Otázky a Odpovědi V.V. Pjakina ze dne 21.3.2016

Otázky a Odpovědi V.V. Pjakina ze dne 21.3.2016

Diskusní téma: Otázky a Odpovědi V.V. Pjakina ze dne 21.3.2016

Titulky

Dasa | 25.03.2016

Vždy se moc teším až si poslechnu, analýzu pana Pjakina. Titulky pani Ireny mi pomahaji to lepe pochopit, protože ruskym jazykem tak moc nedisponuju. Proto se nemůžu dočkat každšho nového otitulkovaného dílu. Velké dík ,paní Ireně za otitulkování Otázek a Odpovědí.

Vládci kouzel

ASDF | 25.03.2016

Vládci kouzel / Spellbound / Чародей
http://www.csfd.cz/film/160279-vladci-kouzel/

Vládci kouzel: Země dračího pána
Spellbinder: Land of the Dragon Lord
Чародей: Страна Великого Дракона
http://www.csfd.cz/film/146158-vladci-kouzel-2-zeme-draciho-pana/

Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Na každou novou analýzu pana Pjakina netrpělivě čekám. Díky paní Ireně za tu vytrvalost. Čekání na překlad má to kouzlo, že si člověk může dělat vlastní závěry a pak porovnávat. Jako analytik a znalec konceptuálních technologií je Pjakin vynikající, ale proboha ať se nepouští do oblasti technosféry.
Čerpá-li znalosti o radionavigačních zařízeních z filmů, jako Die Hard, není divu, že mu vychází béčková konspiračka. Tomu filmu se dá odpustit ten nesmysl s překalibrovanou výškou na systému ILS, stejně jako nereálnost komunikace i postupů. Je to střílečka, ne instruktážní video pro letecký personál.
To samé převzetí kontroly nad letounem. Představa, že to někdo zvládne z domova od kompu přes internet, je legrační. Možné to je, ale bylo by nuno eliminovat posádku a systémy letadla dost upravit. Také trochu moc námahy, která při vyšetřování zanechá stejné stopy jako daleko jednodušší řešení třeba v podobě bomby. Proč to dělat tak složitě?
Kolem neštěstí B738 v Rostově je řada okolností podezřelých včetně dvojí verze příběhu. Cizí zavinění se vyloučit nedá. Ve hře díle zůstává počasí, technická závada a dokonce i únos. Ruské úřady upozorňují na závady na horizontálním stabilizátoru. Tady to začíná být zajímavé. Existuje několik analogických nehod byť na jiném typu. Odpadnutí nebo vychýlení části stabilizátoru by odpovídalo povaze a pádu. Viz je případ MD83 z roku 2004 https://en.wikipedia.org/wiki/Alaska_Airlines_Flight_261 Dovedl bych si představit poměrně jednoduchý způsob, jak nehodu zařídit...

Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 25.03.2016

Ak som dobre pochopil, spomínal to ako "jednu z moźností".
Hlavne s pohĺadu 911.

Uvedené riešenie "problému" je samozrejme oveľa zložitejšie,
no tým i fexibilnejśie v možnostiach, variantách kontroly.
Niekedy sa prosto môže hodiť.
Ani u agentov sa predsa vo vážnych veciach nespoliehate len na jedného "korunného".
Navyše potrebujete pri serióznej operácii minimálne
plán B a C..

O snahe "krytia" akcie na úrovni matríc, ći priamo spomínanom matrićnom štatisticky pravdepodobnostne predurćenom "triggeri" ani nehovoriac..
Kedysi "mágia", dnes praktické (a)sociálne inźinierstvo
a tzv. konceptuálne technológie nepriameho riadenia

pan Pjakin

svantovit | 25.03.2016

ma siroke znalosti a ma prehlad za oponu,co je pre mna asi najdolezitejsou vecou,ktora ma vzdy pritiahne pozriet si dalsi diel.Tesim sa na novy diel a tak skryto dufam,ze prinesie informacie o diani v Europe a nasej moznosti uniknut tomu katastrofickemu scenaru,ktory GP prostrednictvom babok v Bruseli a EK Europanom pripravil.Polsko precitlo v otazke ekonomickych kolonistov,este musi vytriezviet ohladom "priatelstva" s USA,ktore tuto vlnu spustili a zafinancovali.Verim v Rusko a Rusku,kroky Ruska jasne deklaruju ciel stabilizacie toho bordelu,co USA sposobili.Spominam si na vyjadrenie jedneho skutocne mudreho cloveka po pade zeleznej opony,ak 3.svetovu vyhra USA,bude to koniec,ale ak zvitazi Rusko,do 100 rokov bude vsetko v najlepsom poriadku.Rusko uspesne vitazi a nechava USA daleko za sebou,verim ze Rusko da nadej nielen Europe,ale aj celemu svetu.

Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Hox | 25.03.2016

Čistě technicky: všechny systémy v letadle dnes řídí počítač na bázi relé, akčních prvků, servo apod., je opravdu "scifi" myšlenka nahrazení jednoho vstupu (kabina) tohoto systému jiným vstupem (remote), když navíc defakto stačí pár řídících signálů (zadání cíle/trajektorie), o zbytek se postarají systémy samotného letadla?

