Máte pravdu, vztáhl jsem údaj na špatné motory. Týká se to amerických motorů s konstrukcí ze zploštělých trubek z ocele, kde je technologický strop pro tlak v komoře kvůli schopnostem tepelné výměny této konstrukce. Ruské motory mají úplně jinou konstrukci z hlediska materiálů a technologie výroby, takže srovnávat zde nelze. Například konstrukce RD107 má chladící výkon trysky, v jejíž stěně proudí kanálkami kerosin, 16mW/m2, kdežto ta americká má teoretický strop 8-9 mV/m2, viz linkovaný článek. Při tlaku 6,9 MPa by však byl třeba u F1 chladící výkon 13 mW/m2, proto autor došel k vývodu že v komoře mohlo být spalováno jen cca 70% paliva a zbytek byl podáván přes karburátor do trysky, kde probíhala extenzivní tvorba sazí podél stěny trysky, což je vidět na fotkách ze standu.
Re: Re: Re: Vodík a petrolej
Hox | 18.09.2016