Rozkol v globálním prediktoru. Dvě křídla. Princip tvůrčího konkurzu

Rozkol v globálním prediktoru. Dvě křídla. Princip tvůrčího konkurzu

 

Globální prediktor / Globální parazitický predátor (GP/GPP) se v současnosti dělí na dvě hlavní křídla - atlantické a eurasijské. Mezi těmito křídly panuje (nyní už) větší rozkol z důvodu odlišného pohledu na řešení krizí řízení v důsledku přešlapů/omylů GP hlavně v poslední době, a obecně výrazněji také v posledních 100-150 letech. Globální konceptuální moc například nikdy neplánovala nechat rozvinout kapitalizmus a společnost exponenciálně zvyšované spotřeby do současné podoby - kapitalizmus jako takový měl skončit někde na počátku 20. století, nástrojem byl Marx a světová revoluce. Jejich uvažování má logiku, uvědomovali si, takovou úroveň spotřeby a nadprodukce nemůže planeta vydržet dlouho. Teď, zhruba po 90-100 letech, se blíží k cíli ukončení kapitalizmu jinými prostředy (adekvátních současné době), ale mají 90-100 let skluz oproti plánu. To je jejich obecný problém už velmi dlouho, počínaje sinajským "pochodem" (byli nuceni ukončit cca po třech generacích, plánováno bylo 7), v podstatě se jim do poslední doby jakoby vždy dařilo vše, ale vždy s jedním "ale" - ne úplně a s časovým skluzem. Má to objektivní příčiny...

 

Zpět k tématu. Atlantické křídlo se finálně zformovalo někdy v 17-18 století, kdy se hlavní stan GP částečně přestěhoval nejprve do Holandska a o něco později (uvědomili si, že Holandsko v některých věcech nevyhovuje) do Anglie. Část "mozků" ale zůstala ve Vatikánu, který nyní představuje stan eurasijského křídla (rozdělení na dvě křídla ale mohlo být i podstatně dříve, pramení vlastně z podstaty 2x(10+1)). Soupeření mezi křídly sice více či méně připomíná "boj nanajských chlapečků" (pro zájemce - ilustrační video), ale rozpory jsou a konceptuálně gramotný státník jich může využít k dosažení svých cílů, což se například Putinovi daří, poslední příklad byla krize kolem Sýrie, kdy se eurasijské křídlo GP prakticky plně postavilo za Putina proti atlantickému křídlu a uznalo (dopisem papeže Františka Putinovi během G20), že syrskou krizi může vyřešit jen on.

Vatikán/papež je představitel/zosobnění eurasijského křídla GP, ale papež není součástí - je jen "agentura pro styk s veřejností" pro křídlo GP a to na něj vkládá dílčí úkoly.

Atlantické křídlo GP se opírá o anglosaský svět, "hlavou" je Anglie, "svaly" jsou USA. Zosobněním a "PR agenturou" je britská královská rodina, ale podobně jako u papeže, britská královská rodina není součástí GP. (Smrt princezny Diany například byla podle Pjakina signálem/varováním od GP směrem ke královské rodině, aby se nesnažila, nebo přestala snažit v některých věcech "vybočit z řady" a jen plnila zadané úkoly.)

Anglosaská regionální elita, hlavně USA, která je vědomou/nevědomou periferií atlantického křídla, se syrskou krizí snažila vyvolat válku na blízkém východě, obecně vrhnout svět do nestability, a tím zachránit status dolaru jako jediné světové měny a tím i své postavení, majetky a moc. Toto vlastně byla poslední jejich možnost, jak zachránit dolar a šanci na "pax americana", hegemonii a unipolární svět (nebo si to alespoň mysleli, že je to jejich poslední šance). Dá se říct, že periferie atlantického křídla se postavila na zadní. Naštěstí pro svět neuspěli, ale v důsledcích spíše i "naštěstí pro sebe", protože by důsledky svého úspěchu také nemuseli přežít. Takto sice ztratí status a postavení, ale zřejmě přežijí. Pjakin jejich chování přirovnal k cestujícímu-vagabundovi, který napadne řidiče autobusu, protože řidič odmítne zastavit na mostě přes jezero, kde autobus normálně nestaví. Vagabund ho udeří do hlavy, ten omdlí, autobus spadne do jezera a většina cestujících zahyne, pravděpodobně včetně útočníka. Podobně ani oni nepřemýšlí o následcích toho, co dělají.

