Po-potopní čtení

Po-potopní čtení

Omsk, původní dveře metr pod úrovní země, dřevo nestačilo shnít

19.10.2017

 

U historických budov nejen ruských měst můžeme vidět zvláštní věc: budovy staré 200 a více let jsou "zality" několika metry bahna a původní přízemí se nachází pod zemí, a jedno z oken druhého patra je předěláno na dveře. Přičemž se jedná i o budovy na kopcích, takže říční sedimentace nepřipadá v úvahu. "Propadávání starých budov do země" také není argument, neboť existují fotografie daných budov z poloviny 19. století a "stupeň zanoření" je stejný jako dnes. To by znamenalo, že v prvních 50-100 letech své existence se stovky, tisíce budov propadly do země o 2-4 metry, a v následujích 150 letech už ani o centimetr. Případů a fotografií jsou stovky a tisíce, stačí trochu pohledat, týká se to měst na území o rozloze milionů čtverečních kilometrů, kdy všechny jsou zasaženy stejně.

Historie však mlčí o nějaké události podobného rozsahu. Pokud by se něco podobného skutečně stalo (pokud něco zalilo bahnem a jílem tehdejší města), musely by přece existovat písemné záznamy, vzpomínky, nějaké odrazy v kultuře?

Kazaň, v zadní části jde vidět úroveň země

 

Pro pořádek, všechny následující skeny pocházejí z digitalizovaných knih ruské Státní knihovny, originály se nacházejí tam. Ačkoliv se mezi dokumenty nachází jeden nebo dva příklady prózy, převážně se jedná o dopisy, autobiografie, veřejná vystoupení. Zdroj: výzkum S. Ignatěnka.

 

V.G.Belinskij, Dopisy, svazek 2, str. 148:

"..Petr (car Petr I.) oderval Rusko od minulosti, zničil tradice, a nyní je směšné hledět na naše dutohlavé vědce a básníky, kteří hledají lidovost pro myšlení a umění v historii od Rjurika do Alexeje (car Alexej Michailovič), v té dopotopní historii Ruska..."

 

Svazek 13, Statě, recenze a poznámky. Zde Belinský komentuje uvedení "nové" divadelní hry:

"...Tato novinka byla přeložena ještě nebožtíkem hercem Dmitrijevským v roce 1773, to jest před 70 lety! Kam až klesl náš domácí dramatický génius, nehledě na všechny jeho "dramatické představy"! Musel sáhnout ke starému, a ještě k jakému! K dopotopnímu!..."

 

Ivan Alexandrovič Gončarov, Svazek 7, Autobiografie a vzpomínky:

"...jen zřídka, během voleb, si oblékali dopotopní fraky nebo obleky kateřinské epochy..."

Kateřinská epocha - panování Kateřiny II. Veliké - zhruba 1740-1780.

 

Básník Nikolaj Platonovič Ogarjov, Spisy, svazek 2:

Lidé mění vkus i víru,
řídí se příkladem předků.
Mezi jinými obřady,
byl u Pňových odedávna zvyk,
obědvat ze špinavých talířků,
a mnoho dalších drobností,
z ruských dopotopních dní.

...

zde vidíme, že se autor vyjadřuje o dopotopních dnech jako o něčem, všem velmi dobře známém, ještě v živé paměti generací.

 

 

Nikolaj Alexejevič Někrasov, Svazek 12, kniha 1 - Statě, fejetony a poznámky:

- S kým jsi mluvil?
- Našel jsem jednu dopotopní známou, ...

Dnes by bylo velmi neuctivé o někom se takto vyjádřit, tehdy - zjevně běžné.

 

Alexandr Ivanovič Kuprin, povídka "Kolo času", 1912:

...Příjde doba, kdy po ulicím Paříže projede naposledy poslední fiakr. A tento poslední výjezd ho přivede do jednoho z muzeí. A možná že budoucí pařížané uvidí památník vozkovi takový, jakým si ho pamatujeme. V nízkém cylindru, s dlouhým bičem, v dopotopní vestě, s plédem, pokrývajícím nohy?...

Z kontextu je vidět, že zde termín "dopotopní" neoznačuje "starý", ale označuje styl nějaké epochy.

 

Ivan Sergejevič Turgeněv, svazek 2, verše:

...Opakuji ještě jednou: na celé naší besedě ležel duch skromnosti; probíhala v té době, kterou nebožtík Apollon Grigorjev nazval dopotopní. Společnost si ještě pamatovala úder, který zasáhl nejvýraznější její představitele před dvanácti lety;...

