ich tento system v tej hnilosti iba utvrdi. je to o akomsi zaklade, ktory bud mate, alebo nemate. ten ziskate v utlom detstve, neskor uz mozete zabudnut, ze ludi nieco donutite spravit, pripade, ze oni budu akoze sami kvoli nude, ci z inych dovodov nieco samostatne riesit. moznoze kratkodobo by to tym ludom aj pomohlo, par z nich by to aj nakoplo, pre vacsinu, ktora sa vobec nevie zorientovat by to bola katastrofa. ja som bol tiez vela krat na hrane aj za nou, bez penazi, podpory a pod, a zacal som kvoli tomu fetovat, ci chlastat? ani ma to len nenapadlo. to je ten zaklad, ktory bud mate, alebo kedykolvek spadnete dolu. preto tomuto systemu fakt neverim. vdaka kazdopadne za diskusiu, vsetko dobre..
Lin | 20.03.2016
Tak... to oba chápeme úplně jinak.
1) Systém tak dál půjde, protože to jinak neumí. Celá ta slavná "ekonomika" je takto nastavená. I kdyby byla válka, tak jistá sorta lidí bude nadále bohatnout a "hrnout pod sebe".
2) Nikde jsem netvrdila, že ZP je úžasný (no... ono "úžásný" vlastně znamená strašný, hrozný). Už to tu bylo v diskusi napsané, že ZP je jen cosi jako přechodný stupeň.
Vy v ZP vidíte nebezpečí, že lidé zdegenerují.
Já už dneska vidím zdegenerované a to právě tím, co tu je = otrocká a vyčerpávající práce za nuzáckou mzdu, žádná radost ze života, totální vyčerpání, vyhoření. Proč lidé sedí hodiny u telky, pijí a drogaří? No právě proto, že si tím kompenzují životní beznaděj. Je to pro ně útěkem z reality. A ZP může (podle mého mínění) aspoň některé (ještě "živé") z tohoto beznadějného kolotoče vysvobodit.
Už jen to, že se dneska spousta lidí bojí v práci ozvat, aby nedostali vyhazov, což by obnášelo ohromný problém pro rodinu. Takhle budou vědět, že nějaký jistý příjem mají a s tím vyžijí, než si najdou práci novou. Nebo - budou moci přijmout i méně placenou práci, která je sice baví, ale dneska by se tím neuživili. Nebo - nebudou muset čekat na stanovený věk s odchodem do důchodu. Víš, kolik lidí má zdravotní problémy a to jen proto, že musí hodiny a hodiny dělat jednostranně zaměřenou práci? I sezení v práci 8 hodin u PC a zírání na monitor má zdravotní následky. Dost lidem by pomohlo, kdyby mohli na pár let "vypnout" (nebo aspoň zvolnit) a dát si do pořádku tělo i psychiku - a tím si prodloužit život.
jh | 20.03.2016
lin, ZP je ale uvazovanie sposobom, ze vsetko pojde dalej tak, ako ide, teda budu sa robit veci nadvyrobou a s kurvitkami. teda, niekto si potrebuje zabezpecit nejaku tu pracovnu zakladnu, a zaroven, aby mu ludia nerebelovali, tak im bude musiet nieco hodit. takze v com je ten system tak uzasny? ved chce udrzat ludi na infuzii, ako otrokov, navyse, velku vacsinu z nich totalne zdegeneruje. nic to neriesi. a to ze to ide robit svajciarsko je mi uplne jedno, je to taka ista posahana fizelska krajina, ako kazda ina na tejto zemeguli. maju sa tam dobre vieme z akych dovodov..
ZP je len dalsia z moznosti, ako ludi, tentokrat pasivitou a vylihovanim oslabit a pretlacit dalsie sracky. inak prace je samozrejme dost, a je jedno, ze bude nahradzovana robotmi.
eva | 20.03.2016
asi pokračování boje nanajských chlapců https://www.youtube.com/watch?v=4IUrs-XEtkk
Lin | 20.03.2016
Jenom mě ještě napadlo...