Eurasijské křídlo GP si to uvědomovalo a proto podpořilo Putina, aby "umravnil" regionální elitu USA. Jedním projevem tohoto byl dopis papeže Putinovi s prosbou zabránit konfliktu v Sýrii, dalším byl fakt publikace článku Putina v New York Times a jeho obsah. Signály o tom, že v otázce řešení syrské krize se nadále s atlantickým křídlem GP nepočítá, a řešení se bude hledat v tvůrčím konkurzu eurasijské křídlo-Putin(potažmo Rusko), byly mj.:

  • plákáty v Římě s Putinem a textem "My s Putinem", které tam visely asi 2 dny a autority nebyly s to je odstranit. "My s Putinem" - "My eurasijské křídlo s Putinem", zde nemá význam, že formálně to byly plakáty italské Národní strany;

  • plakáty s Putinem v Káhiře, v námořnické uniformě - zde na atlantické křídlo odkazuje v symbolické rovině námořnická uniforma, a "my-eurasijské křídlo" je vyjádřeno geograficky tím, kde se plakáty objevily - Egypt je historická kolébka a první hlavní stan GP.

  • dopis papeže Františka Putinovi během summitu G20, bezprecedentní obrácení se papeže ke konkrétnímu státníkovi, přes jeho osobu se něj vlastně obracelo (ne)přímo eurasijské křídlo.

Tvůrčí konkurz je princip, který aplikuje GP při přijímání řešení a volbě postupu v konkrétních otázkách. Spočívá v tom, že kdo nabídne (která strana ze dvou) lepší řešení, toho řešení se vybírá k realizaci. V minulosti tvůrčí konkurz probíhal vždy mezi eurasijským a atlantickým křídlem GP, v případě syrské otázky eurasijské křídlo přiznalo Putina sobě rovného a tvůrčí konkurz probíhal mezi ním a Putinem. Dopisem papeže eurasijské křídlo přiznalo, že není schopno samo bez Putina a Ruska najít řešení (a zabránit válce a potenciálně 3. sv. válce) a akceptuje a podporuje řešení Putina.

Toto je jen hrubý nástin obrazu, celá věc je trochu propletenější, prolínají se navzájem zájmy, skupiny atd. Například Obama, ač p-rezident USA, je spíše člověkem eurasijského křídla a v tomto konfliktu stál proti regionální elitě USA a nakonec pomohl realizovat řešení Putina. Jinak řečeno - Obama je povětšinou rukojmí regionální elity USA, ale jakmile Putin přišel s přijatelným scénářem nezaútočit, tj. vytvořil Obamovi prostor manévrovat, i z toho hlediska, aby to před veřejným míněním vypadalo logicky a regionální elita nemohla otevřeně nic namítat, Obama toho ihned využil.

 

To, že GP přiznal Putina sobě rovného v konkrétní otázce globální politiky - syrské krizi, však na druhou stranu neznamená, že se nesnaží vrátit věci zpět do starých kolejí a Putinovi "ukázat jeho místo". Prvním výstřelem zde bylo zbití a uvěznění ruského diplomata Borodina v Holandsku. Putin ale jak se zdá ustupovat nehodlá, což se rovná v podstatě přechodu do stavu otevřené války mezi GP a Ruskem/Putinem. Což neznamená zřejmě válku v klasickém smyslu, ale válku všemi prostředky (ze strany GP) o to, aby situaci vrátil do předchozího, pro sebe výhodnějšího, stavu.