 

Kníže P.A.Vjazemskij, Kompletní sebrané spisy, svazek 2, 1879:

..Velicí dopotopní lidé neznali sluhy ani novináře;..

Opět vidíme, že se autor o dopotopním vyjadřuje jako o něčem co minulo, ale je ještě dobře známé.

 

...Jsem starý Moskvan, a vy ve mě vidíte a vítáte jeden z přeživších úlomků staré, dopotopní, tj. do-požární Moskvy. Vaše dědy jsem znal jako malé kluky v domě mého otce. V pro Rusko slavný rok 1812 jsem chodil bojovat na Borodinské pole. S vašimi otci jsem slavil osvobození a obrození naší matky-Moskvy....

Reč pronesená knížetem Vjazemským na obědě v jeho počest, pořádaném v Moskvě. Mluví o sobě jako o "dopotopním reliktu", tj. on sám dopotopní období zažil. Vjazemský se narodil v roce 1792, řeč byla pronesena v roce 1850. Zároveň dává rovnítko mezi potopou a požárem, "dopotopní Moskva" a "dopožární Moskva" pro něj znamená totéž, požárem se má na mysli rok 1812.

 

Alexandr Gercen, Spisy, sv.26, Dopisy, 1856:

...Vstupujeme do nové epochy, a vše, co píší tito pánové, tito dopotopní lidé - je záležitostí minulosti...

Autor se vyjadřuje o lidech nedávno žijících, nebo ještě žijících ale starších, jako o dopotopních, patřících k jiné epoše, která už skončila.

 

...Kdysi jsme si s Vámi psali bez přestání, když jste ještě, v dopotopní době, žil(a) doma, a já jsem byl napůl dítě a napůl mladík...

Autor se obrací v dopise na další osobu a mluví o dopotopní době, kterou si oba jako děti pamatují.

 

Kniha "Minulost a myšlenky":

...Rektorem byl tehdy Dvigubskij, jeden ze zbytků a představitelů dopotopních profesorů, nebo, lépe řečeno, do-požárních, to znamená před rokem 1812. Dnes už nejsou; díky starání knížete Obolenského skončilo patriarchální  období Moskevské univerzity...

Autor opět používá termín "dopotopní" v jiném významu, než je v něj vkládán dnes.

 

Spisy, svazek 1, tvorba 1829-1841:

...Nyní se člověk může poradovat, dýchat nadějí: 18. století, století analýzy a destrukce, skončilo tou kolosální erupcí, která je tak podobná na mocné katastrofy dopotopní, které změnily tvář země; kameny se rozletěly po všemu světu a láva se rozlila od gilotiny Náměstí revoluce (Paříž) do podnoží našeho rodného Kremlu. Z rozvalin vznikl nový člověk, otřepal ze sebe prach a díky předkům začal budovat znovu. Nyní buduje, nebudeme ho soudit, to veliké dílo bude patřit potomkům.

 

Kdy se objevilo slovo "dopotopní"? (Google Ngram statistiky - klikni pro detail)

 

Diskusní téma: Po-potopní čtení

vyborne vdaka vsetkym

kolkobudeszit | 03.11.2017

uz len chyba zamyslenie, ... kam sa podel material z tisice kilometrov dlhych hradieb pozdlz juznych ruskych-Tartarijskych hranic a zo stovak hviezdicovych pevnosti - zmizli i zaklady, zostali len nerovnosti v terene a preto nedavny na Zemi najvacsi obranny system vidno len z druzicovych snimkov.
Aka sila, ake zbrane dokazali premenit na prach hradby, pevnosti, mesta na milionoch km stvorcovych? Myslite si, ze to dnes GP nezvladne?

Rozkopaný politech od Poznavatelnoe TV

mir | 01.11.2017

Toto budea si k téme: boardea.com/watch?v=Vp8JTRb_Vhw

elektrický vesmír

alternatíva | 27.10.2017

Alternatívnou teóriou k jadrovej vojne je "Elektrický vesmír". Pred 300 rokmi prechádzal Slnkom väčší elektrický prúd. Venušin plazmový chvost prešiel do stavu dútnavého výboja a bol viditeľný ako u komét. Chvost dosiahol až na Zem, a elektricky ju obrábal. Zasiahnuté oblasti zmizli, ostatné boli zasypané materiálom z obrábania. Kruhové krátery a kľukato vetviace sa ostré údolia sú typické pre vysokonapäťové obrábanie výbojom, dodnes sú viditeľné na Mesiaci a ostatných planétach súčastnosti.