Pokud někdo neví, co je to "boj nanajských chlapců", pak jde o tradiční lidovou zábavu, jejíž původ je (snad) někde na Sibiři. Taková lidová moudrost a jde přesně o tohle:
https://www.youtube.com/watch?v=ztstTo3dVp4
Lin | 20.03.2016
Vím, že ZP má své přívržence i odpůrce - a argumentují zhruba jako my dva.
Jenže pokud se ZP zaobírá taková země, jako Švýcarsko (a možná bude úplně první, která to zavede), pak je to signál, že se ZP jako s východiskem počítá i GP. Jde totiž hlavně o východisko, ta spokojenost lidí vyplynula tak nějak "bokem".
Když totiž rozebereme současnou situaci (samozřejmě - dle mého chápání věci), tak se vyrábí většinou předměty "spotřeby" a - jak píše Cico - i s "kurvítky", aby vám vydržely jen pár roků. K těmto věcem je potřeba alespoň nějaká kupní síla, protože spotřeba boháčů to fakt nezachrání. Kde ale brát tu kupní sílu, když je čím dál tím obtížnější najít práci? Co dneska, když je nezaměstnaná snad půlka republiky? Přerozděluje se stejně spousta peněz na sociální dávky (a do budoucna to bude ještě horší). A nerozděluje je pouze kvůli nějakému sociálnímu smíru nebo dokonce z "humanity", aby lidé nechcípali hlady na ulicích. Hlavní je, že skoro polovina se státu vrátí zpět a to jen proto, že si lidé můžou "něco" koupit.
Brojí se proti kuřákům a pijákům a někteří lidé se ptají "proč to stát nezakáže". Nezakáže, protože by přišel o hlavní zdroj svých příjmů - takže ten "boj" je jen předstíraný, cosi jako "boj nanajských chlapečků". Z litru benzínu (nafty, prostě PHM) jde státu víc jak polovina. A spolu s DPH tvoří největší složku státních příjmů (protože to DPH platí také každý z nás, stačí se podívat na účtenku, co jste zaplatil ze svého nákupu státu). Takže - když nebude kupců, stát nebude mít příjmy. Co bude přerozdělovat?
Nehledě k tomu, že ZP nestojí jen na tomto, ale počítá se v něm se zdaněním práce strojů, protože dnes je lidská práce dražší právě kvůli tomu, že je státem zdaňovaná - a strojová ne. A ještě to není všechno, počítá se tam ještě se spotřebou energií (energovarianty), ale to už je pro mě příliš tenký led, proto nebudu rozebírat.
Závěr (úplně laický): stát potřebuje, aby lidi kupovali a pokud nebude za co, může to zabalit.
PS: Vím, že 3D tiskárny nevyrobí vše, ale berte, že jsou v začátcích a už dnes nahradí nezanedbatelné číslo lidí. V jiných technologiích ještě před deseti lety bylo také neuvěřitelné, co je dnes realitou.
A jak už tu mnozí napsali - není to o tom, že všichni rázem přestanou pracovat a budou si užívat. Pro ČR byl ZP ještě před pár lety vypočítaný na cca 11 tisíc. To mají dneska u nás důchodci. A nevím o tom, že by si mohli "užívat"...
jh | 20.03.2016
menej emocii, zatemnuju ti mozog, potom nevies normalne reagovat. samozrejme ze chcu zostat pri korytach, a preto sa vobec nesnazia robit veci inak. moj prispevok sa s tvojim vobec nevylucuje.
Cico Ciciak | 20.03.2016
Ty hlupák, oni to pretláčajú preto, lebo vedia, že bez toho by prišli o riadenie, respektíve by sa im to celé totálne zrútilo pod rukami! Si myslíš, že sú takí sprostí ako ty a pôjdu proti objektívne nevyhnutnému sociálnemu procesu?
jh | 20.03.2016
tento prispevok sa zobrazil ako od lin, ale mal byt od jh, zaujimave..
lin | 20.03.2016
vas prispevok presne ukazuje, ze ked sa nespoji prax s teoriou, tak vam vychadzaju na konci nezmysli.
napr.: "Třeba díky 3D tiskárnám zmizí nejen pracovní místa, ale i profese, bude potřeba jen pár lidí na obsluhu a doplňování materiálu."
bohuzial, je to utopia, nie je to take jednoduche, aj ked vyvoj ide dopredu, nebude mozne tlacit vsetko. to sa proste neda. pevnost neojebete, nie vseko je mozne tlacit kvoli tvaru napr., nieco musite tlacit v X kusoch, potom lepit, dalej opracovat, je toho fakt vela, co este nejde a ani nepojde podla mna. resp. to poviem inak, radsej spravite formu tak ako doteraz, a vyfuknete to cez formu.
