Re: rafale

ushiro | 17.08.2015

S Rafalmi tak "trochu" súvisí budúci osud oboch "Mistrálov.

Podľa Fulforda má o nich záujem Vietnam - citácia z najnovšieho preloženého článku od B. Fulforda:
"Číňané také začínají ztrácet arénu diplomatickou. Vietnamci vyjednávají dohodu o volném obchodu s EU, aby kompenzovali nadměrnou závislost na čínské ekonomice. A také uvažují o koupi francouzských Mistralu – lodí puvodne urcených do Ruska, jejichž prodej byl zrušen."

Vietnam má väčšinu leteckej techniky (ak nie všetku) ruského, resp. sovietskeho pôvodu (samozrejme, cičné Albatrosy má ešte z ČSSR).
Takže aj v takomto prípade výhra pre Rusko. Vrtuľníky pre tieto lode Vietnam určite nakúpi v Rusku (ak sa obchod s Mistrálmi uskutoční, najskôr pôjde o Kamovy Ka-32, Vietnamci majú s nimi nejaké skúsenosti) a Vietnamcom určite nebude vadiť to, že tieto lode nemajú operačnú spôsobilosť pre plavbu za polárnym kruhom, ako sa ponosovali experti z VMF, nakoľko Vietnam sa nachádza v tropickom a subtropickom pásme.

Takže :
za prvé - Rusko nemusí riešiť prevádzku 2 Mistrálov vo svojích arktických vodách (posádka je pritom pre tento typ lode preškolená, náklady budú niesť najskôr Francúzi);

za druhé - potrebnú technológiu na výrobu takýchto lodí už majú doma a sú ňou schopní vyrobiť podstatne väčšie plavidlá, než sú výsadkové lode typu Mistrál;

za tretie - štát, ktorý kúpi tie 2 Mistrály (v prípade Vietnamu určite), s veľkou pravdepodobnosťou dá zakázku na vrtuľníkovú techniku opäť Rusom (palubné hangáry lodí Sevastopoľ a Vladivostok majú strop vo výške potrebnej pre dvorotorové vrtuľníky Kamov) a taktiež by odpadol zapeklitý problém (pre Francúzov) s demontážou komunikačného systému z lodí, ktorý je ruskej výroby a bol zapracovaný do lodí počas ich stavby (veľmi, preveľmi zložitá záležitosť - jednoduchšie je lode rozrezať na šrot :-) )

za tretie - India Rafaly nekúpi, v zmysle pôvodnej opcie 126 kusov, tých 36 postačí na sformovanie jednej, prípadne dvoch perutí;
India v minulosti mala snahu kombinovať svoju výzbroj aspoň od dvoch rôznych dodávateľov s dôrazom na vlastnú licenčnú výrobu doma - obvzlášť v letectve mali snahu nebyť závislí len od jedného dodávateľa (stíhacie lietadlo dneška predstavuje komplex: stroj riadený palubným počítačom - elektrooptický systém navádzania s radarom - raketová výzbroj); ale svet sa globalizuje aj v tomto segmente a skutočných výrobcov takejto techniky je na svete menej, ako prstov na jednej ruke;

Za štvrté - oslabí sa diplomatický, obchodný a teda aj politický vplyv Číny minimálne na Vietnam, ktorý na čínsku aktivitu na Spratleyho ostrovoch pozerá dosť krivým okom (tu zrejme nevraživých štátov v okolí spomenutých ostrovov bude podstatne viac).

Napadá ma len jedno slovo - GAMBIT!

Přidat nový příspěvek