Deník SME 5.1.2016. Co tím chtěl "básník" říci?

Deník SME 5.1.2016. Co tím chtěl "básník" říci?

7.1.2016

 

Opět po čase zvláštní "karikatura" a opět SME, 11 křížů a černá páska.

 

http://komentare.sme.sk/c/8114099/mandor.html?ref=tit

 

 

Diskusní téma: Deník SME 5.1.2016. Co tím chtěl "básník" říci?

A do riti

nemo | 13.01.2016

Tolko chujov vie diskutovat o hovno a vsetko zname mena. Kurva ludia vam uz nacisto zajebava. To na com ficite?

Re: A do riti

Robb | 14.01.2016

Keby V.V. Pjakin videl čoho dosiahol na Slovensku, asi by krútil hlavou a chytal sa za čelo :D

Re: A do riti

asm | 14.01.2016

Omen nemo.

symbolika

eM | 11.01.2016

Když se na to podívám, tak na první pohled mne napadne že byl spuštěn proces zrušení Slovenska jako samostatného státu. Otázka je jestli byl obrázek plánován, nebo je to matriční ozvěna už probíhajících procesů.
Je-li v plánu spojení ČR a SR, a budeme-li se vracet k původní symbolice, tak dvojitý kříž ve státních znacích zanikne, rukou křídla GP. Tedy jedenáctka, černá stuha, a hlavní symbol SR. Hory jsou tři? Napadá mne že příčinou toho kroku byla KSB.

Re: symbolika

Robb | 14.01.2016

Je to jednoduché k pochopeniu. Slovensko je postupne likvidované sofistikovaným dlhodobým ekonomickým a politickým procesom. Strašne veľa ľudí odchádza do zahraničia a už sa nevracia späť. Väčšinou mladí ľudia a odborníci. Poľnohospodárstvo je úplne zničené, takže keby sa nám teraz zastavil export nízko kvalitných potravín zo zahraničia, nastane hladomor.
Taktiež sa tu z čisto etnicko rasistického dôvodu vyživuje cigánske etnikum z ktorého väčšina ľudí nikdy pracovať nebudú, ale aj tak ich tu skrátka vydržiavame ako chránený druh. Je to iracionálne, ale je to tak.
Mladí ľudia čo tu ostávajú, sú väčšinou priblblí otroci ktorí sú najšťastnejší, keď sa môžu isť v piatok opiť, sfetovať a pogrciať na verejnosti. Keď sa ich opýtate, čo by chceli najviac v živote dosiahnuť, tak odpoveď je kúpiť si audi A8, alebo zobrať si hypotéku, alebo najčastejšia odpoveď- odísť do zahraničia.
Dôchodcovia čo celý život makali a budovali to tu, dostanú dôchodok tak malý, že keď poplatia základné účty, tak im často ostáva zo 80-100€ eur na celý mesiac a za také peniaze si okrem toho že si absolútne nič hodnotné nemôžu,sú dokonca ako tak radi, keď si raz do týždna môžu dovoliť plnohodnotnú stravu.
S touto karikatúrou úplne súhlasím, pretože je symbol je v tom, že táto krajina vymiera, čo je žiaľ bohu pravda.

Re: Re: symbolika

eM | 14.01.2016

Ach praotče Čechu, kam jsme to dotáhli, když jsme se s bratry nechali rozbratřit.

Re: Re: symbolika

Jozef | 13.08.2017

Žiaľ ,vystihli ste realitu

Zmyslové roviny

Trojka | 10.01.2016

Svoju pripomienku - postreh pripájam nasledovne. V prvej zmyslovej, vedomej rovine tam vidím jedenásť mŕtvych na slovenských horách. Typické zobrazenie slovenských hôr je trojvršie v štátnom znaku s dvojkrížom, pričom každému napadne, ze sa jedná o Slovensko. Tzv. komunikovanie cez "skeče" - obrázky. V druhej zmyslovej rovine - nevedomej pre autora ide o smrť jedenástky z numerológie. Červené nebo zahaľuje modrú zem. Červená = slovanstvo, boľševizmus alias védická spoločnosť. Pravdepodobne ide o smrť - koniec vplyvu modrého krídla GP.

Re: Zmyslové roviny

Hox | 11.01.2016

Vnímám to podobně. Autor chtěl zřejmě jedno, reálně vyšlo druhé.

iný názor

Marek | 10.01.2016

Za posledné dva týždne zahynulo vo Vysokých Tatrách 11 ľudí počas vysokohorskej turistiky. Takže zobrazuje to pietnu pripomienku toľkého počtu mrtvych. Nevidel by som za tým žiadne konšpiračné teórie.

Možno by bolo vhodné z tohto plánu začať

Slovan | 10.01.2016

Ján Pavol II. skrze svoju blízkosť s Bohom a pod vplyvom Ducha Svätého vyslovil vo Vatikáne prorocké slová adresované nám Slovákom:
„Slovensko má osobitnú úlohu pri budovaní Európy tretieho tisícročia: dobre si to uvedomte! Svojimi tradíciami a svojou kultúrou, svojimi mučeníkmi a vyznávačmi, živými silami svojich nových generácií je povolané ponúknuť predovšetkým dar svojej viery v Krista a svojej úcty k Panne Márii.“
Ján Pavol II., Vatikán 09.11.1996
,.......
Ján Pavol II. určite na základe histórie nášho národa ako aj na základe jeho duchovného vhľadu vedel, že nám Slovákom chýba najmä odvaha prekročiť svoj historický tieň. Na svojich apoštolských cestách po svete, ale najmä pri jeho návštevách Slovenska boli jeho najčastejšie slová:
“ Nebojte sa!“
,......................
Tak aký plán to s nami majú?

Re: Možno by bolo vhodné z tohto plánu začať

Cico Ciciak | 10.01.2016

So šupákom (zednárom, respektíve s ich vedomým/podvedomým poskokom) paľom 2. si nerob prdel človeče! Ak aj má slovensko nejakú úlohu (aj kiška ju dostal!), tak max. len v rámci nejakého cudzieho zákulisného scenára! Vidieť, že si ešte neprekročil svoj tieň, respektíve nevymanil sa z otrockého (biblického) matrixu! Škoda s tebou strácať čas! Vráť sa radšej na hs, alebo k voličom šúpáčika kotrbku! Mňa tu budú obviňovať z toho, že sa neviem správať, čo nepopieram, ale aspoň nie som somár sprostý, čo pôjde voliť tupého anti-komunistického katolíckeho primitíva z lsns!

Tá šupácka špina paľo na čele s celou farizejskou "kresťanskou" cirkvou má na rukách tiež krv!

