Menit, ci nemenit na ruble?

23.12.2014 07:51

popolvár |

dám to sem, lebo dole je uz velmi dlhé vlákno.
Berme to pragmaticky. Svojho casu spekulanti cielene oslabili britskú libru. Kto rozumel trocha ekonomike, financiám a mal prehlad, tak lacno nakúpil libry, pockal pár mesiacov a slusne zarobil.
Preco to nevyuzit aj dnes? Tak razantný pád rubla bol podmienený tak razantným pádom ruskej ekonomiky? Nie! Takze je to spekulácia (aj ked s politickým pozadím). A spekulanti chcú zarobit - rýchlo a vela. Takze rubel porastie velmi rýchlo. Strácal az 70% svojej hodnoty, cize padol na tretinu. Ale to je následný zisk nárastom na pôvodný kurz 200%. Ak zamenená mena za rubel dovtedy nepoklesne. To bude este vyssí zisk. Skoda, ze som si neuvedomil túto prílezitost hned na zaciatku. Pozical by som si € v sume 1/3 mojej hypotéky a do roka (ak nie skôr) by som touto spekuláciou - vyuzitím moznosti, ktorá sa vyskytne len pár krát za zivota - vyplatil celú hypotéku a oslobodil sa z otrockého jarma kreditného úzerníctva bánk. A teraz som mimo Slovenska... Aj tak sprostredkovane na dialku som cez dcérin úcet v Sberbanke vlozil aspon 500€. Este som vymákol 67,60 za 1€ - mám nádej na 100% zisk.
Je to obohacovanie sa na niecí úkor, na úkor konkrétneho jedinca? Nie! Takze mravne je to OK! Hrajme s kartami, co nám nadelil zivot a hladajme vzdy moznosti (v súlade s mravnostou), ako zlepsit kvalitu svojho zivota. Podporovanie egregoru mamonu a egregoru Izaiásovej financnej starozákonnej doktríny - to by som mamonu musel podlahnút a oslobodit sa od hypotéky je takisto oslabenie Iziásovho egregoru - najlepsie ho krmia emócie strachu, obáv, vyplývajúcich z dlhovej slucky na krku...
Ja sa na to pozerám takto: z Ruska prichádza nádej v podobe KSB, samo sa oslobodzuje od nadvlády dolára a toto bola pomoc - prílezitost aj pre ostatných... Kto ju vyuzil/je, bude Rusko/rubel "velebit"... a zaslepenci nech stále v nom hladajú strasiaka...
A po dalsie - pravdepodobnostne predurcene $ a nan tesne naviazané meny padnú, minimálne budú oslabovat - € urcite... Neraz sme sa tu o tom bavili, ze to pocítime aj my. A rubel dáva doláru zbohom... Zbytok asi uz nemusím po lopate...

 

Diskusní téma: Menit, ci nemenit na ruble?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek