odpoviem ti takto. Tvoja veta: "je třeba nejprve pochopit XYZ a akceptovat to jako pravdu" - prvá polovica súhlasí s tým čo som napísal, ale odkiaľ si vzal druhú polovicu? Nikde som nepísal, že to "treba prijať ako pravdu." Prečo si domýšľaš a prispôsobuješ svojmu videniu?
Odpoveď na tvoje otázky:
1. Kým byla Ježíšovi dána veškerá moc na nebi i na zemi?
2. Bůh opustil sám sebe na kříži?
takže za 1. bola mu daná Bohom, ale všimni si, že sa tam hovorí o každej moci aj na nebi. Kto má všetku moc? Jedine Boh. Ďalšia vec, ktorá to vysvetľuje. Ide o Kristov výrok po vzkriesení. Teda po tom, čo bola smrť porazená. Kto jediný môže poraziť smrť? A v neposlednom rade teologická otázka vtelenia - vtelené Slovo, teda Kristus bol v stave poníženosti. V NZ je napísané: Mal podobu Božiu a svoju ROVNOSŤ s Bohom nepokaldal za lúpež, ale vzdal sa hodnosti, vzal na seba podobu služobníka, podobný sa stal ľuďom.... Preto Ježiš v čase pozemského pôsobenia hovorí v niektorých pasážach o Otcovi, že prišiel plniť jeho vôľu. Lenže po vzkriesení je mu podľa NZ "dané meno nad každé meno, aby sa v Ježišovom meno skláňalo každé koleno" - to meno je Pán, teda v SZ Pán v origináli Adonai reprezentuje Boha. A titul, ktorý mal Boh dostáva Kristus. Treba ešte zohľadniť pojem preexistenčný Logos, keďže Ježiš sám hovorí: "prv ako bol Abrahám, Ja som" - opäť narážka na rovnosť s Bohom, keďže Boh sa v SZ predstavil Mojžišovi slovami: Ja som. K pochopeniu týchto súvislostí ale je nutné mať aspoň základy teológie, inak človek uviazne v čiastkových pohľadoch, ktoré nezodpovedajú realite.
č. 2. opustil Boh sám seba na kríži?
Syn a Otec sú dve rôzne osoby, koré majú jednu podstatu. Tým je povedané všetko. Ale vysvetlím ešte ďalšiu vec. Otázka: ako oslovuje Ježiš Boha počas svojho pozemského pôsobenia? Oslovuje ho Otec, dokonca v origináli Abba, čo je Otecko. "Ja a Otec jedno sme..." "kto vidí mňa, vidí Otca"...
Prečo došlo k opusteniu Ježiša? Opäť triviálna otázka a ešte triviálnejšie je otázka či Boh opustil seba samého - toto už hraničí s teologickým analfabetizom Netreba sa vyjadrovať k teologii, keď človek teologii nerozumie. Tiež netreba rozoberať Bibliu, ked ju človek nemá naštudovanú. Ak by ju mal naštudovanú, nedošlo by k takýmto absurným otázkam.
Ale vysvetlím to. Ide o udalosti počas ukrižovania, posledné Kristove slová na kríži. Bibli to vysvetľuje nasledovne: On sa stal Hriechom za nás, aby my sme mohli byť spravodliví pred Bohom." To znamená, že na kríži vykonal Boh súd nad svetom, ale tento súd vzal na seba Jeho Syn, Kristus. Kristus na kríži visí ako Hriech ľudstva, od ktorého sa Boh odvracia, pretože ho súdi. Toje poslanie Mesiáša, zomrieť zástupnou smrťou za človeka, aby človek zomierať nemusel. Toto je základné učenie Písma, ktoré pochopí každý, kto si Bibliu prečíta.
Na záver: netreba všetko čo nezapadá do tvojej koncepcie hádzať do vopred pripravených šuflíkov. Tiež je nemožné praviť si názor na Bibliu a Kristove božstvo len z útržkov, ktoré sú v prácach VP SSSR. Potom to aj tak vyzerá, že človek svojou nevedomosťou zosmiešni sám seba. Treba mať všebený prehľad a hlavne valstný názor a nie prevzaté útržky v prácach od niekoho, koho meno ani nepoznáme.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nicejský koncil
bigos | 31.12.2017