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Problém to není, ale také nic jednoduchého. A bude vám tam pořád překážet ten "strojník." B737 je éro, které létá tuším od roku 1968. V průbehu let se řada věcí digitalizovala, ale je to pořád analog který znal už Blériot. Převezmete kontrolu nad AP přes nějaký přijímač, budete potřebovat zpětnou vazbu, posbírat letová data což už je docela problém. Ale pilot má milion způsobů jak to schodit. I kdyby měl odpojit drives a shodit to na Sby power. To je jako vytáhnout počítač ze zásuvky. Shodí to IRS a všechno se to pěkně vypraporkuje, nepůjdou displaye... A letí se dál na analogové backupové přístoje. Takže k tomu by ještě muselo přibýt zařízení na eliminaci posádky. Kapsle plynu v okruhu tlakování kabiny nebo tak něco. Nemyslím, že by něco takového šlo zamaskovat do sériového letadla.
Jinak souhlas s Pjakinem i Udem o jednenáctém září. Tam se kloním i já k teorii Global Hawk a k tomu, že letadla byla dálkově řízená. To už je ale událost, kdy hochům, co spolu mluví stojí za to trochu brigádnických hodin navíc.
Jinak můj tip, jak to dopadne - Bez ohledu na to, že se bude vědět, že to bylo v obecné rovině asi tak, jak tvrdí Pjakin, oficiální závěr bude konstrukční závada na stabilizátoru. Čas chytit Boeinga pod krkem. Bude platit odškodné, až se prohne a vyměňovat díly u celé generace NG. Celé to totiž dělá dojem, že ho Rusové už jednou podrželi.

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Jinak si umím představit "kurvítko" na trim motoru, dle principu z té MD83... Když nemá pin co držet, už mu překáží jen hliníhový sendvič. Nápor vzduchu se postará o výchylku stabilizátoru, která už se nedá zvládnout.

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

I | 25.03.2016

Už sm tu raz spomínal Scott Orson Card - Enderova gra (je to séria ale film je iba z tejto prvej - tá ľudskejšia časť pokračovaní asi ani sfilmovaná nebude)
popisuje viac úrovní - dieťa pri hre/tréningu realizuje nevedome globálnu katastrofu/vojnu
takže : dieťa - hra - riadenie z vyššej úrovne
I.

Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Ferin56 | 25.03.2016

Martine. Mýlíš se ty, ne Pjakin ohledně moderní techniky. To co uvádí, se už dlouho skutečně děje. Odkazy na filmy není myšleno jako důkazy, ale jako ukázka možného. Třeba z pohledu nejmodernějších technologií, kdy je možno na neuvěřitelnou vzdálenost vyřadit, nebo ovládnout, jakoukoliv elektroniku, odposlouchávat komunikační sítě a pod, je možné i to ovládání letadel, zvláště jsou-li výrobcem k tomu předem uzpůsobeny. Na příklad i internetový program Windows 10 je na nátlak CIA upraven pro možnost tajného vniknutí do počítače a sledování kohokoliv na světě. Proto je, na rozdíl od dřívějších programů šířen zdarma, na což drtivá většina uživatelů ráda přistoupí, protože co je zdarma, to letí. Dnes už má každý nový Notebook tento slídící program nainstalovaný od výrobce. To dříve nebylo.
Pjakin má stoprocentně pravdu. Není možné, aby se u všech katastrof opakovaly stále stejné záhadné, nepochopitelné detaily. A ty filmy? Kdo může dnes říci, co je, nebo není, možné!

Pjakin

Putinovec | 25.03.2016

Tak tohle je vzhledem ke sděleným informacím dost výbušný díl.Jak přijmou tato sdělení lidé,kteří v daných letadlech měli svoje rodiny a příbuzné,když jim bylo potvrzené,že kdosi používá životy lidí jako poštovní oznámení.

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 25.03.2016

Žiaľ áno..
Čím nechápavejší jedinec,
tým väčšia pravdepodobnosť,
že bude predurčene
podľa svojej osobnej odchýlky
v masovo-štatistickom profile,
ako printer prísluśnej matrice použitý.
Naivita je bránou do skutočného pekla,
profesionálnymi konštruktérmi,
podľa potreby modifikovaného.

Samozrejme je v bezpećnostných systémoch tzv. náboźenstiev
na maskovanie tohto mechanizmu a jeho lokálnych autorov,
napr. onen pojem Setan vytvorený.

Ilúzia na vytvorenie falošnej stopy, tracku,
aby skutočný šakal, čo ovce trhá,
mohov ďalej v kľude z púšte,
na hody chodiť bez prieku.

Preto od vekov populus programovo debilizujú,
v rozvoji brzdia. Nie pre obulus.
Ten je len k moci prostriedok.
Navyše neefektívny a riskantný,
bo pre pohodlnosť myslieť odrádza..

