Přepisování historie a vymývání mozků - příběh ze života

25.07.2018 17:22
Nasredin
 

Po dlouhé době jsem potkal jsem svého kamaráda a ten mi vyprávěl co se mu loni stalo. Jeho otec měl minulý rok oslavu 85 narozenin. Sjela se celá rodina a jak to tak bývá děda v rodinném kruhu začal vzpomínat na své mládí, na všechno, co jako chlapec zažil. Mimo jiné začal vzpomínat i na konec války, jak se v okolí bojovalo, jak lidé z jejich vesnice ze strachu utekli do lesa a jak jeden z obyvatel jim přišel řící, že Němci už odešli a vesnici osvobodili Rusové. A jak toto můj otec vyslovil, že vesnici osvobodili Rusové, můj syn, který nedávno dokončil univerzitu, řekl mému otci: „Ale dědo, ty se pleteš, naši vesnici neosvobodili Rusové ale Američani“. Můj otec jak to uslyšel, tak se na vnuka rozčílil: Co mi to tady vykládáš ty usmrkanče ! Jací Američani ? Copak tady někdy byli nějací Američani ? Co to prosím tě vykládáš za nesmysly ! Kde jsi to slyšel ? Tady nikdy žádní Američani nebyli ! Většinu naší země osvobodili Rusové, kterých při tom padlo 122 000 a malinkou část tehdejšího Československa, u Plzně obsadili Američané ! Ty máš vystudovanou univerzitu a já jsem byl jen obyčejný dřevorubec a ty nevíš takovou základní historickou věc ?, rozčiloval se děda na vnuka a přitom se tak rozpálil, až jsme všichni měli strach, že tuto oslavu narozenin ve zdraví nepřežije. Kamarád řekl: „Synku, děda má pravdu, naši vesnici opravdu osvobodili rusové a děda má pravdu i v tom, že stejně tak osvobodili většinu naší země a při tom jich zde padlo hodně přes sto tisíc“. Můj syn byl bledý jak stěna a říkal, „tati, to přece není možné, že by všechno, co nás ve škole učili byla lež !“ Řekl jsem mu: „Synku, jestli jsi to sám nepopletl, tak to vás opravdu učili lež“. Kamarád mi řekl: Podívej se na ty darebáky, oni dobře ví, že nás staré už nepředělají, ale zaměřili se na naše děti a ty učí úplně jiné dějiny, než jaké se skutečně staly. Takto se mění historie. Pomyslel jsem si: toto asi nebude první případ. Ta historie byla měněna mocnými v průběhu lidských dějin už mnohokrát.

 

Diskusní téma: Přepisování historie a vymývání mozků - příběh ze života

Uci se na vysokych skolach

Palo | 30.07.2018

Jeste par let po Vlci revoluci (VLKR - Velka Listopadova Kapitalisticka Revoluce) se v ekonomii a managementu ucilo, kdyz chcete podnikani dlouho uspesni, musite dodrzovat Zlate pravidlo - Win-Win strategii.

Kamarad co to uci, rika, ze uz to davno vzdal.

Dneska uci, ze pokud chcete prezit, musite byt stejne svine, lhari a podrazaci jako Zidi.

Oni nam zapomeli v prve rade rict, proc je Nemci tak nenavideli.

Ja to pochopil az kdyz mi vlez do bytu exekutor.

A jako zaminku k vykradeni bytu a ukradnuti pozemku po dedovi sedlakovi, si vzal to, ze me ty svine pripravili o decka...

Oni moc dobre vi co si za porusovani zakladnich lidskych hodnot zaslouzi. A skoro porad o tom ve svych jediich mluvi a pisi...



Dnes už není možná diskuze.

Děda Václav. | 26.07.2018

My Češi jsme vždy "papežtější" než papež. Informovanost i dříve narozených je většinou v souladu ČT a ČR. jež jsou opět "informovanější" než světová majstrémová média podřízená světovým globalistům. To co se učí za bludy ve školách je neuvěřitečlné! V duchu přesvěč dvě generace a získáš VŠE !!!!!!!

univerzity - továrne na hlupákov

Fidelito | 26.07.2018

Som veľmi nerád, ale musím skonštatovať, že v súčasnosti platí, že čím vyššie oficiálne vzdelanie osoba dosiahne, tým horší hlupák a darebák sa z nej stáva. To platí najmä pre absolventov tzv. práva, ekonómie a rôznych zdeformovaných pseudohumanitných pavied. Ľudia s technickým a prírodovedným vzdelaním bývajú v menej postihnutí (prípad od prípadu). Znalosť histórie je u mladej generácie, narodenej po r. 1990 je katastrofálna. A znalosť histórie je dôležitým pilierom chápania spoločenského vývoja. Bez znalostí histórie nie je možné aplikovať konceptuálne znalosti. Poznám jedno dievča, ktoré absolvovalo štúdium pedagogiky v oblasti jazykov (AJ a ešte niečo). Táto slečna je v oblasti geografických poznatkov a histórie ABSOLÚTNE negramotná. Nová generácia vymytých zombie je pripravená žiť v "novom" svete...

Re: univerzity - továrne na hlupákov

M.C. | 28.07.2018

To tvrdívala moje matka - že čím víc titulů - tím větší blbec nechápající jak jde život.

Re: Re: univerzity - továrne na hlupákov

Marian | 01.09.2018

Teraz na dovolenke v Albansku nam robila sprievodkynu nieco cez dvadsat rocna dievcina, ze ma doktorat z kulturologie. Ked som sa jej spytal, v akom slohu je postaveny Kolinsky dóm, tak sa ma spytala, ktory konkretny dom v Koline mam na mysli.

Iba oslobodenie?

Tata Tibor | 26.07.2018

Spýtaj sa svojho syna čo ich učili o 89?
Ja som tiež bol na námestí a štrngal kľúčami (dnes by som si radšej ruku odrezal), a keď som sa pár rokov dozadu rozprával s niektorými mladými čo ich o tej dobe učia bol som v šoku ako krátko stačí na totálny prepis toho ako to bolo.

Přidat nový příspěvek