Problém kantora v hodině je ten, že děti do mobilů hledí neustále. I během vyučovací hodiny. Jak lze někomu cokoliv vysvětlit, když jeho smysly i mysl i "veškeré vědomí" je lapeno v té "čertově krabičce"? On prostě nevidí a neslyší. A bez aktivní spoluúčasti žáka (alespoň částečné) v mozku skutečně žádné stopy nezůstanou. Oni prostě nevidí, neslyší, neví, nemluví.
A od vedení školy se pak kantor dozví, že je to jeho chyba, že nedokáže žáka zaujmout. Prostě žák má všechna práva, kantor jen nesplnitelné úkoly bez pravomoci je naplnit.
Pjakin se o tomto problému již také zmiňoval - i když ne zrovna v souvislosti s mobily.
A v hodinách u počítačů (jedno jestli v předmětu výpočetky, anebo v jakémkoliv jiném) - opět neustále zapnutý internet o něčem ...
A požadavek na pořízení programu řídící školní síť, aby bylo možné internet deaktivovat, je vždy zamítnut.
A aby ratolesti neměly újmu, že navštěvují "zastaralou školu", tak jim ještě ve škole zavedou wifinu na každém patře.
Správně by měla na každé škole být instalována rušička mobilů s dosahem na celou budovu.
Chápu, že v informační éře je nutné se s technikou sžít, ale hlavní prioritou podle mě je "mobil či internet je sluha". Zatím to vypadá, že žáci jsou pouze pomocnou součástkou k chytrému mobilu. Až mobil bude chodit sám, pak již žáka nebude potřebovat.
A až budou stroje chytřejší než lidé, pak již nás ani Bůh již nebude potřebovat.
Re: .
badatel | 18.04.2017