"Lepší" nabídka Putina, událost která změnila globální finanční systém. Otázky a odpovědi V.V.Pjakina ze dne 23.11.2015

Diskusní téma: Otázky a odpovědi V.V.Pjakina ze dne 23.11.2015

burzovné rucenie

popolvár | 28.11.2015

zaujalo ma a prosím znalých sveta búrz, konkrétne burzy eurobondov (dlhopisov) - to ozaj za eurobondy rucí v prípade neplnenia emitenta burza, ktorá umoznila emisiu a predaj daných dlhopisov? Ak áno, tak potom je to aj dalsí kúsok do skladacky ohladom hystérie okolo moznosti gréckeho bankrotu a následného nevyplatenia gréckych státnych dlhopisov Gréckom (tam asi príslusnou burzou bola Frankfurtská burza..., ked Nemecko malo tak jasno v gréckej otázke)

Re: burzovné rucenie

Jura | 29.11.2015

Přesně to řeším, nebyla mi schopná odpovědět v rychlé odpovědi ani učitelka z VŠ. ... ale možná se na to podívá ještě v týdnu s kolegy.

Bondy mají být dluhopisy, tak byla překvapená, že to nejsou ty státní.

Jestli tam něco je, tak je to pro běžného příslušníka davu neviditelné. Můžou se o tom normálně před náma bavit a my to nepoznáme.

Chtělo by to nějakýho insidera.

Každopádně, když se loni řešila Řecká krize, tak Merkelová (a ta prý z politiků umí nejlépe počítat) byla zásadně proti použití eurobondů ...

viz Už v pondělí se Merkelová vyslovila proti "snadným řešením" v podobě eurobondů a dalších nástrojů, jejichž výsledkem by byla společná odpovědnost za dluhy všech členů měnové unie. Sdílení dluhů německá kancléřka označila za "ekonomicky mylné a kontraproduktivní".
Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/merkelova-nechce-eurobondy-ddy-/eko-zahranicni.aspx?c=A120626_201142_eko-zahranicni_klm

A tady je jak ty samý eurobondy využili Rothschildi
http://blog.aktualne.cz/blogy/vit-klima.php?itemid=25065

Re: burzovné rucenie

Oracle | 30.11.2015

Pokiaľ viem, kto za dlhopisy ručí záleží na právnej úpravy zeme kde resp. podľa ktorej sa tá emisia prebehla. To znamená, že pokiaľ britské právo hovorí, že za to ručí firma prevádzkujúca burzu v Londýnskej city, tak tá firma musí zaplatiť v prípade nevyplatenia ukrajinských dlhopisov Ukrajinou.

Mimochodom, teraz ma napadlo možno o tom je videoklip Taylor Swift-Bad blood: https://www.youtube.com/watch?v=QcIy9NiNbmo
Podľa toho ako končí ten klip, Londýnska city ten boj proti Rusku neprežije, nech tento spor dopadne akokoľvek.

Re: burzovné rucenie

Jana Černíková | 02.12.2015

Ani já jsem tomu nejdřív nerozuměla, ale vysvětlení je myslím tady (3. odstavec) http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2015/09/what-ukraine-owes-russia. Potvrzuje to i prospekt daných bondů http://www.centralbank.ie/regulation/securities-markets/prospectus/Lists/ProspectusDocuments/Attachments/19034/Prospectus%20-%20Standalone%20(3).pdf ).

V praxi to rozhodně nefunguje tak, že by kdokoliv další ručil za závazky emitenta dluhopisů – kdyby to tak bylo, tak se obávám, že už by se v dnešní době jen stěží našel někdo, kdo by byl ochotný vydávání bondů pro emitenty realizovat…

Mám pocit, že to, o čem pan Pjakin mluví jako o závazku burzy, ani tak neodpovídá stavu „de iure“, ale spíš stavu „de facto“ –tj. reálnému rozložení sil, neboli tomu, jaký dominový efekt by Rusko díky těmto bondům mohlo ve finančním systému spustit. V takové situaci „druhé straně“ myslím stojí za to udělat téměř cokoliv, aby se tak nestalo – a úhrada 3 mld USD, ať už oficiální nebo neoficiální cestou, je asi tím nejmenším, přičemž Rusku jde samozřejmě o mnohem víc...

