Neviditelná ruka krize

Neviditelná ruka krize

27.9.2015

fritzmorgen

 

Často je slyšet následující úvaha: Amerika se nemusí bát žádné krize, protože reálné výroby je v USA stále více, než v mnohých jiných zemích, a dokonce pokud nějaké firmy změní majitele, budou pokračovat v provozu.

Bohužel, ne vše je tak jednoduché. Jistě, uvnitř každého tlusťocha se pod vrstvou tuku schovává kulturista, ale to ještě neznamená, že dvousetkilový Američan je zdravější, než 60-ti kilový Ind – a už tím spíše to neznamená, že Američana je možné vyléčit ztrojnásobením denní porce potravy.

Analogicky jsou reálné americké provozy bohužel pokryty tlustou vrstou tuku z finančních spekulací a nemohou být toho balastu zbaveny jinak, než důraznou chirurgickou operací. Avšak chirurgická operace se stále odkládá: místo eliminace parazitických sektorů cestou zvýšení úrokové sazby Američané naopak pumpují do ekonomiky stále více a více nových peněz.

V čem spočívá hlavní problém kapitalizmu?

 

V tom, že každý kapitalista táhne deku na sebe a stát nemá žádné mechanismy, jak je přinutit ke koordinovanému postupu. Představte si skupinu lidí, kteří se tvrdě o něčem hádají a nemohou se dohodnout, protože nikdo nechce obětovat své zájmy. Nyní chápete, jak vypadá typická krize při kapitalismu: ekonomika je paralyzovaná jednoduše proto, že byznys-kruhy se nemohou dohodnout o nějaké důležité otázce.
 

Klasický obraz doby Velké hospodářské krize v USA: farmáři spalují úrodu pomerančů a zpoza plotu to nenávistně sledují hladové oči nezaměstnaných.

Proč farmáři nemohou rozdat pomeranče hladovým? Protože pokud je rozdají, nikdo si u nich nekoupí pomeranče za peníze a příjdou na mizinu.

Proč nemohou hladovějící platit farmářům normální cenu za pomeranče? Protože nemají peníze, protože bankrotující farmáři je museli propustit.

 

Problém by bylo možné řešit, pokud by na sebe někdo vzal roli arbitra a nahradil volný trh nějakým systémem rozdělování, podobným sovětskému. Nebyla nijaká náhoda, že poválečný SSSR ukázal zázraky rychlosti obnovení země po válce – v podmínkách deficitu zdrojů je pevný přídělový systém jednoznačně efektivnější než nesmyslné kapitalistické „všichni hryžou všechny“.

Ale bělem Velké krize v USA se takový arbitr bohužel nenašel – neviditelná ruka trhu regulovala ekonomiku jak uměla, cestou likvidace „nadbytečných“ potravin a likvidace lidí, „nezapadajících do tržní ekonomiky“. (pozn. Hox: existují odhady, že během 30. let v USA zemřelo hladem několik milionů lidí, demografické statistiky USA 30. let jsou podle všeho stále tajné.)

Nyní ekonomika USA opět spadla do podobné neviditelné jámy. Spotřebitelé nemají peníze, aby mohli platit za zboží, a producenti mají příliš nízké zisky, než aby mohli platit mzdy. Pokusy řešit situaci cestou šetření jen zhoršují situaci: šetřiví spotřebitelé utrácejí ještě méně, a šetřiví byznysmeni platí ještě méně zaměstnancům.

V prvním desetiletí nového tisíciletí, kdy se nynější superkrize teprve rýsovala, ekonomická moc USA přijala rozhodnutí zahladit všechny problémy penězi, jako v tom starém vtipu o německém turistovi a řecké vesnici: Německý turista vstoupí do řeckého hotelu, dá 100 euro na rezervaci pro případ, že by nenašel nic jiného. Majitel hotelu 100 euro vezme a odnese do místního řeznictví a zaplatí svůj dluh. Řezník 100 euro odnese do vepřína a také zaplatí svůj dluh. Majitel vepřína 100 euro odnes k výrobci krmiva a také zaplatí svůj dluh. Výrobce krmiva odnese 100 euro k prostitutce a také zaplatí svůj dluh. Prostituka 100 euro odnes do hotelu a zaplatí dluh za nájem. Německý turista se vrátí, protože našel něco jiného, obdrží zpět svých 100 euro, celá vesnice je bez dluhů a optimisticky hledí do budoucnosti...

Vrátíme se znovu k srdceryvné scéně pálení pomerančů. Dejme nyní nezaměstnanému peníze. Nezaměstnaní nakoupí u farmářů, farmáři zaplatí daně a najmou nové pracovníky... a dále jako v tom vtipu. Podle teorie, kterou vyznávají keynesiánci a někteří naši komunisté, do ekonomiky stačí napumpovat peníze aby začala nepřetržitě růst.

Právě touto cestou se v prvním desetiletí vydali Američané. Prvních několik let, až do roku 2007, schéma celkem fungovalo. Levné peníze stimulovali americkou ekonomiku a na nějakou dobu se dokonce zdálo, že se fígl podařil. Dále však stimulace přestala pracovat: začalo být zřejmé, že pumpování peněz do ekonomiky nezaceluje praskající místa, ale naopak vytváří nové problémy v podobě nebezpečných bublin na trzích, v podobě deformací v reálném sektoru a v podobě degradace veškerého systému investic.

Jak je možné pěstovat pomeranče, když je váš soused zadarmo rozdává všem? Jak je možné investovat do reálného sektoru, když jsou peníze dostupné všem v podobě levných úvěrů? Ironie osudu: Američané s pomocí humanitární potravinové pomoci zlikvidovali zemědělství mnoha zemí, avšak jim samým nestačil rozum na to ochránit před pastí peněz zadarmo vlastní finanční systém.

Co proběhlo dále? Krize roku 2008 ukázala chybnost směru zvoleného Američany a pokud by Státy řídil silný prezident, změna ekonomického kurzu by se odehrála už tehdy. Ale místo nápravy chyb se Američané rozhodli problém jen zhoršit: deformace ekonomiky se rozhodli napravit... ještě větším množstvím peněz skoro zadarmo. Ben Bernanke, který byl v té době hlavou FEDu, prohásil, že rozdá tolik peněz kolik bude třeba a pokud to nebude stačit, bude sám shazovat dolary z vrtulníku. Od té doby se mu říká „vrtulník Ben“.

