"Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

"Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

9.7.2018

 

Mnoho faktologie a dobových dokumentů. Zapnutí titulků - tlačítko "CC" v pravé dolní části.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mmR8Y-a6b8c

 

Kdo by měl zájem, může si přečíst i následující dobový dokument, sovětský pohled na události:

https://www.ustrcr.cz/data/pdf/projekty/srpen1968/bila-kniha.pdf

 

Diskusní téma: "Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 15.07.2018

To je samozřejmě blbost. A co ti mrtví během okupace ti tak úplně naživu asi nejsou prave díky te úžasné pomoci.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

ZS | 01.08.2018

Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Oracle 911 | 16.07.2018

Pochopil som to dobre, len tebe nevadí, že ruských okupantov sme vymenili za západných...

Re: Překrucování historie

Rob | 11.07.2018

Napiš mi prosím něco o dnešní svobodě a demokracii v ČR. Napiš něco o tom, jak jsme svobodní a samostatní. Napiš něco o suveréni politice naší republiky. Vidím, že se vyznaš a rád si o tom něco přečtu

Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 11.07.2018

Nevím proč bych Ti měl něco takového psát, já se prostě jen vyjádřil ke článku, který se zabýval událostmi kolem roku 1968. Jestli Ti tehdejší okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy připadá jako věc, ze které bychom měli být radost je Tvoje věc. Já to vidím tak, že nás prostě obsadili Rusové a spol proti naší vůli.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Hox | 11.07.2018

Můžeš ukázat, kde někdo napsal cokoliv v tom smyslu, co tu neustále podsouváš? Viz také komentář Tauruse výše.

Viděl jsi vůbec ten dokument?

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 11.07.2018

Hoxi, dokument jsem bohužel viděl a je to stále stejne každý rok. Vysvětlování od Rusů že to bylo nezbytné a odložili naši zkázu a zachránili nás. Promiň ale tohle v Rusku poslouchám neustále a jsem na to alergickej.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 11.07.2018

...proti nasi vuli...uvedom si ze ludia o nicom nerozhodovali a ani nerozhoduju. to co vidis teraz chceli ludia v 89? Bolo im to povedane? Pravdu mas v jednom, ze nikto nie je rad ked ma na svojom uzemi cudziu armadu v case mieru. Na 68 sa treba pozriet s globalnej urovne inak sa z alergie nedostanes.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Hox | 11.07.2018

Dokument je určen lidem, schopným přemýšlet v souvislostech, pokud je někdo alergický a vidí věci jen jednostranně, pak se nemá smysl bavit.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

A já souhlasím, s tím, že naši tehdejší spojenci přišli na výzvu našich politiků... Alespoň oddálili o 20 let to, co se děje dnes... Pokud by tady vojska Varšavské smlouvy nebyly, už bychom byly muslimskou zemí... Zatím jsme jenom kolonií muslimského západu...
Nechápu, že ti nedochází, že v té době byl SSSR náš spojenec. Nebo ti vadí, když se dnes po naši zemi prohání naši "spojenci" z NATO? Vadí ti, že naši politici z TOP09 napsali zvací dopis, aby se zde usídlila natrvalo jednotka NATO? Proč tak vehementně neprotestuješ proti natovcům???

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

Ještě doplním, já jsem tu dobu roku 1968 zažila, takže můžu porovnávat na vlastní kůži, jak to tehdy u nás vypadalo... Máš také osobní zkušenost? Nebo soudíš jenom ze západní propagandy?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jirka | 16.07.2018

Nic jineho než ruští trolove! Bravo bravo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Brema | 01.08.2018

Nic jiného než důkaz odkojení Českou-nečeskou televizí.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

alergickej na uverove sazby FEDu nejsi? A ppritom nas a tebe okupuji jiz 25 LET

Re: Re: Re: Překrucování historie

Bety | 12.07.2018

U 6. priority je vždycky dost velká pravděpodobnost, že se nevyplatí. Mě tam zaujalo, že to tání posvětil Novotnému Chruščov.
Z toho, co o něm teď víme je to další věc, kterou mu můžeme připsat k tíži. V tom dokumentu se jasně říká, že to obě strany -
naše i ta sovětská - nechaly zajít příliš daleko. A komu rok 68 prospěl? Věci socialismu a renomé SSSR rozhodně uškodil, stejně jako osočování Stalinovy éry. Myslím si, že to byl ze strany Západu průzkum bojem, který bohužel vyhráli. Kdyby se jim podařilo vytrhnout naši republiku ze svazku soc. států, byla by to výhra a druhá varianta byla z dlouhodobého hlediska výhra rovněž. My jsme z jejich hlediska byli jen figurky, které se nechaly posouvat po jejich šachovnici, zatím co jsme byli vedeni k přesvědčení, jací jsme kingové. A to je podle mne to, co bychom si měli uvědomit především.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Cico Ciciak | 20.08.2018