 

Poslední události, další napadení diplomatů po světě, informační útok západních médií, titulky typu "Situace v Rusku má blízko k převratu" a vlna zpráv podobného ražení (viz Západ-Rusko: informační kanonáda), to vše jsou projevy této nové situace. Pravděpodobně i teroristický útok ve Volgogradu. Nemůžu se nicméně zbavit dojmu, že GP si na matriční úrovni naběhl a je v krizi, dělá chyby (pokud to bylo v druhém případě z jeho iniciativy):

  • jméno zbitého diplomata - Borodin. U Borodina byla v roce 1812 rozhodující bitva, v níž se rozhodlo o budoucí porážce Napoleona. Dopadla tehdy nerozhodně, ale Napoleon později napsal že tehdy se rozhodlo. A Borodina sice zbili, ale přežil;

  • Volgograd (Stalingrad) - tady snad ani není třeba více psát. Bitva u Stalingradu je pro ruskou civilizaci symbol Velké vlastenecké války, matrice vítězsví.

 

Diskusní téma: Rozkol v globálním prediktoru. Dvě křídla. Princip tvůrčího konkurzu

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

taurus | 27.10.2013

U Puškina je o Kostějovi jen zmínka v Ruslanu a Ljudmile, dost výstižná:
"Там царь Кащей над златом чахнет;
Там русской дух... там Русью пахнет!"

ale "Pěsnja o Věščem Olege" (loď, ke které se Putin potápěl) začíná velmi zajímavě:

"Как ныне сбирается вещий Олег
Отмстить неразумным хозарам;"

A je tam ještě jedná pasáž, často citovaná Zaznobinym:

“Волхвы не боятся могучих владык,
А княжеский дар им не нужен;
Правдив и свободен их вещий язык
И с волей небесною дружен.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Hox | 28.10.2013

"překlady" (Puškin přeložit plně nejde)
------
U Puškina je o Kostějovi jen zmínka v Ruslanu a Ljudmile, dost výstižná:

"Tam car Koščej nad zlatem chřadne, tam ruský duch... tam Rusí páchne"
("páchne" je v ruštině pozitivní, něco jako naše "voní")

ale "Pěsnja o Věščem Olege" (loď, ke které se Putin potápěl) začíná velmi zajímavě:

"Jak nyní chystá se Veščij Oleg
pomstít nerozumným chazarům;"

A je tam ještě jedná pasáž, často citovaná Zaznobinym:

"Volchvové se nebojí mocných vladyků,
A knížecí dar jim netřeba.
Pravdiv a svoboden je jejich (věštecký, prorocký) jazyk
A s vůlí nebeskou družen."
----------
tvoje asociace u štiky Putina asi není vůbec mimo mísu...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

taurus | 28.10.2013

opr. páchne je neutrální, může byt -dobře páchne nebo špatně páchne.Ale smrdí se řekne - voňajet.

Re: Puškin

Lin | 28.10.2013

Ta Pěsnja o Věščem Olege se v češtině překládá různě. První překlady - Píseň o divomocném Olegu. Další název - Píseň o jasnozřivém Olegovi. Dneska by se dala najít pod názvem Píseň o věštci Olegovi.
To píšu pro případ kdyby někdo báseň hledal.
Já ji neznám...
A jinak - Puškina u nás dost zdařile překládal Nezval. :)

Re: Re: Puškin

Hox | 28.10.2013

Zdařile, to věřím (protože sám moc neznám, jen trochu Oněgina), nicméně tím "nejde plně přeložit" myslím to, že při překladu Puškina do jakéhokoliv jazyka se ztratí druhá smyslová rovina, která je u Puškina všude a která je tam to hlavní. Proto také v Rusku říkají "Puškin je naše všechno" (ale často neumí zdůvodnit), a za hranicemi Ruska překlady Puškina nevyvolávají moc zájem a čitatelům zase v principu není jasné, "co v Rusku na Puškinovi vidí"... i dobová "inteligence" moc nepovažovala Puškina za autora, který by důstojný vejít do národního dědictví, velikánů/klasiků atd., protože moc nechápala, o čem píše, druhá smyslová rovina u Puškina se totiž vztahuje mnohem více k dnešní době, než tehdejší.

