Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 26.03.2016

Přes ACARS by se to dalo následovně. Umí krmit FMC letovými plány. FMC by se muselo naprogramovat na automatické přijetí, aktivaci a potvrzení letového plánu. Při zaputém AP v režimu LNAV máme vyřešenu laterální navigaci. Potom je potřeba něco udělat s vertikální. jednoduchý úkon - nastavit FMC altitude na příslušnou hodnotu. To je tecnicky řešitelné. ale bez posádky. Problém ACARS je ale ten, že je to nekódovaná záležitost na otevřeném kanále. Takže se dá dodatečně prokázat, že to bylo úmyslné. Což mě vrací nazpátek k úvaze, že jednonušší je prostá bomba na palubě.
Ale při potřebě něco treft, je už zajímavější. Eliminujete posádku třeba plynem v okuhu klimy, přes ACARS naloadujete do FMC nový letový plán s barákem mezi dvěma fixy resetnete ALT na příslušnou výšku a trefíte, co je potřeba. Jediné, co bude potřeba je těsně před tím přepočítat výšku v letovém plánu na aktuální tlak na místě, protože tam nebude nikdo, kdo by nastavil výškoměry. Takto se dalo snadno provést Jedenácté září, ale kluci co spolu mluví nejspíš trvali na efektu ruční pilotáže.

Přidat nový příspěvek