> Já to vidím tak, že nás prostě obsadili Rusové a spol proti naší vůli.

Proti koho vôli?
To je dosť jednoduché/ovčie chápanie sveta.
Však podľa oficiálnych informácií väčšina ľudí nechcela demontovať socializmus v ČS, ale ho nejakým spôsobom (údajne) vylepšiť - viď ten tzv. socializmus "s ľudskou tvárou" - lenže za touto maskou sa objektívne skrývali aj jasne proti-socialistické, t.j. kontra-revolučné buržoázne-liberálne (resp. kapitalistické) živle využívajúce hlavne zmagorenú mládež, a ktoré mali podporu aj zo západu a možno i nejakých zradcov/trockistov na sovietskej strane!
Vypadá to, že celá tá tzv. "pražská jar" bola realizovaná na základe dnes už sprofanovaných technológií globalistov/západu na prevádzanie "farebných" revolúcií využívajúcich určité problémy v spoločnosti, a ktoré v dnešnej dobe tak často vo svete používa americká regionálna/štátna "elita".
Čiže pochybujem o tom, že v pražskej jari nemali prsty aj západné tajné služby na čele s globalistami, ktorí si tam odskúšali určité veci, aby potom mohli tieto poznatky zúžitkovať o cca 20 rokov neskôr, keď sa už išlo naostro.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Cico Ciciak | 20.08.2018

Hodne ľudí vo vtedajšom ČS si nemyslelo, že žije v totalite, ako socializmus označovala kapitalistická/liberálna propaganda západu.
V tej dobe vo svete dominovali dva systémy/režimy, z ktorých bol každý svojim spôsobom (resp. v niečom) totalitný a fašistický (v zmysle výkladu KSB - aj liberalizmus je pri určitom chápaní fašizmom).

http://cicociciak.blogspot.sk/2016/10/co-je-to-neoliberalny-fasizmus-druh.html

Re: Překrucování historie

as | 11.07.2018

aj nahodna smrt dubceka je prekrucanie hystorie

Re: Překrucování historie

fidelo | 12.07.2018

Nikdy jsem okupaci roku 1968 neschvaloval a neschvaluji - ostatně i v dokumentu zaznělo, že vojenský zásah v ČSSR byl zásadní prohrou socialismu obecně, takže pražským a moskevským soudruhům se podařilo zasít, co o dvacet let později sklidili a dodnes užívají jako vítězové transformace.
Proto jsem v roce 1989 cinkal klíči, aby naše země byla svobodná. Bohužel mnoho mých přátel cinkalo klíči jen proto, aby jednu armádu vystřídala armáda jiná.

Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

O jaké OKUPACI to mluvíš? Byli to naši spojenci a podle Varšavské smlouvy měli právo tady být...Já jsem jim vděčná. Mohla jsem v klidu a míru žít bez obav z exekucí, bídy, bez strachu říct, že jsem žena, bez muslimské náplavy dalších lahůdek jako gay parady ...
Zato dnešní naši spojenci se o toto vše postarali... Divné, že ti jejich rejdy u nás nevadí...