Není těžké uhodnout, že zapnutí tiskařského lisu na plný výkon jen zhoršilo nebezpečné deformace americké ekonomiky. V lednu 2014 „vrtulník Ben“ odstoupil, ale bylo už pozdě. Jeho nástupkyně Janet Yellen dostala do rukou jeden z největších finančních problémů v celé historii USA.
 

Počínaje koncem srpna 2015, finanční krize v USA přešla do velmi nepěkné fáze. Levné peníze pokračovaly v plynutí na trh, FED nezvýšil úrokové sazby a dokonce průzračně naznačil další snížení sazeb, nicméně akcie začaly padat. Poslední 4 dny trh vlažně padá – a to je velmi špatný symptom, který ukazuje, že stimulace penězi přestala fungovat:

http://markets.ft.com/research/Markets/Tearsheets/Summary?s=INX:IOM (rj)


Zvláště špatná je ta okolnost, že bubliny přestaly růst. Padá nyní prakticky vše, včetně surovin a ropy. Dá se předpokládat, že probíhá velmi nepříjemný jev: pumpování peněz do ekonomiky nevede k dalšímu růstu bublin. Zjednodušeně řečeno, spekulanti dávají přednost tomu držet peníze získané od FEDu na účtech, v sejfech a čekat, protože oprávněně předpokládají, že pokus koupit padající akcie vyústí do ztráty.

To znamená že fronta deflační bouřky už se rýsuje na horizontu: ještě chvíli a v USA se začne odehrávat scénář Velké krize 30. let. Zatím burzy ještě nepřešly do volného pádu, v libovolný okamžik mohou jít nahoru. Ale pokud FED dovolí trhům spadnout pod srpnová minima, může se to stát signálem k divokému rozprodeji.

Existuje z té slepé uličky cesta ven?

Nejsprávnější cestu jsem už naznačil na začátku článku – finanční klany USA by se měly sejít a přizvat na kralování amerického Stalina, aby ten jako regulátor v silniční zácpě odstranil všechna úzká místa v ekonomice. Problém je v tom, že prvním krokem tohoto hypotetického Stalina by mělo být odeslání do uranových dolů všech těch oligarchů a spekulantů, kteří by ho měli teoreticky přizvat, takže tuto variantu je možné hned dát bokem jakou čistou fantazii.

Druhá varianta nápravy situace je zvýšení úrokové sazby FEDu do úrovně nepřijatelné pro spekulanty, čímž očistit ekonomiku od parazitických sektorů. Pokud se sazba zvedne alespoň na 5-6% ročně, investice penzijních fondů znovu začnou přinášet příjmy a reálný sektor získá možnost spouštět normální, ziskové projekty.

Tato varianta mohla zafungovat na začátku tisíciletí, ačkoliv by způsobila ekonomice USA nejspíš dlouhou recesi.

Nyní je však peněz naemitováno tak mnoho, a nemoc zašla už tak daleko, že nabízený lék by pacienta spíše zabil než vyléčil. Penzijní systém už začal praskat ve švech – řadoví američané zažívající finanční těžkosti začali masově vybírat své penzijní úspory:

http://aftershock.su/?q=node/336624 (rj)

Nedávno se mě zeptali v komentářích: mohou se Státy udržovat mezi inflačním a deflačním scénářem krize a proplout mezi Skyllou a Charibdou?
 

Odpovím příkladem. Představte si smrtelně nemocného člověka, kterého je možné vyléčit jen velmi drsnou terapií. Nemoc je pokročilá a pacient už zeslábl natolik, že léčba ho téměř jistě zabije. Z druhé strany, pokud necháme nemocného bez léčení, garantovaně ho zabije.

Celkově nyní američanům zbývá spoléhat se na jen na to, že ekonomové dali špatnou diagnózu, že nemoc ekonomiky USA není tak pokročilá, jak to vypadá ze strany. Ale jen stěží udržuji optimizmus když vidím jak Janet Yellen ve vystoupení nejdřív průzračně naznačuje negativní úrokové sazby a poté jen stěží dokáže dokončit svou řeč.

Celkově velmi nezávidím paní Yellen: je na ní vložena ohromná odpovědnost, je nyní nucena přijímat složitá rozhodnutí v prakticky beznadějné situace – kterou, opakuji, nevytvořila ona, ale její předchůdci.

 

Diskusní téma: Neviditelná ruka krize

Kolik umrelo lidí hlady v USA za Velké hospodárské krize.

Franta | 28.09.2015

Podle Alexe Jonese za Velké hospodárské krize v USA ve 30. letech zemrelo hlady kolem 7 milionu lidí.

Re: Kolik umrelo lidí hlady v USA za Velké hospodárské krize.

Hox | 04.10.2015

Souhlasí s infem, které zmiňoval Zaznobin, plus defakto koncentráky na nezaměstnané, práce za jídlo plus ubytování.

Úrokové sadby naprieč svetom:

ph | 27.09.2015

Rumunsko: 1.75 %
Maďarsko: 1.35 %
Poľsko: 1.50 %
Japonsko: 0.10 %
Izrael: 0.10 %
FED: 0.25 %
ECB: 0.05 %
Dánsko: 0.05 %
Česko: 0.05 %
Švédsko: -0.35 %
Švajčiarsko: -1.25 % (nie, to nie je chyba, to je mínus - záporná sadzba)

Commonwealth:
Austrália: 2
Nový Zéland: 2.75 %
Kedysiveľká Británia: 0.50 %
Kanada: 0.50 %

Fin. centrá
Honk Kong: 0.50 % (Honk Kong a Čina nie je to isté)
Singapur: 0.49 %

Bývalé ZSSR (krajiny porazené v studenej vojne):
Bielorusko: 25 %
Ukrajina: 22,00 %
Moldavsko: 19.50 %
Kazachstan: 12.00 %
Rusko: 11.00 %
Arménsko: 10.25 %
Uzbekistan: 9 %
Tadžikistan: 8 %
Gruzínsko: 7.00 %
Azerbajdžan: 3.00 %
---------------
Estónsko: 0.05 %
Litva: 0.05 %
Lotyšsko: 0.05 %

Niektoré vybrané krajiny:
Brazília: 14.25 %
Argentína: 13.00 %
India: 7.25 %
Južná Afrika: 6.00 %
Čína: 4.60 %
Nepál: 7 %
Bután: 6 %

Zdroje:
http://www.cbrates.com/
http://www.tradingeconomics.com/countries
Zhruba to sedí, viď Švédsko: http://www.riksbank.se/en/

Prapodivná analýza

Rišo | 27.09.2015

Niežeby Fritz "Mojžišovič" nemal v niečom pravdu, ale ako konceptuálne negramotný "ekonomický" anal-ytik slúži takto len určitej klanovej periférii na zakabalovanie neznalých ľudí.
Asi je tiež absolventom školy pre clerkov, lebo zdá sa, že vôbec nerozumie ako funguje globálne riadená ekonomika...

