Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Ten případ neznám, ale nejspíš to bylo z médií... tohle chce vždy z nějaké sajty, která se tím zabývá.... 767 má elektrické i motorové pumpy, a RAT - malou vrtulí poháněnou turbínku, která by měla umět krmit hydrauhliku. 763 ER Air Canada takto dovedla přistát, bez motoru na deadstick. Gimli Glider. - To zmamená úplně na mrtvém letadle. Takže brutální vytažení ze zásuvky, až příliš brutální - došlo jim palivo - blbý rozpočet.
Já tohle kdysi konzultoval s piloty a mechanky. Kvůli teorii Global Hawk. Tenkrát byla řeč o 767 a 757... Verdikt zněl hodně úprav na systémech a bez posádky to je možné. Jinak 767 je dost podobné éro co do systémů s řadou 733, 734, 735. Semi glass Cockpit a take semianalog.
To že CMD vypadá jako krabička, neznamená, že je to jeden comp Jsou tam různé okruhy, Flightdirectory, laterální a vertikální navigace, speedmanagement. Neco jde do Frhruscomputeru, něco do FCC atd...
Bavíme se stále o 737... Stejně jako u té 767 se u 737 se nic hrozného nestane při reseru obou drives - generátorů motorů Spadne IRS - Inerční navigační systém a ten shodí všechny displaye a přístroje, kterí krmí jednotlivé compy daty... Všechno půjde offline, ale základní funkce zůstanou zachovány. Nepobeží chvíli elektrické pumpy od hydrauhliky, ale poběží motorové. Systémy jsou zdvojené. A aspoň si strojníci také jednou pořádně zalétají bez barevného radaru a v šech těch hraček, co dělají z pilota něco mezi počítačovým operátorem a byrokratem ))) A to už vůbec nemluvím o to, jak tyhle věcičky připojit přes servisní konzole a programvat a krmit daty z vnějšku a už vůbec nemluvím o tom, že ty data je potřeba dostat ven. Není tam nic, co by takovou komunikaci umožnilo kromě ACARS, ale to je jako se pokoušet řídit letadlo faxem.

Přidat nový příspěvek