Re: Re: Re: Puškin

Aleš Krejčí / Brno | 28.10.2013

http://rvb.ru/pushkin/01text/02poems/01poems/0784.htm

Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Oracle 911 | 29.10.2013

Čítal som verziu od Sidorova, kde starec dá bohatierovi palicu, ktorá bohatiera zavedie k jeho sestre babe Jagy/Jogy a preto ma napadla asociácia s Anastáziou.

Otázka na Hox-a, bude preložená 3. kniha od Sidorova a ak áno, asi kedy?

Re: Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Hox | 29.10.2013

Sidorov - sám v tom směru nic nepodnikám ani neplánuju, ani nevím o nikom, kdo ano.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Oracle 911 | 30.10.2013

Škoda.

OT: nová odpoveď v diskusií pod článkom o energoinvariante.

Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

udo | 29.10.2013

Ok, v tomto zmysle skôr súhlasím.
Túto konrétnu možnú symboliku u neho som si naozaj nevšimol,
aj keď niektoré iné áno.. Ďakujem, za upozornenie.
Otázkou by potom bolo, nakoľko efektívne a bezpečne zvláda jeho tím operácie tohoto druhu.
Je vysoko nepravdepodobné, že by na mat(r)ičnej úrovni mohol v tomto rozsahu operovať sám.

Inak celkovo hodne zaujímavá diskusia..
to ma teší, že sme sa dostali tak rýchlo
tak ďaleko v skúmaní, chápaní reality.
Ako ste snáď pochopili, snažím sa len vo všeobecnej eufórii tu poukázať , že by sme sa aj my mali snažiť postupne prekonať prílišný obdiv k jednému, či druhému systému, vybrať z nich to najlepšie a v našej geopolitike vybudovať ešte lepší, objemnejší systém.
Iba tak objektívne obhájime ako kultúra a jej jednotlivci svoje právo na existenciu.
Nájsť svoju vlohu, úlohu, vše-obecne, vševes(ť)mierne prospešnú rolu.
Bude to ešte veľmí zaujímavé.
Páči sa mi táto doba a som rád, že sa môžem aktívne účastniť týchto procesov.

I na moste, na rieke možno dom postaviť,
či na lodi pekne bývať.
Nie je v záujme ani nás a ani Rusov, aby západ padol.
Príliš veľa aj dobrého, použiteľného i rodiny tam jest.

Lepšie je, keď voda blahodárne ku koreňom vzlína,
ako keď cez cunami vlahu poskytovať chodí,
či na jednu nohu, pod plášťom mora-lne kríva.
Ten oceán má v každej zemi miesto,
bo bez neho len púšte bez života jesto.

Kontinenty sú kontinuitou mora
a cesta do stredu, k pochopenia sveta
každého Človeka, v sne príjemnom zmieta.
Stačí len pozrieť sa na veci ľudsky zhora
A prestane lákať nás, tá temná líšky nora.

Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Hox | 30.10.2013

>Ako ste snáď pochopili, snažím sa len vo všeobecnej eufórii tu poukázať...

jasně, prevence... negativní zpětná vazba je prospěšná, (a v přírodě jiná není). Zatím jako celek jsme ale hluboko ve výkyvu na opačné straně...

Souhlas s nemožností paušalizovat. I třeba ten technický pokrok by bylo hodně hloupé zavrhovat jako celek, je to jen otázka řízení a koncepce, při správném má potenciál osvobodit lidstvo od mechanické dřiny (nejen) (a tím osvobodit vázaný potenciál) při velmi malých nebo prakticky žádných negativních stránkách... bohužel osvobozený potenciál je dnes vázán toutéž technosférou, která ho osvobodila, čili opačný extrém, chyba (nebo "chyba" - záleží na koncepci) řízení

Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

Lin | 27.10.2013

Ahoj Udo,
pochopila jsem to s tím papežem jinak. V článku se píše, že NENÍ přímou součástí GP. Dle mého chápání je něco jako "církevní politik" s globální působností.
Jinak souhlasím, že se s církví cosi děje. Současný papež říká velmi neobvyklé věci. Jen nevím, zda je pouze říká nebo se je také snaží nějak uvést do praxe. Ale do té doby, dokud neodmítne české církevní restituce, bude pro mě stejným papežem, jako jeho předchůdci.
Celkově se mi článek líbí, protože rámcově zhodnocuje události posledních měsíců a při troše snahy se z něj dá i dovodit, co se může stát dál.
Co jsem pochopila (možná špatně, nevím), došlo k velmi těžké situaci ohledně Sýrie, ze které se nedalo už jen tak vycouvat. Navršené chyby, nabubřelost politiků. Přišlo mi, že se jedni tak lačně hnali za kořistí, až se najednou ocitli na minovém poli. A ta opatrnější část "smečky" pak použila Putina, aby je z té šlamastiky dostal.
Je mi jasné, že jeho "podpora" byla jen jednorázová a vztahovala se pouze k určitému cíli. Jakmile byl naplněn, zas si budou "hrát" jen mezi sebou. Zas tak daleko nejsme, aby se vzdali svých cílů a plánů a to ani z donucení (natož dobrovolně).
Putin zcela určitě nemá ještě plnou moc a vůbec nemá "vyhráno". Zatím udělal na cestě první kroky a stále hrozí, že se vrátí nebo nebude moci pokračovat. Máš pravdu, že je nadějí a možná od něj někteří očekávají až příliš mnoho. Myslím ale, že ta naděje je velmi důležitá.
Jednou jsi mi psal, co bych dělala já na nějakém takovém "místě s mocí". No... asi bych se zbláznila... :( Nejde jen o odpovědnost, jde možnosti, jak své plány uskutečnit. Jde o spolehlvost lidí kolem něj. Nemůže všechno udělat sám - i kdyby chtěl. K čemu je, že vypíše tisíc prezidentských dekretů, když zůstanou jen na papíře a do praxe se kvůli laxnosti nebo přímo sabotáži jiných vůbec nedostanou?
Jeho pozice vůbec není k závidění - je to tvrdá řehole. A já si přeju, aby mu vůle a energie vydržela co nejdéle...

Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

taurus | 27.10.2013

"Jinak souhlasím, že se s církví cosi děje. Současný papež říká velmi neobvyklé věci. Jen nevím, zda je pouze říká nebo se je také snaží nějak uvést do praxe."

Ono i s pravoslavnou se něco děje. Za prve, nastal tam silný rozkol mezi liberálním a konzervativním křídlem. Za druhé dnes čelí silnému tlaku uvnítř státu ve smyslu 2. a 3. priority. Dnes už jenom líný nemluví o tom, jak to doopravdy bylo s křštěním Ruska (ohněm a mečem) a kolik je let ruské historií. Už do toho začínají mluvit nejen blogéří, ale i vědcí a i v tisku se čas od času se objeví články o době před příchodem křesťanství a těsně po něm. Církev se bude muset měnit a každá změna a otvírání se pravdy, bude znamenat přibližování jejího konce, jako prostředníka mezi člověkem a bohem. Akorát se obávám, aby dočasně příliš neposílili neovědisty, kteří se dnes velmi aktivizovali.

Re: Re: Re: Pápež priamou súčasťou GPP?