Neviditeľná ruka trhu riadila ako vedela?
Kríza kapitalizmu v jeho definícii??
Silný p-rezident USA to porieši???
Ben Bernake alebo Yellen niečo v skutočnosti riadia???
A najväčší výsmech zdravého sedliackého myslenia je úvaha Frica:

"Druhá varianta nápravy situace je zvýšení úrokové sazby FEDu do úrovně nepřijatelné pro spekulanty, čímž očistit ekonomiku od parazitických sektorů.
Pokud se sazba zvedne alespoň na 5-6% ročně, investice penzijních fondů znovu začnou přinášet příjmy a reálný sektor získá možnost spouštět normální, ziskové projekty."

Tak to už len

Amen

Re: Prapodivná analýza

Hox | 27.09.2015

Chtěl jsi něco sdělit?

Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 27.09.2015

Že vie písať krátke slohové práce a nepovedať pritom nič k téme, čistý politik alebo zvláda merkeln na experta. ;)

Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 27.09.2015

A tvoje námietky znamenajú, že nemôže mať pravdu?!

Veď *väčšina* produktívnej kapacity USA je buď v Mexiku, v Kanade alebo v Ázií (vrátane výroby čipov AMD, Intel a iFónov) spolu s telefonickými centrami.
A to je prosím ťa dôsledok dohôd NAFTA a s Číňanmi podpísaní Clintonom, pretože tieto dohody nielen dovolili technologický transfér a zrušenie Glass-Steagal zákona (rozdelenie komerčného a investičného bankovníctva), ale aj prispelo k rekordnému zadlženiu USA.
GP urobili majstrovský ťah, pričom využili bezštruktúrne riadenie t.j. nastavili podmienky tak aby CEO firiem v rámci maximalizácie zisku a zvyšovania svojich dividend vyviezli prakticky všetok výrobu a technológie za hranice.

Ďalší majstrovský ťah (na čo narážal aj autor) bolo povolenie nulových resp. negatívnych čo nielen umožní burzové špekulácie kvôli spätnému nákupu akcií spoločností na DLH u bánk (ďalšie zvýšenie dividend a dobrý spôsob predaja akcií v opciách), ale aj zabraňuje formovaniu kapitálu, trestá sporiteľov, zabraňuje vzniku nových podnikaní a aj umožňuje USA zadlžiť sa za uši (za Obamu federálny dlh USA za zdvojnásobil).

USA má 3 možnosti:
-rozpútať hocijakú väčšiu vojnu v Európe či inde vo svete;
-nehať podpísať TTIP s EU;
-kombinácia týchto 2 možností.

Iné možnosti pre USA vedú ku katastrofe.

PS: Odpis USA začal pred cca 20 rokmi a teraz je to v záverečnej fáze, skončí to preformátovaním USA na poľnohospodársku krajinu 3. sveta. A bude to veľkou pravdepodobnosťou krvaví proces kde vznikne niekoľko národností z jedného proto-etnosu s názvom Američan.

Re: Re: Prapodivná analýza

Rišo | 27.09.2015

Prečo sa ty Oracle nevenuješ tomu, čo si študoval a motáš svoje podivné aj "ekonomické" domysly pri čerpaní infa z rôznych zdrojov, keď ti chýba určitý mozaikový pohľad na mnohé elementárne veci (ostatne, tak aj Fritzovi).
Ak nechápeš hlavnú podstatu úroku, hoci je tu už vyvesených dosť článkov a videí k problematike, tak sa zbytočne aspoň nestrápňuj.
Takých tupých a zavádzajúcich "analýz" ako produkuje Fritz som od prevážne chazarských "odborníkov" hlavne z USA čítal mnoho, keď som ešte aktívne obchodoval prevážne s akciami na US burzách NASDAQ , NYSE a AMEX.
Samozrejme drvivá väčšina pracuje na nejakú korporáciu a ich ciele.

Hore kolega vložil prehľad refinančných úrokových sadzieb centrálnych bánk.

Keď si taký lumen na "majstrovské ťahy" a dedukcie ala Fritz, tak prečo má také Švajčiarsko alebo Švédsko zápornú refinančnú sadzbu (ten kto im požičia súhlasí, že im ešte niečo málo priplatí, že mu dovolili im požičať..)?
A prečo povedzme štáty z bývalého ZSSR majú nastavené tak vysoké úžernícke úrokové sadzby?
Kto tie sadzby v podstate globálne určuje?
Aký to má dopad na ich reálne ekonomiky a o čom to vypovedá (stačí hlavná glosa)?

A žiadny proto-etnos Američan neexistuje a ani nikdy neexistoval. -))
A tvoja úvaha, nie žeby som sa USA nejak zastával, že sa stanú poľnohospodárskou krajinou 3. sveta svedčí o tvojej zvieracej nenávisti, čo ti nič dobrého neprináša a neprinesie, a tiež o nechápaní evolučného vývoja globálnej civilizácie..
Psychicky sa treba zbaviť akejkoľvek zloby, lebo si ničíš vlastnú psychiku a máš potom rôzne negativistické a katastrofické vízie.
Ostatne aj v USA žije množstvo "normálnych" a dobrých ľudí a zďaleka nie všetci pracujú vedome na biblický projekt, takže im netreba želať zlé veci, aj keď kolektívna zodpovednosť patrí k objektívnym zákonitostiam, pri dosť veľkom nechápaní veľkej väčšiny US populácie. Ostatne sú oveľa dlhšie a sofistikovanejšie neurolingvisticky programovaní, ako východná Európa..

