Preto je nevyhnutné učiť svoje deti aj priebežne doma, ukazovať im , ako všetko zo všetkým súvisí , učiť ich vzťahy medzi príčinou a následkom, t.j. klásť otázku "Prečo" a zároveň ich učiť presne a jasne odpovedať na položenú otázku. Taktiež im hovoriť, že dnešná veda len predpokladá a nie vie, že veci sa dejú určitým spôsobom, aby hranice ich myslenia neboli umelo blokované. Učiť ich vidieť fyziku a matematiku a iné... v kreslení, v pohybe, v každodennom živote. Nenechať ich prepadať dnešným závislostiam od videohier, TV a neskôr alkoholu a pod. Ale to im musíme ísť príkladom. A hlavne ich musíme učiť ako žiť, ako sa správať k ostatným ľuďom, byť čestnými, nepoužívať vulgarizmy, vysporiadať sa so stresovými situáciami, agresiou..... a viesť ich k láske. Téma manipulácie je samostatnou kapitolou, ale ak sa človek naučí všetko podstatné, tak sa bude vedieť orientovať v živote ľahšie. Podstatná časť DVTR sa venuje práve tomu, ako a prečo vychovať Človeka. Toto je úloha rodiča - sprostredkovať to svojmu dieťaťu (nielen DVTR ponúka návod ako vychovať Človeka, je viac zdrojov, treba si vybrať - intuícia ukáže) . Učiť sa dá aj dieťa, ktoré nie je "študijný typ", iba treba nájsť formu, ktorou je schopné vedomosti ľahšie prijať. Aj také dieťa môže byť v dnešnej slovenskej škole premiantom - t.j. jeho všeobecné vedomosti budú na vyššej úrovni, ako u detí, ktoré sú síce nadané v štúdiu, ale ktorým sa nikto mimo školského vyučovania nevenuje.
Re: Inkluze vzdělání
Klara | 13.02.2017