"Myslím, že by si mnozí lidé znovu začali pěstovat "své" jídlo."
myslene dobre, ale v kontexte toho, ako sa vsetko ubera, vam nebude za chvilku dovolene si nic pestovat.
ano, umele miesta sa vytvaraju, pretoze stat vedu totalni degesi. pretoze nemaju sajn, ako vlastne podporit ekonomiku okrem toho, ze podporuju velke konglomeraty, pretoze maju za to, ze na ne za nabaluju dalsi podnikatelia a tym padom vsetko pekne rastie. im vyhovuje dat peniaze jednemu, ako sa jebkat s 1000-cami malych podnikatelov. pointa je, ze nevedia nic o riadeni.
co sa tyka toho zakladneho prijmu, je to len dalsi z tych klincekov do rakvy clovecenstva. tiez je zrudne od niekoho pozadovat, aby pracoval na stat, az potom si bude moct nieco uzivat, ako je to v prispevku nado mnou. takisto je naivne si mysliet, ako udo, nic osobne inak udo, ze ludia sa zrazu rozhodnu robit to, po com tuzia. nic take za sucasnej konstelacie aka je, nehrozi. dajte ludom ZP a mozeme to tu rovno zabalit. oni vedia co robia, inak by to nezacali pretlacat. vsetko dobre..
eva | 20.03.2016
Takhle pracoval otec mého tchána za velké krize ve 30.letech v Tatře a protože měli jen jednoho syna, uživil se a postavil malou chalupu. Kdo měl dětí více, už to moc nezvládal...Tehdy to takhle řešily odbory, na jednom prac. místě byli dva zaměstnanci.
Dnes by to slo taky změnit a to snížit produktivitu. Ta je totiž vysoká, zahraniční vlastníci tvrdě vykořisťují zaměstnance a podílejí se na nezaměstnanosti.
Lin | 19.03.2016
Jaký průzkum? Základní příjem je rozpracovaná metoda, fungující a pracovalo se na ní několik desetiletí. Žádná fikce ani sci-fi, ale nutnost, po které budete volat ne za padesát, ale už za deset let. A víte proč? Protože práce není (už teď) - a jak píše Udo, jsou vytvářená umělá pracovní místa - tisíckrát víc, než za proklínaných "komoušů". Nevím, jak na Slovensku, ale v Čechách vytváří nová pracovní místa už jen stát. A co z toho? Úřednická armáda nic nevyrábí, takže "ekonomika" už jen předstírá, že "žije".
V nejbližší budoucnosti nahradí spoustu lidí technologie a zařízení, o kterých se dneska tak možná ještě čte. Třeba díky 3D tiskárnám zmizí nejen pracovní místa, ale i profese, bude potřeba jen pár lidí na obsluhu a doplňování materiálu.
Základní příjem není nic "zadarmo". Zjednodušeně - jde o přerozdělování daně ze spotřeby (kterou dneska polyká jen stát a stejně přerozděluje na sociální dávky - a pěkně nespravedlivě). Podle mého je tisíckrát lepší pobírat ZP, než procházet ponižující proces na úřadu práce, když člověk o práci přijde.
A neznamená to, že po zavedení ZP by nikdo nepracoval. Ono by to zase nebylo tak moc - stačilo by na přežití, aby člověk neumřel hladem. Žádné jiné dávky, důchody či nemocenské by nebyly - prostě každý dostane od státu jen to, co mu náleží. A pak by lidem stačilo, že by pracovali třeba 4 hodiny denně (a tím by se pak na 1 pracovním místě mohli vystřídat 2 lidé). Jiní by se mohli beze strachu a pravidelného lítání po úřadech kvůli sociálním dávkám starat o své rodiče, děti... Myslím, že by si mnozí lidé znovu začali pěstovat "své" jídlo.
