Re: nevím

Lin | 01.03.2016

Určitě nejde o to zakazovat scientologii nebo se jí bát, ale o to, abys uměl reálně vyhodnotit nebezpečí, abys poznal, o čem to je a kam tě to vede. A zcela určitě se dají některé z metod využít i ku prospěchu, ovšem to musí znát tu opačnou stranu = kam tě tlačí.
Scientologie je prorostlá i do našeho vzdělávání víc, než si mnozí myslí. Tváří se totiž jako metologie "byznysu", vztahů mezi lidmi, osobních lidských problémů, metologie vedení lidí, firem...státu... atd.
Jenže to, kam vede, je postupné "odlidštění" a to tak, že se z tebe stane ten nejegoističtější "jájik", neschopný vůbec chápat, že i okolí má nějaké své "potřeby" a požadavky, protože všechno hodnotíš jen z pozice "je to pro mě výhodné a dobré". Takže se postupně z tebe stává monstrum, prakticky asociální, tj. neschopné chápat lidi kolem sebe = "ten, který jde přes mrtvoly".
Abych nebyla tak úplně abstraktní, tak třeba "vzdělání" tvz. šmejdů je z tohoto ranku. Stejně se vzdělávají i prodejci ("obchodní zástupci") všech možných produktů. Stejné praktiky nám zasahují do firemního vedení (manažeři) a dokonce i do politiky (tuším, že zrovna Bobošíková, o Babišovi si to jen myslím).
U nás patří mezi nejprofláklejší Business Success a Performia. Když se podíváš na jejich stránky, nenajdeš nic na první pohled závadné - spíše tedy - co by tě mělo varovat. Všechno to vypadá, že je zaměřené na osobní rozvoj člověka či na rozvoj firmy a to tak, aby vydělávala co nejvíce za co nejmenších nákladů. A o tom to taky je... vydělávat za každou cenu, i kdybys ostatní lidi měl sedřít z kůže. A další, co tě má varovat a to prakticky všude - včetně různých osobních "ezoporaden" - jsou otázky typu: "cítíte se někdy osamělí? zachovali se k vám někdy nespravedlivě? zažili jste křivdu? jak hodnotíte svůj zdravotní stav? zradili vás někdy přátelé? rozumíte si s okolím? stali jste se někdy terčem šikany? máte dojem, že vaše pracovní schopnosti jsou nedoceněné? chtěli byste být ohodnoceni lépe? váží si lidé vaší práce? ... " atd.
Všechny takové otázky totiž směřují k jedinému = zjistit, jak moc jsi Člověkem, jak moc si věříš a jsi schopný samostatného myšlení, jak moc jsi "tvárný" a ovlivnitelný či do jisté míry vydíratelný. Tj. - jak moc jsi pro ně vhodný či nevhodný "kádr". Psychologie - nic víc...
Mám ještě osobní historku (-ky), kdy jsem se před mnoha lety ze "studijních důvodů" zúčastnila dvou seminářů obchodních prodejců. Jedno bylo z Amway a druhé nějaké bankovní produkty, říkali si "finanční poradce". Obojí pro mě bylo strašné k přežití, ale neocenitelná škola metod, jakými oni "školí". Přes různé rituály tanečků, vítězných pokřiků ("ano, my chceme být bohatí, my budeme bohatí, my to dokážeme!"...atd.) přes skupinové objímání se a odrecitovávání obchodních "manter" (sloganů) - až po skupinové předvádění modelů chování "prodejce x klient". Není to nic jiného, než lámání psychiky a kolektivní šílenství, nabuzení psychózy, kdy jedinec jak v tranzu dělá i to, co by jinak nedělal.
Pro upřesnění - já to nedělala, však jsem tam byla jako pozorovatel. :) To ale neznamená, že jsem zůstala nepovšimnutá. Pokoušeli se mě vytáhnout na pódium jako "neaktivní", nejdříve po dobrém, pak už s výhrůžkami, protože jim "kazím seminář" a nejsem tedy "jejich". Na mou odpověď, že se mi to nelíbí, že TOHLE tedy nikdy dělat nebudu, protože je to o obelhávání klienta, jsem byla dost "znectěná" - přes počáteční "psychologický nátlak" ("my vám chceme jen pomoci, abyste svůj život mohla prožít šťastně a bezstarostně") po výsměch ("takhle nikdy ničeho nedosáhnete, podívejte - blázen - nechce být bohatá, nechce stát na vlastních nohách, nechce být šťastná! umře jako nýmand..." atd.). Později jsme byla v jednom případě ze sálu vykázaná (amway) a v druhém v sále ponechaná, ale s opovržením "nýmanda".
Takže - je dobré znát "metody" a ještě lepší umět ty "šmejdy" odhalit ještě dřív, než si je pozveš sám (třeba do firmy). Je dobré mít před očima všechny ty dosud zveřejněné praktiky "šmejdů" a uvědomit si, že oni to nemají za psychologický nátlak, hraničící s týráním člověka. Pro ně to nejsou žádní lidé, jsou to jen "předměty byznysu" = to, co jim má posloužit k bohatství. Ti "nýmandi", "podestýlka dole", která jim slouží jen k dosažení osobního úspěchu (v jejich podání štěstí). A o tom je celá scientologie = dle mého by se dala charakterizovat jako psychologická metoda, pomocí které zjistíme, kdo je "podestýlka" a kdo potencionální partner.
A tady jsem ještě našla něco málo shrnutí o firmách, které jsem jmenovala:
http://www.r-factor.cz/business_success.htm

Přidat nový příspěvek