Re: Re: Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

presne tak

Re: Re: Re: Překrucování historie

fidelo | 12.07.2018

Do srpna 1968 jsme byli díky vítězství Rudé armády nad nacistickým Německem svobodnou suverénní zemí, kterou nemuseli bránit svou přítomností žádní cizí vojáci. Vstupem spojeneckých vojsk jsme suverenitu ztratili. Chtěl jsem jen říct, že po roce 1989 jenom jednu armádu vystřídala druhá, a navíc byl nastolen antinárodní a antidělnický režim. Takže si myslím Aksal, že popisujeme totéž.
Socialismus byl v roce 1968 ubráněn na 6. prioritě, na prvních třech prioritách to však byla naprostá prohra. A moskevští trockisté tuto prohru dovršili právě tím, že nechali tanky vjet do center měst, přičemž by bývalo stačilo, kdyby v klidu dojeli k západním hranicím a rovnou se uklidili do předem připravených vojenských prostorů. Moskevští trockisté nemohli západu posloužit lépe. Proto západní demokracie ani nenapadlo, že by nám mohly pomoci: Západ věděl, že 21. srpna 1968 prostřednictvím tanků spojeneckých vojsk Varšavské smlouvy vyhrál on. Stačilo jen počkat dvacet let a západ s trockisty dosáhli svého: zlikvidovali socialismus a stali se oligarchy nového režimu, jehož nelidský charakter je stále zřetelnější.
Něco jiného je, že teď západ díky KSB začíná postupně prohrávat na prvních třech prioritách, takže demonstrace síly průjezdy amerických vojáků po našich silnicích už znamenají pouze dočasné potvrzení statu quo na 6. prioritě, nic víc.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Ziim | 13.07.2018

Přesně tak, toto je skutečný "mozaikový" pohled na tyto události.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Lin | 13.07.2018

Souhlasím s tvým pohledem, mám podobný. Jen ten začátek o naší suverenitě bych poopravila na částečnou - ale pořád větší, než za "normalizace" a mnohem větší, než nyní.
Upozorním ještě na důležitou informaci, která v dokumentu zazněla a byla pro mne novinkou = že Novotný měl to "rozvolňování" posvěcené od Chruščova.
Události r.68 (nyní to bude 50 let) ovlivnily nejen naši budoucnost - co se týká "ochoty cinkat klíči" - ale hlavně vztahy s Rusy (SSSR) co se vzájemné důvěry týká.

Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 13.07.2018

a podle Varsavske smlouvy ...tam bol podpisany dodatok az 2.8, 68. o tom ze moze VZ zasiahnut do vnutra ak je ohrozeny socializmus v niektorom state z jej clenov. Inak VZ bola zalozena na ochranu proti NATO. Dodatok uplne zmenil charakter tejto vojenskej organizacie.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 13.07.2018

Proč byl ale ten dodatek ke smlouvě podepsán? V té době byl v čele KGB Jurij Andropov a právě v dokumentu "Kod dostupa Andropov" o situaci v ČSSR v rove 1968 mluví... Byl to poslední pokus o zvrácení vývoje... Moc výživný dokument... bylo by dobré si jej prohlédnout... je tam uvedeno hodně faktů a pohledů do zákulisí tajných služeb a boje ve zdech Kremlu...
http://dokonlin.ru/video/kod-dostupa-2-sezon-14-serija-yurii-andr.html

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 13.07.2018

pozriem to dakujem Aksal.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 20.07.2018

pozrel som andropova v podstate to doplnuje moj pohlad co som pisal nizsie

Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

a dneska okupace financni ti nevadi?

Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 15.07.2018

Nevím o čem mluvíš. Já se cítím svobodně. Ziju jak chci, říkám si co chci, cestuji kam chci, děti vychovavam podle sebe ne podle soudruhů, čtu co chci. Chápu že vy zde asi mate smutné životy ale s tím si musíte poradit sami.

Re: Re: Re: Překrucování historie

KMnO4 | 16.07.2018

Krátkozrakost je nemoc, né přednost...

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 19.07.2018

Mít rodinu a starat se o ni je krátkozrakost? Nebo cestovat a poznávat svět na vlastní kůži je krátkozrakost? Tak to jsem kratkozraky rad.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Joe | 19.07.2018

Pripominas mi meho kamarada, tomu kdyz jsem rekl, ze minimalne 100 let je tu veden utok na rodinu, mi rekl, ze na jeho rodinu nikdo neutoci.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Iva | 22.07.2018

Za mňa len toľko. Podvedome mi Rusi nikdy nevadili a vždy som sa čudovala,ze to irituje iných.Ked sem nabehli Američania,podvedme to zase mňa iritovalo.Dnes,ked som ,, vyškolená,, viem,ze mám podvedomie v poriadku. P.s. školiť som sa začala,ked má vytočil Kiska,ktoreho som volila a idiota so mňa už robiť nebudú.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Sugar | 26.07.2018

Já tě chápu.
Může si každý dělat co chce.
Ale “bylo by velmi naivní myslet si, že zlí lidé nebudou tvořit zlo”.
Akorát bohužel máš zúženou optiku vnímání jen na sebe a své své blízké a s tím jdi do pr....

