Základy sociologie 3

Základy sociologie 3

1.8.2017

 

VNITŘNÍ PREDIKTOR SSSR

 

Základy sociologie

Koncepční materiály studijního kurzu



Díl 3:
Část 3.
Život lidstva: davo-„elitářství“ –

historicko-politická realita a perspektivy

(Kniha druhá)

 

 

Sankt-Petěrburg
2016

 

základy sociologie-3-a5-2016-11-28_CZ.doc (8143360)

základy sociologie-3-a5-2016-11-28_CZ.pdf (5375697)

základy sociologie-3-a5-2016-11-28_CZ.epub (5443537)

základy sociologie-3-a5-2016-11-28_CZ.mobi (4493315)

základy sociologie-3-a5-2016-11-28_CZ.odt (5205683)

 

Přeloženo v rámci Komunitního financování

 

Obsah

Hlava 10. Davo-„elitářství“: biologické předpoklady a kulturologické vazby

10.1. Obecně biologické a specificky lidské v životě civilizace: jedinec, společnost, kultura, „mystika“ – vzájemné souvislosti

10.1.1. Interakce populace s okolním životním prostředím

10.1.2. Specifika lidstva

10.1.3. Jedinec v procesu svého individuálního vývoje

10.2. Vyhodnocení změn statistiky typů struktury psychiky v dějinách Rusi – Ruska – SSSR – postsovětské RF

10.2.1. Něco o původní Rusi a původním ruském charakteru

10.2.2. Hodnocení statistiky různých epoch

10.3. Kulturologické slupky zvířecího typu struktury psychiky

10.4. „Opium pro národ“: pseudonáboženství proti pravé nábožnosti

10.5. Egregoriální náboženství a biblický projekt zotročení lidstva

10.5.1. Kristovo učení: bez cenzury a „redakčních úprav“

10.6. Věda

10.6.1. Konceptuální podmíněnost vědy

10.6.2. Věda a pseudověda

10.6.3. Filozofická ladička

10.6.4. Řízení vědy v biblickém projektu

10.7. Vzdělávací systém

10.8. Byrokracie

10.9. Kult neřestí

10.9.1. Kult neřestí jako generátor a stimulátor biologické degenerace

10.9.2. Kult neřestí jako nástroj monopolizace moci

Hlava 11. Absence budoucnosti davo-„elitářství“ je objektivní danost

11.1. Sebevražedný předsudek

11.2. Životní postoj „rozumného“ „pragmatismu-realismu“ je cestou ke globálnímu fašismu

11.2.1. Předpoklady

11.2.2. „Okamžitá“ fašizace

11.2.3. Spravedlnost nebo nespravedlnost?

11.2.4. „Plíživá“ fašizace

11.2.5. Loutková tyranie právníků proti diktatuře svědomí

11.3. Změna poměru etalonových frekvencí biologického a sociálního času a její následky

11.3.1. Změna poměru etalonových frekvencí biologického a sociálního času

11.3.2. Faktory udržování stability davo-„elitářství“ v předešlém poměru etalonových frekvencí biologického a sociálního času

11.3.3. Obecně biosférický mechanismus přirozeného výběru jako faktor samolikvidace davo-„elitářství“ v epoše po změně poměru etalonových frekvencí biologického a sociálního času

11.4. Poslední iluze davo-„elitářství“: umělé zastavení společensko-politického rozvoje

Příloha č. 3 Přemožení Křesťanství „světovým zákulisím“: politické technologie a výsledek

3.1. O politické technologii záměny Křesťanství zlým úmyslem

3.2. Dogma o „Trojici“ a jeho následky

3.3. «Kdo čteš, rozuměj»: dokonáno jest «milosrdenství chci a ne oběť»

Odbočení od tématu: Nebyl to Kristus, kdo na víru obrátil Saula na jeho cestě do Damašku

3.4. Bůh není nevšímavý k tomu, co se na Zemi děje

 

Diskusní téma: Základy sociologie 3

Anti Aging Shell Dejectedness Products

goedkoop noten kopen online | 16.06.2018

Tiny to today, when there is a glut of anti aging mien shambles products like srinra.cremegoji.nl/hulp-van-de-dokter/goedkoop-noten-kopen-online.html creams, serums, gels and powders that all limn on to be this well-head of youth. Some dream up fesla.cremegoji.nl/juist-om-te-doen/lagos-guide.html their anti aging entrancing serve of ingredients that attired in b be committed to a ton of well-regulated through cremegoji.nl/online-consultatie/najbolje-protiv-bora.html and assay on how skin ages to bankroll b void them up and some are uninfected hype.