Víte - v podstatě jde o to, co vy zrovna vnímáte jako "práci". Chodit do zaměstnání a pracovat na někoho nás dneska nutí přes 40 let našeho života. Ano - pracujete "na někoho" a úplně zadarmo půl roku - a to každý kalendářní rok (někdy míň, někdy víc - podívejte se na Den daňové svobody). Jsme tedy na tom hůř, než za roboty nevolníci. Ti pro pána pracovali od 5 do 30 dní v roce (podle druhu práce a profese). Zadarmo tedy za svůj produktivní věk odpracujete nejméně 20 let...
Zivot bez prace | 22.03.2016
Udo, Cico Ciciak, mate deti? alebo ste učitelia?
Ja nehovorím za všetkých, to by som si nedovolila,
jedna vec je to, čo chcú ľudia hlboko vo vnútri svojej duše a druhá strana je realita - intelektuálny a duševný rozvoj a poctivú a zmysluplnú prácu - prečo teda sa mládež do tej poctivej a zmysluplnej práce nehrnie? prečo - keď majú slobodnú voľbu výberu povolania - málo ľudí chce byť elektrikárom, murárom, inštalatérom, zahradníkom ? prečo chcú byť toľkí odborníkmi na masmedialnu komunikáciu, finančný manažment, politolog a čojaviem čo ešte ale manuálne sa chce pracovať len málokomu? Prečo nám potom toľko zručných odborníkov chýba a na druhej strane máme neuplatniteľných prebytočných VŠ - pri pokladniach v supermarketoch? A čo bude robiť spoločnosť, kde sa na baze dobrovoľnosti nikomu nebude chcieť toho smetiara robiť a všetci budu chcieť pracovať v banke? Zabúdate však na jednu vec, k osobnostnému rozvoju patrí i odriekanie, zdržanlivosť, pokora, obetavosť, sebazaprenie ...- sú to cnosti, ktoré sa dosahujú práve poslušnosťou a aj manuálnou prácou a aj tým, že spravím prácu, ktorá je potrebná, aj keď sa mi práve nechce, a aj keď mi tá práca nevonia. Nie je umenie vykonávať prácu, ktorú som si vysníval, ale umenie je nájsť zaľúbenie v práci, ktorú je treba urobiť a je užitočná spoločnosti - planéte.
Pe-tri | 22.03.2016
- Možná že jádro nedorozumění spočívá v nedostatečném rozlišování mezi vzděláním a vědomostmi. Jsou to totiž objektivizované vědomosti a nikoliv zavádějící (na více či méně úmyslných nepravdách, polopravdách a omylech postavené) vzdělání, které stojí v základech moci. Jak byste např. oznámkoval dítě, které se vzdělalo až natolik, že Vám doma slavnostně sdělí, že Evropu od Hitlera osvobodili Američané ?
- To, že chce-li člověk držet krok s dobou bude se muset celoživotně se vzdělávat není nic nového, ani Zaznobinův vynález. Už ke konci 70-tých let minulého století to byl odkaz (technických) VŠ svým absolventům, aby neusnuli na vavřínech a pokračovali v sebevzdělávání. Co je na tom nové, je kontext Zákona času, do kterého byl tento poznatek zasazen. V této souvislosti je spíše zajímavé, jak to bude dál v době, kdy např. 5-ti leté studium na VŠ bude delší než obměna společensky využitelných informací, které škola učí. I tohle je jeden z faktorů dnešní krize vzdělanosti (ztráty motivace učit se v podmínkách, kdy doba výuky nějakého poznatku je delší než samotná platnost tohoto poznatku), který čeká na řešení a na který zákon času jasně ukazuje. Osobně nevidím jiné řešení než v smysluplné dělbě práce dle predispozic/talentů jednotlivců. Ale k jejich odhalení (těch individuálních predispozic) jsou potřebné podmínky. A s tím souvisí ten nový hodnotový systém kryjící záda ekonomickým reformám. Je to IMHO správná připomínka, ale je vyřešena tím, že se explicitně bavíme o modifikaci na 4. prioritě, ale implicitně o realizačním rámci v řečišti KSB. A když se bude těm starším/zkušenějším/svobodnějším, dařit chápat a následně i do praxe uvádět změny ohledně P1 - objektivnějšího světonázoru než biblický koncept, P2 - pravdu o minulosti ze života/bojů našich (mnohdy úctyhodných) předků, P3 - podstaty davo-elitářských, zotročujících ideologií a P4 - uvolnění časového přetížení, zákeřnými dluhovými pastmi vzniklého, potom možná začne i ta mládež být správně motivovaná se něco PRAVDIVÉHO naučit a lidé, se budou moci konečně nadechnout, rozhlédnout, zklidnit, poléčit, popřemýšlet a zkorigovat své snažení směrem od neproduktivního lelkování k produktivní seberealizaci. A jedním z výsledků bude i návrat všeobecné vzdělanosti (v objektivních zákonitostech, nikoliv v bludech) na piedestal lidskosti se všemi s tím spojenými inDiviDuálně signifikantními a sociálně-konstruktivními konsekvencemi.
