Re: Re: Re: Re: Re: K Pjakinovy

petržlen | 01.05.2016

Pardón, včera som nestihol odpovedať.

K „nesúhlasu“: Tu sa schádzajú dva princípy:
1. nebyť sám
2. príťažlivosť rovnorodého
Človek vyhľadáva prostredie podobne zmýšľajúcich. Pokúša sa doňho zaradiť a zároveň ponúka svoj podiel pri spoluvytváraní (vrátane sebatvorby). Ak je odmietnutý, hľadá ďalej, inde.
Spolupôsobí ešte jeden princíp: pomoci. Pomoc môže byť prijatá alebo odmietnutá.

K „protestnej kultúre“: V detstve človek dostáva základy dobra a pravdy (očividne nie zo školy, alebo iba málo, lebo tam „sa nalievajú“ hlavne vedomosti). To je jeho hrivna. Na prahu dospelosti preberá slobodnú vôľu a zodpovednosť. Je to kritické obdobie, lebo vtedy začína vidieť priepasť medzi hrivnou a svetom dospelých. Nie každý ten pohľad zvláda.

Vezmime si tieto tri prístupy:
a) pracujem pre seba
b) pracujem pre toho, kto pracuje pre mňa
c) pracujem pre iného
Vidno, že tvoria v tomto poradí akýsi smer podľa miery sebectva a spolupráce. Ak si vezmeme to, čo sa dochovalo z odkazu JK, dá sa povedať, že sebectvo odmietal. V prípade tretieho prístupu zostáva ešte nedoriešená otázka pre koho a do akej miery.

Množstvo názorov svedčí o nedostatku pravdy a neschopnosti rozoznať pravdu od nepravdy. Ako som tu nedávno vysvetľoval Hoxovi, rozoznávanie pravdy a nepravdy je otázka vnímania („percepcie“), čo je schopnosť získavaná (osobným) vývinom, ktorý má svoje zákonitosti. Začína tým, že pravde uverím. Kto uverí nepravde, má spravidla viacero príležitostí svoje rozhodnutie prehodnotiť.

Přidat nový příspěvek