Re: Re: Re: mimo kontextu

Lin | 10.08.2014

Jedná se o výnos cara Alexandra III. z r. 1887. Jmenoval se "Výnos o omezení gymnazijního vzdělání" a doporučoval ředitelům "vyššího" vzdělávání (dnes - středoškolského) brát při přijímání žáků do úvahy i "rodinné poměry" - tj. jak je rodina schopná studenta při studiu zabezpečit. V tom výnosu se přímo psalo, že se školy osvobodí od dětí kočích, pradlen, kuchařek, trhovců, protože ty až na výjimky nemají co usilovat o vyšší vzdělání.
Proto se zažil název - výnos o kuchařčiných dětech.
Důsledky - základna vzdělaných lidí, schopných řídit společnost na jakémkoli stupni, se tím velmi zúžila. A hlavně - vzdělanost se omezila jen na "elitu", která v každé daovelitární společnosti (mj.) rozhoduje o "vládci" = o politice.
Pjakin ve svém hovoru říká, že o ruské "revoluci" (1917) se rozhodlo již tehdy - při podpisu výnosu "o kuchařčiných dětech". Carský trůn nesvrhli "komunisti - revolucionáři" , ale právě ruská elita s vydatným přispěním samotných členů carské rodiny.
Již v r. 1887 bylo rozhodnuto a k této "změně" byl vychováván i patřičný kádr a právě ten nastoupil na "revolucí" uvolněná mocenská místa.
Pjakin také narazil na zdůvodnění porevolučních "židovských kádrů" - proto na vedoucích místech i mnoho židů, protože ti si ve své hermeticky uzavřené komunitě vždy vychovávají vyhovující kádry.
Má poznámka - je dobré se zamyslet, k čemu slouží zpoplatněné "vyšší" vzdělávání = jaké kádry pak obsazují řídící pozice. Je dobré si také uvědomit, jaký kádr získáme v člověku po uši zadluženém, do konce života splácejícím své "vzdělání".
O Výnosu se podrobněji mluví v první části článku O sakrálnosti moci:

http://leva-net.webnode.cz/products/o-sakralnosti-moci-4-dokonceni/

Přidat nový příspěvek