Сибирская катастрофа 300 лет назад

ovkscmfm | 25.10.2017

Великая катастрофа Руси, триста лет назад

https://www.youtube.com/watch?v=Nkk4sNDBgSU

Фильм 13. Фальсификация письменной истории

Magda | 25.10.2017

Фильм 13. Фальсификация письменной истории

https://ok.ru/video/91944782585

http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/postrehy-k-duvodum-viry/nova-chronologie--fomenko-.html

snad vás to zaujme

Pavel | 22.10.2017

http://pravda.tode.cz/?page_id=852

Změna

eM | 20.10.2017

Je zajímavé, jak z některých těch citací čiší takové prisma, jakoby v těch textech chtěl někdo říci že to dopotopní jakoby bylo špatné "...Vstupujeme do nové epochy, a vše, co píší tito pánové, tito dopotopní lidé - je záležitostí minulosti..." nebo "18. století, století analýzy a destrukce, skončilo tou kolosální erupcí, která je tak podobná na mocné katastrofy dopotopní" a to nové jakoby obhajuje "Nyní buduje, nebudeme ho soudit,"

Každopádně všichni automaticky vnímají že to nové se buduje jinak než to staré.

Re: Změna

asdf | 21.10.2017

dobova propaganda musela ocernovat a zesmenovat predchozi rezim, podobne jako dnes...

Re: Re: Změna

eM | 24.10.2017

Dobře, souhlasím. Mířím ale tam proč by měla být po přírodní katastrofě (potopě) taková potřeba revidovat předchozí chování společnosti. Tedy jedině pokud by věděli že nejde o přírodní katastrofu ale byla způsobena něčím známým, způsobeným činností společnosti / člověka.

Re: Změna

Nikdo | 21.10.2017

Snažím se najít/uhodnout význam slova dopotopní z těch textů. Mně to nepřipadá přímo urážlivé, spíše překonané již v současných podmínkách ne zcela použitelné. Ve smyslu starobyle vznešené, ale do současnosti se nehodící.

Nezávazné úvahy, jen co mi přišlo na mysl:
U mně to evokuje nějakou zásadní změnu, skoro nějaký skok ve vědomí, něco se stalo co bylo důsledkem, třeba i upřímných snach, ale nefungovalo to a všichni to přijali a smířili se s tím takhle by to nešlo. Jako by se vyhnulo mnohem horší katastrofě a možná i část nějakého obyvatelstva musela odejít (...na jinou planetu do jiné dimenze...) a udělala vše co šlo, aby to nějak fungovalo dále bez nich, i když jejich dřívější činy, přes upřimnou snahu nevedli k dobru. Takhle nějak na mně tyhle informace působí, ale berte to s velkou rezervou, můj vnitřní pocit je, že nějaká špetka z té úvahy sedí.

prepadnuté budovy v Peterburgu

ypsilon | 20.10.2017

a nielen tam . Vyjaduje sa k tomu aj Čudinov hneď na začiatku lekcie:
https://www.youtube.com/watch?v=PodYJQmhOnw

Překlad dopotopní

JS | 20.10.2017

Myslím, že vhodnější výraz by byl předpotopní, jakožto obecně zaužívané slovo, které jsem znal (bez hlubšího významu) prakticky odmalička, stejně tak i mnozí moji spolužáci.

Re: Překlad dopotopní

JS | 20.10.2017

http://synonymus.cz/predpotopni/

Re: Překlad dopotopní

Hox | 20.10.2017

To je záměr, slovo "předpotopní" má konkrétní "automatický" smysl, kterému jsem se chtěl vyhnout.

Edinburgh

ArK | 20.10.2017

Edinburgh, pozrite historiu mesta, bol budovany na starych budovach. mozna podoba

u nás taky

M.C. | 20.10.2017

U nás je takových budov taky hodně.
Divné na tom je, jak a komu se povedlo záznamy o takové události vymazat z historie.

Re: u nás taky

formis | 20.10.2017

například Bruntálské náměstí má také dvoupodlažní sklepy. Nejstarší město v ČR.

Re: Re: u nás taky

Honza Větrník | 21.10.2017

Ono na to náměstí vedou snad všechny cesty,ze všech směrů do kopce.