Dokument v češtině

starý doktor | 10.07.2018

Doporučuji jako doplnění k uvedenému videu dokument v češtině zahrnující pohled jak ruský tak český s hlavními protagonisty z naší strany - Císař, Bilak a další.
K zakoupení zde: http://www.filmexport.cz/dokumentarni/tanky-v-praze-papirova-posetka.html

68

rony | 09.07.2018

moj otec pracoval v roku 69-71 na ministerstve vnutra k udalostiam 68 mi povedal ze to bola operacia KGB potrebovali zamienku sem dostat armadu. Vacsina vyssich dostojnikov na vnutre to vedela a brali to normalne. Sovietska armada bola od konca vojny v NDR od 56 v madarsku ale v CSSR nebola. Ked pozriete na mapu tak klyn v podobe CSSR nebol zabezpeceny. Niekolko indiicii k tejto verzii odznelo aj v dokumente. Len na upresnenie otec suhlasil s tym ze sem dosla sovietska armada nebral to ako okupaciu. Bral to z pohladu ze svet bol tak rozdeleny. Aj na zaklade toho co citam na Leva nete sa mi to javi velmi pravdepodobne. Samozrejjme cielov tohoto procesu mohlo a aj bolo viacej dlhodobejsi ciel co nepochopil Breznev a spol bola prehra ako to v dokumente na zaver odznelo.

Re: 68

m | 10.07.2018

V "pražském jaru", což byla akce protlačená chazarsko-židovskou frontou v ČSSR, šlo také významně o zájmy Izraele. Více v knize Vladimíra Čermáka - Operace srpen 1968
https://www.databazeknih.cz/knihy/operace-srpen-1968-80167
Jinak samozřejmě, i KGB měl zájem, USA instalovaly v Bavorsku Pershingy, a ČSSR byla jediná země soc. tábora ve střední Evropě, kde nebyly sovětské vojenské základny, tedy ani raketové. "Vstup" byl vynucen nejen Západem, ale hlavně Izraelem skrze chazarské sionisty v ČSSR, kteří zdivočeli po 6-denní válce v r. 67. Více v té knize.

Re: Re: 68

rony | 10.07.2018

samozrejme zidia sa angazuju vsade ved na to bol ten nastroj (software) im natlaceny do hlav. Nemas na svete udalost kde by nos nevopchali. Mne skor islo o to ze neexistuje neriadeny proces a ten proces riadeny bol najskor ku krize potom k normalizacii. Nic sa nedialo nahodou. Tu napriklad som sa dozvedel ze na co bolo pouzitych 100 dni Napoleonovho navratu. Ukazali sa jeho stupenci potom ich odpalili. To iste bolo vyvolane v CSSR. Ukazali sa odpalili ich. V tej dobe kazdy akceptoval rozdelenie sveta podla Jalty ved aj v dokumente sa o tom hovori ze podvecer vstupu si volali ci akceptuje NATO konf. v Jalte. Ak tu boli zapadne sluzby samozrejme ano tak pomahali v destabilizacii no ale ak akceptovali Jaltu tak len pomahali v procese ktory viedol nakoniec k normalizacii v CSFR a nasledne k vybalansovaniu rovnovahy - odpovedi na rakety v Bavorsku. Princip (proces) ktoy sa pouziva nacrtava aj Bezmenov vo videjku. Demoralizacia, destabilizacia, kriza normalizacia, V CSSR troska v zrychlenom mode. Na vybalansovani rovnovahy mal zrejme zaujem aj GP- tajne sluzby maju jeden pristav rovnako ako pirati, v CSSR mohli na tom pracovat spolocne.

Re: Re: Re: 68

rony | 11.07.2018

tu je bezmenov som zabudol dat odkaz. Trocha o tom ako pracuju tajne sluzby. Mozny suvis s 68
https://www.youtube.com/watch?v=2LF3pn6kFYg

<< 1 | 2

Přidat nový příspěvek