vek

udo | 31.07.2013

Ak si mladší, máš práveže výhodu. Nie si ešte natoľko pod vplyvom spoločenských stereotypov.
Či už lepších, alebo horších.
A hlavne..si schopný ich lepšie rozpoznať, hodnotiť.
V tomto zmysle majú búriaci sa "puberťáci pravdu".
Akurát im chýba použiteľnejšia, objektívnejšia metodika rozlíšenia a hodnotenia javov vo svojom okolí a v seba samom. Ďalej mechanizmus čo najobjektívnejších kritérií vyhodnocovania ich subjektívnych odhadov. Na to môže poslúžiť, je navrhnuté napr. spomínané DVTR(pri všetkej nedokonalosti).. nechceme predsa tak úplne hneď do-konať, ako sa hovorí, či? 
Keď prvý krát deti zistia: "Veď mama sa tiež môže mýliť", no často má aj pravdu..Kedy? V čom? Prečo? Jednou z úloh školstva je logicky z pozície (a)sociálneho inžinieringu ubyť tieto gramotné otázky a znechutiť deti v učení, čo sa celkom darí. Jed musíte aplikovať postupne, systematicky a hlavne ho dobre po-. či pre-dať v jeho rôznych variantách. Vždy samozrejme deklarujete opak zámeru nejaký uveriteľný „blahodárny účinok“, benefit..odstránenie umelého, vami kontrolovaného problému a pod.

Narastajúci medzigeneračný rozpor je tiež dôsledkom spomínanej objektívne zmenenej logiky sociálneho správania celej spolocnosti. Odrazu(cca. po 2.pol.20.stor.) mnohé naučené vzorce správania, myslenia prestávajú byť funkčné. Riadenie ekonomiky, trhu po starom, tzv. politika, "náboženstvá",..školy. Ide o motiváciu, zmenu času, zániku jeho existencie v bývalom zmysle a chápanie v novom, ďalšom..Ide len o pomer dvoch frekvencii, kde v spomínanom období aj vďaka technologizácii jedna charakteristická frekvencia(rýchlosť zmeny kultúry) predbehla viac-menej dlhodobo konštantnú rýchlosť zmeny generácii. Pritom ide v rámci systému človek o jeden model s dvoma bazálnymi charakteristikami. Negenetickou a genetickou a obe sú prepojené. Ak ale jedna predbehne druhú, prejde cez stav autosynchronizácie(mutuje kultúra ako celok so svojimi organellami, baterkami).

Ak by zostala v ekvifrekvenčnom stave, nastala by z pohľadu modelov kmitania rezonancia. Likvidácia. Apokalypsa. Ľudstvo však ten stav prešlo rýchlo, napr. atomových bômb v tom čase nebolo veľa a tak sme prežili. V tomto zmysle cirkvi apokalypsu proste len prespali. Okrem toho vesmír nemá začiatok a koniec. Skutoční profi-Managori , sa to snažia to „dokázať“, meédiálne agitovať preto, aby natiahli obdobie, kým si ľudia uvedomia, čo to je vlastne čas a že objektívne ho niet. Samozrejme vesmír môže napr. pulzovať, no je len malý výsek frekvenčnej analýzy pri subjektívne zvolenej perióde vzorkovania. V zásade to sa robí na „urýchľovačoch“ v CERNe a pod.
Inak by plebsu, riadenej biomase mohlo docvaknúť, že všetko sú len vzájomne previazané frekvencie a začať ich identifikovať a hodnotiť na významnosť = zrútenie davovo“elitárnej“ pyramídy. To predsa nemôžete ako otrokár, finančný fascinátor dovoliť. Čo by vám povedali predkovia a zadkovia..? Ak „hmyzu“ docvakne, že existuje objektívna kategória miera a jej prenos “in-formácia“, ktorá kontinuálne strojením vytvára existenciu(procesy sveta, včítane život), má Mordor problém.

Japonskí špecialisti, kybernetici(z gr.“kormidelníci“) už v r.1975 deklarovali, že žijeme informačný vek..(vek prenosu miery).. Kto je však navigátor. Aký je jeho psychoprofil?
Zrúdy
„Po ovocí spoznáte ich“

Aby sa ekonomika udržateľne rozvíjala, treba za tejto situácie množstvo informácii(faktov) každý 5 rokov zdvojnásobiť. Ide teda o exponenciálnu krivku rastu. Preto školy musia kolabovať pri zotrvávaní na faktografickom vzdelávaní. Dnes je podstatná metodológia ich spracovania. Samozrejme so znalosťami základných faktov. Kto ju nemá, je ako úzky špecialista fatálne nebezpečný pre svoje okolie, keďže nedostatočne chápe svoju rolu v obecnom chode vecí.
Nejaký sociopatický manažér ho tak môže zneužiť prakticky na ľubovoľné skryté ciele.
Zodpovednosť nesie samozrejme napriek obecnej ilúzii, vo veľkej miere práve dotyčný špecialista.

Staršie osoby majú oproti Vám veľkú min. 1 veľkú nevýhodu:
Ich stereotypy sú oveľa silnejšie.
Ľudovo: „Zvyk je Železná košeľa“ (môže ochrániť, no vo vode aj utopiť).
Kedysi sa „Autorita starších nespochybňovala“
..keďže sa okolnosti tak rýchlo nemenili, ako dnes.
Tak sme dostali Zhora ďalšiu MOTIVÁCIU myslieť
„Čas“(jedna zo sociálne charakteristických frekvencii sa objektívne výrazne zvýšila) sa zmenil, zrýchlil, preklopil. Pre starších je ťažké si to čo i len uvedomiť, pripustiť, že všetko je vlastne trochu inak..
Navyše, keď sa staršej osobe aj subjektívny čas javí zrýchľujúcim sa.. to ja ale tiež na dlhšie vysvetlenie, že prečo..a ďalší prí-beh 1000 a prvého dňa od konca začiatku..

Predstavte si proste, že idete dlhšie na bicykli, naberiete rýchlosť, zotrvačnosť a do cesty prídu nečakané prekážky, neprehľadná situácia. Potrebujete sa im rýchlo vyhnúť a spozornieť ,skoncentrovať sa po celom dni šliapania a rôznych vnemov..aj keď máte pár skúseností..
Pre toho, kto sa práve rozbieha a rozhliada, to bude asi jednoduchšie, či?
Nebýva na škodu vytvárať si objektívnej realite adekvátnejšie podvedomé stereotypy, autopilota.
Nechceme predsa, aby nám lietadlo po prejavoch evidentných anomalii autopilotáže zbytočne padlo.
Aj keď sa nám možno neletí až tak zle a tie narastajúce turbulencie a búrka v diaľke sú predsa zatiaľ celkom srandovné..

Přidat nový příspěvek