Zaujmava cetba

Tomi | 07.08.2017

Obzvlast ma zatial zaujala strana 147 -148
...
Vy ktory vyznavate ------- ! Domnivate-li se, ze ste bohu blize nez ostatni lide, radeji si prejte smrt, jste-li pravdomluvni.
Ale oni si ji nikdy nebudou přát kvuli tomu, co provedli jiz pred tim ruce jejich. A Buh dobre zna nespravedlive.
...
Hledejte predevsim kralovstvi bozi a pravdu jeho a vsetko ostatni vam bude pridano. Nebod pravim vam. Nebude-li vase spravedlnost o mnoho presahovat spravedlnost zakonniku a farizeu, jiste nevejdete do kralovstvi boziho.
...
Balzam na dusu. :-) Dakujem.

MOBI

Jirka | 04.08.2017

Prosím za velkou skupinu majitelů čteček Kindle o přešvod tohoto dokumentu a samozřejmě i ostatních a hlavně nově vznikajících do foirmátu MOBI. Díky! :-)

Re: MOBI

Hox | 05.08.2017

zkusil jsem, snad to pojede...

Formát EPUB?

ráďa | 03.08.2017

Ahoj, byl by, prosím, k dispozici i formát EPUB? Ať dělám, co dělám, nedaří se mi ani pomocí Calibre dostat PDF nebo DOC do rozumné podoby na čtečce.
Děkuji!

Re: Formát EPUB?

Hox | 03.08.2017

Pokusil jsem se ale neručím za výsledek, ještě můžu zkusit mobi formát, kdyžtak napište.

Re: Re: Formát EPUB?

ráďa | 04.08.2017

Za mě dobré, moc děkuji. Buď zdráv!

formát

Putinovec | 02.08.2017

Hox,omlouvám se ,ale mohu poprosit o formát PDF?Předem děkuji.

Re: formát

Hox | 02.08.2017

přidáno

Re: Re: formát

Putinovec | 03.08.2017

Děkuji.

úlevné čtení

babaru | 02.08.2017

Děkuji za zprostředkování této publikace,která mi pomohla poskládat si alespoň část mozaiky, kterou si skládám již mnoho let, ale v níž mi chyběla řada spojovacích článků. Obdivuji účastníky diskuse, že tak rychle čtou, já ještě zdaleka nejsem u konce. Ale už teď mi padlo světlo do řady temných koutů.

Spolok...

Definitiva | 02.08.2017

...vyčistených ideologických diskusií, ktorý sa uzatvára do seba a iný názor začína označovať ako nepriateľa, namiesto toho, aby v diskusii ukázal svoju prevahu a argumentami zvíťazil v bitke. Veľmi nebezpečné a pre tisíckrát a tisíc rokov rozštiepených Slovanov škodlivé a smutné.
Putin hovoril aj o tom, že človek s iným názorom nemusí byť hneď nepriateľ, môže byť vlastenec s iným názorom na dosiahnutie cieľa. skutočných nepriateľov je veľmi veľa a vyrábať si ďalších je samo ničenie. Alebo dochádzajú argumenty? Alebo chýbajú výrazové prostriedky?

Vyčistenie diskusie je cenzúra!

Ak nevieme diskutovať, potom je lepšia autokracia, diktatúra, ovciam je to jedno a cesta do cieľa je rýchla priama.

Re: Spolok...

Hox | 02.08.2017

sám jsi cenzura ty cenzuro... je rozdíl pokud někdo příjde diskutovat a pokud příjde trollit... jestli někomu chybějí výrazové prostředky a argumenty, pak podobným jako ty, co se snaží podrývat možnost normální diskuse a začnou křičet "cenzura" kdykoliv, kdy jim dojdou argumenty, přejdou do osobní roviny a jsou smazáni.
U tebe jsem si konkrétně nevšiml, že bys vyjádřil někdy nějaký názor, stále jen provokace ve stylu "dívejte jak mě mažou!".
Napřed zkus nějaký názor, pokud nějaký máš, skutečně vyjádřit.

Re: Spolok...

Jura | 02.08.2017

Diskuse by hlavně neměla být bitka pro tu bitku samotnou .... na to normální lidi nemají čas a pak jsou v diskusi jen bitkaři, tj. nic pozitivního z toho nemůže vzniknout.

Fungující přímé demokracie vždy měly něco jako institut vyhnanství (a odebrání slova).

Zatím nevím o jediném případu mazání přispěvatele, který by (alespoň zpětně) nebyl nebyl odůvodněn nějakým způsobem defektním postojem přispěvatele

I v parlamentech mají pravidlo, že mohou omezit délku a četnost příspěvků poslanců. .... a přitom parlamenty mají plnou otevřenost diskuse ve své definici.

Zde např. diskutuješ u překladu knihy a předpoklad je, že by prim diskuse by měly být připomínky k tomu překladu (chyby, návrhy na jiné formulace, ....), aby překlad knihy mohl být zkvalitněn.

Re: Re: Spolok...

Tomi | 07.08.2017

Imstitut vyhnanstva a odobranie slova
...
To je pekne...
..
Nech je teda spravodlivost vasa.

Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 01.08.2017

https://pastebin.com/XeTnzz3j

Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 01.08.2017

Alebo...
Zatial sa len caka na nejakeho mesiasa...
Medzi tym co studaci skacu na slovenskom majdane a rodicia aby i dali zaracha, potom ich zobrali zo skoli a dali im do ruk nieco normalne (bibliu-ksb) ... Tak oni idu skakat snimi a ziadat nejakeho baranka na obetu a potom... No co asi dosiahnu?
Asi to iste co mi (Vsetci) co sme tu.
...
Krasne sa tu vsetci spolu svorne zaclenujeme do politiky GP.
...
Vidi to este niekto?

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Přemek | 01.08.2017

Milý Tomi, svými pocity a dojmy pouze prokazuješ, že problému na kloub přijít ani nechceš, když hledáš neustále jakési zjednodušené společné nazírání bez toho, aby byla pochopena KSB a DVTR. Není důležité, kdo co vidí, a kdo co poznal a na základě poznání to ví. Můžeš, prosím zdokumentovat, na základě čeho se tu všici pokope začleňujeme do politiky GP? Identifikoval jsi ve zdejších diskusích nějaké myšlenky v duchu davoelitářské biblické koncepce? Pokud ano, uveď je i autora, ať lze diskutovat. Doposud jde pouze o tvé pocity a dojmy...

Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

Samozrejme. Ved vzdy ide o pocity a dojmi. Ci nie? Nie je nazor prave o tom?

Re: Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Lin | 07.08.2017

Ne - nejde o pocity a dojmy.
Jestliže si tvoříš názor, postavený jen na pocitech a dojmech, pak si nikdy neposkládáš nic, co by připomínalo smysluplný reálný obrázek. Pocity a dojmy patří spíše do vlastního hodnocení "říše snů" - a co se zdá, je sen, probudíš se - je den.
Názor je vždy opřený o nějaké vědomosti, zkušenosti, reálně získané a nejlépe i praxí prověřené - a pak fakta. Když názor nemáš o co pevně opřít, pak se ti sesune při každém slabém "závanu" jiných pocitů či dojmů. Dojem a pocit může názor jen mírně dokreslit nebo ti pomoci v hodnocení faktů - ale nesmí na nich stát.

Re: Re: Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 10.08.2017

Vlastne s tebou suhlasim...
Naviac... Ked emocie niesu pod kontrolou (strach, hnev, Ra-dosť,...).
...
Je to ako s ohnom. Dobry sluha, ale zly pan.

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

ludo | 02.08.2017

Ako sa chceš s niekým dohodnúť na "zlatom strede",
keď ničí?
Možno akurát tak skôr na zlatom reze..
..ako interpretačnej tendencii

Ide v podstate ako vždy, o najlepšiu interpretáciu.
Deštrukcia a prevracanie podstaty však nie je interpretácia.

Nejde o cenzúru. Tá tu nikdy nebude a je neprípustná.
Ide o nutnosť čistenia konštruktívnej diskusie
od psychopatov (poľa od buriny).
Ako všade na nete. Či už platených, alebo verne(p)oddaných..podvedomých a prejavy antimatrice cez nich, ako cez jej tlačiarne, printre, roboty, interface-i, zombiautomaty.

Chápeš ten rozdiel Tomi?
Vieš tie javy rozlíšiť, alebo len podvedome zámerne nechceš?

Chceš hľadať
B) výnimky, alebo
A) základné princípy?

Nemožno nechať ničiť konštruktívnu diskusiu
pseudologickým, najabsurdnejśími negáciami, antikonštrukciami,
znetvoreniami.

Život, zákon času preverí všetky interpretácie.
Hlavne podľa cieľa interpréta.
To je hlavný kľúč úspechu, kritérium.
Kto má v sebe zlo, nemôže stabilne, udržateľne tvoriť, sTrojiť,
bo sa automaticky dostáva do konfliktu s objektívnou realitou (pohľadom Božím na veci, vývoj ..s Jeho cieľmi)

Chybných interpretácii je nekonečno.
Úplne správna ("Božia") je len jedna z nich.
Ide o metódu čo najlepšieho priblíženia sa ku nej.
To je snahou KSB/DVTR.
Nejde teda v tomto zmysle o Pravdu, ako takú, ale o metódu,
spôsob približovania sa ku Nej, k Bohu.
Metódu možno nie dokonalú,
ale zatiaľ asi najlepšiu, akú máme k dispozícii.

Kritizovať môže, ako vždy, iba ten, kto dá lepšie riešenie,
metódu dosiahnutia daného cieľa.
Samozrejme za predpokladu, že máme rovnaký cieľ
..a o tom to je

Osoby okolo spomínanej stránky majú iný cieľ,
i keď som tomu napred sám mal problém uveriť..
Sám som dúfal v opozíciu, bo ju veľmi potrebujeme,
no oni sa ňou žiaľ nestali. Stali sa a-pozíciou.
Ničiteľmi, onou Ničotou zo známej rozprávky o "Nekonečnom príbehu" Michaela Endeho.