Re: Re: u nás taky

Miki - SK | 22.10.2017

To mi pripomenulo epizódu CZ seriálu Comeback, kde si z Bruntálu a bahna uťahovali. Aj som na základe toho skúšal hľadať, že prečo zrovna táto spojitosť, ale nič som nenašiel...

potopa a erupcia?

honzik | 20.10.2017

V 80 rokoch 18 storočia zažil svet sériu obrovských sopečných erupcií, soptili najmä Islandské vulkány. Erupcie bezprostredne zabili tisíce Islanďanov a jedovaté plyny a prach usmrtili desatisíce ľudí v celej Európe. Je známe, že takéto mohutné erupcie neprebiehajú len na jednom mieste, ale vulkány zvyknú pracovať naraz na rôznych miestach Zeme naraz. Následne ovplyvnené počasie spôsobilo neúrody a hladomory, pravdepodobne ovplyvnilo aj revolučné udalosti vo Francúzsku či inde (vznik USA). Je celkom možné, že nasledujúce roky došlo na iných miestach Eurázie k obravským povodniam. I Napoleonov návrat a bitka pri Waterloo bola ovplyvnená počasím - povodňami a mohutnými zrážkami. Tie tiž nastali po erupcii sopky v Indonézii. Je zrejmé, že v období medzi rokm,i 1780 - 1820 boli poznamenané kataklizmami. Medzi ne môže patriť aj uvedená záležitosť s potopou. Prečo je však akoby utajená v oficiálnych análoch?

Re: potopa a erupcia?

Honza Větrník | 21.10.2017

Nemohlo to být třeba uměle dosypáno pro nedostatečnou stabilitu při půdních otřesech?Možná je to jen zvýšeno u více podlážních budov.

Re: Re: potopa a erupcia?

Honza Větrník | 21.10.2017

Ještě doplním úvahu,do-potopní,nebo po-potopní může být jen symbolický název pro "navýšení" půdy.

Re: Re: potopa a erupcia?

Nikdo | 21.10.2017

Zajímavé, nepopírá to globální katastrofu a nepopírá to utajení globální katastrofy. A následky se musely nějak řešit, možná tam napadalo spousty bahna a bylo jednodušší to do zasypat do určité úrovně než odklízet s tím, že spodní patro je jedovaté, jako u povodní, kdy se musí vše vyhodit. Určitě by mnohé odhalil důkladný výzkum vrstev, ale to má ve společnosti nulovou podporu.

o tom se dávno ví více

Přemek | 19.10.2017

Pro ty, kteří neznají stati Jeleny Ljubimové a Dmitrije Mylnikova nebo webový seriál Zkáza Velké Tartárie, je jediné doporučení: Prostudovat, pečlivě zanalyzovat obsažené informace a konfrontovat je s předloženými vysvětleními. Mnoho z ruské historie je záměrně pohřbeno včetně písemných záznamů o Velké Tartárii. Jen díky ústnímu předávání a díle obou zmíněných autorů, které je nutné ocenit za mimořádnou všímavost a schopnost dedukce na základě ověřených skutečností je dnešní RF přímou dědičkou Velké Tartárie jako svazu národů vzájemně žijících v přátelství navzdory kulturním odlišnostem. Společné pojivo bylo a je silnější než jakékoli rozdíly, protože uzavřené dohody se jako férové dodržovaly a dodržují. Vzpomínáte, že se dohody mají dodržovat? Vzpomínáte, kdo, kdy a kde vyslovil fenomenální výrok "...my dohody dodržujeme."? To je škola globální politiky. Na Velkou Tartárii nelze zapomínat, když je reinkarnována v dnešní RF.

Re: o tom se dávno ví více

Přemek | 19.10.2017

ještě doplním, že půda, která přebývá v Omsku, chybí jinde, odkud sem byla prostě přenesena. Smršť ledových krystalků? Jiná síla, která rozryla krajinu jihozápadně do rovných pásů lesa s minimem ornice? Podívejte se na letecké snímky oblasti a pochopíte.

Re: Re: o tom se dávno ví více

Len | 20.10.2017

Mě spíš udivují obrovské nezalesněné pláně v oblasti Mongolska, jižní části Ruska a bývalých svazových republik. Nevím, zda je tam věčně zmrzlá půda nebo tak obrovské sucho ale stromy nikde.
Z vlastní zkušenosti vím, jak je snadné si nechat zarůst pozemek náletovými dřevinami - a tam nic.

