Re: trocha "outisticky" : )

udo | 11.04.2014

Mi to nedá..ešte zopár poznámočiek..
1.
Nevolala sa náhodou tá vila nad Vaduzom v Lichtenštajnsku Askania Nova miesto Askanin Nova?
Išlo o grófa a nie grafa..i keď..
2.
Výraz piknik je asi aj u nás známy..ako výlet, opekačka, grilovačka a pod..
Výraz „Čas pik“ by sa do slovenčiny mohol preložiť aj ako „Doba zvratov“, „Čas zlomu“, či “Doba extrémov“.. podľa morálky, miery chápania a tichých(podvedomých?) i verejných cieľov čitateľa..
Výraz „pik“ je proste „vrchol“, no môže mať aj ďalšie kontextuálne významy.
3.
Re: Medená veža ..a jej pokračovanie
V tomto kontexte by som chcel upozorniť na rovnomennú slovenskú filmovú klasiku, vysielanú prakticky pravidelne rok, čo rok v čase Vianoc, na slovensky hovoriacich TV kanáloch..
Dej sa odohráva v Tatrách, rok 1970.. hrá Kvietik, Mistrík, Rajniak, Vášáryová ..
(viď ich neskoršie „osudy“ a „osudy“ ich rodín..)
Poniektorí možno tušíte, vo co by v uvedenom kontexte jako mohlo gou..

Produkcia možno čiastočne podobná kategórii „Národných filmov“ mat(r)ičných,
ako napr. český „Pékařúv císař“, nemecká M.Dietrich pieseň „Sag mir..“
sovietske „Biele slnko púšte“, americká F.F.Coppolova „ApoKalyps redux“,
či neskôr programujúco-predikujúce „Kua hoši guten tag“ ,
alebo v globálnejšom merítku spomínaný „Matrix“, či „Avatar“ atď. , atď..
4.
Cár Saltán..možno skôr cár sultán..(s´Al´At´n..on?)
5.
Výraz „snesl půl věže“..v ruštine sú báška(hlava) a bášňa(veža),
nie len tak náhodou abreviatúrne príbuzné výrazy..javy
6.
Oidipos, Théby a Laj..že by prekúkanie..snaha ni(e)koho o čiastočnú materializáciu tejto starej fetfreudovskej mat(r)ičky „doktorom Lojom“ v aktuálnom seriáli „Búrlivé víno“ na Markíze?
Možno len náznak..alebo amatérska hra s ohňom?
7.
„Obraz Rembrandta „Danae“ je jedním z nejlepších vtělení mýtu o Danae a jelikož „matrice je všude“ a její destruktivní algoritmus byl aktivován, TAK „maniak“ hledá a nachází materiální komponenty matrice ve veledíle Rembrandta.“
TAK namiesto TO
8.
Chápu, že podobné závěry se pro většinu společnosti, která vyrostla v biblické kultuře, budou zdát šílenými, protože sama kultura vytváří určité podvědomé zákazy na hodnocení stereotypů, které ji VYTVÁŘEJÍ(sTrojí).
Vytvárajú a nie vypracovávajú
9.
A zjevně, malby Rembrandta v tom „opracování“ hrály natolik vážnou roli, že V Holandsku je v naší době nejvyšší budova Amsterdamu3 dokonce nazvána „Věží Rembrandta“ a „Noční hlídkou“4.
10.
V tomto smyslu by bylo možné omlouvat zločiny i u Hérostrata, a obecně u kohokoliv.
11.
To znamená, že z Délfského orákula jsme začali a zase se k němu vrátili.

Přidat nový příspěvek