Pjakin z 28.11.2015

bigos | 28.11.2015

Irenke velke dakujem, vsimol som si na youtube, ze je tam mimoriadna cast od Pjakina, budu titulky aj k tomuto vydaniu?
https://www.youtube.com/watch?v=WvBa_7mCruA

Re: Pjakin z 28.11.2015

Hox | 28.11.2015

Co vím, pracuje se na nich.

Eurobondy

Jura | 28.11.2015

S těmi eurobondy potřebuji pomoci. Rozklíčovat to. Držet pod krkem mezinárodní kreditní systém, tj. Lichvu .... O tom sní generace alternativců.
Zatím jsem nenarazil na nikoho, včetně VŠ učitelů, kdo by v tomto věděl, jak to pjakin myslí. Děkuji.

Kdo zná eurobondy?

Re: Eurobondy

Brano zavíra Samo | 28.11.2015

http://pastebin.com/sFLZYLnP

Re: Re: Eurobondy

Hox | 28.11.2015

Akorát že jsi mimo: jedná se jen o zisk centrální banky, tento rok odevzdávala do rozpočtu 75%, celkem 22 miliard rublů.
Drtivá většina zisků z úroků jde komerčním bankám, přes komerční banky na úrocích společnost přijde o stovky miliard, ne drobné 22 miliard (drobné v poměru k rozpočtu RF - tisíce miliard rublů).

Re: Re: Eurobondy

Oracle 911 | 29.11.2015

Pozri ty agresívny kandidát na Darwinovu cenu.
Putin nielen prečítal 2 riadky z DVTR ale ho celé osvojil a previedol do praxe, tomu nasvedčujú aspoň 3 veci:
-Rusko je znova veľmoc;
-za Putinom stojí prakticky celý národ;
-robí veci salámovou metódou.

Materiály zmíněné na konci

Jura | 28.11.2015

Pjakin jmenoval ke konci videa několik prací VP SSSR.
Jsou tyto materiály (v Rusku označené za extremistické) již přeloženy?

Re: Materiály zmíněné na konci

udo | 28.11.2015

Nie, nie sú.
Nemáme na to ľudí, ani peniaze.
Z tých pár príspevkov
(vďaka za ne dotyčným darcom)
stíhame pokryť maximálne tak
ledva základné náklady.
Robíme, čo môžeme
a až priveľmi často žiaľ
aj na úkor vlastných rodín..

To, čo je zatiaľ urobené, je tu:
http://leva-net.webnode.cz/prace-vp-sssr/

A tu je napr. len jeden z mnohých ruských archívov:
http://www.old.vodaspb.ru/english/index.html

Snažili sme sa okno do iného sveta prerúbať.
Snáď sa toho i ďalśí chytia, podporia,
keď my nebudeme ďalej vládať

Udo

Stef | 28.11.2015

Mate Udo pravdu, spolupracovat, to je potřeba. Celosvetove.A Pjakin ma pravdu v tom, ze bez Ruska to už nepůjde. Oni tu koncepci řízení mají a už ji uvedli do života. Pomalu ale jistě odstavuji GP od řízení. A je to cesta ke hvězdám. Teď už ano.a me to hřeje. I kdyz to bude ještě těžké

Re: Udo

Výmena | 28.11.2015

Áno, nestačí ich vymeniť,
treba ich mať KÝM gramotne nahradiť.
Minimálne vytvoriť zatiaľ takú situáciu,
aby sa i oni museli umravniť.
..a na to potrebujeme know-how,
miesto hov..a okupujúceho tekvicu.