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Podstatné je, že Pjakinovi ta analytika dost vychází. V digitálním světě je možné mnohé, ale v daném případě se nám střetávají technologie poněkud nekompatibilní. Je to jako se snažit namontovat tempomat na žebřiňák. Potom lidé mají o létání řadu naprosto mylných představ. Přitom by možná stačilo pohledat na internetu někoho, kdo s daným typem létá a prostě se zeptat... Ubyly by mýty.

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Oracle 911 | 25.03.2016

Taká nepríjemná otázka:
Koľkokrát bol ten typ B737 modernizovaný t.j. koľkokrát boli pridané toho typu najnovšie technické vymoženosti?
Aspoň toľkokrát ako do 747 jumbo. Nie?

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Hox | 25.03.2016

Tenhle 737 co spadl byl vyroben před 5 lety, na stáří bázového modelu nezáleží.

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Hox | 25.03.2016

Otázka zde spíš zní, kdo zde ve skutečnosti věří mýtům...

Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Modernizován byl dvakrát. Řada 100 a 200 byla původní 1968. To byl analogový cockpit s primitivním autopilotem Sperry 77 a Performance Data Computerem pro nastavení EPR v jednotlivých fázích letu.
Později přichází v osmdesátých letech řada Classic, 733, 734, 735
Třístovka byla přechodový model a dodávala se jak s analogem tak s EFIS (Electronic Flight Instrument System) jako verze 400 a 500. To byl tzv. Semiglass Cockpit s elektronickými CRT display EHSI a EADI a dvoukanálovými autopiloty a FMC.
V devadesátých letech přichází řada NG (Next Generation) 736-9
To už je moderní Glass Cockpit a tříkanálový autopilot schopný plně automatického přistání včetně rolloutu. Přes řadu změn, ale je to pořád technologie let sedmdesátých Představme si to tak, že máte Žigula z roku 1970 vybaveného automatickou klimatizací, elektrickými okny, GPS a parkovacím automatem.:)

Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Tak něco málo o oboru vím jako amatérský pilot s PPL licencí i celoživotní nadšenec do všeho, co má křídla. A s pár lidmi co ten typ létají často mluvím. Ano i já podlehám mýtům... A kdo ne? Koneckonců pravdu se stejně nikdy nedozvíme celou. Ale dá se jí trochu přiblížit. Proč ale bloudit slepými ulicmi zbytečně, když je možnost vyloučit skutečnosti, které jsou evidentně mimo mísu?

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Roman | 25.03.2016

..sry, mimo téma, ale jenom k tomu příkladu, Win10 to už nedělají tajně, ale v rámci EULA :)

Re: Hox, Martin

LFS | 25.03.2016

Otázka: Ale ako overím, čo je konšp. mýthus, a čo pravda na mýthus vylúčim?

Každé lietadlo vyrobené v cudzine môže obsahovať dodatočné /pridané/, alebo upravené zariadenie začlenené do digitálneho alebo analógového systému lietadla, ktoré sa tvári ako niečo úplne iné a v prípade ÚTOČNÉHO EMG. SIGNÁLU sa správa úplne ináč ...
V čipoch je predsa proprietárny firmvér, ktorého zdrojový kód inštrukcií nepoznáme, no a v analógových HW prvkoch, tak to ani nejdem špekulovať ....
Holt cudzina je cudzina a tuzex sú bony ....

Re: OPRAVA

LFS | 25.03.2016

Otázka: Ale ako overím, čo je konšp. mýthus, a čo pravda, a mýthus vylúčim?

Tajná válka Atlantidy - Тайная война Атлантиды

Indra | 25.03.2016

http://www.ovkscmfm.estranky.cz/clanky/postrehy-k-duvodum-viry/

Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 25.03.2016

Jedna z kľúćových otázok je:
Ako by aspoň teoreticky mohol pilot za tých možno niekoľko sekúnd, čo má v takej situácii k dispozícii rozhodnúť, že niečo s automatikou "nesedí", vypnúť ju a prevziať manuálne riadenie?

Predpokladajme ale, že by to napriek vśetkému hypoteticky dokázal..
Problém je, źe v takej situácii nie je ťažké samotného pilota (i kopilota a celú posádku) jednoducho preťažiť, keď "záložne" (redundantne) zmanipulujete naraz hneď niekoľko systémov.

Prosto preťažíte systém samotného človeka,
keď z odborného hľadiska dobre vieme, že za bežných okolností (mimo nejakých "tranzových" stavov) druh Homo Sapiens Sapiens zvládne naraz spracovať maximálne 15-16 bitov za sekundu. T.j., 7-9 paralelných procesov (multitasking) pri schopnosti rozhodnutia typu 1/0 (Áno/Nie).
(KInofilm tiež až pri spomalení pod 16 otáćok/sekundu vnímame ako sériu obrázkov)

Čo z toho pre možnosti externého vstupu do riadenia lietadla vyplýva, je asi následne jasné..
Pritom vôbec nemusí ísť o nejakú diśtanćnú formu priameho riadenia. Špecifiká systémov, typ lietadla a śikovnosť pilota ma potom prosto v zásade takmer vôbec nemusia zaujímať. Iba okrajovo. Okrem toho môźem takýto postup použiť aj iba ako fyzickú konštrukciu trójskeho koňa, či krycí manéver dymovú clonu, pri tzv. "multilevel útoku", idúceho "na istotu"..