„Zločiny“ Stalina verzus „zločiny“ pápeža Jána Pavla II:
-------------------
Pápeža prezentujú veľmi pozitívne ako jedného z hlavných bojovníkov proti komunizmu, ktorý sa veľkou mierou zaslúžil o jeho pád. Prezentuje sa ako bojovník proti nespravodlivosti, násiliu, proti chudobe a za sociálnu rovnosť. Jeho boj proti komunizmu viedol k paradoxnému výsledku – k smrti 9,7 milióna nevinných obetí v bývalom socialistickom bloku do roku 1999. Aký je podiel pápeža na smrti týchto obetí? Výsledkom jeho boja proti chudobe je, že sa podieľal aj na obrovskom náraste chudoby v bývalom socialistickom bloku (podľa údajov Svetovej banky „World Development Indicators 1999“ od roku 1989 počet obyvateľov žijúcich pod hranicou chudoby za zvýšil za 5 rokov zo 14 miliónov na 147 miliónov, každý tretí obyvateľ bol chudobný; podľa správy detského fondu OSN – UNICEF – z roku 1999, väčšine z odhadovaného počtu 150 milióna detí zo strednej a východnej Európy a bývalého Sovietskeho zväzu sa po roku 1989 zhoršila životná úroveň). Aký je podiel pápeža na zvýšení chudoby? Výsledkom činnosti pápeža proti sociálnej nerovnosti je, že sa podieľal na obrovskom náraste sociálnej nerovnosti v bývalých krajinách socialistického bloku (paradoxne, podľa správ OSN jedine komunistická strana Číny dokázala úspešne znížiť chudobu).

http://www.ondrias.sk/index.php/knihy.html?task=mdownload&id=26

Re: Re: Možno by bolo vhodné z tohto plánu začať

Slovan | 10.01.2016

No nezmenil si sa. Nevieš o čom je reč, tak omieľaš svoje predstavy. Nuž, čo už.
Prečítaj ešte raz a pozornejšie, na čo reaguješ.

Re: Re: Re: Možno by bolo vhodné z tohto plánu začať

Slovan | 10.01.2016

Asi som Ťa pomýlil tým, že som nedal odkaz na zdroj textu. To, že ide o plán mne nie blízkych skupín, by Ti bolo jasné, keby si nemal reflex na "červené súkno". Ak to tak bolo, tak sa ospravedlňujem. Odkaz sa mi nechce hľadať.

.

Cico Ciciak | 10.01.2016

Pri tomto sa dá konšpirovať od rána do večera!

gp odpisuje svojich gašparov atlantického krídla na slovensku?! Predsa kombinácia farieb bielej, červenej a modrej označuje atlantické krídlo gp, nie?! Ale nie, to je proste čovina!

Re: .

Cico Ciciak | 10.01.2016

Po prečítaní tejto diskusie som zostal u môjho 1. názoru! Respektíve, že vplyv atlantického krídla bude na slovensku obmedzený a slovensko sa tak dostane do sféry vplyvu euro-ázijského krídla gp!

Přemýšlel jsem, co s tím obrázkem chtějí říci

Pavel | 09.01.2016

Napadájí mě ty 3 štíty jako Podkarpatská rus, Slovensko a Čechy.

Ten prostřední nejvyšší je samozřejmě ten Slovenský, protože Slovensko je všem ostatním nadřazeno. Na pravém kopci jsou jen 3 křížky, protože podkarpatská rus není plnohodnotná. Proto je také napravo ta černá páska. Levý vrchol - Čechy mají všechny 4 křížky, ale ten je samozřejmě nižsí.


PS: Slovákům se omlouvám za svoji bujnou fantazii :).

Re: Přemýšlel jsem, co s tím obrázkem chtějí říci

JaroX | 09.01.2016

Veď to, väčšina sa tu snaží sama niečo vymyslieť a nie vžiť sa do osoby toho, čo to kreslil... Ale aspoň sme sa zasmiali :)

Re: Přemýšlel jsem, co s tím obrázkem chtějí říci

erika | 20.01.2016

Trojvršie je Tatra-Matra- Fatra.
http://www.teraz.sk/vsetko-o-deklaracii/tatra-matra-fatra-symboly-znak/147538-clanok.html

Co s tym chcel autor povedat ?

Robert | 09.01.2016

...kedze SME je mensinovy, proamericky bulvarno-konspiracny debilnicek, ktory nik normalny necita, potrebuju na seba upozornit, co sa im podarilo a tym padom tomuto debilnicku stupli navstevy webu...

inac cista verbez a neobjektvny degenerati...

Re: Co s tym chcel autor povedat ?

udo | 09.01.2016

Niekedy nie je na škodu,
do ksichtíku pozrieť sa vrahovi svojmu..
Čo chystá a čím sa baví,
AKO pomaly sa snaží, variť ovce, žaby..

No tak, ako perZeus len cez odraz,
prezeral si v štíte lesklom, zrúdy vekov obraz,
tak i nám sa radí, nestretať priamo tých cvokov drahých.

Navyše, i od hlboko presvedčených fašistov,
i od ich radikálneho krídla "N",
môžeme mnohé naučiť sa, naisto..

Berte ich v kľude a s úsmevom,
ako študijný objekt v akvárku,
memento pre dementov na gánku :)

Re: Re: Co s tym chcel autor povedat ?

asm | 10.01.2016

Nie je to N len otočeným písmenom Z?

Re: Re: Re: Co s tym chcel autor povedat ?

udo | 10.01.2016

Môže byť.
Podľa toho, ako to chápete.. :)

Re: Re: Re: Re: Co s tym chcel autor povedat ?

asm | 10.01.2016

Z ako Zion.

houby numerologie, výsměch

exocet | 08.01.2016

Dejme tomu, že ta karikatura je ZPRÁVA, rádoby globalistická pro místní čeládku, co ji má možnost číst. Čekal bych, pro nás ingorantní Čehůny, kteří neznají ani tvůrce, ani toho, co to musel schválit k publikaci, jakousi interpretaci, průměr světonázoru a chování výše uvedených do té ZPRÁVY. A tak nezbývá, než vyjít z toho, kdo dnes ovládá média, a to nejen na Slovensku. Historie říká, že jsou to skvělí buřiči a revolucionáři, ale krutí, samolibí, ghettoidní, mafiální vládci plní nenávisti a opovržení k ovládanému dobytku. Do alelujá dělají po tisícíletí to samé - když uchopí moc, mafiálně ji zneužití pro vlastní prospěch absolutní moc, (občas i teror), a pak se odrbanému, hloupému póvlu ještě vysmívají a říkají : "sami si za vlastní bídu můžete, měli jste nás zastavit včas, my už jsme takoví, a jiní nebudeme, měli jste to vědět" - zkrátka charakteristika konce dalšího historického cyklu jejich kmenotých dějin. Takže moje interpretace je, že se Vám, skuteční Slováci/Slované, národní hosté a pijavice vysmívají - "Jste v prd.li s národní hrdostí, národním státem i s těmi Tatrami, a nic s tím už nikdy ne(u)děláte." Nic extra dnes v Jewropě. V naší kotlině si už vytítají prd.l i s prezidentskou standartou, a to, věřím, je jen začátek, protože oni pojistkami nedisponují. Nikdy jimi nedisponovali........Pořád to končí stejně.