Re: Re: Udo

mdok1 | 28.11.2015

Výmena. Keď som tak počúval V.V.P, čo robím zakaždým, skúsil som si vymeniť len miesto a obsadenie. Kádre bývalej KSSZ vymenil za kádre bývalej KSČ a KSS, miesto riadenia presunul z Moskvy do Prahy a BA, ich konanie som si presunul k nám, a vychádza mi toto. Pokiaľ mi dobre pamäť slúži, čomu sa venovali bývalí komunisti, nie všetci podotýkam, ale veľmi výrazná časť. Ako sa dostať do funkcie, ako si urobiť kariéru cez stranu, pretože len tak to bolo vtedy možné, byť podpindosníkom ( perianálnym akrobatom) vyšších kádrov, dostať sa do ÚV, na veľvyslanectvá, poslať deti do Moskvy na štúdiá..potom, po zorganizovanenj výmene moci uplatniť svoje §právo§ na bývalý národný majetok, užívať si to, čo nikdy nevybudovali, potom to popredať na Západ, poslať svoje deti už nie do Moskvy, ale do Paríža, Berlín a Londýna, v politike však slúžiť ďalej, robiť kariéru nie podpindosníctvom UV , ale už iným ÚV, pod iným názvom, ale byť podpindosníkom, stále tým istým čo aj boli..zmenili sa len veci okolo, farby oblekov, pribudli šediny alebo vrásky, ale spôsoby ostali, byť sluhom, vazalom, v mene svojho samourčeného práva sa mať dobre, tak blahobytne ako na Západe sa šplhať po pyramíde davo-elitárnej spoločnosti predávaním, uplácaním, klamaním, ponižovaním a ustavičným hľadaním tej povestnej lúzy, v ruštine diery, kam by sa mohli strčiť. Nie je nám to všetkým, na oboch brehoch rieky Moravy nejaké povedomé?

Re: Re: Re: Udo

čtenář | 28.11.2015

Není.. Tito pracovali PRO SEBE, kdežto Pjakin a jiní pracují PRO VŠECHNY. Oni nejsou jako oni..
V tom je právě jejich síla a naše naděje na lepší časy.

Pred rokem rikal Pjakin, ze kyjevska banda se co nevidet pozere sama

jeseter | 28.11.2015

Ted tvrdi, ze se to stane, az se vyresi Syrie.
Jsem zvedav, kdy to bude priste...

Re: Pred rokem rikal Pjakin, ze kyjevska banda se co nevidet pozere sama

Cico Ciciak | 28.11.2015

Oni sa už žerú, ak si si nevšimol!

Re: Re: Pred rokem rikal Pjakin, ze kyjevska banda se co nevidet pozere sama

jeseter | 28.11.2015

Vsimnul, to uz tam trva ctvrt stoleti.

Myslis tento zapad?

vidlak | 28.11.2015

Прежде, чем наши белые братья прибыли, чтобы сделать нас цивилизованными людьми, у нас не было тюрем. Из-за этого у нас не было преступников. Без тюрьмы не может быть никаких преступников. У нас не было ни замков, ни ключей и поэтому среди нас не было никаких воров. Когда кто-то был так беден, что он не мог позволить себе лошадь, палатку или одеяло, он, в этом случае, получал все это как подарок. Мы были слишком нецивилизованными, чтобы придавать большую важность частной собственности. Мы не знали денег и следовательно, ценность человека не определялась его богатством. У нас не было изданных установленных законов, никаких адвокатов, никаких политиков, поэтому мы не могли обманывать друг друга. Мы действительно находились в плохом положении прежде, чем белые прибыли, и я не знаю, как мы смогли справиться без этих фундаментальных вещей, которые (как они нам сказали) необходимы для цивилизованного общества.

5. kolona

udo | 28.11.2015

Minule tu bola diskusia na tému výrazu
adekvátneho prekladu výrazu "podpindosnik".

Americkí pacholci, volstrítskí paholci..pacholci, 5.kolona pentagonu, alebo také dačo?

Obávam sa že ten rusizmus bude ľuďom cudzí..

Re: 5. kolona

udo | 28.11.2015

..teda či ste sa ako nejako dohodli,
alebo výraz "podpindosníci" ostane v prekladoch takto aj naďalej?

jou a názov publikácie je
"Od korporátnosti ku kráľovstvu Boźiemu na Zemi"
u nás nebol cár, ale kráľ
Prekladať by sa asi malo pri zohľadnení miestnych kulturologických špecifík. Doslovný preklad dať prípadne do zátvorky. Alebo i opačne, ale nenechať len doslovný otrocký preklad.

Samozrejme..viem, źe keď sa to musí robiť rýchlo,
tak to vždy nejde dokonale a tak vďaka spoň za to čo je..

Re: Re: 5. kolona

Býnk | 28.11.2015

Cár nie je král.
Cár to je cisár.

Re: Re: Re: 5. kolona

udo | 28.11.2015

Áno, cár je ceaseAr, cisár,
no naše uHorsko vždy kráľa malo.
Nie cisára.
Preto sa i monarchia Dunajská,
C&K menovala..

