Vyškrtnutí z církve - návod

Aktualizace: lze také pomocí dokumentů dostupných na zbohom.sk

 

Kdyby byl zájem o jednoduchý návod, jak vystoupit z církve (i když jste prodělali jen křest a více se neangažovali), jeden čtenář mi poslal následující návod, se kterým uspěl.

Dále píše:

..Pro mě je zajímavé, že evidence skutečně existuje a je velice přehledná, což dokládá i okamžitá reakce církve...

 

Text žádosti (v případě čtenáře posláno emailem):

* * * * * * * * * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * *

Předmět: ŽÁDOST O VYŠKRTNUTÍ Z CÍRKVE
 
 
Tělo zprávy:
 

Římskokatolická farnost - proboštství XXXXXXX
[adresa - ulice, město, psč]

Probošt:        P.[jméno]
Farní vikář:    P. [jméno]
Farní vikář:    P. [jméno]

Na vědomí:
Biskupství [označení biskupství]
[adresa biskupství]


ŽÁDOST O VYŠKRTNUTÍ Z CÍRKVE


Žádám Vás o vyškrtnutí z církve bez udání důvodu.
Křest jsem dle informací mých rodičů postoupil (jako nesvéprávný) v letech XXXXXX, nebo XXXXXX ve farním kostele XXXXXX v městě/obci XXXXXX. Žádný křestní list nebo jiný doklad moji rodiče neobdrželi.

Žádám Vás o potvrzení přijetí tohoto emailu.

Děkuji za vyřízení

[jméno, datum narození, adresa odesilatele]

* * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * * * * * ** * *

Důležitý je seznam adresátů - probošti, vikáři, biskupové atd. - v tomto případě byl email poslán sedmi lidem, třem adresátům a dalším čtyřem v kopii.

Odpověď přišla o den později:
 

Vážený pane. S pověření xxxxxxxx probošta, P. xxxxxxxxxxxxx a na základě Vašeho rozhodnutí, v knize pokřtěných XXXXXX, jsem poznamenal, že dne xx.xx.2012, jste vystoupil z Římskokatolické církve. S přáním všeho dobra do dalších dní, P. xxxxxxxxxxx, farní vikář proboštství xxxxxxxxxxx.
 
 

Diskusní téma: Žádost o vyškrtnutí z církve - návod

Křest

Inictus | 02.05.2017

Dobrý den,
nejsem katolík, a nikdy jsem neměl svatbu v kostele. Tchýně, tchán a švagrová zařídili křest mých dcer v katolickém kostele bez toho abych o tom věděl. Je to legální a možné?
Děkuji za názor.
Invictus

Vyškrtnutí dětí z katolické církve bez souhlasu otce

DanaP | 03.09.2015

Dobrý den, nevíte, jestli je možné vyškrtnout malé děti (2 a 5 let) z katolické církve? Obě byly jako miminka pokřtěné, já i manžel také (oba jsme i biřmovaní a i svatbu jsme měli v kostele). Ale já jsem došla k závěru, že chci k protestantům. A chci tam vzít i děti. Zkrátka přejít. Jenže manžel je zažraný katolík a s tím nikdy souhlasit nebude. Myslíte, že je možné, abych děti nechala vyškrtnout sama, bez jeho podpisu? Je jeho podpis někde také potřeba? Děkuji za odpověď.

Pokání

Jaroslav | 17.05.2014

Mám zcela opačný problém. Z katolické církve jsem nevystoupil ani jsem nebyl vyloučen, spíše jsem se vyloučil sám nedodržováním a nerespektováním zásad křesťanského života. Bude svátost smíření dostatečným krokem k nápravě ?

Re: Pokání

MOnika | 15.08.2017

Dostatečným krokem k nápravě je Ježíš Kristus! Pokání NENÍ nějaká modlitba, ale lítost nad svými hříchy. Co se týká křestanského života, čtěte Bibli. tam jsou opravdové zásady. Ostatní je tradice, kterou Ježíš sám odsuzuje...

