Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: prava miera...

Hox | 16.09.2016

Řekl bych že existuje nějaký závažný důvod, proč se dávno nepřešlo na vodíkové motory, bude tam nějaký závažný nedostatek, který nevyváží vyšší specifický impuls.

Ohledně vyspělosti, má smysl porovnávat petrolejové motory na obou stranách, když se používají na obou stranách, nemá význam porovnávat motory vs boostery a motory na různá paliva, petrolej vs vodík vs hydrazin.

K těm argumentům. Vlastnosti motoru jsou poměrně pevně dány tvarem a velikostí komory a trysky, výpočty ukazují, že F1 nemohl dosahovat potřebného tahu, že materiál by to nevydržel, že by nemohl být uchlazen. Toto mají v Rusku docela dobře spočítáno a očúrat to nijak nejde. Plus problém s nerovnoměrností spalování a mikrodetonacemi, vibracemi a celá škála problémů, kvůli které je nesmírně obtížné zvětšovat objem spalovací komory, sověti se také pokoušeli několik let bezúspěšně, nakonec to vzdali a dali se cestou více komor, což je dodnes technologie č.1 a nikdo se nepokouší o větší komory, což je slepá ulička.
Výpočty ruských "raketčiků" ukazují, že u F1 byla část paliva vstřikována až do výfukových plynů, pro efekt, to je jediný mód ve kterém ten motor mohl materiálově fungovat bez sebelikvidace. Reálně to výkon motoru snižovalo.

Přidat nový příspěvek