Re: houby numerologie, výsměch

udo | 08.01.2016

Áno, tá poistkami im asi v istom zmysle
dnes bude tak trochu chýbať :)
Flintu do žita i preto nehádzať,
bo občas i motyka vystrelí.
Zastavme ich bratia!

..a nikto to neschvaľoval.
také veci prebiehajú spravidla v automatickom,
alebo max. tak v poloautomatickom režime
Na úrovni kolektívneho podvedomia,
moderne tzv. "korporátnej (ne)kultúry".
Opice-dozorci v lágri majú proste sami vedieť, vytušiť, uhádnuť, čo sa od nich očakáva, žiada.
Ostatne i vyberaní sú podľa ideo(ne)logických preferencii.
Oni (p-oslíčkovia) totiž bývajú tou "poistkou"
na ventile, ktorú na afterpárty odpália
ako prvú..ak sú bachari tak blbí a konajú "z presvedčenia".
Za tých pár šupov to totiž isto nestojí.
Väčšinou je to ale samozrejme kombinácia..

Re: houby numerologie, výsměch

asm | 08.01.2016

Keď vezmem do úvahy prvotný pohľad na túto karikatúru, tak súhlasím s exocetovým vysvetlením.

Čo okamžite napadne človeka, ak uvidí slovenský znak s krížmi na hroboch a čiernou páskou? Smrť, čiže koniec Slovenska. Ako zaznelo v diskusii pod danou karikatúrou: R.I.P. , ty krajina nacionalistickych xenofobov!

Len aby sa to neobrátilo proti autorom. Farby na obrázku sú modrá, červená, čierna a biela. Existujú modré, červené, čierne a biele slobodomurárske lóže.

Aký koniec Slovenska môže nastať? Už si to možno všimli viacerí, v posledných rokoch sa isté televízne súťaže zmenili na Československá superstar alebo Československo má talent.

Či je to s tou karikatúrou skutočne tak alebo má iný iné významy, to by trebalo zhromaždiť viacero faktov ohľadom média, autora atď.

Re: houby numerologie, výsměch

Oracle 911 | 08.01.2016

I takto sa to dá vidieť, ALE potom by vec bola oveľa konkrétnejšia napr. bola prítomná nejaká politická "osobnosť" resp. mŕtvola.

Ako udo povedal, veľa vecí ide v automatickom a poloautomatickom režime t.j. pracujú kultúrne nastavené algoritmy v nevedomých častiach psyché.
Háčik je to, že karikaturisti a iný umelci vycítia čo chce noosféra povedať a dajú tomu fyzickú formu využijúc tie ktoré kultúrne symboly a skutočnú podstatu vecí redaktor ani nemôže rozoznať resp. pochopiť t.j. jeho algoritmy to neinterpretujú vôbec ako hrozba a relevantnú vec.

Ostatne prečítaj tu uverejnený článok od VP ZSSR na I Pet Goat II. V diskusií je aj interview od Alex Jones s autorom filmu.

Re: houby numerologie, výsměch

Robert | 09.01.2016

11 krizov....

11 je slobodomurarske magicke cislo....

napr 11.9.

jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

jox | 08.01.2016

Jedenásť krížov na horách zelených
jedenásť junákov v dolinách rodených
jedenásť to číslo, kto nám teraz vládne
jedenásť, to už nie je to, čo len dengy kradne.

Jedenásť len jeden vapros za sebou vlečie vlečie
kak nespadnúť do vojny, kde krv v riekach tečie.
Prišiel junák veliký, spravil tisíc klikov
ďalší junák bez vlasov do bruselu bzikol
Obaja sa postavili velkej vlne čiernej
aby zabránili slivu Európe biednej.

Spolu s nimi južný ich sused junák borí
aj severný pridal sa na bojovom poli
Spolu ako stena sú a kričia na besov
nepustíme my Vás sem, do našich hôr a lesov

Teraz malí junáci zo západných krajov
prežili si čo je reč mat tu danajských darov
No je mužno dať si pozor na bablonskú vežu
v ktorej sedia pederasti, čo chcú len krv sviežu

A tak padá formát vlasti, ktorú nikto nechce
no nepočuť už ni toho, čo sa za vodou chechce
Aj tam už pár rúčich chlapcov automaty bralo
No len veľké sťahovanie, to je to čo treba
aby v EU zasa bolo na viac ako chleba

Zatiaľ hydra desaťhlavá s jedenástou veľkou
snaží sa tiež pred zhynutím utiect z týchto celkov
preto junák tisíckliký nedostane demarš
preto babel nerobí nič, aby zobral revanš

Na východe veľký medveď vyveden byl z nory
O chvíľu sa zelenajú zasa naše hory



Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

Dobrodej | 08.01.2016

Super, máš talent človeče...

Re: Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

Jox | 08.01.2016

Ďakujem Dobrodej, veľmi si to vážim. Proste sa mi začalo lepšie k tomu vyjadrovať vo veršoch :)

Budte zdraví

Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

udo | 08.01.2016

pekné :)

Re: Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

Jox | 08.01.2016

od majstra básnika je to veľká pocta, ďakujem som potešený :)

Buďte všetci zdraví

Re: Re: Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

udo | 09.01.2016

No neviem, či som práve ja ten Majster M :)

Asi každý, kto sa s matričkami trochu "hrá",
realitu objektívnu snaží sa vnímať..
a stále trochu lepśie chápať,
tomu proste v rytmike uni-versa,
prichádzať bude idea..
KARTA.. súvislostí v odlišnostiach,
miesto boja protikladov,
nepríjemných až hen.. v kostiach.

Bo všetko má svoju frekvenciu,
ako i Ty badať začínaš,
keď k veslám spoloćným prichádzaš,
a triéru hoc i sám, s poMocou,
bubnom a kormidlom, sťa kybernet ovládaš..

Tak rýmy samy naskakujú,
podľa toho, na akú matricu,
"sa" v príbehu volenom naväzujú.