Re: Re: Re: Prapodivná analýza

marvo | 28.09.2015

Rišo, poprosím nekonšpirovať. Dôvodom záporných úrokových sadzieb bol silný frank, kt. tlačí dole spotrebiteľske ceny. Spôsobilo to prekvapujúce zrušenie stropu pre posilnenie franku voči euru z januára 2015 zo strany CB, ktorý dovtedy udržovala na stabilnej úrovni 1,20 CHF/EUR. Následne utrpeli straty finančné firmy a akciový index sa prepadol...(na prevenciu zhodnocovania franku CB skupuje prevažne zahraničné rizikové aktíva).
V praxi neg. úrok znamená, že CB zaplavia bankový systém neobmedzeným množstvom nekrytých peňazí a vklady komerčných bánk v centrálnej banke už nie sú úročené - majú zápornú úrokovú mieru.Čiže ak komerčná banka chce uložiť v centrálnej banke peniaze,musí automaticky počítať so stratou...
Ale aj to je márna snaha...ani žiadne takéto nové produkty - dokonca hypo. s neg. úrokom - nenaštartovali a ani nenaštartujú hosp. rast (švajčiari prognozovali "závratný" rast 0 celá niečo...)
Lenže to je "malá násobilka", to znalec "peňazí" ako ty už dávno vie...
No a teraz sa prosím láskavo presuň na začiatok a pozorne si ešte raz prečítaj, čo píše fritzmorgen (a potom ešte raz).

Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Rišo | 28.09.2015

S niečím sa s tebou marvo dá súhlasiť, ale konširovať? WTF?

Švajčiarsko je centrom skrytého globálneho riadenia, okrem iného aj bankového sektoru ako takého (BIS v Baseli - matka všetkých centrálnych bánk sveta, ktoré sú vyňaté spod jurisdikcie výkonnej moci jednotlivých štátov sveta).
Myslíš si, že zürišskí gnómovia, ako veľmi blízka periféria GP (niektorý možno priamo patrí do zostavy 2x11), sú nejaké ekonomické nedôchodčatá?
A že skokové posilnenie CHF bolo len tak prekvapivé a nie niekým plánované?
Keď budeš riadiť globálne svet marvo, potrebuješ, aby ti niekto v záhradke a na ulici pred barákom robil bordel?
Hmm..

Čo sa týka úrokovej sadzby nejakej CB, tak to vypovedá o viacerom. V prvom rade, za koľko získava príslušná CB (štát) - má dovolené globálnym úžerníckym bankovým syndikátom - získavať likviditu na medz. finančných trhoch a za koľko poskytuje v rôznych refinančných operáciach likviditu bankovému sektoru daného štátu. Úložky komerčných bánk (povinné, stanovené nejakým zákonom) sú vzhľadom na celý kreditno-finančný systém prakticky zanedbateľné (smiešne nízke).
V poslednej dobe si Švajčiarsko, ale aj Nemecko požičiavajú na medz. trhoch za záporný úrok. Čo však ešte neznamená, že musia mať nejaký "zázračný" ekon. rast, lebo tu vstupuje do hry množstvo ďalších faktorov - najmä politika jednotlivých komerčných finančných subjektov na trhu, globálna a regionálna politika, vládne nariadenia, stimulácie, dotácie, subvencie atď.
Und so...a negatívny úrok CB nijak nesúvisí s množstvom peňazí emitovaných CB, tam sú isté pravidlá, čo však rozpisovať pre "konšpirátorov" nebudem.

V "normálnom" štáte, pri KFS pre ľudí je úrok nulový alebo záporný, ceny v dôsledku VTR klesajú, klesá potreba práce a rastú príjmy populácie a pre všetkých ľudí je dosť- na zabezpečenie demograficky podmienených potrieb (bývanie, jedlo, oblečenie,doprava..).

A čo píše Fritz "Mojžišovič" mi stačilo prečítať len raz, takže ďakujem - je tam veľké množstvo hlúpostí, pravdepodobne z dôvodu neznalosti problematiky, aj keď niečo je tam aj podozrivo podprahovo forsírované..

Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

marvo | 28.09.2015

Rišo, v reakcii sa púšťaš naraz do mnohých rozličných vecí, takže spomaľ. Najprv k hosp. rastu. Ak si spomenieš, v jednej zo svojich reakcii si naznačoval banálnosť vzťahu medzi výškou zákl. úrokovej miery a hosp. rastom. Ja si to vonkoncom nemyslím. Po kolapse 08. poklesli úroky v podstate na nulu a všetci „geniálni“ centrálni banksteri (aj tí zo švajcu) nám vehementne dokazovali, že to prinesie automatický hosp. rast. Nič také sa však nepotvrdilo. V článku, kt. si si prečítal len raz, ide okrem iného aj o to, že (za súčasných podmienok) sú trvalo nízke úrokové sadzby známkou zlyhania ekonomiky usa a nie predzvesťou jej oživenia. Banksteri si to už ale postupne uvedomujú – to preto sa uchyľujú k čoraz „neštandardnejším“ krokom menovej politiky (z ktorej sa dokonca niekto teší) a z akejsi ješitnosti si nepripustia, že sú až po uši v pasci likvidity, a akákoľvek menová politika sa pomaly ale isto stáva v podstate bezzubým nástrojom... konec, hasla padla..
Vychádzaš z akéhosi predpokladu „normálneho štátu“, v kt. je záporná úroková miera štandard, no nedefinuješ potrebné zmeny na iných prioritách, kt. by k takému stavu mohli smerovať, hoci zdá sa, že chápeš možnosti vplyvu iných „ďalších faktorov“... Pokiaľ ide o výšku úroku, tak to hoci nie hneď priamo, no jooo sakramentsky súvisí s množstvom (aj QE) peňazí a očakávaním budúceho hosp. oživenia (a vrátenia sa na pôvodnú výšku úroku), pre kt. tí blbci robia jednu chybu za druhou a riešia to spôsobom: máš problém, použi všetko a naraz (maš problém v pc, nainštaluj si 6 antivírov, o čom nikto nevie ako budú na seba reagovať, alebo uži všetky lieky pri bolesti hlavy..).
P. Krugman je dosť solídny mozog, a aj tak sa mýli ako malý chlapec keď prehliada nemožnosť analógie medzi veľkou depresiou z 30. a post 08... dnes už nič neplatí, aj veľkí židia sa mýlia akosi častejšie ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Rišo | 29.09.2015

