Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zivot bez prace

Pe-tri | 22.03.2016

- Možná že jádro nedorozumění spočívá v nedostatečném rozlišování mezi vzděláním a vědomostmi. Jsou to totiž objektivizované vědomosti a nikoliv zavádějící (na více či méně úmyslných nepravdách, polopravdách a omylech postavené) vzdělání, které stojí v základech moci. Jak byste např. oznámkoval dítě, které se vzdělalo až natolik, že Vám doma slavnostně sdělí, že Evropu od Hitlera osvobodili Američané ?
- To, že chce-li člověk držet krok s dobou bude se muset celoživotně se vzdělávat není nic nového, ani Zaznobinův vynález. Už ke konci 70-tých let minulého století to byl odkaz (technických) VŠ svým absolventům, aby neusnuli na vavřínech a pokračovali v sebevzdělávání. Co je na tom nové, je kontext Zákona času, do kterého byl tento poznatek zasazen. V této souvislosti je spíše zajímavé, jak to bude dál v době, kdy např. 5-ti leté studium na VŠ bude delší než obměna společensky využitelných informací, které škola učí. I tohle je jeden z faktorů dnešní krize vzdělanosti (ztráty motivace učit se v podmínkách, kdy doba výuky nějakého poznatku je delší než samotná platnost tohoto poznatku), který čeká na řešení a na který zákon času jasně ukazuje. Osobně nevidím jiné řešení než v smysluplné dělbě práce dle predispozic/talentů jednotlivců. Ale k jejich odhalení (těch individuálních predispozic) jsou potřebné podmínky. A s tím souvisí ten nový hodnotový systém kryjící záda ekonomickým reformám. Je to IMHO správná připomínka, ale je vyřešena tím, že se explicitně bavíme o modifikaci na 4. prioritě, ale implicitně o realizačním rámci v řečišti KSB. A když se bude těm starším/zkušenějším/svobodnějším, dařit chápat a následně i do praxe uvádět změny ohledně P1 - objektivnějšího světonázoru než biblický koncept, P2 - pravdu o minulosti ze života/bojů našich (mnohdy úctyhodných) předků, P3 - podstaty davo-elitářských, zotročujících ideologií a P4 - uvolnění časového přetížení, zákeřnými dluhovými pastmi vzniklého, potom možná začne i ta mládež být správně motivovaná se něco PRAVDIVÉHO naučit a lidé, se budou moci konečně nadechnout, rozhlédnout, zklidnit, poléčit, popřemýšlet a zkorigovat své snažení směrem od neproduktivního lelkování k produktivní seberealizaci. A jedním z výsledků bude i návrat všeobecné vzdělanosti (v objektivních zákonitostech, nikoliv v bludech) na piedestal lidskosti se všemi s tím spojenými inDiviDuálně signifikantními a sociálně-konstruktivními konsekvencemi.
P.

Přidat nový příspěvek