Bo i veľký slovenský trendSetter, filozof súćasnosti :)
Patrik Vrbovský, vo vśetkej svojej poćestnosti,
Rytmy, verše chytá zo strán, zdrojov rôznych,
čo otázku vyvoláva, o jeho dňoch pôstnych..

T.j., otázka ladenia, človeka nastavenia,
spolu s mierou jeho svet(l)a chápania,
je kľúčová pre to, kam ideš,
..čo pre druhých von cez teba vychádza,
či na čistinku Jeho, alebo do bahna vyjdeš..

Re: Re: Re: Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

Jox | 10.01.2016

Je pravda, že to kým je okolie Tvoje
tým si Ty. Rovnaké rovnaké priťahuje
Hladných po svetle svetlo
Hladných po tme tma.

Budem sa radšej v svete kníh mučiť
Budem sa z hrubých kníh a z rytmiky učiť
Bo nechcem už byť len ten v druhom rade dnes
Čo by za mňa môj život vpred viedol ten bes.

Rytmika matríc tam šancu mi dáva
Morálnou zástavou predo mnou máva
To je tá raznica, to je ten des,
Morálku musíš mať, inak si bes

Keď nemáš morálku, zásady silné
Môžeš aj študovať velice pilne
Pokiaľ len slová bez obrazu čítaš
Potom sa tie isté otázky pýtaš

má význam pre Teba iba zvuk slova?
Najlepšia pre Teba cesta je nová.
Aj keď si návštevník hostín a plesov
Budeš vždy riadený z centrály besov.

Nielen s tým, ako som sa dostal ku levanetu a čítam aj Tvoje verše, ktorých rytmika ako som zatiaľ len podvedome pochopil má taký istý význam, ako výraz a vytváranie obrazov, no aj postupné čítanie tých hrubých zväzkov, učenie môjho piateho jazyka ruského, obrazovo tak bohatého ako tie ostatné (mimo mojich rodových) nie sú, ako uVEDOMEnie si kde som sa nachádzal zo sTrojom psychiky a kde chcem ísť, ma poslalo na cestu poznávania.
Tá sa mi otvorila, no ako hovorím svojim študentom, koňa môžeš ku vode priviesť, napiť sa už musí sám. No ak sa raz napije z rieky poznania, potom ho ani ôsmi junáci neodtiahnu.

BlahoŽelám a ďakujem

Re: Re: Re: Re: Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

udo | 10.01.2016

Podobne..
BlahoŽelám a ďakujem
..a pozdravte študentov :)

Re: jedenásť krížov, jedenásť junákov, ako by ich jedna mater mala

Paulo | 08.01.2016

Sila :)

smutný pohled

el | 08.01.2016

Já přidám spíše jen technickou poznámku. Možná by si pan autor mohl vzít ruksak na záda, kosu do ruky a jít zvelebovat Tatry, které po Kyrilovi z 2004 jsou v žalostném až zbědovaném stavu. V mnoha ohledech je člověk nemile překvapen, jak lze nedbat o národní klenot. Tím mám na mysli polomy táhnoucí se od Podbánského až po Tatranskou Lomnici, kde byl "vysazen" po vichřici jenom nálet z přeživších stromů. Park v centru Tatranské Lomnice, kde je v létě dva metry vysoký porost a vzadu v parku pod hotelem Praha, rozpadlá budova jejíž trosky nezakryje ani dvoumetrová neposekaná tráva. Ve vzduchu se pro vnímavější, jež znají Tatry např. 30 let dozadu, vznáší synkretika smutku a vzpomínek na zašlé časy. Vrcholné představení přichází při odjezdu z Tatranské Lomnice směrem na golfové hřiště Black Stork, kde po levé straně je bývalý turistický areál, do nějž jsme jako malé děti z Česka jezdili poznávat krásy velehor. Z tohoto areálů zbyly jen vypálené trosky, poházené kamení a jiný stavební materiál. O pár set metrů dále stojí domy klenotů nové doby, pár hráčů z NHL jejichž úspěchy se zhmotnily pohledem na masiv Vysokých Tater při snídani. Ten obraz vyjadřuje přesně dobu, v niž žijeme. Nic ve zlém, ale jako malý jsem se nemohl dočkat, až pojedu lyžovat do Tater. V tom areálu, který byl zcela zdevastován měli úžasnou zelňačku a fazolovou polévku, rovněž segedín byl velmi jedlý. Slovenští přátelé mne opraví pokud se mýlím, jmenoval se ten areál "FIS" nebo si má paměť uchovala pouze ten obraz, který jsem v dětství měl tak rád a na název zapomněla?

Re: smuta?

udo | 08.01.2016

Hej, Kyril a/alebo Metód(a)? :)

Nie všetko, čo vetry západu prinášajú, dobrým jest,
no je tam i mnoho použiteľných, nie len gest.

Ak zbohatlíci, kolaboranti nedostanú rozum,
opadajú sťa lístie na jeseň
a strom, národ na jar nové vyženie..

Konať, vytvárať podmienky života antinárodné,
protiľudské, krátke nohy máva

Všetko sa odvíja od miery chápania objektívnej reality populom. Toľko si (j)elitá dovoliť môžu potom.
Západ hlúpne, no i východu sa príliš do zadnice spať
neradno. Poriadok si musíme spraviť samy, inak nám ho tu budú robiť iní, za čo účet býva drahý.
Robme tak, aby to k fakliam a vidlám dojsť nemuselo.
..a v celej Únii, ak však i novodobí fíreri budú dostatočne umní,
nie krátkozrakí bez zodpovednosti "otca" mysle kultúrneho

Re: smutný pohled

Člověk | 08.01.2016

Eurocamp FICC :)
Taky jsem tam kdysi jezdil. Nedavno mi nekdo rikal, ze to srovnali se zemi. V pameti mam neskutecnou krasu lomnickeho masivu, jenz se jedno kvetnove slunecne rano tycil uplne komplet zasypany cerstvym snehem. Ten pohled mam v sobe od detstvi. Snad nechaj stat aspon ty Tatry :)

Hory a lesy

Florian | 07.01.2016

To čo uvediem, autor karikatúry na mysli určite nemal, ale táto záležitosť sa k nej určite hodí. Slovenské hory sú choré, pretože slovenské lesy hynú. Podstatou choroby sú chamtivosť, bezohľadnosť a ignorancia.
Pred niekoľkými rokmi sa mihla v informačných kanáloch informácia o tom, že letecké/satelitné mapy sú na slovenských portáloch staré a neaktuálne. Dôvodom mala byť (aj) rozsiahla ťažba drevnej hmoty a s tým súvisiaci nežiadúci informačný šum v niektorých informačných médiach. Príležitosť na overenie prišla iba trochu neskôr. Istá česká firma v roku 2014 dokončila letecké mapovanie územia Českej a Slovenskej republiky. Tieto pomerne aktuálne mapy sú k dispozícii na portáli mapy.cz. Staršie mapy sú k dispozícii na slovenských portáloch, napríklad mapy.sk. Porovnanie je zaujímavé a frustrujúce zároveň. Tým, ktorých to zaujíma odporúčam pohľad na pustatinu západne od obce Novomeská Huta v okrese Spišská Nová Ves. Malo by ísť o chránenú oblasť - národný park ...

karikatury a iny dolezity fakt

Zvedavec | 07.01.2016

Je naivne hladat pozitivne posolstva v novinach kde publikuju len prevereni autori.