Re: Re: o tom se dávno ví více

asdf | 21.10.2017

Spis meteoriticke bombardovani... a je toho vic a dost to do sebe zapada. Klicovy je serial, i u nas prelozeny, viz napr.
http://www.cez-okno.net/clanok/zkaza-velke-tartarie-1, zvlast pak 4. a 5. dil.
A napoleonske valky s tim take souviseji: https://www.youtube.com/watch?v=8PJGJse0eVA

Tartaria

berkut72 | 19.10.2017

Je pár videí na tytrubke, ktoré to objasňujú.
V prvom rade útok nepriateľov proti Tartarii.
Prvé použitie atómových zbraní v histórii.
Brázdy na sibiri.
Snaha zlikvidovať vedenie Tartarie a hlavné mesto sveta - Omsk.
Je toho viac. Kľúčové slovo Tartaria.
Kto nevie, čo je Tartaria nepatrí do školstva. Amen

Re: Tartaria

Přemek | 20.10.2017

Nesuďme nevědoucí, pomozme jim se dovědět a pochopit. Velká Tartárie musela být týmž trnem v oku biblických konceptuálů, protože po staletí prokazovala životaschopnost kulturně odlišných národů v jednom společném územně nesmírně rozsáhlém státním útvaru. Žíli podle svého svědomí a v závěru své existence projevili obrovskou vnitřní sílu vzdorovat silnějšímu nepříteli, jemuž nakonec podlehli, aniž by ale s ními ze světa zmizelo vše, co podle bilblických zmizet mělo, aby se na Velkou Tartárii navždy zapomnělo.

Re: Re: Tartaria

berkut72 | 20.10.2017

Áno, súhlas. Prediktorom tvoriacich biblický projekt musela Tartaria ležať strašným spôsobom v žalúdku. Preto sa teraz snažia vymyslieť západnú civilizáciu.

Re: Re: Tartaria

Vlabi | 20.10.2017

Neviděla bych to zas tak růžově. Tartárie, to byl taky například Čingischán....

Re: Re: Re: Tartaria

Nikdo | 20.10.2017

Souhlasím, mohlo tam být spousta dobrých věcí a určitě překáželi Biblickému projektu. Nicméně výrok "žili podle svědomí" nelze nijak ověřit a kdyby žili podle svědomí, tak by asi obdrželi od HNR potřebné informace, aby tomu dokázali čelit, ale nechali se asi okouzlit mocí a to byl začátek jejich pádu - možná...

Re: Re: Re: Re: Tartaria

Dušan | 20.10.2017

"ale nechali se asi okouzlit mocí a to byl začátek jejich pádu"

Niektorí naši znachari chceli svoj úľ a niektorí videli svojim demonickým pohľadom budúcnosť vo vyšších priečkach biblického projektu. Preto aj keď bežné obyvateľstvo žilo podľa čo možno najbližšie svedomia ale nemalo znalosti. To znamená že nešlo v prúde Božieho zámyslu.

Ale temný pán (GP) nepotrebuje slovanské obyvateľstvo a tím ani našich znacharov (bieleho čarodejníka).

Re: Re: Re: Re: Re: Tartaria

Lin | 20.10.2017

Dušane, jen technická....
GP naopak znachary moc potřebuje - a potřeboval. Znachar = zrádce mezi volchvy, popř. druidy... ad. = mezi těmi "bílými" čaroději.
Znachar je odpadlík, zrádce, zaprodanec v oboru slovanských hierofantů.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tartaria

Dano | 21.10.2017

Nie je "znachar" človek, ktorý toho veľa vie ? ten ktorý má znalosti o fungovaní procesov vesmíru, mágie

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tartaria

dušan | 23.10.2017

Máš pravdu že potreboval ale len dočasne. Nepotrebuje ale konkurenciu iných znacharov z iného kultúrneho okruhu a preto im musí znížiť v následnosti generácií chápanie a včleniť ich do vlastného kultúrneho okruhu a spraviť ich súčasťou davu elit. Ide o to že keď znova Slovanské obyvateľstvo zo svojho stredu dá do popredia znova nových vlastných ľudí vykonávajúcich funkciu Žrecov.

A netreba zabúda na zákon času.

Re: Re: Re: Tartaria

asdf | 21.10.2017

ano ano, a Sovetsky svaz, to bych take nevidel ruzove, to byl prece taky napriklad Stalin... prosimvas, co my dnes vime kdo vubec byl Cingischan?? Vzdyt to klidne mohl byt jeden z nejlepsich panovniku Velke Tartarie, ktery se treba snazil osvobodit nedavno jeste svobodne slovanske obyvatelstvo trpici pod okupaci biblicistu v zapadni a stredni evrope. Proto ho tak nenavidi a pomlouvaji. Neni vam podezrele, ze o tzv. Cingischanovi (a ono to ani nebylo jeho jmeno, je to jen oznaceni titulu) se v oficialni historii vubec nic nevi, a jeho zivotopis co se obcas v beltristicke literature uvadi je prokazan jako naprosta konfabulace?