P.
Lexa | 21.03.2016
Cico, hele, husy jsme spolu nepásli. Rád bych, abyste tady jasně zdůvodnil, kvůli čemu mě považujete za fašistu, a čím konkrétně propaguji sociální darwinismus a maltuziánství.
Já když si tu čtu některé komentáře "znalců" jako jste vy, připadáte mi jako zastydlí fanatičtí marxisté-leninisté, kteří mají o to méně životních zkušeností s lidmi a už zapomněli pohádku o Pyšné princezně. Když švec nemusel dělat tak co? Nedělal. Prostě se válel. Pracoval na sobě? Ne. Většinu lidí nutí k činnosti životní okolnosti. Jen malé procento na sobě pracuje cílevědomě. Jestli si myslíte, že když všem budete dávat za nic, že přijde ráj na zemi, tak to se mýlíte. Přijde ještě větší degenerace.
Tím nijak neobhajuji parazitický systém. Je jenom třeba, aby skončil a byl vybudován nový, spravedlivější. Ale začínáte tady od 4. priority a to je málo. Aby lidé využili svůj čas produktivně, potřebují hodnotnou náplň, to znamená nový hodnotový systém a - vzdělání. Mimochodem - Zaznobin říká, že kdo za chvíli už obstojí jen lidé, kteří se dokážou stále přizpůsobovat rychlým změnám, tj. vzdělávat se samostatně. Tak mi ukažte, kdo to dokáže, když je negramotný, protože opovrhuje nedokonalým vzdělávacím systémem. Proberte se, člověče. Kolik vám je let?
Cico Ciciak | 20.03.2016
Nikto netvrdí, že dávka NZP bude neprimerane veľká a ani, že to bude zajtra! No tak v 1. rade sú deštruktívne/špekulatívne obory a degradačný segment hospodárstva (alebo ako by som to nazval) práve dôsledkom honby za ziskami a udržaním si moci. Neviem, aký súvis to má s NZP. Ten experiment s myškami bol o niečom inom, daj si to ešte raz. Mám dojem, že si fašista, však ty otvorene propaguješ sociálny darwinizmus a maltuziánstvo.
Lexa | 20.03.2016
Chápu jak to myslíte, ale nesouhlasím tak zcela. Jak to jde dohromady s oním "vzdělání znamená moc?" Když porovnáte děcka v rozvojových zemích s jakým zápalem se chtějí učit a nemotivované děti u nás, vidíte, že to není normální. To není jen školou, roli v tom hraje rodina a informační pole. Máte pravdu, že náš systém vzdělání má mnoho co zlepšovat - zásadní chybou je absolutní převaha žen - učitelek, společné vzdělávání dívek a kluků a financování podle počtu žáků.
Osobně jsem prošel ještě socialistickým školstvím, ať bylo jakkoli nedokonalé... Díky bohu za něj! Neumím si představit, že bych se bez základů, které jsem tehdy dostal, mohl dnes vůbec orientovat v tom, co se děje ve světě.
udo | 20.03.2016
Reakcia detí je VŽDY ZDRAVÁ.
I pri samovražde. Rýchlej, i pomalej..
Systém, koncepcia je chorá.
Nekoncepčná.
Pri Zmenenej logike sociálneho správania
je reakcia supersystému prakticky okamźitá.