Skor je dolezite budovanie informacneho pola smerom na Charlie:

Pilotne zavedenie rubriky Týždeň vo svete v karikatúrach v SME: 4.1.2014
Utok na Charlie Hebdo: 7.1.2015

Epitaf zo symbolického cintorína vo VT

Metla | 07.01.2016

Beda, kto v mori vidí len vodu,
v horách len nemú prírodu,
v skalách len skaly.

Re: Epitaf zo symbolického cintorína vo VT

udo | 07.01.2016

Ono nie nadarmo sa v raSprávKach prastarých,
hrdinovia neraz k lesu, jazierku o radu obracali..
SPROSTREDKOVANIE

Na obrázku je 10 normálnych 1 dvojitý kríž, celkovo to dá 22 lebo 2*(10+1)=22 (dvojitý kríž funguje aj ako multiplikátor).

jeseter | 07.01.2016

Vy to dokazete vzdycky tak neskutecne zamotat :-)
Trojhoří statniho znaku je poseto krizi, co to asi muze znamenat?
Ze to mate zamotane ovsem nesoudim podle toho co pisete, nybrz ze vas prispevek ma 16 radku a 1+6= 7, pricemz sedmicka je symbolem mysteriozni melancholie, schopne vytrvalevyhledavat i nepritomne znaky.

Re: Na obrázku je 10 normálnych 1 dvojitý kríž, celkovo to dá 22 lebo 2*(10+1)=22 (dvojitý kríž funguje aj ako multiplikátor).

udo | 07.01.2016

Áno, isto, môže to byťaj skôr blbosť,
hluchá numerológia, pasca :)
No môže aj nebyť..

Preto ide o CVIČENIE
a čas, život ukáže.
Postupne tak, i viac ľudí vedieť bude,
konať, riadiť osud spoločný, i svoj vedome.
A Celověk veru, nerodí sa nedobre..

Re: Na obrázku je 10 normálnych 1 dvojitý kríž, celkovo to dá 22 lebo 2*(10+1)=22 (dvojitý kríž funguje aj ako multiplikátor).

Oracle 911 | 08.01.2016

A napísať to pod môj príspevok bolo asi numerologicky neprístupné a zbytočne komplikujúce, že áno?!

A keď tak rád otváraš hubu, vysvetli nám čo je s mojou teóriou zlé okrem údajnej komplikovanosti. Alebo je to nad tvoje sily a mentálne možnosti?!

pointa

jardob | 07.01.2016

No možno chcel básnik na "tričku" vyjadriť svoju nespokojnosť so súčasnou politikou slovenska, v zmysle že svet nie je veľká amerika, ale, "Sme hrdé Slovensko a myslíme na seba". A tak nakreslil obrázok na ktorom akože vymierame, hynieme...
No pod tričkom, pod kožou, tam kde to nevidí, má napísané že hynie "Pax Amerikana". Veď modrá, biela, červená sú atlantické farby (zástava USA ich má tiež), a číslo jedenásť je (aspoň v mojom chápaní) symbol atlantického krídla (na rozdiel do 22ky). Kríž je biblický symbol smrti a utrpenia (mylne aj spásy). Čierna páska to len potvrdzuje. (Podobne ako u piráta na oku, jeho zbojníctvo a "krátkozrakosť")

Re: pointa

Jekaterina Jeva | 08.01.2016

Je aj moznost, ze basnik chcel povedat, ze vznikne Cesko-Slovensko.

Re: Re: pointa

JaroX | 08.01.2016

Ak by sme vychádzali z predpokladu, že SME kontrolujú pro-americkí židia, tak vznik Česko-Slovenska pravdepodobne nebude v ich záujme. To skôr umožniť Poliakom a Maďarom ich dávny sen - rozdelenie Slovenska. Veď už bolo neraz z USA a Stratfordu povedané, že v Európe niektoré národy a štáty zaniknú. Takže tak. V každom prípade, Česko-Slovensko v pôvodnom formáte 2:1 by bola opäť premrhaná príležitosť usporiadať si vzťahy na našom území poriadne, lebo Č-S nefungovalo a ani fungovať nebude.

Re: Re: Re: pointa

asm | 09.01.2016

Ja zase ak by som vychádzal z predpokladu, ktorý si uviedol, si myslím, že im skôr ide o Česko-Slovensko. Rozdelenie medzi Poľsko a Maďarsko alebo anektovanie Maďarskom podľa mňa pre nich neprichádza do úvahy, lebo to by bolo hneď na nohách celé Slovensko. To by znamenalo vojnu a to vo vnútri NATO. Zato istá nostalgia za Československom tu stále je. Navyše beriem do úvahy, že Československo bol slobodomurársky projekt.

Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 09.01.2016

Tak to áno, neškriepim sa, Slovensko by bolo na nohách, ale bez zbraní, výcviku, organizácie by to dopadlo oveľa horšie než SNP. Navyše, najskôr sa bude musieť zopakovať "útok Turkov na Viedeň" ... len sa nám tí "Turci" z dôvody nižšej životnej úrovne, platov a hlavne sociálnych dávok vyhýbajú. Ja som presvedčený o tom, že ************ (auto-cenzúra) majú so Slovenskom dosť veľký problém. Museli sa veľmi snažiť, aby v ´98 odpratali Mečiara, aby si dosadili Kisku, ... počkajme si na voľby, už sú za chvíľu, uvidíme, ako ďaleko zájdu teraz, ale je jasné, že Fico im "nereže".

S Čechmi toľko problémov nemali... a aj preto sa mi Česko-Slovensko 2:1 vôbec nepáči. Treba to urobiť inak a lepšie.

Re: Re: Re: Re: Re: pointa

asm | 10.01.2016

Ani ja sa nechcem škriepiť. Aby nedošlo k nedorozumeniu, možný je aj tvoj scenár. Od psychoušov je možné všetko. Len si myslím, že je to má menšiu prioritu.

