Re: Český a Slovenský národ

22 | 06.07.2017

Také se za ni přimlouvám.
Konkrétněji:
Je / může být ČR a SR most mezi západem a východem?
Čechy se po příchodu Konstantina a Metoděje orientovaly na Byzanci (a cyrilici), pak na Řím (a latinku). Proto je dnes Velehrad styčným bodem mezi pravoslavím a katolictvím.
Pak je u nás velké množství „ezoteriků“, kteří přijímají východní učení a případně je kombinují navzájem a kombinují jej i s křesťanstvím. „Co Čech, to ezoterik“ – Marta Foučková. Jaký je jejich úkol z pohledu biblické koncepce i KSB?
Jak silné jsou tendence, aby byl u nás „Bůh bez církve“ (zvláště u mladé generace)? (To asi není úplně otázka pro Zaznobina.)
Přijde mi, že „ezoterici“ tu jsou tak silní i kvůli Komenskému, který je opravdu velkou postavou českých dějin.
Komenský byl učitel národů. Je jedním z našich úkolů zformovat pedagogiku zamřenou na maximální osvojení potenciálu lidí? Je právě reforma vzdělávání (Změna vzdělávání může probíhat dvěma způsoby: 1) šíření teorie mezi učitele a rodiče, 2) organizace vzdělávání podle ní, přičemž pro reformy musí být podpora zdola: vzdělávání ty nejlepší národní ideje ze všech institucí nejsilněji. Mám na mysli druhý způsob.) cestou k tomu, abychom se stali malou velkou zemí a více určovali směr globální politiky – jako most mezi západem a východem, abychom měli kontakty se všemi, jako to dělá Zeman – aby se situace u nás zlepšila, měli bychom se zaměřit právě na vzdělávání?
Má se právě přes nás (eventuálně přes pedagogickou teorii) dostat KSB na západ?
Jaký je smysl výroku „Kdo ovládá Čechy, je pánem Evropy“?

Přidat nový příspěvek