Hej marvo, Krugman a iní židovskí piáristi zvrátených ekonomických teórii pre plebs sa zákonite musia mýliť, lebo pravda o oikonomos tam proste nie je. -))
Tí, ktorí skutočne riadia globálne ekonomické procesy, tých na verejnosti neuvidíš a korporátne riadiace "mozgy" sú vyškolené na určitom korporátnom know how, ktoré nikdy, v ani špičkových školách nezískajú.
Všetky procesy sú riadené a ak nevieš definovať subjekt riadenia, tak sa hovorí o "samo"riadení. Ekonomickí mágovia stojaci za BIS, FED, ECB, MMF ai. veľmi dobre vedia, čo robia. Vedia to aj politické špičky (samozrejme nielen) prakticky všetkých popredných krajín a buď kooperujú s globalistami, alebo pre nechápanie populusu a robustne nastavený globálny KFS nemôžu prakticky nič urobiť, len hrať trápne divadlo.
Ak napr. Ruská CB nezníži (nebude nejakými pákami donútená) veľmi rýchlo zákl. refinančnú sadzbu (dnes 11%), tak hrozí rýchly default rubľa pomerne v dohľadnej perspektíve (a nie dolára, ako si mnohí naivne myslia).
Nedávno som čítal článok, ako reálne vyzerá ekonomika silne úžernícky zvieraného Bieloruska (sadzba 25%) - mnohé podniky už skrachovali, niektoré nosné podniky stoja pred krachom (nepredaná produkcia na úrovni 6 mesačnej výroby a viac) a držia sa len vďaka rôznym parazitickým subvenciám a fin. pomoci Lukašenkovho režimu spriateleným oligarchom.
Ak si pozrieš prehľad zákl. refinančných sadzieb CB, ktorý je na vrchu, tak je z neho jasne vidieť, ako sa globálne riadi na 4. priorite a kto je v pozícii pseudokolónie a odkiaľ sú vysávané zdroje pre blahobyt "zlatej miliardy" (samozrejme ak chápeš podstatu nastavenia globálneho kreditno-finančného systému, čo je vskutku banálne jednoduché).

Čo sa týka hospodárskeho rastu - v nejakom číselnom vyjadrení, napr. GDP. Tak to je skutočne nič nehovoriaci ukazovateľ, ak neskúmaš bližšie jeho štruktúru - z makro ukazovateľov, najmä podiel reálnej ekonomiky, efektivitu investícií na báze čistej súčasnej hodnoty a povedzme podiel pre populáciu nič neprinášajúcich výrob a investícií - napr. do zbrojenia ai.
Ďalej treba myslieť globálne, najlepšie o nejaké úrovne vyššie - na úrovni riadenia globálnej ekonomiky a z neho vytekajúcej politiky.
Tzv.: Mysli globálne, konaj lokálne.
Čo sa niekomu javí ako chyba riadenia, je pre niekoho cieľ...

Dnes je svet prakticky zglobalizovaný a Ni(e)kto vehementne podporuje Čínu (úzka pseudokomunistická klanová špička, konfuciánstvo pre jelitá a marxizmus pre plebs) a to má odraz na množstvo regionálnych ekon. procesov po celom svete, USA alebo EÚ nevynímajúc.
Proste GP stále v jednom silne podporovanom globálnom scénari koketuje s myšlienkou nasadenia nejakého globálneho (alebo aspoň svetove dominujúceho) klonu marxizmu, kde budú ľudia duchovnými i materiálnymi "otrokmi", hoci sa predpokladá ich základné zabezpečenie (asi na úrovni pseudosocíku 70. rokov u nás).

"Normálny štát" pre ľudí je samozrejme vízia pre Ľudí, ku ktorému by sme mali smerovať a pochopiteľne sa bez všetkých priorít komunikácie (či infowars) k nemu nedá plne dopracovať.
Prvoradou úlohou pre viac chápajúcich ľudí musí byť dnes infoboj o postupné zrušenie inštitútu úroku, lebo cez neho plynú zdroje ku globálnym jelitám a z nich tieto financujú všetky špinavosti proti ľudstvu! Aby si ľudia mohli trochu vydýchnuť a popremýšľať ako ďalej, keď sme sa už dopracovali skoro na okraj priePasti.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 29.09.2015

Okrem toho, že si povedal zjavné som aj šokovaný, pretože s tebou súhlasím. ;)
Čo teraz napíšem bude asi tiež zjavné, GP posledných 20 rokov zistil, že ak nie úplne tak asi na 90% prišiel o svoj informačný monopol kvôli internetu a keďže proces rozšírenia internetu bol previazaný globalizáciou podľa biblického projektu. Preto ak zastavia šírenie internetu zastavia aj globalizáciu na osnove Biblie.
GP ale urobil jeden podraz neposunul informáciu svojim hlasným trúbam čítaj "autority", že plebs prichádza na podvody a chyby napr:
https://www.youtube.com/watch?v=E-ShSGz89mA
http://www.mybudget360.com/failed-recovery-in-9-charts-economic-recovery-decade-inflation/

Stane sa to, že keď sa toto divadlo rozsype, tak Krugman a spol budú predhodený davu a budú do popredia dosadení nové autority. Teraz otázka je, že tie autority nakoľko budú hlásať pravdu. Lebo ako si nadhodil, časť GP koketuje s odnožou Marxizmu.

Čo sa týka CB Ruska, tak ten bol donútený zmenou ústavy a schválením niekoľkých zákonov pracovať v záujme Ruska, a chcem teraz poznamenať, že celá CB je plná liberálmi lenže Putin musí pracovať s tým čo má t.j. varí z vody. Dopady týchto sú také, že CB teraz lacnými úvermi (úroky okolo 3%) pre veľké štátne podniky a ich bánk financuje projekty ktoré sú v záujme Ruska napr. výstavba infraštruktúry atď.

Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 28.09.2015

Nikto z nás nezjedol všetok rozum sveta a nemá patent na rozum, takže sa kroť.
K veci, na x stránkach napr. Zerohedge sa rozoberá, že tieto vytlačené peniaze idú jednak na udržiavanie bankového systému jednak na špekulácia, čo v podstate znamená, že máločo ide do reálnej ekonomiky.
Na toto (v náznakoch) upozorňuje aj bývalí člen reagenovej/str Bushovej administrácie DR Pal Craig Roberts, v tomto článku (pointa je iná ale uvádza tam zaujímavé fakty):
http://www.paulcraigroberts.org/2015/09/04/quarterly-call-support-latest-column/
Pár vecí:
-kvôli zvyšovaním zisku teda dividend CEO amerických korporácií vyviezli výrobu za hranice USA, prevažne do Ázie;
-s výrobou šiel výskum aj vývoj;
-podvodné CPI čísla;
-atď.
Povedal ale aj toto:
The gains in executive bonuses and shareholder capital gains were achieved by destroying the economic prospects of millions of Americans and by reducing the growth potential of the US economy. In the long-run this means the demise of the US as a world power. As I forecast in 2004, “the US will be a Third World country in 20 years.”