Nevyzerá to s nami príliš ružovo, ale Maďari sú na tom tak isto. Jedinú výhodu majú v početnej prevahe. Neboj sa pamätajú si ešte na Malú vojnu v 1939 oni aj bábkari. Vtedy sme na tom boli ešte horšie. Napadli nás tesne po osamostatnení. Všade chaos, skoro žiadne ťažké zbrane, len pár tankov a obrnených automobilov. A predsa sme ich zastavili.

Kedysi som bol proti rozpadu Československa, ale už by som nechcel spoločný štát. Nie žeby som mal niečo proti Čechom, ale nikdy sme nemali lepšie vzťahy ako teraz po rozdelení. Každý si hospodári na svojom a nikto nemôže druhému nič vyčítať. Nebránim sa samozrejme spolupráci v rámci nejakého vlastného nadnárodného celku typu eu.

Na Ficovi sa mi nepozdáva to, že on na Slovensku hovorí jedno, ale jeho europoslanci v Bruseli odhlasujú iné. Neviem, či je to iná neposlušná frakcia v Smere alebo si z nás uj...va.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 11.01.2016

Dobre, ale podľa mňa by otázka mala znieť takto: Hlasujú europoslanci za Smer v Europarlamente v súvislosti s vnútorným presvedčením Fica? Podľa mňa nie. A preto z toho tak veľmi ani Fica neviním. Proste nemôže bojovať na všetkých frontoch, tlak by ho rozmliaždil. Musí niečo pustiť - a pustil Europarlament... lebo aj tak by tam tých pár našich nič nezmenilo. Pozri sa na Nigela Faraga, takmer vždy udrie klinec po hlavičke, ale čo dosiahol? Nič. Treba si dopredu premyslieť, do ktorej bitky sa pustíš... Mne zasa "nevonia" Sulík (podľa mňa vôbec nechápe súvislosti) a voliť ho nebudem, ale páči sa mi jeho naivný boj s eurohujermi v zahraničí.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 11.01.2016

v súlade s vnútorným...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 11.01.2016

http://sputniknews.com/politics/20160110/1032911874/orban-kaczynski-meeting-analysis.html

Súkromné stretnutie maďarského a poľského premiéra, niečo pečú, vraj príklon k Rusku, ale ja ich chúťky poznám lepšie!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

asm | 11.01.2016

Aha. Keďže rokovali len oni dvaja, bez účasti slovenského zástupcu, predpokladáš, že rokovali o rozdelení Slovenska. Uhádol som?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 12.01.2016

Doteraz bola akože V4-ka, ale po tom, čo Poliaci začali hrať veľkú politiku a na ostatné krajiny V4 sa vykašľali, sa dokázali dohodnúť na spoločnom postupe iba CZ, SK a HU. Poliaci si ku sebe zdá sa chcú zobrať HU (pričom CZ a SK vynechali). Možno chcú V4 rozšíriť o Rumunsko a Bulharsko, možno kujú pikle o rozdelení SR, neviem... ale neveští to nič dobrého.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

asm | 11.01.2016

Je to možné, že poslancov typu Beňová odpratali do Bruselu. Bodaj by si mal pravdu.

Re: Re: Re: pointa

Cico Ciciak | 10.01.2016

Presne tak! Zakladať znova čs (stupiť do toho istého hovna) je proste hovädina (aj utópia)! slovák si musí urobiť na slovensku poriadok sám a potom sa môžme baviť s čechmi o nejakej ešte bližšej spolupráci, než máme dnes!

Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 10.01.2016

Ja som za nový štátny celok s Čechmi aj hneď zajtra, ale nie podľa bývalého usporiadania Česko-Slovenska a nie v pomere 2:1.

Re: Re: Re: Re: Re: pointa

Cico Ciciak | 10.01.2016

Vieš, že to je utópia, rovnako ako fungujúca eu na báze rovný s rovným!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pointa

JaroX | 10.01.2016

Utópia je niečo neuskutočniteľné a to, na čo ja poukazujem, uskutočniteľné je.

Navyše, môže prísť niekto iný s lepším návrhom, len prosím, nech ľudia prestanú podporovať tú hlúpu myšlienku s obnovou bývalého Československa. Veď to nebol štát zabezpečujúci v prvom rade naše ciele, ale ciele iných, a tí iní si s ním potom aj robili čo kedy chceli. Urobme to teraz lepšie, urobme to my a pre nás.

Asi nič, je to asi iba náhoda

Jojo | 07.01.2016

V Tatrách tragicky zahynulo v priebehu 5 dní jedenásť návštevníkov. Je to naozaj tragédia ako tá smrtka kosila.

Re: Asi nič, je to asi iba náhoda

imelo | 07.01.2016

a o tych mrtvych na horach Tatier a vyjadrenie sustrasti autorovi obrazka ide.

Re: Re: Asi nič, je to asi iba náhoda

mdmml | 08.01.2016

Ano, asi tak, o vyjadrenie sustrasti a spolu ucasti celého Slovenska (cierna paska) nad touto velkou tragédiou...

hmm

tulo | 07.01.2016

Ja by som povedal ze to symbolizuje narod ktory krestanstvo - milovat nepriatela a byt chudobny duchom, priviedlo do zahuby a sme na to este hrdy

Re: hmm

Cico Ciciak | 10.01.2016

Súhlas s tým "kresťanstvom", ale na druhej strane možno táto nevýhoda bude nakoniec pre nás výhodou, pretože táto v podvedomí zažratá zvrátená relígia môže slováka viac vyburcovať k boji za svoju vlasť a "kultúru", než takého ateisticko-materialistického čecha, ktorý sa skôr podvolí ešte väčším zvrátenostiam liberalizmu! Predsa česi sú viac takí povedal by som západnejší aj modernejší, liberálnejší v myslení!

Od SME nič dobré nečakaj

JaroX | 07.01.2016

Básnik v SME týmto podľa mňa chcel povedať, že Slovensko je a musí zostať katolícke (pretrhanie väzieb s fašistami je neprípustné, príklon k Rusku taktiež) a takto pôjde aj do hrobu.

Mám iný názor - Slovenský národ je nekonfliktný, pracovitý a aj keď mu bol nanútený fašizmus a katolicizmus, stále je spätý s Ruskom a má záujem o zbližovanie.

Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

Oracle 911 | 07.01.2016

Na obrázku je 10 normálnych 1 dvojitý kríž, celkovo to dá 22 lebo 2*(10+1)=22 (dvojitý kríž funguje aj ako multiplikátor).
Tri hory reprezentujú MIM (pracovný model aj pre hierofantov) a spolu so symbolom trúchlenia čiernou páskou dáva noosféra najavo koniec biblického konceptu riadenia na Slovensku.
Ďalšia správa z dneška, zomrel najobľúbenejší katolícky kňaz na Slovensku. Príčinou smrti bola rakovina pľúc.

