K Polákům a souvislostem (osobní téma - polské nároky na české území)

24.03.2015 20:48

Lin |

Včera jsem tu dávala odkaz na analytiku o způsobech falšování historie a nevěděla jsem, jak se můj dnešek ponese v tomto duchu.
Moc děkuji za diskusi níže - Evropanovi, že "Poláci cvičí a verbují" a také Jekatěrině - o "polském bloku".
Dneska se na mě obrátila vyděšená kamarádka, jestli vím, že naše bydliště ve frýdlantském výběžku budou polská - že už to vysílali v polské TV, že tam dali i mapu, jak to bude vypadat. Poslala mi odkaz na tu reportáž:

http://www.tvp.info/19357842/polska-rosnie-w-sile-na-razie-na-mapie-wiadomosci-sprawdzily-jakie-ziemie-oddadza-nam-czesi

Vím, že těsně po "revoluce" si najednou Poláci vzpomněli, že jsme je jaksi ošidili při územním uspořádání v r.1958 a žádají náhradu. Vím, že jim to naši šašci slíbili. Vím, že Poláci odmítli peníze a chtějí území, navíc takové, jaké si sami vybrali (kterých se to "ošizení" vůbec netýkalo). Vím, že ho chtějí kvůli tomu, aby tu mohli hrabat uhlí (velmi nekvalitní, průzkumy za socíku tu byly, ale nakonec se upustilo od těžby, protože náklady by převyšovaly zisky). Poláci nám už dlouhá léta hrabou při samé hranici, jejich haldy se sypou na naše území, ničí lesy, znehodnocují vodu, zamořují prachem vzduch. Na mnohých místech jsou jejich haldy už na našem území (a nic se neděje).
ALE - co jsem nevěděla, že tahle "delikátní otázka (jak tvrdí naši šašci) byla nyní znovu otevřena a už na podzim předali polské straně seznam parcel k vrácení, aby ho Poláci prostudovali a rozhodli se, zda berou nebo ne.
Starostům dotčených obcí žádný takový seznam nepředali, prý je to "tajné" - aby jako předešli špekulacím s pozemky.
Zjišťovala jsem si teď sama po netu a něco našla:
1) starší článek z BL (z doby, co ještě byly pojmem), který říká, že celá "věc" je protiprávní a Poláci na nic takového nemají nárok (a přesto jim to šašci dají, stejně, jako dali restituce církvím):

http://blisty.cz/art/18158.html

Našla jsem polské články, které skutečně mají za "jasnou věc", že hranice s ČR půjde Jizerkami a vše, co je za nimi, v Žitavské nížině, už bude jejich. Což by ale znamenalo, že je to daleko více, než oněch 368 ha (navíc území mají předávat i na Jesenicku).
Česká strana však stále mluví o jednotlivých parcelách, neobydlených.
Z toho mi vychází dvě možnosti - buď blafuje jedna nebo druhá strana.
V souvislosti s prognózovanou "polskou expanzí" a "polskými ambicemi" si myslím, že si s "kolegy sousedy" ještě dost užijeme...
Pozn.: Abych mluvila úplně jasně - to území jsme jim neukradli. "Narovnání" hranice bylo na žádost Poláků a odůvodňovali tím, že by určité oblasti pro ně byly těžko přístupné a hranici by nemohli strážit. Konkrétně v naší oblasti se "polská újma" týkala horského pásma Krkonoš - v Harrachově (a teď chtějí Frýdlantsko).