Pri dostatoćnom chápaní je všetko jednoduché.
No chápanie je pracné.
Nikto ho nedostane zadarmo.
Ono jediné sa nedá kúpiť, len naučiť.
Neverte lžiam, že ono pôjde ľahko.
Ide o jednu zo základných vecí,
prečo sme na tomto svete.

Svetlo nestači hľadať,
treba ho nachádzať a s ním pracovať,
cestu sebe i druhým osvetľovať.
Človek je tvor, s-Troj spoločenský,
sTrojiť dokáže najefektívnejšie len v spoloČnosti, zbore,
súborne. Tak, ako jeho bunky, orgány samy osebe moc toho neporiešia. SpoloČnosť sa ho týka a nemal by ju nechávať zaburiňovať. Naopak, podmienky na optimálny rast pre ňu, ako prostredie pre všetkých vytvárať. Nie niekoho bonsaje. I keď možno na prvý pohľad pekné, no zakrnelé.

Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Ludo | 02.08.2017

Neviem..stačí taký náčrt Ariadninej nite rozlíšenia?

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

Vies... Plne s tebou suhlasim.
Nech je teda tak, ako hovoris.
Zakon plati rovnako pre kazdeho.
Aj pre toho, kto si mysli, ze stoji mad nim. Nech je teda tak ako hovoris

Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Přemek | 01.08.2017

Předně, kdo by rád plně pochopil složitý a mnohavrstevný socioekonomický systém, ten by neměl dělat školáskou chybu - rezignovat na řád vlastního jazyka, tedy včetně jeho gramatiky. To není výtka, ale konstatování faktu, že systém lze pochopit pouze za předpokladu dodržování systémových zásad. Dále, jakkoli se zrychluje sociální čas, možnost nalézt potvrzení nebo vyvrácení interpretací systémových názorů nenásleduje bezprostředně po výroku, ale se zpožděním dní, měsíců a nekdy roků v závislosti na povaze jevu. KSB je konceptuální teorie plně vycházející ze systémové analýzy socioekonomické praxe v obdobé několika desetiletí v SSSR a v RF. Tím je dáno i to, že zkušenost z jedné oblasti, kde se socioekonomický systém vytvářel, vyvíjel a měnil se nemusí plně krýt se zkušenostmi z jiných oblastí. Proto je nezbytné ke studiu KSB a DVTR přistupovat s vědomím, že obé vznikl v jedné oblasti, byť rozsáhlé územně a vnitřně ne zcela homogenní. Pravidlo analogie nezdeformované davoelitářskou vědou říká, že srovnávat lze pouze srovnatelné svou podstatou, nikoli povrchnostmi, a proto je nezbytné se věnovat podstatě, tedy tomu, co charakterizuje nutné, nikoli pouze k danému okamžiku identifikované rysy, a to v souhrnu jako nutné a postačující vlastnosti zkoumaného jevu. Pochopení podstaty jevu umožní vnímat odděleně okolnosti a doprovázející podřadné jevy zkoumaného jevu a vysvětlovat je v souvislosti s podstatou a časovým a prostorovým kontextem. Proto lze správně odlišně hodnotit např. výroky Trumpa pro domácí scénu, pro globální scénu externě, pro Putina a RF interně, atd. Takže i ony pojmy, do jejichž okuhu má spadat problém určený ke zkoumání, jsou pouze souborem nástrojů k snadnějšímu proniknutí k podstatě a pochopení vztahu podstaty a podružností. Drtivá většina rozporů mezi lidmi plyne z nepochopení, a to z dílčích neznalostí nebo nevůle respektovat obecné zásady (první skončí místo mozaikou kaleidoskopem, druhé pak sunjektivismem bránícím vnímat objektivní prvky reality.

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Přemek | 01.08.2017

Omluva za překlepy, ale snad to nesmižuje srozumitelnost.

Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Zdeněk | 02.08.2017

Je to dobře srozumitelné. Není možné získat poznání z textu,pokud cokoli měníme dle vlastní logiky a pocitů.

Re: Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

ludo | 03.08.2017

upresním..

Psychika každého jedinca je informačno-algoritmický systém.
U každého je jedinečný a zároveň máme spoločné črty(nie len kultúry, ale i ďalších systémov d ktorých patríme).
Tak telo(genetika-HW), ako i "duch"(SW).

Informácia nikdy nejde do prázdnoty ("tabula rasa"),
ale do príslušného systému stereotypov (pocitov, skúseností..algoritmiky).

Problém však nastáva, keď je niekto podvedome(alebo vedome) nastavený na negáciu = zámerné (systematické) hľadanie chybných interpretácii.