Čo ale v tomto článku sa nespomína, že CEO často nechajú zadlžiť korporácie až po uši a potom využijú opcie na nákup aby sa obohatili t.j. nakúpia akcie za babku a potom zadlžia firmu u bánk aby firma mohla financovať spätný nákup akcií. Razia pritom heslo po nás potopa. Taký dobrý príklad je IBM (alebo to bolo HP?), prepustili 30 000 ľudí aby potom jedným dychom oznámili, že budú robiť spätný nákup akcií.
(Hádaj čo sa stane, keď firma nemá dostatočné prostriedky na splácanie dlhov a iných záväzkov.)

Čo sa týka záporných a nulových úrokových sadzieb na to ti odpovedal marvo. Treba ale poznamenať špekulácie vo veľkom sú umožnené tým, že CB nedajú tam klauzulu o tom, že tie peniaze musia ísť do reálnej ekonomiky.

Čo sa týka úrokových sadzieb v bývalých krajinách ZSSR, tak tie sú likvidačné (aspoň tie krátkodobé, tie dlhodobé neviem posúdiť). Ostatne každá úroková sadzba nad infláciou resp nad možnosťou rastu výrobného sektoru je likvidačná resp. genocídna. Mimochodom Katasov spomínal, že jednu vec učia na západných univerzitách pod hlavičkou liberalizmus pre Anglosaskú elitu a inú napr. pre Rusov.

VP ZSSR: Etnogenéza v USA sa ešte nedokončila.
Čo znamená, že označiť Američanov za proto-etnos je korektné.
Pričom Američania nemajú len problémy s ekonomikou ale aj infraštruktúrou. Americká asociácia civilných inžinierov dal na infraštruktúru USA D (tuším je to 3) lebo okrem hlavných ťahov na údržbu ciest nie sú peniaze (príslušná federálna agentúra sa dostala do platobnej neschopnosti tuším na začiatku leta 2015); železnice chátrajú lebo súkromné firmy neinvestujú do údržby infraštruktúry (+hlúpe daňové zákony) a ich elektrická sieť je natoľko zosieťovaná, že keď sa nejakým spôsobom sa vyradí niekoľko hlavnejších vedení okrem Texasu a pár iných teritórií USA zostanú v tme.

Ďalšia vec je, že na každého Američana pripadá 4 až 5 LEGÁLNYCH zbraní, ilegálnych je asi viacej. A v mojom čítaní to znamená (poznajúc reálnu morálku a etiku väčšiny), že v prípade problémov typu výpadok prúdu prázdne obchody znamenajú potoky krvi, stačí Fergusson ako príklad. Z toho logicky vyplýva, že v prípade straty Washingtonu/US elít kontroly nad situáciou sa odštartuje posledná fáza etnogenézy, ktorá ak neprevezme nad územím kontrolu v krátkej dobe Čína (a GP nebude k tomu nápomocný), tak zmienený proces bude veľmi krvavý.
Prečítaj si toto, v podstate potvrdzuje slová VP ZSSR:
http://cluborlov.blogspot.sk/2015/09/the-howling-wilderness-of-mind.html

Celé to znamená, že nie je to moja nenávisť voči Američanom, ktorá ma núti hovoriť to čo, ale chladná analýza faktov a procesov (a vôbec neželám väčšine nič zlé).

PS: NLP je dvojsečná zbraň stačí si spomenúť na politickú korektnosť, to človeku nedovoľuje pomenovať podstatu problémov. Približne rovnako na tom sú Američania, vedia, že je zle a vedia, že treba s tým niečo urobiť ale nevedia ako to riešiť a kvôli Holýúdu čakajú na nejakého záchrancu a potom sa čudujú, že veci idú od 10 k 0.
PSS: Vieš že medzi absolventmi middle school cca 2. stupňa základky je veľa funkčných analfabetov (v New Yorku je to tuším až 80%) t.j. prečítajú text ale nerozumejú mu?

Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 28.09.2015

A ďalší článok ktorý potvrdzujú slova VP ZSSR (tentoraz o ekonomike):
http://cluborlov.blogspot.sk/2015/09/the-financial-industrial-revolutions.html

Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

marvo | 29.09.2015

Len doplním k tej americkej infraštruktúre: cesty a rozvody to je ešte to najmenej - objavujú sa oblasti, kde prestáva fungovať napr. hasičský zbor, siahlo sa dokonca na výplaty a stavy policajtov, napr. knižnice a iná sociálna vybanosťve haprujú na Améériku nevídaným spôsobom (holt, besnenie wallstriťákov musel ktosi sanovať). Odľahčene o tom píše napr. Michael Lewis
PS o negramotnosti je to na samostatnú debatu, N.Carr a jeho The Shallows bolo pre mňa zlomovým čítaním...
inak fajn reakcia Oracle...

Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 29.09.2015

Iste stačí spomenúť na Detroit bývalé stredisko výroby amerických aut svojho času aj nazývané motor city teraz to vyzerá ako mesto z 3. sveta t.j. krásny centrum obklopený slumami (bez vody, elektriny atď), alebo Chicago má podobné problémy a mohol by som vymenovať pol tucta amerických miest ktoré boli kedysi centrami priemyslu.

Ďalšia vec, Číňania kupujú komerčné budovy (vrátane priemyselných parkov) v tých regiónoch kde ako tak sa zachoval americký priemysel alebo nejaký dopravný uzol. Dôvod: keď skolabuje kontrola Washingtonu US elít nad zbytkom USA tak tam asi prevezmú veci a preto kupujú priemyselné parky, modernizujú ich a "odložia do naftalínu". Čo znamená, že USA budú mať priemyslu len toľko, koľko bude miestna populácia potrebovať, čo vzhľadom na post-indutriálny agrárny charakter USA nebude veľa.

Že kádre budú Číňania z pevniny to sa myslí samo sebou, ale keď zistia, že Američania nerozumejú písanému anglickému textu, tak jednak dovezú vedúcich smeny z Číny a otvoria školy kde ich naučia čítať. Aj preto som napísal to čo, aj keď je to iná téma.