Pred asi 2-3 mesiacmi vyhorel 7 podlažný tatranský hotel (zomrel 1 človek) po tom, čo vypukol požiar v kuchyni ktorý sa rozšíril na strešnú krytinu. Hotel sa nachádzal v nadmorskej výške 1150 m a jeho konštrukcia pripomínala loď resp. Noeho archu. Posúďte sami:
http://www.topky.sk/cl/10/1502205/VIDEO-Dramaticky-poziar-hotela-pokracuje-uz-12-hodin--V-nemocnici-skoncilo-aj-babatko--1-mrtvy-
http://www.pluska.sk/krimi/domace-krimi/jasna-nohach-hotel-junior-zachvatil-obrovsky-poziar.html

Myslím, že noosféra hovorí jasnou rečou, riadenie na základe biblického konceptu u nás končí (a scientológia nemá u nás šancu).
Otázka je, čo príde potom?

Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

udo | 08.01.2016

Kiež by to tak bolo..

Miera inercie (zotrvačnosti) "samo"riadenia spoločnosti pod tak dlhodobo (cca.1000 rokov) prítomnou koncepciou je ale pomerne vysoká.
I biblická koncepcia nezačala "úradovať" hneď.
Tiež využívala, postupne preberala..presvedćovala, kupovala a občas i fyzicky nahrádzala vtedajśiu védickú ..nie len symboliku, ale aj riadiaci aparát miestnych spoloćenstiev..

Máme azda dostatok s ohľadom na dejinne novú (pravdepodobne bezprecedentnú) situáciu vyškolených manažérov pre strategické organizácie..firmy, štátne inštitúcie?

Kľud teda asi radšej..
"Získať moc a potom uvidíme.."
nebýva vždy plán až tak dobrý
..ako i Napoleón zistil
Prechod medzi Scyllou a Charybdou
pomalý, kľudný.
Postupne odhaľovanie Apisa-Kalypsó.
V tom treba i s gramotnejśími z oponentov našich súhlasiť,
avśak im v tom aj pomáhať, ich viac "motivovať"..

Zmena koncepcie riadenia spoloČnosti (svetonázoru, miery chápania objektívnej reality)
býva v dejinách sprevádzaná komplikáciami,
periódou stabilizácie a až následne
obdobím reálneho rozvoja (harmonického-celostného, nie len materiálneho zabezpečenia "informačných nosičov" - tiel.
I keď vyzerá, źe u nás boli tiež poćas posledných vekov
v spoločnosti prítomné koncepcie minimálne 2,
čo vytvára dobre predPoklady..

Obávam sa ale, že musíme asi robiť s takým materiálom, aký máme,
ak chápeš..
..pričom si vôbec nemyslím, že ten náš "etnografický materiál" je v globálnom merítku až tak zlý.
V tom som napriek..i vďaka kuvikom Súmraku
naozaj skôr optimistický.

Bo keď oponenti kvičia,
budúCnosť nebýva stádovitá, býčia.
(Ti pchi jü čchou?)
..ale ľudská

Smrdí to tu človečinou,
ako draci vravievali :)

Re: Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

Oracle 911 | 08.01.2016

Po ďalšom pohľade som zistil, že som použil nešťastný termín "biblický koncept riadenia" , mal som použiť (ako som pôvodne chcel) termín "biblické riadenie".
Tá má 2 časti: štruktúrnu a bezštruktúrnu.
A ja si myslím, že na Slovensku v dohľadnej dobe dôjde k nalomeniu moci finančno-korporátnej mafie (ten muž, ktorý zomrel pri požiari v Jasnej bol pomerne úspešný podnikateľ a jeho manželka prežila) a po tom dôjde ku krachu ideologickej moci (ten obľúbený farár, ktorý zomrel na rakovinu pľúc).

Takže potom čo sa nalomí moc fin.-korporátnych (myslím si, že dôjde k poruchám vo výrobe a v zásobovaní-dlhodobé výpadky) klanov odkryje sa neadekvátnosť ideológie a ľudia na Slovensku zistia, že systém nielen neslúži ich záujmom ale ide proti nemu.

Spočiatku to bude na základe nejakej ideológie kurátorov biblického konceptu po nejakom čase sa presadí iná ideológia a koncepcia (potrvá to asi 10-20 rokov).

Re: Re: Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

udo | 08.01.2016

Je dôležité, aby tá zmena prebehla plynulo.
Možno to i málokto pobadá,
ako bude zrazu všade,
úplne iná nálada..
i mnohí zrazu povedia,
že veď i oni vždy tak vraveli,
i keď sa predtým smiali,
kľali a boli nesmelí..

Srholec bol človek dobrý
a veľa fajného zrobil.
Viac, ako veľká väčšina iných.
..aj keď bol i hodne naivný,
a prehodnotiť chyby v pohľadoch vlastných,
ako iní "veriaci"..sliepniaci, žiaľ takmer neschopný.
Temnou stranou bol, po miere svojho nechápania,
masívne, ako Bezák podobne, systematicky zneužívaný
No ja na jeho mieste, s jeho obmedzeniami,
by som bol asi neschopný, čo len zlomok toho zrobiť,
dobre skutky v takom mnoźstve loviť..

Nech mu je Boh milostivý..

Skutočný komunizmus a skutočné kresťanstvo, islam, judaizmus, sú identické. Ide o rovnakú koncepciu.
Ich zvrátené podoby sú obrazy koncepcie krivého zrkadla medúzy Horho..
Chcú nás zasa len rozoštvať.
Celý ten dnešný cirkus s utečencami.
Treba hlavne to dobré na vśetkých stranách podporovať.
Každý na svojej pozícii je vojakom, Človekom, CeloVěkom.
Opozícia oceánu fikcie ElEven
je motiváciou pre nás strojiť Eden.

Veľa bude závisieť, od vôle ľudí, celkovo sa zamyslieť.

Re: Re: Re: Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

Oracle 911 | 08.01.2016

Súhlasím, ideálne by bolo prejsť do nového systému plynule, žiaľ Američania nám navarili takú fin.-ekonomickú kalamitu, že otázka neznie ako veľké to bude a či to zmetie Západný fin.-ekon. systém ale ako rýchlo sa dokáže krajina preorientovať na Východ? Ja si myslím, že pomerne rýchlo (ten zlom o čom som hovoril) ale nakoniec my tu budeme musieť všetko prebudovať všetko od základov.