CEVGHapb98

assitineMiz | 07.12.2013



WTHYOwjg16

assitineMiz | 02.12.2013



Odmítnutí

Markéta | 06.02.2013

Tak bych taky chtěla přispět, jsem jen křtěná, svatbu jsem měla na úřadě, a poté i v kostele, jelikož jsme chtěla pokřtít i svoje dvě dcery. Místní farář mi řekl, že mi je nepokřtí, jelikož nežiji křesťanským životem.....Co to znamená? Na to mi neodpověděl. Zjistila jsem, že křtí děti rodičů rozvedených, nesezdaných, i rodičů co neměli svatbu v kostele. Tak jsem ho navštívila znovu, jelikož naděje umírá poslední a znovu se doprošovala křtu holek, jeho odpověď byla stejná - nepokřtím je nežijí křesťanským životem, ptám se ho jak je tedy možné, že křtí děti rodičům nesezdaným v kostele, bez odpovědi. Tak jsem ho pořádala o povolení ke křtu v jiné farnosti i to mi odmítl dát. Tak proč já mám být pokřtěná a moje děti nemohou.......Pryč od takových lidí.....

Re: Odmítnutí

Ludmila | 05.03.2013

Nevím kde bydlíte. Jsem rodačka z jižní Moravy a vím, že za socialismu jezdili lidé křít děti na Slovensko , rovněž tam jezdili i uzavírat manželství. Já osobně chci z římskokatolické církve vystoupit . Ne proto, že bych byla nevěřící, ale proto že k víře žádnou církevní organizaci nepotřebuji. Ve Vašem případě bych zkusila zajet do nejbližší farnosti a požádat tamního kněze o radu. Popsat mu situaci v jaké se nacházíte. Hodně štěstí.

Re: Re: Odmítnutí

Ivana | 20.05.2014

Křest by měl být dobrovolným rozhodnutím každého člověka. Všechny křty uvedené v bibli byly dobrovolnými rozhodnutími dospělých lidí, kteří chtěli jít za Ježíšem. I sám Ježíš se nechal pokřtít v dospělosti (ne pokapáním svěcené vody, ale ponořením do vody).
Jelikož jsem také byla pokřtěna jako dítě v katolické církvi, tak jsem teď nedobrovolně členem římsko-katolické církve a musím sepisovat žádost o vyloučení z církve. Jsem totiž členkou jiné křesťanské církve, a také jsem se v ní nechala pokřtít podruhé, protože teprve tehdy to bylo mé rozhodnutí.
Doporučuji nechat toto důležité rozhodnutí přímo na dětech v dospělosti.

Vystoupení z církve

Karel K. | 11.08.2012

Nemám zájem být v církvi,která por. 1989 slibovala, že nic nechce, nic nepožaduje a nyní by nejraději zabrala vše v tomto státě. Je to zločinecká organizace, horší než KSČ!!! Nikdy ji nic nepatřilo,takže ji nikdo nic neukradl! Přečtěte si dějiny .

Proč:?

Georgia | 08.02.2012

Tento dokument jsem nepochopila....
Je jasné co jasné jest...proč mít na to papír a potvrzení?
Aby duše měla klid...hahaha jste mě rozesmáli...jako v dobách červených...to co je psáno to je dáno...
Ale Vy víte, že TAM je to úplně jinak...
S přáním všeho
co potřebujete
pro vývoj ¨
zdravím Vás

zbohom

filozof | 08.02.2012

kebyze niekoho zaujima, tu sa da vygenerovat dokument, kt. staci poslat na RKC farnost a je to:

http://zbohom.sk/

Zrele plody ...

Slav | 07.02.2012

vraví sa, že "splašenosť je horšia ako smrť" ... zbytočne sa trápite že ste boli niekto pokrstení či birmovaní alebo aj na prijímaní. Plati zakon co sa nepouziva zakrnie .... niet takej sily /okrem vas /ktora by vam branila konat ako vam duša piští. Každe rozhodnutie by malo byt nie na popud rozumu, ci ega ... v nevedomej snahe zapacit sa sebe, ci inym ... ale precitene ... ako zrely plod ktory bez tlaku a sily sam odpadne od stromu ... to vam ptajem

Re: Zrele plody ...