Nagáciou a prevrátením pôvodnej dialektiky (okrem iného) sa snažili napr. aj autori marxizmu znefunkčniť komunizmus, čo sa im do nemalej miery i podarilo.

Komunizmus je na báze marxizmu nemožný,
tak i kresťanstvo na báze dnešných cirkví,
islam(arb. doslovne: kráľovstvo Božie tu na Zemi)
na báze dnešného islamu, atď..

detailnejšie:
..Dialektika je v pôvodnom SóKratovskom zmysle hľadanie súvislostí v odlišnostiach, nie boj protikladov.

Hľadanie Miery (Só) a jej vláda (kratos).

Teda..problémom(výzvou, príležitosťou) je vedomé hľadanie a oprava chýb v vlastných pocitoch(predspracovaných zhustených infomoduloch) dotyčného. Odzipovať a preskúmať:
1. kde sú v kultúre, ktorá ma vychovala, koncepčné chyby(inžinierske míny)
2. kde sú chyby v školstve, náboženstve, u mojich rodičov, kolegov,..nech by sa čo najúprimnejsie snažili, bo len ľuďmi a nie Bohom sú..
3. kde sú chyby u mňa..

V tomto a len v tomto poradí,
bo tu nemožno začínať od seba, egoisticky, egocentricky,
ako keď si kedysi ľudia mysleli, že vesmír, svet sa okolo Zeme točí. Nie je tomu tak, nemožno 5-roćným trucovitým deckom po celý život zostávať.

Chyby teda treba hľadať najprv vo vlastnej algoritmike prijímania a spracovávania informácii a nie v informáciach samotných.
Chybný algoritmus ich totiž tak-či onak znehodnotí.
Aj keby boli "zlaté".."kráľovské", či "cisárske", rozhodujúce, definujúce bodúCnosť celých národov, alebo dokonca ľudstva, ako celku. Bo inak zostanú nepovśimnuté, alebo budú prevrátené, sťa džbán na vodu.. i problémy ľudstva sa zväčšia, alebo minimálne trápiť nás zbytočne(..upozorňujúc tak na chyby v nás) zostanú..

Navyše..
Ak už niekde u druhých chyby hľadám,
je neprípustné povedať s čím nesúhlasím, kde chybu vidím
bez toho, aby som navrhol, ako by to malo byť formulované správnejšie, objektívnej realite bližšie.
Inak vyzerá, ako nadurdené decko, hlupáčik, dospelý idiot a nie človek

Pričom ide až o tretí krok protodialektického procesu, keď
1. je postavenie dobrej otázky (tá automaticky už sama osebe poskytuje polovicu odpovede: ako sa vraví.."dobrá otázka, dobrá odpoveď")
2. s čím a V AKOM KONTEXTE s dialektickým partnerom/kou súhlasím
3. až tu nasleduje s čím nesúhlasím a prečo, ako vznikli chyby v stereotypoch spracovávania informácii..v emóciách oponenta (jeho kultura, vzdelanie, rodina, etc..)

..následne sa role vymenia a tak si navzájom pekne v tandeme dvojice korigujeme na praktickom príklade algoritmiku spracovávania informácii, NO HLAVNE MORÁLKU, MOTÍVY KONANIA, čo je kľúčom k získavaniu kľúčových ("kRaľovských") informácii, infonáskoku Zhora

Zatiaľ tak na tému, źe by toho naraz primoc nebolo..

Re: Re: Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

Opet s tebou suhlasim. Nech je ako hovoris.
...
A k tomu, ze dobra otazka obsahuje polovicu odpovede. No... Je to tak.
Preto by bolo lepsie dobre pocuvat znenie otazky v plnom kon-texte.
...
Takze suhlas...
Plne podporujem tento egregor a posilnujem ho svojou energiou, aby bol co ,,najtazsi".

Re: Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

Zdenek mas pravdu...
Mudra veta. I s tebou suhlasim.

Re: Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

No zda sa, ze aj ty si rezignoval na pravopis... Ale - nech je teda po tvojom.

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Pe-tri | 01.08.2017

Drtivá většina rozporů mezi lidmi spočívá v tom, že své světonázory staví na různých axiomech - premisách a nějak se nikomu nedaří, tyhle axiomy globalizovat...
P.

Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

ludo | 03.08.2017

Niektoré z tých axiómov(kategórii) sú globálne,
len si to ľudia zatiaľ neuvedomujú.
Aspoň väčšina nie dostatočne..na to, aby ich mohla korigovať.
Spôsoby(metódy) vnímania definujú osud ich nosičov.
Človek vôbec nemusí byť v tomto obore vzdelaný inžinier,
aby zo stromu zišiel..
Kto jablko neokúsi, zo stromu nikdy nezíde.
Na to je podprahový zákaz na poznanie,
snahu o čo najlepšie, maximálne možné Boha chápanie

Príde čas, keď i deti v škole nad tým(teoto dobou) budú s úsmevom neveriacky krútiť hlavami. Ako my nad starým otrokárskym Rímom(či "Atlantídou").
..i keď mnohí ho žiaľ celkovo ako ideál obdivujú doteraz.
Hlavne sociopati systémovo programátorsky kumulovaní vo vrcholových pozíciách

Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Pe-tri | 03.08.2017

Bohužel bohatě stačí, že se lidé/lidstvo/soudobá civilizace nedokázala sjednotit ani na pojmu Boha.
P.

Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tony Clifton | 04.08.2017

Pe-tri,

ale dost věcí už přeci dávno známe:

popolvár | 14.07.2017
uvažuješ správne - našli sme spoločný bod, na ktorom vieme stavať a rozvíjať spoločnú komunikáciu...

Co nechceš, aby ti jiní činili, nečiň ty jim.“ (Bible, Tob 4,15)
Jak chcete, aby lidé jednali s vámi, tak jednejte vy s nimi.“ (Bible, Lk 6,31, srov. Mt 7,12)
Co nechceš, aby ti jiní činili, nikomu nečiň. To je celá Tóra, všechno ostatní je jen komentář.“ (Talmud, Šabbat 31a)
Nedělej druhým, co nechceš, aby dělali tobě.“ (Konfucius, Analekta 15,23)
To, co vyčítáš svému bližnímu, sám mu nedělej.“ (Pittakos z Mytilény, jeden ze Sedmi mudrců)
Nečiň jiným, co by tě zlobilo, kdyby učinili tobě.“ (Sókratés)
Nechci sám dělat, co bych na druhém káral, nakolik je to v mé moci.“ (Meandros ze Samu, podle Hérodotos, Dějiny, III, 142)
Cokoli je ti proti mysli, nečiň ani druhým.“ (Zoroastrický spis Šajast-na-Šajast, 13,29)
Člověk se nemá vůči druhým chovat způsobem, který je mu samému proti mysli. To je jádro vší morálky. Všechno ostatní plyne ze sobecké žádostivosti.“ (Mahábhárata. Anušasána parva, 113,8)

Zajímal by mě tvůj názor na to, proč jsem tady ani vedle nepochodil s referendem, které se najednou tak hodilo při obhajování Maloruska. Kdo nebo co způsobilo, že jsme se nebyli schopni dohodnout na tom, že něco společně chceme nebo nechceme? Opravdu bychom nenašli při společném hledání a diskuzi ani jeden jediný bod společné shody? Zkusili jsme to? Kdo nám v tom chce bránit?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Pe-tri | 05.08.2017

Zítra ti odpovím, teď už nemám prostor.
P.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Pe-tri | 06.08.2017

Ahoj Tony,
ano zlaté pravidlo je jasné, ale - kolik lidí se jím v praxi řídí ? Určitě žádný démon s prstýnkem moci.
Ptáš se na můj názor, proč jsi tady ani vedle nepochodil,proč se nelze domluvit na společném cíli ?
Myslím, že se jedná o nereálný cíl. KSB není tolerantní světonázor, je vyhraněný vůči jiným světonázorům, je cílevědomý, hlídá si svůj vliv v infopoli (determinant realizace), který se snaží maximalizovat, kdo nehraje s ním, hraje na jeho úkor a snižuje pravděpodobnost jeho úspěchu. Ale to by nebylo to nejpodstatnější. Podstatné se mi jeví to, že jeho konkrétní (ne všichni) protagonisté tento přístup berou za rozhodující ve vztahu k ostatním lidem. Neřídí se zlatým pravidlem, jsou příliš pohlceni řízením, usilováním o dosažení vlastního cíle, který si malují jako všelidové dobro prospěch. Kdo nejde s nimi, prostě jde proti nim. Jak potom chceš hledat společný azimut, když partner ze svého není ochoten uhnout ani o vteřinu? Jak říkával Karel Čapek, bez dobré vůle intelektuální není společné cesty. A co měl na mysli když používal pojem dobrá vůle ? Dobrá vůle intelektuální je úsilí vyvinuté za účelem porozumět druhému. A na tomto porozumění teprve stavět společné horizonty. Kde není ochota porozumět druhému nebo názory druhého jsou přehlíženy jako nedostatečné, není co sdílet. Je to forma arogance, říkat druhým - nejdřív se naučte to co já považuji za podstatné a potom se můžeme bavit. A arogance nemá perspektivu, je to individuální morální insuficience a je potřeba ji chápat a podle to se i zařídit, že kdo chce kam, pomozme mu tam.
Jestli jsme to zkusili ? Samozřejmě, času i pokusů bylo víc než dost, vývoj i dosažené výsledky jsou zde naprosto zřetelné. Zde není nad čím váhat.
A jestli nám v tom chce někdo bránit ? Nebudu uvažovat alternativu, že se zde jedná o účelovou agendu. Zůstanu u předpokladu, že ti, kteří se zde angažují jsou ve svém konání upřímní a svobodní. Potom musím konstatovat že se zde nejedná o nějaké úmyslné bránění. Jak říká IMHO správně Udo, ze stejných faktů-kostek si jednotlivci prostě staví různé hračky-realitu determinovanou stavem vlastní psychiky. S tím se nedá nic dělat než kultivovat trpělivostí a příkladem. Kdo pro nás není příkladem, toho jednání a názory prostě nenásledujme, ale naopak, ignorujme je. A nezapomínejme korigovat vlastní cíle zejména tam, kde se ukážou jako jednoznačně nereálné. Nesouhlas s někým by pro nás neměl být důvod pro vlastní frustraci. Nezapomínejme, že každý náš projev víc vypovídá o nás samotných než o tom, k čemu jsme se vyjádřili. Učme se se číst tuto druhou rovinu komunikace a nezůstávejme na úrovni hašteřících se dětí na pískovišti. Nechť si každý buduje vlastní bábovičku a když někdo kope do té naší, tak s ním ukončeme kontakt, ale tu jeho mu nechme bez povšimnutí, právě s vědomím toho že víme, že zlaté pravidlo je klíčem k budoucnosti našich vlastních báboviček, potažmo životních okolností.
Měj se a vše dobré.
P.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tomi | 06.08.2017

