Možno to bude v ďalších dieloch dopracované. Neviem. Iba začínam s čítaním. Autori zrejme ešte nezažili bolonský systém vzdelávania.
Vec je ťažšia ako sa zdá.
V dnešnom školstve nie je žiaden chaos. Všetko ide podľa plánu.
" Aký človek má vyjsť zo systému základného (t.j. povinného) a odborného vzdelania, aby následne jeho život a práca prebiehali v harmónií s životom a prácou ostatných ľudí?
A čo je potrebné urobiť vo vzdelávacom systéme, aby sa ľudia s jeho pomocou stali práve takýmito? Čiže je nevyhnutné odpovedať na otázky:
Čomu učiť?
Ako učiť?"
Toto je predsa dávno zodpovedané. Z dnešného školského systému má vyjsť nemysliaci konzument aby zapadol do spoločnosti zmagorených, vypláchnutých spoluobčanov. A dnešné školstvo robí všetko, čo je v jeho silách, aby takýchto jedincov vychoval.Stačí konzumovať a z matematiky stačí vedieť spočítať výplatu a ako vyšší level počítať úroky.
A autorom školských osnov je úplne jasné aj ako učiť aj čo učiť. Už sú vypracované do detailov postupy, ktoré sú krásne dovedené do praxe a makajú. Deti robia "projekty" - sedia za PC, gúglia a vyrábajú kopírované pamflety s obrázkami, ktoré nalepia na výkres a dajú tomu nadpis - vlastnoručne ho vymaľujú pastelkami a to je ich jediná samostatná činnosť. Dnes mi dcéra pri výrobe takéhoto "projektu" vraví: "Predstav si, naša angličtinárka nevedela, kto je Marie Curie. Keby nevedela, kto je Monet, no dobre, ale Curie?" Dcéra je siedmačka, robila výkres o tej Curie.
Zmeniť školstvo, samozrejme, treba. Ale najprv treba sformulovať nahlas a pre všetkých, akú spoločnosť budujeme? Aký má tá spoločnosť cieľ,? Prežrať a presexovať sa k smrti?
Zatiaľ neviem, čo tu budujeme. Liberálnu spoločnosť, kde vládnu psychicky chorí jedinci, lebo veď oni majú ľudské právo!
Po vojne sme budovali krajinu - spriemyselňovalo sa, za socíku sme budovali komunizmus. Moc nám to nešlo, ale cieľ ako ideál sme mali.
Mirovozrenčeskij prioritet.
to, čo jedni vidia ako chybu riadenia.....
ypsilon | 22.05.2016