Viď proces sociálnej hygieny.
I kmotri vo Švajci, Hol(y)lande musia pripustiť to,
čo mohli vydávať stáročia za dôvod umelej deprivácie (vášho názoru). T.j., keď bola spoloćensky najprospešnejśia práca najhoršie finanćne hodnotená (ba až prenasledovaná), a parazitická činnosť (kolaborácia s otrokárstvom démonkratov) najbonitnejšie odmeňovaná.
Čudujete sa deťom,
ľuďom na dedine,
že NA TO s..rú otvorene?
Prirodzene podvedome odmietajú podporovať svojou prácou
apokalyptický režim kolektívnej samovraždy.
KONAJÚ úplne správne, ľudsky.
Každé normálne dieťa sa rado hrá,
tvorí, strojí..no škola túto základnú potrebu,
programovo ako prvú ubíja?
Otázka je, ako dlho eśte dopustíme
že pre režim i ďalej otrokov odchová..
Lexa | 20.03.2016
Ale v praxi to vypadá tak, že ten kdo sklízí bez práce, pohodlní a ztrácí smysl pro míru. Chce pak spotřebovávat víc než vydal. A dávání a braní, není-li v rovnováze, kazí charakter a v následku větší množství takových jedinců paralyzuje společnost.
Jako učitel mohu potvrdit ze své mnohaleté praxe, že velké procento populace se raději vyhýbá tvůrčí práci (jak duševní tak fyzické), protože to stojí větší úsilí a obnáší riziko neúspěchu. Mnoho lidí pracuje jen když musí, raději jen konzumuje (je to snadné). Mnoho lidí nechce přijmout osobní odpovědnst a raději jen mechanicky plní zadání druhých. Když vytvoříte lidem ideální podmínky ve kterých nemusí překonávat přiměřené množství překážek, zničíte jejich potenciál - prostě zdegenerují. Viz experiment s myšmi, který je na několika místech tohoto webu také zmíněn.
Tvůrčí fyzická práce má ten efekt, že ihned vidíte, zda vaše předpoklady jsou v praxi funkční nebo ne. Dnešní mládež, která takovou zkušenost nemá, často vykazuje defektní logiku v důsledku absence okamžitých korekcí životní praxí. Když to dotáhnou až na VŠ a dál, uplatňují své nezdravé myšlení na poli vědy - výsledkem jsou různé spekulativní obory, destruktivní pro společnost. To platí v první řadě u humanitních věd.
Cico Ciciak | 20.03.2016
Podľa seba súdim teba?! Kde berieš tú drzosť hovoriť za všetkých, čo chcú?! Ako vieš, čo ľudia skutočne chcú?! Ja ti poviem, čo niekde hlboko vo vnútri svojej duše drvivá väčšina ľudí na svete vo všeobecnosti chce: blaho, mier, pokoj, intelektuálny a duševný rozvoj, normálnu rodinu, zdravé deti, silné priateľstvá, poctivú a zmysluplnú prácu...! A keď ich bude napĺňať a dávať im zmysel pozícia smetiara, tak budú robiť aj smetiara!
jana123 | 22.03.2016
deti nevychovávajú IBA rodičia, deti nežijú vo vzduchoprázdne so svojimi rodičmi, DETI VYCHOVAVA CELA SPOLOCNOST V KTOREJ ZIJU A VSETKO CO ICH OBKLOPUJE VCITANE ICH VRSTOVNIKOV, deti su odrazom a zrkadlom celej spoločnosti . Nepísala som o diktovaní kto čo má robiť, ALE o vzájomnom komunitnom DOHOVORE a rozdelení úloh. Každá jedna žena - matka vie o čom hovorím, pretože ženy dennodenne vykonávajú najviac NEPLATENEJ práce a robia vždy to čo je treba, lebo je to potrebné. Na systém života v RAJI človek musí dorásť a to nie je projekt na jednu generáciu a výchova nového pokolenia začína už pred počatím.
Před bědami se nesehni, na Boha se spolehni.
Historie není věda, historie je v davově-"elitárních" společnostech nástroj řízení.
Nikdy nevíte, před jakými neštěstími Vás zachránila obyčejná smůla.