ahoj petri.
... dakujem za prispevok..
...
v podstate si tu napisal vsetko co som hovoril ja a bolo to zmazane.
...
Zda sa, ze - nielen mi dvaja - tu mame rovnaky egregor.
Velmi bohaty a urodny.
Jeho prejavi nieje mozne nevydiet. iba ignorovat.
...
Napaja sa nan vela ludi a obohacuju ho svojim sposobom.
svojim pohladom a svojou koncepciou, ktora je v zhode s tou nasou.
Kazdy podla svojich moznosti a schopnosti.
... Dakujem.
...
cerpam s neho vela sily (svetla)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tomi | 06.08.2017

Ako sme sa bavili... niesme nepriatelom leva net, ale priatelom.
Cokolvek proti nam podniknu sa obrati proti nim a nas to posilni.
...
nemozu nam skodit, iba pomahat.

Pretoze sme partneri a je len otazka casu, kedy to aj oni pochopia.
A prestanu v sade hladat trollov
...
Ved ako bolo povedane: Kto hlada, Najde.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tony Clifton | 06.08.2017

Ahoj Pe-tri, děkuju ti za tvoji odpověď. Napsal jsi to tak, jak to vnímám.

Svobodu slova považuju za naprostý společenský základ, proto to moje střečkování. Víc takových nicků jako je ten tvůj a Tomiho a neměl bych důvod střečkovat, ale naslouchat

Díky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tony Clifton | 06.08.2017

Ještě PS: ohledně té účelové agendy jsem jiného názoru. Jedná se můj vlastní názor. Vycházeje i z toho, že to účelová agenda být musí, jinak by ani nebyla, z cenzury, o marxismu a chování těch, kdo zde propagují lidskost ani nemluvě... Byl bych raději, kdyby byl můj názor chybný a dám si čas o tom přemýšlet

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Pe-tri | 07.08.2017

Ahoj Tony,
K té svobodě slova - jistě se jedná o velkou lidskou hodnotu, je tu ale jedno velké ale. Týká se to praktické stránky uplatňování. Asi bereš, že vše co děláme bychom měli být schopni dělat se správnou/optimální mírou. Co se tím rozumí v tomto případě ? Rozumím se tím být schopen hledat rovnovážný střed mezi dvěma póly možností. Umět rozlišovat, jestli máme mlčet nebo mluvit, obecněji řečeno - být pasivní nebo aktivní. V jiné situaci zase vědět, jestli je na místě situaci řídit nebo ji nechat volný průběh apod. I selský rozum zná potřebu tohoto rozlišování, když říká - mluvit stříbro, mlčeti zlato. Jsi-li v Římě, buď Římanem a když na pak se nediv, že můžeš mít potíže. Jak říká klasik - buď moudřejší než ostatní, můžeš-li, ale neříkej jim to. Proč asi ?
A té agendě - jednak - nic nás nenutí být v názoru zbrklý a druhak - i v hostilním prostředí je nezbytné, naučit se být schopen přežít. A jsme zase u těch dvou modů operandi - mlčet versus mluvit, řídit versus nechat být apod...
Měj se a hlavně žij spokojený život. Přece si nepřipustíš zdejší diskuse natolik k tělu, aby ti mohly tohle korodovat, ne ?
P.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tomi | 06.08.2017

Tony.
,...
mas odpoved pod odpovedou ohladne mojej ubohosti :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tony Clifton | 06.08.2017

Psal jsem, že jsem si tě nepřestal vážit :) Nejsem nepřítelem lidskosti, ale ta nemá co dělat s touho po moci, cenzurou, genocidou, začišťováním, likvidací...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tomi | 06.08.2017

Ano, ale nezabudajme.
...
Oni sami sa postavili do pozicie nasho nepriatela a prestali nas pocuvat. Oni pozru kto to napisal.
Vidia Tomi, Tony, Petri, Jana C... a uz ich nezaujma obsah, alebo, len hladaju coho sa chytit a zautocit - potom cenzuruju odpovede. Nedaju moznost na obranu.