Zaujímavé informácie

JaroX | 25.03.2016

(1.) Ďakujem pani Irene za titulky.

(2.) Tentokrát už nebudem priamo obviňovať Pjakina, ale... poviem to tak, že z tých dôveryhodnejších alternatívnych médií som mal informáciu, že 9/11 zorganizovala kabalistická mafia v USA a GP s ňou nesúhlasil - a ako odpoveď zo strany GP prišiel raketový útok na Pentagon, pričom zabití boli operátori a riadiace centrum akcie 9/11. Tento pohľad podporoval aj názor, že v USA sa vyostruje boj medzi štátnou elitou (kabalisti) a GP (globalisti). No a teraz Pjakin hovorí, že to celé divadlo bolo zorganizované z toho istého centra a explózia v Pentagone mala za úlohu v prvom rade zahladiť stopy (zničiť zariadenia a zabiť už nepotrebný personál, ktorí by mohol byť extrémne nebezpeční, keby začal hovoriť). Takže sa dostávame k tomu, čo celý čas hovorím ja - v USA žiaden skutočný rozpor nie je, všetko ide podľa plánu, rôzne skupiny majúce moc a kontrolu majú sice rôzne záujmy a ciele, ale všetky dôležité skutočnosti sa udejú k ich všeobecnej spokojnosti (a k nespokojnosti normálnych ľudí a Rusov).

(3.) Pád lietadla v Rostove - padalo nie ako lietadlo, ale ako raketa. Ja to vyhodnocujem ako vyhrážanie sa Rusku (Rostov pomáha DLR a vojna na Ukrajine sa blíži k vyvrcholeniu asi už toto leto). Technická porucha alebo zlyhanie ľudského faktora podľa mňa nie je reálna možnosť. Problém so zničenými čiernymi skrinkami žiadny nie je - skrinky boli zničené ešte pred vzlietnutím lietadla - skôr by možno Rusi mali žiadať Saudskú Arábiu o zábery z letiska - nastupovanie pasažierov a čo sa dialo ďalej. Skôr ide o to, zistiť presné technické možnosti, ako dochádza k prevziatiu kontroly nad lietadlom (a ako by bolo možné tomu v budúcnosti nad územím Ruska zabrániť). Angličanka --- akosi mi unikla info v médiách o Anličanke dávajúcej info o dĺžke krúženia lietadla na Rostovom --- nevie niekto viac?

(4.) Na dvtr diskusii a na sputniku bolo video o tom, že silný vietor v Rusko otočil Boing na letisku... no, Rusi by asi mali zakázať tento druh lietadiel nad svojím územím - mali by ich na svojich hraniciach otáčať preč.

(5.) Turecko: Pjakin sa pred časom vytešoval, že Rusko získa Dardanely a Bospor, ale akosi sa to celé odkladá. Nevie niekto povedať, či sa Erdogana snaží zvrhnúť GP alebo štátna elita USA? Veď doteraz celkom pekne plnil úlohu vojnového konfliktu s Asadom a Ruskom... Žeby sa GP rozhodol zabrániť vojne Turecka s Ruskom a následného rozpadu Turecka tým, že odstráni Erdogana? Žeby GP odložil projekt vzniku Kurdistanu, lebo teraz by nad ním nedokázal získať kontrolu (kontrolu by malo Rusko)???

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

JiriS | 25.03.2016

Martine, naprosto s Tebou souhlasím. Možné je ledacos, technika dnes opravdu kolikrát přesahuje chápání člověka. A tak se tvoří mýty... a mylné představy, třeba právě o letectví. Někdy až žasnu.

Re: Čas chytit Boeinga pod krkem

eva | 25.03.2016

No nevím i Airbus se má montovat v USA http://ekonomika.idnes.cz/vzletl-prvni-airbus-vyrobeny-na-americke-pude-f4r-/eko-doprava.aspx?c=A160322_074145_eko-doprava_fih
Nevěřím soudruhům z Jůesej, poslední dobou to moc padá....a nejen letadla

Děkuji

SlavaH | 25.03.2016

paní Ireně za překlad :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Milo | 25.03.2016

Pamatuji si, že někdy před lety po nějakém únosu letadla, se dožadovali v novinách úplné kontroly letadla na dálku s obejitím pilotů. Ale kdy to bylo, jestli před sundáním 2 věží nebo až po, to už si nepamatuju. A plány určitě měli...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 25.03.2016

Veľmi, veľmi dobrá poznámka Milo.
Moźno si ani neuvedomujete, ako k veci..

Ak sa dobre pamätám, Vami spomínaný návrh padol po kolízii ruského letu Baškiria 2937 (Tupolev Tu-154M) a DHL-611 pri Bodensee v roku 2002.

