Bývalý senátor za Aljašku navrhl spojit Rusko a USA tunelem

14.07.2016 23:41
eM

 

Geniální globální tah. V tu chvíli by celý americký kontinent byl spojen s eurasijským suchou cestou, a tudíž pro mnoho směrů tou nejvýhodnější. Nejen že by si tím Rusko otevřelo odbytiště pro svoje produkty, a zajistilo velký vliv na budoucí dění v USA, ale i spojení všech ostatních zemí minimálně asie by bylo výhodnější touto cestou, a Rusko by tak získalo minimálně ekonomický vliv na rozvoj v těchto regionech, respektive automaticky by se stalo účastníkem většiny ekonomického dění mezi Asií a Amerikou, které by se realizovalo přes toto spojení.

Tím pádem by se Rusko stalo významným středobodem nejen obchodního spojení velké části světa, a významně tak podpořilo koncepci globalizace, která se z něj rozšiřuje. A to je velká rána pro globalizaci se sluncem vycházejícím v číně, podle cílů GP.

Při srovnání s druhým projektem podobného dosahu, je to taková Ruská “hedvábná stezka”, ovšem na tuto nebude mít Čína zásadní vliv, kdežto v té Čínské je Rusko nepostradatelné.

Trump je obchodník. Existuje tu tedy reálná šance, že v případě jeho vítězství (a tím pádem vítězství soft plánu perestrojky USA) by tento projekt mohl být podpořen. Nemluvě o tom, že na soft perestrojku bude GP potřebovat zdroje, které na US území dokupy nedá. Je tedy dost možné, že mu ani nezbude nic jiného, než tento plán podpořit taky.

Ovšem, je to jen teorie založená na jednom střípku, který buďto bude ozvučen a navrhován, a nebo nebude.

http://cz.sputniknews.com/svet/20160714/3538219/gravel-navrh-rusko-usa-tunel.html

 

Diskusní téma: Bývalý senátor za Aljašku navrhl spojit Rusko a USA tunelem

senátor Gravel...

Martin | 16.07.2016

Jen tak na okraj. Mike Gravel tetkrát přinesl va světlo Pentagon Papers Daniela Ellsberga. Dnes víme, že to byla limited hangout operation. Řadu let také spolupracuje s levým patriotickým křídlem US Intelligence community, ke kterému patří Larouche Movement, se kterým Gravel léta spolupracuje. Nápad s tunelem vychází odtud. World Landbridge. Stejná skupina léta přesvědčovala Číňany o prospěšnosti hedvábné stezky. Na konceptu růstu ekonomiky kolem infrastruktury vyrostly třeba USA v dobách železnice.

dvojsecna zbran

anonymous | 15.07.2016

A taky to posili separatisticke tendence vychodni sibire a vliv USA v regionu.

Re: dvojsecna zbran

Jura | 15.07.2016

USA je námořní velmoc ... ty už tam jsou.... a nyní bez konkurence.
Rusko je suchozemská velmoc, ta tam není a takto se tam dostane právě tou suchou nohou.

K tématu

treerat | 15.07.2016

K tomu jsem objevil už devět let starý, ale stále asi aktuální článek na lidovkách. Docela zajímavý.

http://relax.lidovky.cz/spoji-rusko-a-usa-tunel-0vz-/zajimavosti.aspx?c=A070426_094829_ln_zabava_svo

tunel

M.C. | 15.07.2016

O tomto tunelu se už mluví tak osm až deset let.
Myšlenka to není špatná, akorát si to na obou stranách vyžádá dost vysoké investiční náklady. Jenom geologický průzkum terénu a hledání nejvhodnější trasy je práce na deset let.

Samozřejmě, spojit s projektem nové Hedvábné stezky to půjde a je v zájmu Ruska, aby se to realizovalo, protože to přinese spoustu věcí, poplatky za tranzit počínaje, přes celkový rozvoj oblasti a ž po větší vliv na procesy na americkém kontinentě, jak je v článku popsáno.

Re: tunel

M.C. | 15.07.2016

A taky to usnadní situaci v okamžiku, kdy se bude chtít Aljaška připojit zpátky k Rusku nebo kdy se poté, co bude doložena neplatnost prodeje pro neuhrazení kupní ceny (Viz články na Matrixu asi před dvěma lety) bude Rusko jejího navrácení včetně ušlých zisků domáhat.
Viz průjezd tunelem pod Kavkazem 8.8.2008.

Eurotunel

Jura | 15.07.2016

Eurotunel od první myšlenky k realizaci .... cca 150 let.

Re: Eurotunel

Franta | 17.07.2016

Eurotunel by byl postaven mnohem drív, uz Napoleon zahájil jeho vystavbu, ale Britové to zatrhli, meli strach z francouzské invaze.

Re: Eurotunel

Franta | 17.07.2016

Eurotunel by byl postaven mnohem drív, uz Napoleon zahájil jeho vystavbu, ale Britové to zatrhli, meli strach z francouzské invaze.

Přidat nový příspěvek