Re: Re: Re: Re: Tartaria

Vlabi | 21.10.2017

Informace jsou. Zrovna životopis Čingis-chána, jak ho zapsal uznávaný historik chán Choresmu Abu al-Ghazi Bahadur (1603-1663), překládám.
https://myslenkyocemkoli.blogspot.cz/2017/10/kurz-tartarologie-zaklady-vedy-o_12.html#more

Re: Tartaria

ľudo | 21.10.2017

Temu-džin.
Temu bolo jedno z mien boha ATum-a.
Duch Atuma?
v koptštine Atoum

The sword, scourge of God?

Re: Re: Re: Re: Re: Tartaria

asdf | 27.10.2017

O verohodnosti techto informaci lze ale dost pochybovat, viz napr.:
History-FictionOrScienceByAnatolyFomenkoVol.4_djvu.txt kap.3.

Ne ze bych se vsemi vyvody A. Fomenka a spol. naprosto souhlasil, ale diry a logicke nekonzistence oficialniho historickeho mytu o Cingischanovi odhaluje zcela brilantne.

Ovsem i v ramci oficialni Scalingerovske chronologie je prinejmensim zajimave ze prvni zminky o zivote Cingischana pripadaji na dobu cca 400let po jeho vlade...

Re: Re: Re: Tartaria

rassem | 22.10.2017

A Čingischán byl jako špatný?

Re: Re: Re: Re: Tartaria

Vlabi | 22.10.2017

Záleží na měřítku. V porovnání s USjestřáby to byl břídil.

Re: Re: Re: Tartaria

Ferenc | 26.10.2017

Čingischán je jeden velký podvod.To samé Mongolsko.V Tartárii byli Mogolové(Velcí).

sonda

ľudo | 19.10.2017

No neviem.. toto je podľa mňa moc..
Asi by som v tom moc nepreháňal.
Veď i u nás sa cesty vršili jedna na druhú.
Rástli proste dohora.
I dediny a mestá.
Pri vykopávkach v archeológii to dobre vidno.
Kultúrne vrstvy "telov" idú vždy logicky zhora dole, atď..

To, že sa novšími osídlenia prekrývali staré, je vec druhá.
Niekedy moźno aj z politických dôvodov.
Skôr tam by som asi obrátil v tejto veci pozornosť.
Na vśetkých kontinentoch.
Tak sa totiž veľmi efektívne zametajú nežiadúce archeologické stopy. Neraz v dejinách i na zakázku.

Bo "Kto kontroluje prítomnosť, riadi i minulosť(pohľad na ňu)
a tak názory ľudí, čim určuje budúcnosť"

Ľudia nevnímajú žiaĺ svet taký, akým je, ale akým ho robí, prezentuje čaro-ďejka Médea..Médiá, kedysi náboženstvá a neskôr politická(názorová) doktrína interpretácie dejín, prevládajúca na svete dnes.
Žiaľ veda bola vždy určovaná politikou a nie naopak
a dnes je to obzvlášť markantné.

Nenahrával by som ale asi radšej moc našim oponentom zbytočným preháňaním..
T.j., žijeme síce v dobe historických mýtov,
avšak vymýšľanie ďalších to asi neporieši.
Ono raz sa tam zrejme i viacerí pozrieť môcť budú lepšie..
Myslím do minulosti.

..Teda.. keď dnes už vedia..vieme pozerať do najpravdepodobnejších variánt budúc-Cnosti.
Keď sme už to dosiahli a nie zle si vyberieme,
pohľad späť pre detaily skúseností
a vypracovania ešte presnejšich..
..bezpečnejších plánov dejín budúcich,
sám nás do informácii z "prvej ruky" minulosti.. privedie.

Cestovanie v čase bude bežné a vśeobecne, nie len pre zopár "šikovnejších" sprístupnené. Akurát trochu inak, ako je zámerná
deformácia tejto predstavy, prezentovaná mladeži v kinách.
Bez nej by to totiž ľahšie a skôr i samy zvládli..
No neva..

Najväčšia tma je skoro vždy rovno pod lampou.
Nasvietiť niečo tak, až to diváka oslepí
a samotný predmet, objekt, nástroj maskou zalepí..

Tartaria?

Jahoda | 19.10.2017

Do potopy Tartaria?

Přidat nový příspěvek