Vyzerá, źe má s nešťastím v Rostove nemálo spoloćného..
Tá stará analýza tu bola tiež niekde k dispozícii eśte v mp3.
Tak, ako aj Kursk, len ten bol aj v kompletnej písomnej dokumentácii (presná kópia dokumentu, ktorý sa vtedy ocitol myslím v septembri po uzavretí interného vyśetrovania na Putinovom stole v Kremli..).. a na to "sa" zaćali zvyšovať ceny ropy..

Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Oracle 911 | 25.03.2016

Oprav ma ak sa mýlim ale autopilot je digitálny.
Ďalšia vec, piloti veľkých strojov väčšinou riadia počítač t.j. používajú "fly by wire" a v tom prípade sú 2 možnosti:
1) "hacknúť" autopilot a dať do nej samovražedné inštrukcie;
2) "hacknúť" digitálne prístroje a nastaviť do ne falošné údaje;
3) "hacknúť" počítač a prevezme sa riadenie online, následne sa posielajú falošné signály do ovládacích prvkov hydrauliky.

Predísť sa to dá len tým, že sa natvrdo odpojí palubný počítač. Lenže často palubný počítač je aj autopilot a ide cez neho prakticky VŠETKO (moderné B747 a spol) lebo väčšinou sa používa digitálna technika v riadení lietadla.

Takže keď sa raz niekto hackne počítač lietadla a nemáte možnosť natvrdo odpojiť autopilot a nemáte analógové prístroje a analógové riadenie priamo napojené na ovládacie prvky, ste mŕtvy.

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

anonym | 25.03.2016

Ano, a Pjakin neni prvni kdo si podivnosti ohledne mnoha havarii letadel z posledni doby vsiml. Viz napriklad analyza letu gemanwings 4u925:
http://www.jimstone.is/a320crash.html

Jinak na to ze Pjakin nema formalni technicke vzdelani nahodou o technosfere referuje velmi dobre. Ono totiz nejde o to honit si tu triko babranim se v irelevantnich technickych detailech a pak pro stromy nevidet les, ale prave o uvedomeni si souvislosti a celkoveho obrazu, presne ve smyslu kaleidoskopicky vs mozaikovy pohled na svet.

A to ze jako analogie uvadi nejake primitovni akcni thrilery, to je proste neco ve stylu "podivejte se, vzdy to neni zadne sci-fi, moznost uziti teto techniky ukazovaly jiz popularni filmy pred dvaceti lety". Povazovat cele tema za blbost jenom z duvodu ze podoba v niz je to ve filmu ztvarnena je ponekud slabomyslna, je slabomyslnost jeste vetsi.
Asi jako myslet si ze proto ze film armageddon byla kravina, je srazka Zeme s asteroidem nemozna. Nebo jako vyjit toho ze kdyz je kravovina film starwars, jsou lety do vesmiru nemozne a mimozemske civilizace neexistuji.

Mj. k onem slidicim programum v noteboocich - je to jeste mnohem horsi. Neni to jen v noteboocich, je to vsude, a reinstalaci operacniho systemu ani sifrovanim disku si nepomuzete...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Muselo by to vybočit z rutiny a zaběhaných postupů. Mimo limity autopilota pilotova i autopilota samého. To ovšem znamená konfiguraci, do které není snadné uvést letadlo v automatickém režimu.
Jinak reakce pitotova autopilota na nestandartní situaci jsou podvědomé instinktivní a rutinní. Něco jako řízení auta. Bum, reptaliánský mozek dupne na brzdu a babička pět centimetrů před nárazníkem si ani nevšimne. Viděl jsem dva staré vylítané kusy, bývalé bojové piloty na simulátoru řešit neuvěřitelné věci. Schopnosti člověka trénovaného jsou veliké. A naopak je známo dost případů, kdy zřejmě zásahem vyššího řízení byl pilot schopen řešit neřešitelné, které potom na simulátou nikdy nezopakoval ani nikdo jiný.
Ale posunu to ještě o kus dál. Co když programovat systémy letadla netřeba. Stačí naprogramovat pilotova autopilota. Jde-li to u šílených střelců, proč ne u pilota? To je případ toho sebevražedného letu, o kterém mluví Pjakin.

Tak vznešeně to Udo popsat neumím, ale zas mám trochu praxe. Je to skoro 20 let, tak snad nikomu už neudělám průšvih. Mám nalétáno načerno na simulátoru ČSA víc než pár letových hodin. Samozřejmě, že jsem byl zvědavý na nějakou tu nouzovku a tak mi kluci předváděli nějaká ta vysazení na V1, požár motoru atd. Rutina, klid, předem stanovené postupy. Oba dva staré vylítané kusy na bojových érech. Instinktivní a podvědomé. Něco je špatně, ruka a noha koriguje... Nakonec jsem to létal sám, byť ne tak precizně. Je to dost podobné řízení auta. Bum, reptaliánský mozek dupne na brzdu a babička pět centimetrů před nárazníkem si ani nevšimne.
V reálu je nouzová situace samozřejmě větší stress. Sám mám jedno nouzové přistání na Echu92. To je takový celokovový hornoplošníček. Něco jako Cessna 172. Vysazení motoru po vzletu. To je situace, kdy nemůžete otočit zpět na plochu, protože na to není rychlost ani výška. Musíte dolů do terénu. Reálně je to chvilka. Ale připadá to jako věčnost. Jen si hlídat rychost, a opakujete si zapalování a palivové kouhouty vypnuty, vyberete místo, vyrovnáte do výdrže, pak řepka zavadí o kola, ztratíte rychlost a žuchne to dolů. Nevím kolik bitů mi tenkrát protékalo hlavou, ale rozhodně pomalu. Mohl jsem ty bity počítat, jako zhulený havlotrockista v kavárně Slavia:) A pak tu máme řízení nejvyšší. To zařídí, že minete ten velký kámen, ktrý potom uvidíte pár centimetrů od levého kola.

