Vy rozlišujete aspekty ve smyslu atributů, ale nerozlišujete v jakém aspektu/ohledu je to které hodnocení řečeno. Tak ještě poslední pokus - pan Pjakin v konkrétním kontextu řekne, že KSB a DVTR jsou jako matematika – a Vy to berete jako věc platnou ne v daném kontextu, ale jako věc, která ztotožňuje teorie s matematikou ve všech ohledech. Takže když z jiného vyjádření vyplývá rozdílost, Váš závěr je, že si protiřečí. Nevšimla jsem si, že by někde řekl, že je to „stejná věda“ ve všech ohledech, nebo něco, co by tomuhle smyslu blížilo. Úplně polopatě – když třeba řeknu, že někdo má černé vlasy, stejně jako já – tak při použití Vaší logiky to znamená, že jsem řekla, že ten druhý je jako já – ve všech ohledech. Takže když dodám, že má jinou barvu očí, tak mi začnete tvrdit, že si protiřečím - že jednou řeknu, že ten druhý je jako já a podruhé, že zase není. To je fakt absurdní - a přesně tohle děláte, jediný rozdíl je v tom, že ohled v jakém srovnání probíhá není v Otázkách vždycky řečený přímo, ale vyplývá z kontextu.
K přirovnání – pokud vyvozujete že jsem dala rovnítko mezi mravnost a Rusko, tak to předpokládm vyvozujete z téhle věty: “Je to stejné jako s prodejem vysoce technologických zbraní, kde jsou ty klíče od těch znalostí uloženy v Rusku.“ Tam je řeč o technologiích. O teoriích se mluví až následně – a dokonce je tam doslovně řečeno, že mravnost je tou pojistkou proti zneužití – ne že existuje nějaký „klíč“ k teoriím, který má jen Rusko. Takže přirovnání použité za účelem ilustrace podobného principu (principu ochrany proti zneužití) si vykládáte doslovně a vyvozujete z toho následné spekulace.
A co Vy považujete za kastovní systém mohou jiní považovat za užitečnou kategorizaci sloužící k pochopení určitých jevů ve společnosti a k jejich řízení. V dalším myslím nejste s teoriemi VP ve sporu. Psychika je samozřejmě věcí dynamickou – kdyby nebyla, tak by tyhle teorie tak nějak postrádaly smysl, protože by nebyla naděje na posun k psychice Člověka, což je jejich cílem. A je v nich opakovaně řečeno, že každé hodnocení je subjektivní – ale různá subjektivní hodnocení mají různě daleko/blízko k objektivní realitě, což se dá pomocí určitých nástrojů hodnotit.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vysoce technologické zbraně
Jana Černíková | 19.09.2017