Ivan | 07.02.2012

dobrý postreh....

Re: Re: Zrele plody ...

Prince | 07.02.2012

Také bych se přikláněl k tomuto názoru, co se neužívá, to jakoby nebylo. "Sejde z očí, sejde z mysli"

Re: Re: Re: Zrele plody ...

Aleš Krejčí / Brno | 07.02.2012

já bych si tak jistý nebyl - jsou věci mezi nebem a zemí - jako v té pohádce s tím úpisem čertu - ten úpis existuje a vy o něm víte - to znamená souhlas - teď už jste dospělí - čas nehraje roli - chcete výš, ale - možná i něco brzdí - hledáte co - možná řádek v zaprášené kartotéce kdesi - já nerozumím těmto energiím - nic se tím nepokazí

Re: Re: Re: Re: Zrele plody ...

Prince | 07.02.2012

Aleši, možná jsem byl v odpovědi strohý..řekl jsem jen "B". Někde tu na diskuzi popisuji rituální pálení "háčků a udiček", tedy to "A".
Ale na to, aby člověk čistil každodenní balast, co na sebe za ta leta pobral, to by jen čistil a nezbylo by mu času na tvůrčí práci :)
A čertovi se u nás říká: "kušuj, ty prašivče..." :)

Re: Re: Re: Re: Zrele plody ...

Slav | 08.02.2012

pokial viem, pri beznom rim-kat. krste ... ide len o zapis do knihy o vykonani krstu ...... CO sa tyka samotneho aktu KRSTU ... je KRST a nie je KRST ... velmi zalezi na stave duch.rozvoja toho KTO krsti ... a od vnutorneho postoja stavu ducha vsetkych pritomnych pri krste / rodicia, krstny rodicia, ...atd ... zalezi na tom kto je pritomny tohoto diania ... je vhodne ak miesto kde sa krsti je pozitívnym žriedlom sily ... ľudia sami svojim vnutornym rozpoložením čistou túžbou po svetle a pravde posväcujú daný priiestor a týmto v nom prirodzene sústredujú aj požehnanie z výšin ... je jedno či je to malý zabudnutý kostolík kdesi na lazoch alebo lúka podb šírym nebom

Re: Re: Re: Re: Zrele plody ...

Ada | 18.12.2014

Také bych se přikláněla k formálnímu vystoupení. Známý mi před nějakou dobou říkal, že každá (byť jen za miminka pokřtěná a pak už nic) "dušička" se eviduje a podle toho se pak určuje počet kněží apod. (platí to u každé církve). Takže tímto danou církev podporujeme (a peníze hýbou světem co? - hlavně u katolíků..). Zrovna to chci taky ukončit.. Třeba se to nějak pozitivně projeví v mém životě. Jinak toto je hezká diskuse - všichni na jedné lodi a nehádají se - ZÁZRAK.

Re: Zrele plody ...

Ludmila | 05.03.2013

Máte pravdu, jenže nechci být ,, organizovaná,, v církvi které si nedokáži vážit. Víru mně nikdo nevezme .

Re: Re: Zrele plody ...

Roma | 03.06.2013

Paní Ludmilo, krásně jste to napsala. Souhlasím s Vámi.

Re: Re: Zrele plody ...

Jarek | 10.09.2014

Dobrý den. Odpovídám po delší době. Nevím jestli si tohle ještě přečtete. Víte, víra je něco, co nevím, říkat že vím, jak to funguje.
Tento svět, má zcela jinou podstatu, než si mnoho lidé myslí. Tak, jak byla doba tmářská před několika set lety, tak je to i dnes, ale bohužel v jiné podobě. Tady není otázka, jestli bůh je nebo ne, ale to, že spousta lidí věří totálním nesmyslům.
Jinak další věc, co byste řekla tomu, že Ježíš nevstal z mrtvých, ale byl normální člověk jako každý jiný a některé věci byly časem pokroucené. Pravda je jinde, bohužel spoustu lidí ji nepochopí neboť jsou ovlivněni bludy ostatních lidí. Je to jako počítačový virus, který se šíří v myslích lidí. Bohužel. Bohužel. :(

Re: Zrele plody ...