Súhlasím aj v tom, že málokto robí naschvál zlo a ľuďom je často dané aby prešli na iné cestičky. No nie vždy to každý využije (žiaľ).

Re: Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

Cico Ciciak | 10.01.2016

slovák má jednu neskutočnú vlastnosť! - Vždy sa dokázal každej situácii a zmene prispôsobiť a prežiť! - Aj s klincami v riti! Aj náš fico hovoril, jak dokážeme akoby so zázrakom drieť za 400 euro keš a ešte k tomu aj vychovávať svoje deti! - A to všetko prosím pekne bez remcania (teda, ak nerátame tie keci slovači u píva)!

Re: Re: Re: Smrť biblického konceptu riadenia tu na Slovensku.

asm | 10.01.2016

Na tých 400 eurových platoch sa mi páči to, ako s nami chceli západniari vybabrať, že budeme ich lacná pracovná sila a teraz tu kvôli tej chudobe nemôžu dostať žiadneho imigranta.

asi nič

guser | 07.01.2016

bohužiaľ si Tatry vzali za posledné týždne príliš veľa obetí...

Re: asi nič

udo | 07.01.2016

Áno, aj..
No prečo sme, akí sme?
Čo, kto nás takými robí?
..miera fikcie našej "nezávislosti"

Vieme, že každý z nás je zároveň printerom (tlačiarnou, realizátorom) matrice, matríc, ktorým podlieha.
V ich vzájomnej prepojenosti a hierarchickej usporiadanosti.
Osoby vo verejných funkciách o to viac..
Sme automatmi, biorobotmi po miere nechápania základov sociologickej mechaniky. Hoc i sedliackym rozumom..
Avšak rodíme sa s potenciálom stať sa Človekom..

Redaktor, karikaturista,.. je vždy i hercom reálnej politiky
Jedna z predných rolí na javisku.
Do akej miery má i réžiu naštudovanú,
je už otázka druhá.. väčšinou zatiaľ zbytočná..

Dotyčný maliar, umelec býva väčšinou i sám presvedčený,
že mu to "len tak" napadlo a "detaily" podstatné nie sú.
"To len moja ruka sama.."..a pod

Ta RAz ta dva ta3..3At

Koniec začiatku, začiatok zaujímavého súperenia,
vzájomného sa učenia alterNatív na brehu svetov?
deFini - od konca = od cieľa
Kľúčom k riadeniu matríc je práve správna voľba cieľa, presnejšie miera jej správnosti..aproximácie objektívne najlepšieho. No nie LEN ona (správna voľba cieľa) ..

Re: Re: asi nič

Omni | 07.01.2016

"No nie LEN ona (správna voľba cieľa) .." ale aj spravna volba prostriedkov potrebnych k dosiahnutiu ciela, t.j. posvaetit ucel.

Re: Re: Re: asi nič

udo | 07.01.2016

Tak-tak.. ako pradeduško lesní vraveli :)

Re: Re: Re: asi nič

vidlak | 08.01.2016

Ak sa lepsie pozries, kopce ubiehaju v dial buducnosti zlava doprava. Na konci je cierna paska. Iba jedenast krizov nesieme? Jedenast je iba polovica, cervena, co nas caka s druhou? Dominantny biely dvojkriz, mreza? Kriz sa vinie fraktalne od chemickych priestorovych vazieb po astronomicku oblohu videneho i energeticke cesty nevideneho. Preco nie jednoducha gula, polmesiac? 4-4-3

Re: Re: Re: Re: asi nič

udo | 08.01.2016

Začíname na ľavo, ale ideme doprava.
Levá-dva, levá-dva :)

Na východe je čierna farbou sviatoćnou a biela smútoćnou.

re:11 vs.22 = viď hore príspevok od Jardob

Kríž bol, je i symbol života obzor a slnko hore-dole, obnovy, nikdy nekonćiaceho víťazstva svetla.
Dvojkríž je fixácia na ono svetlo.
Fixný bod obzoru T a nad ním už PLNÉ slnko. AT-RE

"Kriz sa vinie fraktalne od chemickych priestorovych vazieb po astronomicku oblohu videneho i energeticke cesty nevideneho. Preco nie jednoducha gula, polmesiac? 4-4-3"
Tesék? Môžeš to rozviesť?

Re: Re: Re: Re: Re: asi nič

Um | 08.01.2016

Hmm tak teraz mám v tom dvojkríži guláš. Aký je zdroj symboliky, ktorú prezentuješ?
Ja už slovankým védam moc neverím (i keď dúšok pravdy mať musia aby prilákali), ale tam dvoj kríž vykladali ako symbol morény, zimy, spánku, preto na každom kostole i v erbe, že (nás) slovanov uspali, tzv. výsmech strojcov.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: asi nič

udo | 08.01.2016

interPret.ácii, lúčov svietiacich na dieťa v korune..
pohľadov je ako lístia na strome,
no na hniezdo i ďateľ , len jednu dieru vyďobe..

I keď iba jeden z nich je Pravde najbližšie,
iba mnohé spolu dávajú obraz najvyššie.

Teda:
1) Otázka je, ktorý z tých pohĺadov je najbliźśie objektívnej realite?
2) Keď mnoho máte, aspoň ako-tak zdravých očí,
spolu dajú obraz takmer boží..
teda ak spolupracujú,
súvislosti v odliśnotiach, miesto boja protikladov hľadajú

Re: Re: Re: Re: Re: asi nič

vidlak | 08.01.2016

Kriz je obycajne plus, spojivo. Celaja = mensaja + bolsaja. Cierna je tma, temnota, sviatocna farba vychodu. Bielu a nikdy nekonciace vitazstvo svetla nejdem komentovat, myslim si dost vnimavy. Nie ja som oznacil vychod za najstarsiu formu fasizmu. Preco gula (gulas)? Kriz je dvojrozmerny, ma vela parametrov, koncov. Kolko parametrov treba na popis gule? Je zaujimava cesta od jednoduchosti k zlozitosti, od tmy k svetlu. Hladame pokoj? Oddychnutie od dynamiky? Nieco tusili stari brahmani, kde su? Kon, pokonat sa, zakon. Ide tma, nacim si pospat, oddychnut do zaajtrajsieho dna.

Vasiľ | 07.01.2016

Vedieť, že v horách sú tri štíty a poznať ich vzájomné fungovanie, vzťahy.. to prináša veľkú moc nad tými, čo jeden štít nevidia a zvyšné dva vidia dvojmo, pokrútene.
Hory sú však veľmi zradné aj pre ich znalcov, ak si cestu v nich nesprávne zvolia.

Přidat nový příspěvek