Re: Zaujímavé informácie

Oracle 911 | 25.03.2016

1) Pripájam sa.

2) Môže ísť aj o dezinformáciu.
Ostatne pri páde WTC a útoku na Pentagon nielen sa stratili dôležité dokumenty ALE aj z WTC zmizli zlato a diamanty. Tie dokumenty ktoré sa stratili pri páde WTC a pri útoku a Pentagon SÚ dôkazovým materiálom proti vládnucej klike Neocons a bankárom. Čo znamená, že GP nemal dôvod útočiť na Pentagon.

3-4) Súhlas.

5) Zle si rozumel lebo nehovoril o chystajúcej Rusko-Tureckej vojne (Rusko-Turecká vojna=termonukleárna 3. svetová) ale o URÝCHLENÍ rozpadu Turecka po VSTUPE do Sýrie A O NÁSLEDNEJ rozdelení Turecka.
Ostatne Turecko sa rozpadá "samovoľne", prečo by mal ísť Rusko s ním do vojny z vlastnej iniciatívy.
A keď Erdogana odstránia v rámci palácového prevratu sú 2 možnosti:
-nahradia ho s niekym, na ktorom sa klany dohodli, v tom prípade rozpad Turecka sa dá zvrátiť ale bude preformátovaný politickou cestou;
-dostane sa do kresla niekto, kto nebude akceptovaný nikým A začne tak boj o moc, ktorý bude mať charakter každý-proti každému, ktorý vyústi do občianskej vojny a rozpadu Turecka.

Re: Zaujímavé informácie

Thor | 25.03.2016

ad 1) V Pentagonu bylo zasaženo křídlo, v kterém byly kanceláře a archiv divize rozpočet a účetnictví. V dané době probíhalo vyšetřování defraudace cca 2 mld. USD US okupačními orgány v Iráku, zpracovával úřad státního návladního v New Yorku, adresa WTC 7. Během pár minut, žádné důkazy, žádná kauza. Takže, mafiální evergreen- spojení příjemného s užitečným. Jaderná demolice Pentagonu, to už by bylo "zu viel", ještě ho potřebují.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Fly by wire má Airbus. Tam by tohle šlo. U Boeinga to nejde. Mám tu manuál od Classicu, ale předpokládám, že to bude stejné i u NG. CMD se prostě dá odpojit na příslušné sběrnici. A shodit jde i FCC. Nouzové postupy pro AP nic takového neuvádí Jen postup pro samovolné vypnutí AP. Kdo bys tím také počítal. Výškové kormidlo je řiditelné i při obou hydrauhlických A a B okruzích mimo provoz. Airleons jen hydrauhlicky, ale dají se ovládat i přes trimy elektricky. V prvních fázích by se to dalo asi i prostě přeprat silou. Potom prostě zlobivý comp "vytáhnout ze zásuvky."

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Oracle 911 | 25.03.2016

O ktorom type Boeingu tu hovoríš?
Lebo väčšina vecí sa už teraz rieši cez práve cez elektroniku a hydrauliku napr. LaudaAir stratil kvôli skratu ovládania hydrauliky jedno lietadlo a to bol moderný Boeing 767 300ER.

Takže ja by som nevsádzal na to, že do palubného počítača niekto zvonka nezasiahol a nevyradil kontrolu pilotov resp. neprebral kontrolu hlavne keď to bol moderný typ.

A nie, vytiahnutie zo zásuvky NEBOL LEN slovný obrat, hovoril som o ÚPLNOM prerušení dodávky el. prúdu.
A to sa už na nových strojoch nedá len tak ľahko urobiť, lebo vypnutie AP je vlastne len odpojenie prístupu AP od riadiacich prvkov v nejakej spínacej skrine cez polovodičové prvky a relé a keď sa tam tú možnosť niečo či niekto zablokuje tak na pilotov čaká nekonečný boj o riadenie, čo nakoniec prehrajú aj v prípade Boeingov.

Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Naprosto souhlasím, že je potřeba odzoomovat od detailu. Proto jsem se třeba držel od "počítání nanotermitů" v severní věži. Koneckonců přesně na těchto diskuzích se US Governmentu podařilo rozbít 9/11 Truth movement. Postupně eliminovali všechny, kteří zkoumali politické a historické pozadí události. Zůstali počítači nanotermitů v zacyklené diskusi. Asi to byla chyba vůbec otvírat. Vycházel jsem z jednoduchího vzorce, Ve věci globální politiky budu věřit více Pjakinovi než pilotovi a ve věci lececkých katastrof budu věřit spíš pilotům, kteří mají navíc na daném typu nalétáno tisíce hodin. Ale nemělo to smysl přenášet sem. Mám tu seznam všech incidentů tohoto typu, vyberu si podobné okolnosti, třeba na něco natrefím. Ale nemá smysl tu s tím zanášet diskusi. Prostě to jen vytvoří dva tábory, které budou trvat na svém. Patří sem konceptuální technologie, ne technika. Nad tou přivřu oko, jako u těch béčkových hollywoodských filmů...

Re: Re: Zaujímavé informácie

JaroX | 25.03.2016

(5.) Porozumel som dobre, Turecko môže začať vojnu s Ruskom aj na území Sýrie. Vlastne ju už aj začali, takže by sa už jednalo iba o vystupňovanie a nedanie Rusom inej možnosti len použiť, čo k dispozícii majú. A vôbec sa nemusí jednať o termonukleárnu 3.s.v. NATO vs Rusko (o tú asi nemá záujem nikto).

Re: Re: Zaujímavé informácie

JaroX | 25.03.2016

Tak teraz tam boli kancelárie s fasciklami o účtovníctve, alebo zariadenia na diaľkové ovládanie lietadiel, ktoré narazili do WTC? A teraz vážne - ak by niekto mocný (GP) skutočne chcel vyšetrovať kabalistov v USA, už by sa to dialo a už by boli výsledky - tých káuz je tak strašne veľa a tiež je možné predsa dôkazy "vyrobiť". Bude zaujímavé sledovať, či sa Trump naozaj stane prezidentom a že či začne s vyšetrovaním uvedeného. Kiež by to tak bolo.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 25.03.2016

Ten případ neznám, ale nejspíš to bylo z médií... tohle chce vždy z nějaké sajty, která se tím zabývá.... 767 má elektrické i motorové pumpy, a RAT - malou vrtulí poháněnou turbínku, která by měla umět krmit hydrauhliku. 763 ER Air Canada takto dovedla přistát, bez motoru na deadstick. Gimli Glider. - To zmamená úplně na mrtvém letadle. Takže brutální vytažení ze zásuvky, až příliš brutální - došlo jim palivo - blbý rozpočet.
Já tohle kdysi konzultoval s piloty a mechanky. Kvůli teorii Global Hawk. Tenkrát byla řeč o 767 a 757... Verdikt zněl hodně úprav na systémech a bez posádky to je možné. Jinak 767 je dost podobné éro co do systémů s řadou 733, 734, 735. Semi glass Cockpit a take semianalog.
To že CMD vypadá jako krabička, neznamená, že je to jeden comp Jsou tam různé okruhy, Flightdirectory, laterální a vertikální navigace, speedmanagement. Neco jde do Frhruscomputeru, něco do FCC atd...
Bavíme se stále o 737... Stejně jako u té 767 se u 737 se nic hrozného nestane při reseru obou drives - generátorů motorů Spadne IRS - Inerční navigační systém a ten shodí všechny displaye a přístroje, kterí krmí jednotlivé compy daty... Všechno půjde offline, ale základní funkce zůstanou zachovány. Nepobeží chvíli elektrické pumpy od hydrauhliky, ale poběží motorové. Systémy jsou zdvojené. A aspoň si strojníci také jednou pořádně zalétají bez barevného radaru a v šech těch hraček, co dělají z pilota něco mezi počítačovým operátorem a byrokratem ))) A to už vůbec nemluvím o to, jak tyhle věcičky připojit přes servisní konzole a programvat a krmit daty z vnějšku a už vůbec nemluvím o tom, že ty data je potřeba dostat ven. Není tam nic, co by takovou komunikaci umožnilo kromě ACARS, ale to je jako se pokoušet řídit letadlo faxem.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

JaroX | 26.03.2016

Udo, podľa mňa boli čierne skrinky zničené už pri odlete lietadla a posádka mŕtva pred tým, než začalo krúžiť nad Rostovom. Najjednoduchšie riešenie. Rusi nezahlásili, že ich ponorku a civilné lietadlo zostrelila americká armáda... tak je jasné, že nebudú vyhlasovať, že vo zvyškoch tiel posádky boli zaznamenané látky, ktoré by tam nemali byť.

Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

mdmml | 26.03.2016

Dokonca si myslim, ze sa to javi ako zakladna poziadavka uz pri vyvoji kazdej sofistikovanejsej technologie, a jej vyuzitia, s ohladom na moznosti riadenia a jeho funkcnosti v ktorom kolvek segmente, typu masej spolocnosti.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

udo | 26.03.2016

Áno, ale nie je azda toto všetko jasné
aj profesionálnemu agresorovi?
I "starý lev pozná dobre správanie gazely."
vlk srny..
Profi-hráč, čo ide (nie len "chce") v kasíne spraviť bank..
Alebo hoc i ostrieľanejší študent, čo nejde (hoc aj nie moc dobre pripravený) ťažkú skúśku "skúśať", ale "spraviť".

BOA - Basic Operation ATTITUDE
Not
IF to do it?
but
HOW to do it?