Re: Re: Re: Re: 5. kolona

Gumlirer | 29.11.2015

Ale do roku 1918 bol rakúsky cisár aj uhorským kráľom - bola to personálna únia. A armáda bola cisárska. Takisto veliteľskou rečou bola nemčina.

Re: Re: Re: Re: Re: 5. kolona

udo | 29.11.2015

Presne tak.
Uhorským KRÁĽOM.

Drobné výnimky potvrdzujú iba pravidlo
posledných 1000 rokov.
Čo bolo predtým,
je iná, no i náväzná kapitola..

Myslím však, źe podstatu môjho príspevku ste pochopili.
Neodvádzajme teda od podstaty témy
nejakou I-Tupfelreiterei

Re: 5. kolona

KL | 28.11.2015

mňa napadlo jednoduché - "riťopcháči"

Re: 5. kolona

N | 28.11.2015

podpindosnik=podskok /bezvýznamný/

Re: Re: 5. kolona

udo | 28.11.2015

Hej.. obe sú dobré :)
I tí alpinisti, no možno by sme sa predsa len
o nejakú tú úroveň snažiť mali..

poskoci fašingtonskí?
hmm..to upresnenie
koho poskoci?

pindos..predtým symbol grékov, byzantíncov
neskôr ďalších psíkov..amíkov
amíkovskí poskoci..
stále neviem

Re: Re: Re: 5. kolona

KL | 28.11.2015

súhlasím - výstižné, no krčmové

Re: Re: Re: 5. kolona

N | 28.11.2015

Objavila som Leva-net diskusie asi pred cca 2 mesiacmi 2015,na Pjakina som náhodou natrafila v lete t.r.-som začiatočníčka ,denne čítam články a všetko,čo tu je.Preto som všetkým prispievateľom a prekladateľom veľmi vďačná za všetko,čo sa tu dozviem.Pred takými 5-timi mesiacmi som o nejakom KOB,DVTR,MIM...nemala ani šajnu.Teraz poctivo študujem,posielam ďalej známym články,robím,čo môžem-zatiaľ...Ešte raz ďakujem.

Re: Re: Re: 5. kolona

Daniela I. | 28.11.2015

Mne osobne slovo podpindosník nevadí, vo všeobecnosti rozumiem pod ním akéhokoľvek (bez rozdielu rasy, národnosti, náboženstva a pohlavia) emerického prisluhovača/služobníčka.

Re: Re: Re: Re: 5. kolona

Daniela I. | 28.11.2015

...lebo, lebo... má svojho Pánička :D

Re: Re: Re: 5. kolona

Omni | 28.11.2015

Mimoň, odvodene z angl. vyrazu "minion"=prisluhovac, patolizac, verny sluzobnicek panisskov svojich.

Re: Re: 5. kolona

joly | 28.11.2015

Nejdřív chci poděkovat Ireně za titulky - díky.

My jsme používali: poskok, podposkok, nadposkok poskoka, vrchní nadposkok vrchního podposkoka atd. atd. Jak je fantazii libo. Werich by na tohle téma určitě uměl udělat hezkou pohádku.

Re: 5. kolona

KL | 28.11.2015

Keď už sme pri prekladoch, trochu mi vadí výraz - nepravidelná armáda. Skôr by mi sedelo - nezákonná armáda. Nechám na Vás.

Re: Re: 5. kolona

Daniela I. | 28.11.2015

Iregulárny = odporujúci pravidlám, nepravidelný, neregulárny, protiprávny. Čiže preklad by aj bol správny, aj keď mne tiež lepšie "sedí" výraz nezákonná armáda = nemajúca oporu v zákone, t.j. protiprávna.
Ale necháme to na pani Irenku, ktorej patrí srdečná vďaka za preklady :-)))

Re: Re: 5. kolona

JZ | 29.11.2015

Nepravidelná armáda = Nelegální armáda

Re: 5. kolona

Jura | 28.11.2015

Já bych řekl, že se to ume ... stejně jako dnes již celosvětové slovo "robot"

