1) podle oficiálních zdrojů FRA http://safetydata.fra.dot.gov/officeofsafety/default.aspx Pjakin do své statistiky zahrnul i nehody na přejezdech, různé přebíhače přes trať a kdoví co ještě. Počet nehod majících příčinu v trati (track caused, nemusí se jednat jen o špatný tech. stav) se pohybuje v rozsahu 450 - 600/rok, což je hodně daleko od 4 - 5/den. I kdyby vzal celkový počet vykolejení (derailments), kde jsou pravděpodobně zahrnuta i vykolejení způsobená srážkami na přejezdech a dalšími vlivy (nejen tech. stavem infrastruktury či vozidla), tak se pohybuje na hodnotě cca 1300/rok.
A např. v počtu mrtvých při nehodách na přejezdech je na tom ČR hůře než USA, vztaženo k počtu obyvatel. Toliko oficiální statistiky vs. Pjakinův výklad.
2) A 700 havárií vodovodu denně je moc nebo málo? Např. dnes bylo v Praze řešeno 41 havárií na vodovodní soustavě, z čehož minimálně 10 je vícedenních akcí. Ikdyby to v celé ČR dohromady bylo 30 nových havárií denně, tak v přepočtu na obyvatele jsme na tom hůř.
Hrubý přepočet na obyvatele samozřejmě není ideální porovnání, podrobnější analýzu si může udělat každý sám.
Re: Spatny stav US infrastruktury
vacnatec | 17.03.2017