Inak vďaka za pochvalu. :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

marvo | 30.09.2015

Oracacle, keď sa nad tým tak zamýšľam, tak vlastne máš pravdu s tými Číňancami, teda, že to ani nie je až taký úlet od fitzmorgenovho textu – peknú historickú paralelu s tým načrtol tuším S. King, tzv. efekt „majestátnych sídel“ = dnešný západ čelí tomu istému problému, akému čelila britská šľachta 19. stor. - zrazu im docvaklo, že vlastniť nevykúriteľný palác s 50timi komnatami je po celkovej zmene spol. štruktúry akosi nemožný podnik... dnes sú tie sídla ešte niekedy de jure vo vlastníctve pôvodnej šľachtickej rodiny (ale už je to fakticky napr. múzeum, prípadne to kúpil saudský princ alebo čínsky podnikateľ) – a to sa reálne na západe deje – aby sa vyhli bankrotu, predávajú svoje nehnuteľné a výrobné „rodinné striebro“... kam to povedie si vieme domyslieť, no problém je ten, že za vznikom tejto situácie sú podľa mňa predovšetkým prehnané očakávania západu (počas krízy z 30. rokov by sa zdali ako totálna utópia), strata dôvery (od „AAA“ idiotov po ojebávackých nemeckých priemyselníkov) a zadĺženosť monster rozmerov pri absencii reálneho hospodárskeho rastu (nie takého ako popísal Rišo-tam má pravdu, tie čísla sú fakt mimo realitu)... takže nech sa na to dívam akokoľvek, Západ nestojí pred otázkou či, ale kedy a ako bolestivo...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

marvo | 30.09.2015

ps, Oracle, prezývku som ti nespotvoril úmyselne, preklep

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 01.10.2015

Skomolené meno mi žily netrhá.
Ďalšia vec, západ urobí hocičo aby k zmene nedošlo, niektorí by aj tú termonukleárnu vojnu odštartovali, len aby neprišli o svoju moc a peniaze.
Takže ak sa nevyhladíme, tak kvôli zadebnenosti západu a ich zdržovacím taktikám tie zmeny pre nich budú mimoriadne bolestivé.

Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Rišo | 30.09.2015

Súhlas Oracle, nikto nemá patent na rozum okrem Najvyššieho. Avšak sú určité objektívne Ním nastavené zákonitosti, ktoré platia a nekonzistentné reakcie (príp. články ako Fritzov) treba korigovať.
V ekonomike proste platí zákon zachovania hmoty a energie.

Však ak chápeš, že úrokom sa ekonomika degraduje (úrokom sa nenávratne odsáva energia systému smerom k úžerníkom), ak nie úplne devastuje (pri vysokých sadzbách), tak ako si mohol korektne prikyvovať Fritzovi, ktorý chce oikonomos USA liečiť úrokom? ..-))
Pri úvahách je žiadúce chápať celok, základné objektívne zákonitosti a nie z parciálnych málo významných regionálnych procesov robiť globálne uzávery. Tak sa dopracuješ len chybným výsledkom..
Od parciálnych vecí totiž cesta k chápaniu celku nevedie.

Re: proto-etnos
Proto-etnosom USA sú zgenocídovaní indiáni, čo GP plánoval a musel urobiť, keď chcel z USA urobiť globálneho hráča č.1 - proste by tam fungovala iná algoritmika egregoriálnych agregátov podvedomia, a to aj u osadníkov.
Dodnes máš po USA čínske štvrte, talianské, latinoamerické, černošské ai., v ktorých sa nachádzajú kultúrne prvky ich pôvodných etník, čo všetko má vplyv na súhrnný egregor USA, ktorý sa ešte nevyformoval do takej miery, žeby sa dalo hovoriť o americkom národe. Ak chápeš, čo som tým chcel povedať. A preto aj VP píše, že etnogenéza v USA nie je dokončená..
Navyše tam máš cca 6 mil. židov, ktorí v USA plnia autosynchronizačnú úlohu algoritmiky judaizmu, čo sa prelieva do "filozófii" individualizmu, egocentrizmu, hedonizmu, lobbingu, karierizmu atď.
Jednoducho "egregor USA" je ešte veľmi mladé nedôchodča s množstvom zhubných modulov kolektívneho podvedomia ovčanov USA..
Nie všetci amíci sú však tupí a hlúpi. Svojho času sme v práci rozvíjali jeden investičný projekt s istou stredne veľkou americkou firmou s ročným obratom okolo 200 mil. USD. Veľmi korektne sme rokovali s jej CEO a COO a boli to vcelku milí a inteligentní ľudia. Zlom prišiel vtedy, keď firmu pohltila veľká nadnárodná korporácia a projekt zastavila (nebol v jej vektoroch cieľov).
Stredná trieda vcelku dosť chápe (nie však dostatočne) a tí, čo sú v rôznych lóžiach a spolkoch si zas myslia, že chápu až "príliš", čo vedie tiež k viacerým chybám konglomerátu USA..

Re: Re: Re: Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 01.10.2015

1. vec: Prečítaj ten článok ešte raz a veľmi pozorne.
2. vec: Autor povedal niečo v tom zmysle, že zdvihnutie úrokových sadzieb by stabilizoval AMERICKÝ FINANČNÝ SYSTÉM PRED 15 rokmi, ale vyvolalo by to dlhotrvajúcu recesiu. Bohužiaľ ani s týmto tvrdením sa nedá súhlasiť lebo by sa musel znova separovať komerčné a investičné bankovníctvo.
3. vec: Súčasný finančný systém je nástrojom genocídy, to je fakt. Lenže miera jej genocídnosti sa dá nastaviť cez úrokové sadzby.

proto-etnos a Indiáni:
Proto predpona znamená niečo pôvodný počiatočný z ktorého niečo vznikne. Preto označiť indiánov za proto-etnos považujem za hlúpe, lebo kultúra jednotlivých kmeňov/kmeňových zoskupení bola už vykryštalizovaná.
Ako hovoríš kultúra súčasných Američanov je všeličo len nie homogénna napr. potetovaná ženská v Los Angeles nikoho nepobúri vo Floride zas je kuriozita.
Nehovoriac o tom, že tam sú ešte prítomné egregory teraz už vyhynutých indiánskych kmeňov a egregory prisťahovalcov (hoci mnohé egregory európskeho pôvodu boli rozpustené v egregoroch miest).
Takže keď sa kontrola Washingtonu rozsype, tak po tejto udalosti asi po 40 rokoch sa dokončí etnogenéza. Samozrejme, nie každý privandrovalec bude súčasťou novovzniknutých národností.