Re: 5. kolona

Vesna | 28.11.2015

Neviem nájsť, kde som čítala vysvetlenie ako prišli američania k prezývke "pindos". Bolo to v súvislosti s nejakým ich "hrdinským snažením" v nejakom vojnovom konflikte. Žiadali nepoužívať ten hanlivý výraz, ale dosiahli len to, že akýsi svetový papaláš sa im ospravedlnil slovnou hračkou tak, že to vlastne potvrdil. Škoda, že som si to neuložila.
Na vyjadrenie môžeme používať riťolez alebo rektálny alpinista, avšak takto sú označovaní poklonkujúci a pritakávajúci všeobecne. V našom prípade avšak ide o špecifickú kategóriu pritakávačov iba americkým "hodnotám". Takže, keď sú američania pindosi, tak ich prisluhovači a pritakávači sú podpindosovníci a to kdekoľvek na svete. Neviem si predstaviť lepší výraz, presne tak, ako to hovorí pán Pjakin. Nemalo by sa to prekladaťa hľadať iný výraz. Pani Irena to preložila/nepreložila naprosto správne aj s "duchom" toho, čo chcel pán Pjakin povedať.

Re: Re: 5. kolona

Daniela I. | 28.11.2015

Bolo to počas vojnového konfliktu v Kosove r. 1999, kde emerickí "mierotvorcovia" dostali prezývku pindos/pindosi.
Asi myslíš túto vetu, ktorú povedal veliaci dôstojník ruských mierotvorcov generál Jevtuchovič: «Товарищи офицеры, я вас прошу не называть пиндосов «пиндосами», они на это очень обижаются». ( Kolegovia dôstojníci, prosím vás, nevolajte pindosov pindosmi, veľmi sa na to urážajú). :D

http://politikus.ru/articles/34937-pochemu-amerikancev-zovut-pindosami.html

Re: Re: Re: 5. kolona

udo | 28.11.2015

hmm..
od slovenského "nepindaj!" ?
keď si pod niekym, oddane, otrocky slúžiš
ni(e)komu, kto furt do všetkého
a všade vo svete iba pindá a nerieši,
tak si
PODPINDOVNÍK
a keď sa ti popri tom ešte aj o svojej dôležitosti
i o realite iba ak-tak sníva,
PODPINDOSNÍK..?

Obávam sa však, že výraz "pinda"
má v slovenćine (a nie len) ešte aj iný,
jeden ďalśí význam.. :)

Tož..babo raď!

Re: Re: Re: Re: 5. kolona

rexton | 28.11.2015

Pindosové není ani tak hanlivé označení, jako spíše hovorové. Je to podle té bagáže, co nosí na ramenou. A vzniklo to v Latinské Americe. V Kosovu se to nějak zaužívalo a přišlo do povědomí.

Re: Re: Re: Re: Re: 5. kolona

Alkid | 28.11.2015

"Pindos" je také pohoří v Řecku, s nejvyšším vrcholem "Smolikas"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Pindos

Re: Re: Re: Re: Re: 5. kolona

Alkid | 28.11.2015

Už jsem to našel.
„Pindos“ je srbochorvatsky – tučňák.
Celý článek tady: http://outsidermedia.cz/proc-rusove-nazyvaji-americany-pindosove/

Re: Re: Re: 5. kolona

Vesna | 28.11.2015

Dík Daniela, presne to som mala na mysli.

Re: 5. kolona

prece | 28.11.2015

pussy team

Re: 5. kolona

vogel | 05.12.2015

Ono to "neprekladanie" má tak trochu význam. Pinda=neslušný výraz pre dámske prirodzenie. Slušne napísane po slovensky znelo dosť smiešne "poddámsko prirodzeník". A slovo je skôr z ukrajinčiny, prelína sa do ruštiny. No a spisovný výraz by bol ešte nepatričnejší "menštruačná vložka".

počty shlédnutí

Vladimír | 27.11.2015

Zdar, připojuji se k díku za překlad! Měl bych se učit Ruštinu...
Co mě zajímá je otázka proč je tak relativně málo shlédnutí těchto videí na vašich i ruských stránkách? Cenzuruje Youtube počty a nebo je nás tak málo?

Re: počty shlédnutí

udo | 28.11.2015

20 000 - 40 000
veľa, či málo na začiatku koniec?

Do akej MIERY je pohár plný
..a či prázdny?
alebo mešec?

..bo MIERA je i láska i pravda v jednom,
ako KaAteG(h)oria je im nadRaDENá obom..