Ako si sami zvolili. Nebudu zit vecne a ja poznam ich rozsudok i trest. Sami sa odsudili a dali si aj trest. Oni uz su odsudeny podla svojho vlastneho sudu.

...
Preto nebudme ako oni. Nehladajme nepriatelov, ale priatelov. Potom i nepriatel a jeho utoki budu pre nas prospesne, pretoze nam odhalia nase slabe miesta a mi sa posunieme vpred.
Preto ich pocuvajme, aby sme vedeli kto su a poznali sme ich ciele. Tak budeme vediet o co im ide a co planuju. Pripravime sa a ked zautocia, tak sa to obrati proti nim samim.
...
Oni vnimaju ktitiku KSB, ako utok na svoju osobu (osobne). Pretoze nepriatel im prenikol do srdca i do hlavi.
Zmenil ich svetonazor (pohlad na svet) a nahradil ho svojim.
Oni ho prijali za svoj a teraz nemaju svoj vlastny. Preto teraz chrania zaujmi okupanta. Ako sa pise v KSB.
...
Nechajme ich. Oni sami ludom ukazu co su zac a odkial prisli. Sami prezradia, kto ich poslal, kto je ich panom.
...
Oni nejdu ludom prikladom, tak im podme mi. Ludia su inteligentny a citlivi.
Srdce im povie kto je od Boha a koho poslal Satan.

...
Ved cenzura je ,,fiyzicka likvidacia (6.p.)
...
Pokial reaguju takimto sposobom, tak to znamena, ze uz prehrali.
...
Proti nam nemaju sancu.
Oni nas ignoruju, ale mi ich pocuvame.
Mi vieme co chystaju. Oni o nas nic nevedia.
...
Oni nemaju predstavu kto ja som.
Aj ked som im to povedal.
Vsetko im hovorim. Co spravim ako dalsi krok. Ale oni mi neveria a smeju sa. Nie mne. Ale tomu ktory prisiel predo mnou a pride po mne.
...
On sadne na svoj tron a bude sudit.
A jeho sud bude spravodlivi, pretoze on nikoho nesudi.
...
Oni sudia a vykonavaju rozsudki.
Nech je teda tak. Nech je po ich. Nech je pravda a splni sa co sami hovoria.
...
Hovorim ti. Ich utrpeniu nebude konca. Pretoze zaziju sami na sebe co sposobili inym. A potom budu ich nareki prosbi zbytocne, pretoze sa stane ich vola. Boh voci nim bude hluchi, ako oni boli voci nemu.
A tak bude kym nesplatia svoj dlh a este im bude pridane raz tolko.
Podla ich vlstneho metra, ktorym merali druhych. Nech je teda ich miera namerana im.
...
Sami si zvolili.
...
Hovorim: Kam vstupi svetlo, temnota musi ustupit.
Je to ako zazat lampu.
A ked ju zatienia? Nevadi. Svetlo prenikne i tam kde bude tien. I tam ho bude dostatok. A ked pojdu prilis blizko aby zatienili celu lampu, tak to svetlo ich spali.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tony Clifton | 07.08.2017

Oni - my, vzdyt je to jedno :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Keby bolo "keby"..

Tomi | 07.08.2017

Presne tak. Vsetci sme jedno. To plati pre kazdeho

Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Jura | 02.08.2017

"Ti vedle" jsou často lidi, kteří sem nepřišli diskutovat o KSB, ale řešit si svoji agendu. Když se svojí agendou narazili, tak si diskusní prostor přisvojili.
Mnohdy jsou uražení, že zde dostali přes prsty (vždyť přece oni se tak snaží diskutovat k věci). To jak se chovají nyní zpětně potvrzuje, že přes ty prsty dostali oprávněně.

Re: Re: Keby sa to dalo jednoducho zhrnut..

Tomi | 07.08.2017

Jura
...
Presne ako hovoris.
Treba si lepsie precitat KSB aby si vedel co to pre vas bude znamenat do buducna.
...

Perfektni

Sycak | 01.08.2017

Nevis prosim, kdy to bude k zakoupeni v tistene podobe?

Re: Perfektni

Hox | 01.08.2017

Tištěná verze je plánovaná na podzim, pokud do toho nic nevleze.

Re: Re: Perfektni

Sycak | 02.08.2017

Diky

Přidat nový příspěvek