popolvár | 28.10.2013

zaujímavý clánok k neovedistom od Rudolfa Irsu v októbrovom císle casopisu Vitalita pod názvom Novopohanstvo a slovanskí bohovia na str. 22 a 23.
Výnatky z textu: "... panteón "slovanských" bohov priniesli na nase územia iránske kmene Sarmatov, budúcich Chorvátov a Srbov (aj luzických) v prvej polovici prvého tisícrocia n.l. Pôvodné slovanské obyvatelstvo malo iný ideový systém. Absencia podrobností o slovanských bohoch v ludovej tradícii nasvedcuje tomu, ze pôvodní Slovania nábozenský systém ako celok neprevzali. Zatial co lesy sa hemzia duchmi a vílami z magického obdobia, bozský Perún je na nebi taký osamotený, ze sa mnohí domnievajú, ze Slovania holdovali monoteizmu. Preto v prípade Rusov vidíme, ze pokus kniezata Vladimíra ustanovit panteón pohanských bohov v Kyjeve v roku 980 (Perún, Dazdbog, Striborg, Mokos...) nemal medzi obyvatelstvom velkú podporu a ked sa o 5 rokov rozhodol pohanstvo nahradit krestanstvom, na obranu starých bozstiev (pohanských bohov) sa obyvatelstvo nepostavilo. To si ctilo iné postavy svojich mýtov, ktoré nevnímalo ako bohov, ale videlo v nich reálnu súcast sveta, jeho prírody... Mnohí novopohania nazerajú na svojich pohanských bohov krestanskými ocami, a preto napriek "pohanskej výbave" sú stále krestanmi. Novopohanskí knazi sa obliekajú do obradného odevu na spôsob pravoslávnych knazov, ich obrad pripomína omsu... Súcasné pokusy vyrobit slovanský panteón na antický spôsob sú prejavom nepochopenia sveta, v ktorom zili nasi predkovia, nez medzi nich vtrhli ctitelia bohov a rozvrátili systém, ktorý bol zalozený na prirodzených zákonoch..."
Z mojich skúseností: nekritické prebratie názorov a podlahnutie lúbivým textom a mýtom na vedy.sk nevedie k Bohu, ale odvádza od Boha prec. Netvrdím, ze vedy.sk vo vsetkom klamú, mozno tam nájst vela zaujímavého a pravdivého. Mozno "slovankí bohovia" majú reálnu podstatu, ale tu by som ich bral skôr ako:
1. pradávnych predkov dávnych civilizácií, alebo
2. sily, mocnosti, hierarchie universa (tu svetlého sveta),

ktoré mozno aj zastupujú dané úlohy im vo vedy.sk pripisované, ale... isto nie sú Bohmi!
... je tu ten istý zámer ako u krestanstva: povýsením Jezisa na boha. odviest veriacich od Boha. V krestanských obradoch je Jezis Kristus "Persona number one".
Výrazne rozostvávanie bieleho obyvatelstva a delenie na krestanov (tých blbých, zlých) a "védistov" (tých vyvolených), zretelné najmä v skorsích clánkoch z r.2012, 2011. Este horsie ako stavanie proti sebe zidov, krestanov a mohamedánov; teraz sa znova niekto pokúsa o repliku 30-rocnej vojny (protestanti versus katolíci), o to nebezpecnejsie, ze by to najviac postihlo slovanské obyvatelstvo.
Krestanstvo na nasích územiach dodýchavá, a preto taká úporná snaha prehnat ovce z jedného kosiara do druhého, skôr ako sa ovce rozutekajú, zacnú premýslat a prestanú sa správat ako ovce.

Už jim nic jiného nezbývá

paprsek | 27.10.2013

než dělat chyby. Nemají žádné dostatečné energetické krytí. Tahle planeta se už dál nenechá zotročovat - chystá se je setřást a lidstvo(součástí planety) taky. Těžko říct, jak to vše proběhne - ale na energetické úrovni nemají podporu pro tak širokou agendu, kterou tu vykonávali - budou se muset notně uskrovnit. Tleskejme jejich chybám - nám se začíná uvolňovat smyčka... budou muset pochopit jaké to je - řetěz na krku, i když si asi nakonec uvědomí, že mohli dopadnout daleko hůř.
Pokud v sobě má někdo tak silně zakořeněný "smysl pro ničení" - je v tom zahrnut i sám - sám sebe ničí... dokud nepřestane se snahou - ničit ty okolo - nezbývá mu nic jiného než-li ničit i sám sebe. (Do určité míry pomáhala a ještě i malinko pomáhá magie - s eliminací škod na vlastní osobě vlivem ničení druhých. Ale na zotročování celé planety to už nestačí, tak velkou moc už magie nemá, aby překonala tak dlouhou devastaci těch inkriminovaných rodů.) Až to pochopí - uleví se mu (jim), především jemu/jim samému/samým. Ale nejspíš to nebude tak honem - až když ten řetěz pocítí. Nabubřelý vládce nedokáže myšlet na důsledky, dokud je neochutná...

<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Přidat nový příspěvek