Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rozdíly

udo | 19.10.2014

copy-paste z MIM4.7

ProtoDialektika = Staroegyptská a starogrécka dialektika
(nie deformovaná Hegelovská dialektika v zmysle boja protikladov)
Protodialektika je hľadanie súvislostí v odlišnostiach, korekcie neakceptovateľných tendencii a riešení problémov pomocou pôvodnej dialektiky:
Otázka – Odpoveď. Chápavá otázka v sebe skrýva 50% odpovede. Správne položená otázka je teda zrovna tak dôležitá, ako odpoveď. Pri dobrom naformulovaní otázky, si človek dokáže odpovedať aj sám, no nie je schopný myslieť nezávisle, keďže jeho psychiku tvorí kultúra, v ktorej vyrastal a jej stereotypy. Na viac ako jednu osobu nie je človek pri hĺbkovom dialógu schopný sa sústrediť. 3.osoba sa vždy vedome, alebo podvedome pridá na jednu, alebo druhú stranu a preto je zbytočná. Po odpovedi na otázku pýtajúci sa urobí dva zásadné kroky:
1. identifikuje časti odpovede, s ktorými súhlasí ,
2. vysvetlí prečo a s ktorými nesúhlasí
3. a aké navrhuje riešenie
4. popíše prečo jeho dialektický partner navrhol práve toto riešenie
T.j. snaží sa identifikovať hlavné stereotypy – tendencie vývoja psychiky partnera, keďže ten je pod ich vplyvom a je preňho objektívne problémom vyjsť za hranice vlastného psychologického profilu(zo svojho systému).
Následne sa vymenia role a proces pokračuje. Po dvoch-troch výmenách rolí subjekt(hovoriaci, in-formujúci) a objekt(počúvajúci, prijímajúci), herec a komunikujúci divák .. majú dialektickí partneri(ideálne muž a žena, kvôli ich posunutému, vzájomne sa dopĺňajúcemu vnímaniu) na dobre postavenú otázku použiteľnú pomerne vysokokvalitnú odpoveď. Pri hre riešenia životných problémov(výziev..príležitostí) si partneri vzájomne veľmi efektívne korigujú chyby vo svojich kulturologických stereotypoch myslenia(jedinečnej kolektívno-individuálnej algoritmike spracovania in-formácii). Aj preto je Človek zo-strojený ako tvor hravý a spoločenský ..a samozrejme tvorivý(v zmysle strojenia). „Homo faber, ludens..zoon politikon“.

Zároveň(čo je veľmi podstatné) tým, že dialektický partner v hre v 1.rade súhlasí s časťou návrhu partnera(oponenta) a až potom povie s čím nesúhlasí..a nie opačne. Účastníci protodialektickej hry života tak prekonávajú stereotyp chyby vo vzdelávaní vychádzajúci z toho, že ja mám pravdu a hľadám chyby v myslení svojho oponenta, čo blokuje konštruktívnu diskusiu(algoritmus Divide et impera = „Rozdeľuj a panuj“ v praxi deformovaného školstva) a konzervuje stereotypy. T.j. eliminujú blok schopnosti populácie ich rozpoznať a prehodnotiť. Ide o jeden zo základných zákerných infekčných mechanizmov udržateľnosti skryto- či otvorene otrokárskych režimov.

Mechanizmus môže pracovať aj ako token ring po emaily. Identifikuje sa problém a prvá osoba dá návrh riešenia a pošle ďalšej. Druhý urobí dva dialektické kroky a pošle ďalej. Návrh riešenia prejde napríklad cez 10 vybraných ľudí, ktorí majú predstavu o probléme. Návrh sa nakoniec vráti k iniciátorovi aj s poznámkami. Ten ho dopracuje, prípadne spustí ešte jedno kolo. Na konci by sme mali dostať použiteľný výsledok. Algoritmus sa odborne nazýva aj Intelektuálny synchronizatron.

Přidat nový příspěvek