Čo sa týka Američanov, nie každého mám za arogantného tupca či hlupáka, ale ich elity sa správajú ako by im patril celý svet, a jedna nepríjemnosť sa stala jednému môjmu známemu keď dal do prenájmu svoj dom Americkému manažérovi z US Steel, bicykel v bazéne a pomerne drahá maľba ukradnutá.
Ďalšia vec, ohlupujúce a zombifikačné programy tam fungujú na 1010% od útleho veku, a keď predsa len tie programy nezaberú tak povedia, že dieťa má ADHD a dajú mu Ritalin (vygúgli to).

Re: Prapodivná analýza

otaznik | 29.09.2015

svojim sposobom mas pravdu...
inak-
clanok je pekne stylizovany.ale vypovedna hodnota nulova...je velmi sexisticky...priam vypoved sexualne ziadostiveho bolsevika vyjadrit svoj pocit..
ak niekto da 100 eur niekomu....
pytam sa kto?????
pricina hospodarskej krizy je ropa..prvopricina..taa ma aj nasledok nadbytok obyvatelstva...
taa druha je ford a jeho pasova vyroba..
no ak by nebol ford,stejne by to prislo,neskor urcite,ford bbol len prvy,co stym zacal..
masova vyroba automobilov,mala za nasledok znizenie,rapidne zizenie cien na trhu...
volnemu kapitalu sa to javilo ak hospodarsky zazrak,kde investovat peniaze...zacal byt dostupny uver pre kazdeho na automobil..
v prvom sa toho uchopilo polnohospodarske odvetvie-polnohospodarstvo zamestnavalo v usa 80 percent veskereho produktivneho obyvatelstvsa!!!!!!
nastupom polnohospodarskej techniky doslo k masovemu prepustaniu zamestnancov...97 zamestnancov zo 100!!!!!!!!!
97 zamestnancov zo sto prislo o praacu!!!!
len vdaka automatizaci aj ked poiatocnej v polnohospodarstve..cele strojarstvo bolo zamerane len na armadu a polnohospodarstvo...
prve roky prislo o pracu 30 milionov praceschopneho obyvatelstva obyvatelstva!!!!!!!!!
a to bolo v case ked kazdy rok prichadzal milionovy priliv migrantov z celeho sveta...
pre 50 milionov obyvatelov neboli vytvorene pracovne miesta...
ak by im niekto dal tych spomenutych 100 eur,nikdy mu ich nevratia,kedze nemali pracu..nieco taketo moze tvrdit len absolutny idiot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ohladne sudruha bolsevika stalina a jeho ekonomickeho zazraku-
len v skratke
sovietsky zvaz fungoval len vdaka rvhp...
baterovy obchod clenskych statov so sovietskym zvazom fungovsal 4:1 v prospech sovietskeho zvazu oproti krajinam v ramci rvhp v prepocte na svetove ceny...
krajiny rvhp dotovali sovietsky zvaz...
sovietsky projekt manhatam vystavil tak ceskoslovensko,ze bolo pred hospodarskym kolapsom a jedina zachrana pre stat bola pripravit vsetko obyvatelstvo o uspory...
to bolo za novotneho,kd doslo k menovej reforme a menili kazdych desatisic korun ceskoslovenskych za jednu korunu..
obyvatelstvo,ktore uskrblilo peniaze za prvej republiky,uchranili ho pred hitlerom,nechalo sa ucicikat slubom falosneho bolsevika,ktory ho pripravil o vsetko...
vyvoz ceskoslovenska do krajin mimo rvhp bol silno dotovany,aby mohlo prist ku nejakemu dolaru a nakupit technologie...
v 85 roku prislo k zjednoteniu miezd v ceskoslovensku ked bola prijata zeums2...
plat uradnika bol od 800 do 1600 korun
plat kvalifikovaneho robotnika bol od 800 do 2500 korun
plat polnohospodara bol 600_1000 korun
dochodok 300 korun
zakonna poistka 230 korun
kilo sunky 90 korun
bocik 30 korun benzin 9 korun
je strasne ak uradnik za komunistov si mohol kupit za mesacnu mzdu 12 kilov sunky...
kazdy okres mal bitunok..no masa v obchodoch nebolo-kazdym dnom sli na vychod orovske vlakove transporti vyrobkov a surovin...
zmena dosla az nastupom gorbacova...bol prijaty novy obchodny zakon,kde sa v ramci rvhp menilo v pomere za svetove ceny...to polozilo sovietsky zvaz..!!!!!!!!!!

Re: Re: Prapodivná analýza

Oracle 911 | 29.09.2015

Intelektuálna masturbácia a grafománia na lepších miestach trestá banom, tu len zmazaním príspevku. ;)

Re: Re: Prapodivná analýza

eva | 06.10.2015

Plat v zemědělství byl v 85 vyšší! To co píšete je hovadina, měla jsem plat jako THP na vepříně 2100 korun. A ošetřovatelsky měly ještě vyšší!
Na Slovensku u Púchova měli bratranci ještě vyšší platy, měli tam ovčíny a v létě když pásli ovce, brali okolo 3000 korun.

Re: Prapodivná analýza

Cico Ciciak | 01.10.2015

Dá sa súhlasiť.

Autor zabudol na ďalší bod prečo nezvyšovať úrokové zadzby.

Oracle 911 | 27.09.2015

Ide o to, že špekulácia s peniazmi zadarmo drží dole úrokové sadzby na US dlhopisoch a keď táto špekulácia prestane fungovať USA hneď zbankrotujú. :)

Re: Autor zabudol na ďalší bod prečo nezvyšovať úrokové zadzby.

ph | 27.09.2015

Ich ekonomika nevydrzí "drahé peniaze" (drahé == viac ako 0.25% základná účoková sadzba).

Re: Re: Autor zabudol na ďalší bod prečo nezvyšovať úrokové zadzby.

Oracle 911 | 27.09.2015

Pravda.

Re: Autor zabudol na ďalší bod prečo nezvyšovať úrokové zadzby.

otaznik | 29.09.2015

si strasne naivny-dlznik v tomto pripade neskrachuje-obavat by sa mat veritel,ktory nedostane nic...

Přidat nový příspěvek