Adeline | 14.01.2014

Kdyby to bylo tak zbytečné, tak by se římskokatolická tak zuřivě nebránila, když někdo chce vystoupit z církve - aspoň v brněnské diecézi

A nebo .....

erddyst | 07.02.2012

A co tak provádět určité aktivity aby mě církev raděj vyškrtla sama?
Narychlo mě nic konkretního nenapadá :(( …
Ale určitě církev má seznam činností které to „zaručí“ …..

Re: A nebo .....

treerat | 07.02.2012

Koukal jsem na wiki na http://cs.wikipedia.org/wiki/Exkomunikace

Podle toho co píší automatické exkomunikaci podléhá
A) interupce (podstoupení či provedení)
B) kacířství, hereze, odpadlictví od víry.

Takže víra v Bohy a Předky podle mě způsobuje automatickou, byť ne formální, exkomunikaci. Zřejmě by to s tímto odůvodněním nebyl problém dotáhnout to i formálně.

Re: Re: A nebo .....

erddyst | 07.02.2012

Děkuju 439,23846218876×

Re: Re: A nebo .....

Daniela I. | 07.02.2012

1/ No zdá sa mi, že v rovnakom čase rozmýšľame rovnako :)
2/ Či snáď si vzájomne vykrádame mozgové závity? :(
/Šťuchanec, pokus o vtip.... :) /

Re: Re: A nebo .....

amina | 07.07.2013

Existuje charitativní organizace Women on Waves, která provádí interrupce v zemích, kde jsou zakázané... na jejich stránkách tvrdí, že pokud jim darujete 90 euro, tak tím zasponzorujete jednu interrupci.
Takže možná by církev přijala také výpis z účtu o takovéto transakci jakožto důvod k exkomunikaci. Nevím kam bych to posílala, asi na arcibiskupství nebo co.

Re: A nebo .....

Daniela I. | 07.02.2012

Hó,Hó, Hóóóó, žiadna exkomunikácia, čo si delikvent? :(
Len pekne krásne prejav svoju SLOBODNÚ VôĽU a podaj žiadosť:)))))

Vzťahuje sa na cirkevníkov aj na laikov:
http://duda.kapitula.sk/2010/01/neuverite-ale-ludi-zo-sveta-zaujima-cirkevna-exkomunikacia/

Re: Re: A nebo .....

treerat | 07.02.2012

Záleží na úhlu pohledu. Z hlediska církve jsem odpadlík od víry, heretik nebo něco takového. Z mého pohledu naopak. Jak to chápu, k exkomunikaci došlo automaticky nezávisle na mém chtění či nechtění.

Re: Re: Re: A nebo .....

Daniela I. | 07.02.2012

Súhlasím, účinky exkomunikácie nastali automaticky.
Skôr som mala na mysli vyjadrenie vôle v tom, že kašlem na ich cirkevným právom predpokladané situácie na automatiku, ja rozhodujem vedome o sebe a jasne im dávam na javo Sayonara. :)))

Re: A nebo .....

Adeline | 14.01.2014

Jo, to má, aspoň v brněnské diecézi - viz Instrukce ohledně postupu v případech žádosti o vystoupení z církve - zcela čerstvé -ze dne 10.11.2013.(lze najít pře google)

Dalsi svatosti

I | 07.02.2012

...ovsem co kdyz clovek prijal jeste i jine svatosti, napr. birmovani - tedy svatost krestanske dospelosti, ktera uz je zcela dobrovolna?

Re: Dalsi svatosti

treerat | 07.02.2012

Pak se může dopustit hereze přijetím víry předků. Viz kousek výše.

Re: Dalsi svatosti

eru24 | 08.02.2012

vy si myslite, ze birmovka je dobrovolna, ved dieta ma len info od rodicov, knazov ale este v tom veku nema vsetky nformacie a aj keby malo, myslite si, ze moze odmietnut?

Přidat nový příspěvek