Rossiho E-Cat jde do komerční produkce

Rossiho E-Cat jde do komerční produkce

EV World

Andrea Rossi může mít své pochybovače a skeptiky, ale klient, pro kterého demonstroval 28.října svou 1MW e-Cat jednotku zjevně není jedním z nich. Nejenže tajemný klient převzal dodávku prvního 1MW systému produkce tepla, ale objednal tucet další jednotek pro použití v odlehlých, studených oblastech. To je objednávka za 24 milionů US dolarů.

Zatímco Rossi se zavázal zachovávat mlčenlivost ohledně klienta - což spustilo lavinu divokých dohadů -, velmi otevřeně hovoří o výsledcích demonstrace z 28.října, jíž byli přítomni vybraní zástupci médií v Bologni, Itálie.

Co se týká klienta, je spokojen s tím, jak technologie pracuje, produkujíc nízkokvalitní páru skrz neznámý fyzikální proces, často identifikovaný jako studená fůze, který nějakým způsobem generuje anomální množství tepla kombinováním niklového prášku, vodíkového plynu a tajného katalyzátoru. Když se systém zahřeje nad kritickou teplotu, přejde do samoudržovacího režimu - reakce, která není svou povahou chemická. Co přesně se na atomární úrovni děje je stále předmětem diskuzí, ale Rossi si je jist, že procesu rozumí a jakmile mu bude udělen patent, seznámí s jeho podstatou zbytek světa. Do té doby ze zjevným důvodů udržuje tuto informaci v tajnosti.

V Boloňském test bylo instalováno zhruba 50 modulů, každý měřící asi 20x20x15 palců a obsahující 3 e-Cat komory velikosti pomeranče, a tento systém jako celek bežel přes 5 hodin a produkoval 472KW tepelné enegie, měřeno podle množství generované páry o teplotě 110-120 stupňů. Zatímco test byl původně zamýšlen produkovat 1MW tepla, byl z bezpečnostních důvodů omezen na zhruba poloviční výkon.

Rossi říká, že zatímco se soustředí na dodávku komerčních 1MW jednotek, každá za dva miliony dolarů, přijímá nezavazující vyjádření zájmu o menší, bytové-domovní jednotky se zamýšlenou cenou 500 dolarů za kilowatt výkonu.

V dlouhodobějším horizontu Rossi usiluje o zlepšení systému, aby byl schopen produkovat páru průmyslových parametrů, která by šla použít pro produkci tepelné energie a další průmyslové procesy. Zjevně je přesvědčen o tom, že je to plně možné.

EV-World bude pokračovat v monitorování teto potenciálně revoluční technologie.

 

Diskusní téma: Rossiho E-Cat jde do komerční produkce

e-cat

bobeš malý | 05.01.2017

...,.aléta běží vážení......

OEnnb02Xm

PypeJedeLem | 26.10.2013






BLIKqkl18

assitineMiz | 19.10.2013



DKBZTvvj00

assitineMiz | 19.10.2013



Lululemon Outlet78859

ojectvpp | 08.10.2013


Mno uvidime

Gopten | 16.04.2012

Uvidime zda se casem neprevali skandal jako u podobnych genialnich vynalezech a pana v dalsim clanku neukazou v base :-)

Pokud je to pravda, at se do toho pusti, mam barak a obratem to koupim.

Re: Mno uvidime

Opravdový znalec | 23.05.2012

Jo, uvidíme. Smát se budu já, protože je to celý blábol.
Hlavně že to žerete, naivkové, vidím tu třeba toho blbýho studentíka s nickem Fados. Ten má makovici popletenou esoterikou...

:O)))

Re: Re: Mno uvidime

JirkaF | 11.08.2012

....škoda klávesnice.... :-(

Re: Re: Re: Mno uvidime

Hara-haha | 23.08.2012

Ano, škoda klávesnice - ovšem do naivků třeba rýpnout...

VYKON A CENA

RENE | 06.04.2012

1. V ENERGETIKE AK SA UDAVA VYKON TAK VZDY ZA HODINU.

2. TA CENA MI JE NEJASNA, LEBO AK 1MW ELEKTRAREN STOJI 1,5 MIL USD TAK 10 KW BY MALA STAT 15 000 USD. CO JE STALE 3 KRAT VIAC AKO 500 USD ZA 1 KW A 30 KRAT VIAC AKO 500 USD ZA 10 KW.
TAKZE SA CHCEM SPYTAT Z KADE JE TA INFORMACIA O CENE LEBO NA STRANKE E-CAT SA CENA ECAT HOME NEVYSKYTUJE.

DAKUJEM.

odpověď Pavlu S.

Pavel 1 | 01.03.2012

Částečně máš pravdu "ale" Poslechni si projev Obami ke stavu unie kde
uvádí že bude podporovat naleziště ropy na území USA a pozemky k tomuto účelu rád předá těžařům.Další je projev Putina,kdy armádě slibuje desetitisíce
tanků,letadel,ponorek a dalšího vojenského materiálu.Všechno to je na dlouhé
diskuze.

drzim palce

vlasta | 25.02.2012

nekde jsem cetl ze domovni jednotka 10kw ma stat 500 dolaru .tak nevim jestli v tomto prekladu clanku neni chyba

Re: drzim palce

Fáďos | 12.03.2012

Ano, je tam chyba.
Pořizovací cena jednotky má být do 500 dolaru a dál do toho nejdou téměř žádné náklady (jen náplň jednou za 6 měsíců za pár babek, což je zanedbatelné). Je to vytápění za cca 5% toho, co platíme dnes.
Viz zde: http://goo.gl/D9T6J
a zde: http://goo.gl/ZzqHZ

Začátek čeho??

Pavel S. | 14.12.2011

Javen napsal: Začátek svobody planety, přírody, zvířat a ........lidstva.

To je otázka. Jakmile bude toto (respektivě neomezený zdroj energie pouze za pořizovací náklady) zpřístupněn veřejnosti tak c ose asi stane? Všichni si pořídí auta, budou více jezdit, všichni si pořídí různé další spotřebiče, které si dříve nemohli dovolit. A začně se ještě více vyrábět, spotřebovávat surovin a tím plundrovat planeta.

Mimo jiné se nevejdme na silnice, takže se budou stavět další a další. Přestaneou se řešit zateplené budovy, o to více se bude vyrábět tepla na celé Zemi a to také něco s tou Zemí udělá.

Takže ze současného sebezničujícího vývoje přejdeme do jiného sebzničujícího vývoje. Bude to lepší stav? Nevím.....

Re: Začátek čeho??

Pavel 1 | 07.03.2012

Ohledně příkladu počtu aut je třeba se zamyslet např.v ČR jsou 3 mil.důchodců
takže je nepravděpodobné že každý bude mít svoje auto.Dále,jestliže si člověk pořídí třeba 5 aut,stále může jezdit jemon jedním.Má to svoji logiku?

...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Šťoural | 27.11.2011

To je super, jsem z toho nadšený a moc bych si přál aby to byl opravdu ten začátek na který čekám,aby konečně sklaply huby všem "sysyfům" a jim podobným,aby konečně přestali žvanit o tom ,že to nejde.
A taky bych si přál aby se konečně i novináři naučili vnímat rozdíl mezi fyzickou prací a výkonem,neboťnechápu proč zařízení vyprodukovalo ekvivalent??? Prostě buď dodávalo výkon 472KW po dobu pěti hodin,čímž vykonalo práci 2360KWh, nebo vykonalo práci 472 KWh? Mám v tom guláš! Stejně tak nevím jak zamýšleli vyprodukovat 1MW tepla? Buď to měla být 1MWh,čímž by dle výše uvedeného tento záměr překročili,protože vlastně dosáhli 2,36 MWh, nebo chtěli dosáhnout výkonu 1MW???

Re: ...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Hox | 27.11.2011

:)

In the Bologna demonstration, some 50 sub-units, each measuring 20 by 20 by 15 inches and containing three e-Cat chambers each the size of an orange, ran for more than 5 hours, generating the combined equivalent of 472kW of energy per hour as measured by the amount of 110-120C steam created. While the test was originally intended to produce one megawatt, it was scaled back as a safety precaution

můžete navrhnout opravu...

Re: Re: ...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Šťoural | 28.11.2011

Potvrzuji co jsem napsal a neměl jsem na mysli chybný překlad,protože jsem ten článek kdesi četl taky v angličtině a taky blbě napsaný.Možná jsou to pro někoho maličkosti,ale zkuste si objednat litr masa a kilo piva.

Re: Re: Re: ...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Iv | 11.01.2012

Nekecaj ked nevies anglicky. Je tam jasne napisane ze system generoval 472kW (napisane sice energie ale to je neznalost autora - terminus technicus) po dobu jednej hodiny co je bratu 472kWh...tak co spekulujes ako Beta s p....u.

Re: Re: Re: Re: ...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Filip | 05.08.2012

Anglicky je tam napsáno, že systém generoval energii 472kW za hodinu. To je právě ta blbost. Pokud systém generoval energii, pak produkoval kJ a ne kW. Pokud generoval výkon v kW, pak je jedno jak dlouho. Sice můžeme tušit, co tím autor chtěl říci, ale je to napsáno hodně nejasně a neodborně.

Re: Re: Re: Re: Re: ...vyprodukoval ekvivalent 472KW tepelné enegie ...

Hara-haha | 23.08.2012

Máš pravdu, to je jasné.
Ovšem zde odpovídáš někomu s pospisem "Iv", což je nejspíš podvodník a lhář Ivan Ch.

Tak jsem se přidal k

David | 27.11.2011

zájemcům o e-cat.

Re: Tak jsem se přidal k

ia | 27.11.2011

ja tiez sa pridam do zoznamu cakatelov-klientov tohto vynalaze. Hoxi, mas aj blizsi kontakt, kde sa pripadne treba obratit so zaujmom?

Re: Re: Tak jsem se přidal k

Hox | 27.11.2011

ne, jen ten odkaz, který je v článku..

drzim palce

andrej | 27.11.2011

vela zdaru a poklony tomuto panovi
za to ze prezil a s nim aj jeho idea
dufam ze sa mu bude darit a prinesie ludstvu novu energeticku eru

E-Cat

Javen | 26.11.2011


Začátek svobody planety, přírody, zvířat a ........lidstva.

Re: E-Cat

Jokl | 02.07.2012

Měl bys jim poslat zálohu, aby to urychlili, prachy potřebujou.
Naivko!
.

Re: E-Cat

jokl | 03.07.2013

Máme o rok a den víc, troubo.
Kde je ten tvůj E-cat, magore?

Přidat nový příspěvek