SiegFried(s) NotHung..
MIERA VÍŤAZÍ
súženie a hlad
bývajú len Jeho..
upozornenia mlat..
(mám svetlo?, prichádza ku mne a či nie?
Ono známe byť, či nebyť?
VODU piť a či nepiť?)

Bol deň, keď Hospodinov pravdy mlat
pustošil, drobil starozákonný chrám.
a svojim mečom vlastným sťat,
dodýchaval v ňom veľkňaz sám…

..a či
Bol deň, keď Hospodinovo pravdy kladivo,
pustošilo, starozákonný chrám drobilo.
a mečom vlastným svojim nám,
dodýchaval v ňom veľkňaz sám...

1-2%
podstatné však je,
kto aspoň DVTR si prečíta.
Pjakin iba prstom
na Mesiac ukazujúcim je.
..pričom ani Mesiac sám vlastné svetlo nemá,
no je to cesta, čo na nebesá vedie a nie do neba.

Re: Re: počty shlédnutí

Vladimír | 28.11.2015

Zdravím, měl jsem na mysli zajímavost kdy youtube od Ireny je shlídnutí v čechách 40 tisíc a na ofiko stránkách KOBu se pohybuje číslo kolem 80 tisíc. Tyto čísla začnou být zajímavá při porovnání CZ/RU vs CZ/počet zhlédnutí RU/počet zhlédnutí. Jenom Matemematika ze které můžou vyplývat zajímavé závěry.

Re: počty shlédnutí

Jura | 28.11.2015

Je třeba se snaživě snažit o zvednutí.

P.S.
Už jsem sem nasměroval cca 3 lidi, ani jeden z nich však nesleduje pravidelně.

Diaľkoví vodiči

Pivonka | 27.11.2015

Nerozumela som časti o diaľkových vodičoch. O čo ide?
PS.: Ďakujem pani Irene za preklad.

Re: Diaľkoví vodiči

Hox | 29.11.2015

Protesty spojené s daněmi pro kamiony.

Re: Re: Diaľkoví vodiči

Pivonka | 03.12.2015

Ďakujem. Už som sa o tom dočítala. Je to problém.

:-)

Rony | 27.11.2015

u mna jedna z najlepsich casti Pjakina aj som sa zasmial jeho prirovnaniam a bolo vidiet ze aj on ma dobru naladu, veci idu spravnym smerom . dakujem pani Irenke

Děkuji

SlavaH | 27.11.2015

paní Ireně za překlad

atak mě napadá, že ten nešťastný Su-24 je pomsta za tu finanční "katastrofu"

Eva | 27.11.2015

Oni už neví jak by Rusko uzemnit a zachránit to své finanční letadlo...

Re: atak mě napadá, že ten nešťastný Su-24 je pomsta za tu finanční "katastrofu"

Dasa | 27.11.2015

Su je provokacia k vojne
USA nema peniaze a vojnu potrebuju za kazdu cenu

Re: Re: atak mě napadá, že ten nešťastný Su-24 je pomsta za tu finanční "katastrofu"

Putinovec | 27.11.2015

Nejenom pomsta,bude v tom toho ještě víc.Je tady více stran a každá má svůj vlastní zájem.Ted všichni počítají a kalkulují,co jim tato akce vynese.Nejen státní elita USA a křídlo GP,plus další dílčí hráči,ale i státní elita RF.Putin ted musí akce pečlivě vyvažovat a rozdělovat mezi všechny hráče,tak aby je plně zaměstnal a sám mohl provádět svoji politiku.Jsem zvědavý ,co Nám přinese prosinec.Situace v Evropě se už začíná silně hrotit a státní struktury Evropy pracující pro USA mají stále menší možnosti jak zde zasahovat.Pokud Putin dokáže sjednotit koalici v Sýrii pod svůj prapor,tak v celém světě dojde k velkému politickému zlomu.Ke škodě USA.Což by Nás všechny zachránilo.

Re: Re: Re: atak mě napadá, že ten nešťastný Su-24 je pomsta za tu finanční "katastrofu"

udo | 28.11.2015

Z USA, zo západu treba zachrániť čo najviac z toho dobrého,
čo tam je..a rozvinúť.
Veľká skoda by bolo, keby to celé a úplne padlo.
To bude, je i naša úloha.
Pomôcť v tom našim partnerom.

Přidat nový příspěvek