Ke vzdělání

Lin | 05.01.2014

Chtěla bych upozornit ještě na jednu okolnost, která je nejvíce viditelná třeba u nás v posledních letech.
V článku se píše:
"Většina našeho dvořanstva představuje spolek degenerátů, kteří kromě svých vlastních zájmů a ukájení vlastních chtíčů nic neuznávají, a proto zaměřují všechna svá usilí na získání těch či oněch výhod na účet národních peněz, vymáhaných od zchudlého ruského lidu ve veřejném zájmu..."
To samé je dnes u nás - až na to, že elita "dvořanstva" se dnes jako "elita" jmenuje jinak.
Tato "elita" - jak dříve, tak nyní - se vždy pokoušela uzurpovat si právo na kvalitní vzdělání pro sebe. Ovšem otázkou je, jak degeneráti mohou chápat to, co je učí. I kdyby degenerací netrpěli, používat vědění k ukájení vlastních chtíčů nevěstí pro společnost nic dobrého a správné vedení státu takovouto "elitou" z něj nikdy nevznikne.

Další citace:
"V Rusku nejsou střední talenty, prostí mistři, jsou jen osamocení géniové a miliony k ničemu nehodících se lidí. Géniové nemohou nic udělat, protože nemají učně, a s miliony nelze nic udělat, protože nemají mistry. První jsou neužiteční, protože je
jich příliš málo, druzí proto, protože je jich příliš mnoho."

Jedno souvisí s druhým a vzájemně se ovlivňuje.
Když se dnes podíváme na úroveň našeho školství, má od "sametové" sestupnou tendenci. "Elita" nemůže v dobách "demokracie" otevřeně (jako dvořanstvo) říct, že "mužikům vzdělání nepřísluší". Takže se to dělá jinými "demokratickými" prostředky - viz zavádění placeného vysokého učení, sestupnou tendencí osnov středoškolských (kvalita je nahrazována kvantitou) a rušením všech možných řemeslných oborů (a pokud nejsou rušené, jsou také vědomostně degradované = že absolvent v praxi nic neumí). Když není kvalitní učitel, těžko očekávat kvalitu od jeho žactva.
Zvláště u učňovského školství bude náprava velmi obtížná, protože už dnes chybějí zkušení "fachmani - praktici", kteří nejen velmi kvalitně ovládají řemeslo, ale jsou také schopni ho naučit jiné.
Jaký je a bude následek? Viz citace toho, co se už stalo:
"Pokud by místo výnosu o "kuchařčiných dětech" car podepsal výnos o vytvoření systému všeobecného plošného národního vzdělávání, vytvoření a rozšíření sítě carských učilišť včetně vyšších pro děti obdařené talenty, které rozpozná systém základního vzdělání, a realizoval by ho v životě s toutéž
naléhavostí, s jakou prováděl jiné věci, za 20 let by Rusko mělo kádrový korpus pro řídící posty, adekvátní výzvám doby..."

Přidat nový příspěvek