Áno, ako sme sa už bavili, v ponímaní DVTR(dostaočne všeobecnej teórie riadenia), kap.14, ide o tzv. MDP(Metódu dynamického programovania).
T.j.modelovanie budúcnosti "od konca".
Po latinsky "deFini".
Po určení cieľa, vektora cieľov, cieľového vektora.
Ide o základy praktickej, každodennej prognostiky a riadenia akejkoľvek činnosti, o sTrojenie = tvorenie.
Vyzerá, že tu teda máme podľa donedávna modernejśej manažérskej terminológie taký malý tvorivý vorkšopík :)
..kedysi "prognostický seminár"
..v spomínanej kap.14 aj s grafmi rôznych základných variánt programovania budúcnosti.
Alebo, ak chcete "riadenia osudu" svojho, svojich blízkych, štátu, kultúry..civilizácie
Veď v zásade ide vždy o jedno a to isté,
ak sa na to začneme pozerať zdravo, od konca..
..od možných,
resp. pravdepodobnostne predurčených dôsledkov..
Od stále lepšieho odhadu(metodickej aproximácie) príčinno-dôsledkových vzťahov, podmieneností v reťazci udalostí skúmaného procesu, rozpoznávani a jeho objektívnych pod- a ko-procesov. Cieľov Jeho.
Vzniká teda aj, no hlavne otázka optimalizácie a aplikovateľnosti zvolenej metodiky..zoznam, vektor kritérii vyhodnotenia jej funkčnosti(dosiahnutia cieľov)..podľa možnosti bez "kolaterálnych strát"..či pri ich "prijateľnej miere" - viď efekt of a Monkeys paw(opičí pracky..) od W.W.Jacobsa v eng.hovoriacej proveniencii..
Množstvo knižiek, publikácii okolo riadenia, pomaly každým dňom
exponenciálne narastá. Všetky prečítať tak nejaký autorský kolektív a tobôž nie jednotlivec schopný nie je. Aj keby zvládal rýchlo-čítanie. Preto treba vyberať také, ktoré dávajú komplexný, celostný pohľad na problematiku riadenia a sú čo najUniVersAlnejśie. Až potom je možné prejsť ku nejakému konrétnemu problému-výzve-príležitosti.
Z detstva.. ZŠ, pseudorelígii,.. známa "Snaha o dopracovávanie sa od malých vecí k veľkým", bez dostatoćnej(nie úplnej) znalosti základných mechanizmov riadenia socio-naturálnych javov, spôsobuje v tomto prípade v zásade samovraždu dobromyseľného poslušného idiota(ochorenie, “nehodu”,..).Zdravší sa zasa opíjajú, do hrobu pomalšie ponáhľajú..
Preto sa tento postup myslenia v jeho zvrátenej podobe "Od malého k veľkému"učí aj na známych a menej známych treťoriednych VŠ krížom-krážom po svete..ako pasca na elimináciu konkurencie jelít..
Podobne, ako rozdiel medzi dvoma spisovateľmi, miesto ich spoločných znakov, súvislostí v odliśnostiach, apod..
Teda ešte raz po selsky..
Pravdu majú jelitá v tom, že "Od malého k veľkému" sa ide vtedy, ak chápem, vidím celok.
Inak neviem, kde kúsky mozaiky patria.
Ja makám a lóve..tuke bere ten, ktorí nič nerobí, na mozaiku s odstupu kuká a mňa, ako náradie diriguje.
..niekto si možno povie:
“Ok, a co má jako b(l)ejt? ždycky to tak bylo!”
Problém(príležitosť), je v tom, že keď staviam loď, na ktorej sa mám zviesť po mori a slepo dôverujem fírerovi s megafónom a plánom v diaľke(za oponou) na lešení, riskujem, źe keď sa majster sekne, ja pôjdem aj s rodinou a kamośmi ku dnu.
Navyśe, keď vyzerá, źe je naj..batý.. :)
Neviem teda, či je ďalej rozumné spoliehať sa na tú partu na lešení, keď odtiaľ deň a noc znie hlučné krochtanie a oźralecký blekot(finančné, sociálne, biosférne krízy pri ostentatívnom hédonizme okolo válovov).
Ergo..pár z nás možno išlo bližšie okolo lešenia ..a možno si pod ním aj chvíľu zdriemlo.. i z napadaných servítok, útržkov novín postupne, rokmi poskladalo niečo ako DVTR..
..čím určite nechcem tvrdiť, źe by sa aj u Fullera a iných socionaturálnych "mágov" nemohli nájsť fragmenty nejakých zaujímavých technológii myslenia..
Re: Vést nebo být veden ...
udo | 13.04.2014