Moźno by som sa teda aj ja na Vašom mieste, s Vašimi skúsenosťami snažil položiť otázku inak.
Tak, ako ste to už v jednom z príspevkov naznačil..
Kto môže "spraviť" bank, keď nie takí, ako Vy Martin? :)

Re: Re: Re: Zaujímavé informácie

Oracle 911 | 26.03.2016

Bez toho doplnenia to vyznelo inak, a máš pravdu Turecko môže začať s RF vojnu na území Sýrie, lenže vtedy sa vyfarbí tak, že nikto nebude mať s ním chcieť nič spoločné (ako si to naznačil).
A Erdogan nie je hlupák vojnu na území Sýrie teraz nezačne ani pod zámienkou, že bude bojovať proti ISIS.

A ešte niečo, s tým ostreľovaním Sýrie Turceká armáda už prestala.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Oracle 911 | 26.03.2016

ACARS-pozrel som ten akronym, teoreticky by sa to dalo len musí tam byť dostatočný predstih a možno nejaké modifikácie urobené technikmi tajných služieb t.j. nejaký ten prijímač(vysielač), spínač a počítač načierno zabudované do plošných spojov resp. do čipu.

A prijímač/vysielač v čipe či hardware umožňujúci prístup z diaľky do PC už nie je vecou sci-fi, lebo AMD a Intel práve uviedli na trh taký hardware ktorý umožňuje prečítať HD na vypnutom počítači pripojený na internet.

Chcem tým povedať, že do čipov sa dá vniesť niečo čo tam nepatrí a cez ne prevziať riadenie a dáta pritom čerpať z ACARS a GPS.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 26.03.2016

Přes ACARS by se to dalo následovně. Umí krmit FMC letovými plány. FMC by se muselo naprogramovat na automatické přijetí, aktivaci a potvrzení letového plánu. Při zaputém AP v režimu LNAV máme vyřešenu laterální navigaci. Potom je potřeba něco udělat s vertikální. jednoduchý úkon - nastavit FMC altitude na příslušnou hodnotu. To je tecnicky řešitelné. ale bez posádky. Problém ACARS je ale ten, že je to nekódovaná záležitost na otevřeném kanále. Takže se dá dodatečně prokázat, že to bylo úmyslné. Což mě vrací nazpátek k úvaze, že jednonušší je prostá bomba na palubě.
Ale při potřebě něco treft, je už zajímavější. Eliminujete posádku třeba plynem v okuhu klimy, přes ACARS naloadujete do FMC nový letový plán s barákem mezi dvěma fixy resetnete ALT na příslušnou výšku a trefíte, co je potřeba. Jediné, co bude potřeba je těsně před tím přepočítat výšku v letovém plánu na aktuální tlak na místě, protože tam nebude nikdo, kdo by nastavil výškoměry. Takto se dalo snadno provést Jedenácté září, ale kluci co spolu mluví nejspíš trvali na efektu ruční pilotáže.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 26.03.2016

Ještě poznámku k Rostovu. Už se tu vynořují teorie, že posádka nebyla naživu už na vyčkávacím obrazci. Jenže opakované přistání i kdyby bylo řízeno z venku vyžaduje fyzicky někoho, kdo by vysunul podvozek a klapky a při opětovném stoupání opět zasunul. Tedy posádka musela být naživu při posledním pokusu minimálně v době stoupání po nezdařeném přistání. Automatické zasunutí a vysunutí podvozku a mechanizace křídla nejde provést bez opravdu náročné úpravy letadla.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

loranka | 26.03.2016

mozno by stalo za uvahu dat v tomto kontexte do suvislosti nahlu navstevu kerryho v moskve

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

Martin | 26.03.2016

https://www.youtube.com/watch?v=57v4_U-N15c
komunikace mezi ATC a FD981. Ty dotazy na počasí přímo na TWR nejsou obvyklé. Pilot se přímo ptá na střih větru. Je vidět, že s tím mají starosti. Zajímavá je změna hlasu pilota po průletu. Rostoucí nervozita je znát. Komunikace je také trochu zmatená. Ten dvojí systém metrický a imperiální je pořád zdrojem problémů. Ale dokazuje to, že posádka byla zatraceně naživu.

Re: Re: Re: Re: Ševče drž se svého kopyta, říkávala moje babička

H. | 26.03.2016

Zaujímavá reakcia z diskusie na inom fóre:
Už před rokem jsem psal o možnostech ovládání dopravných letadel na dálku. Popis by byl na dlouhý článek a tak ve zkratce. I zde platí, že cesta do pekla je dlážděna dobrými úmysly. Z důvodů ochrany před únosy dopravných letadel nejdřív Boeing a později i Airbus zavedli možnost ovládání letadel z některých sedadel v letadle. Bylo možné se připojit přes „herní přístup“ a po zadání hesla bylo možné převzít plnou kontrolu nad letadlem. Později to bylo dovedeno do dokonalosti a možnost přístupu byla i dálkově, aby tak nemusel mezi cestujícími být přítomen někdo, kdo by při únosu letadla zasáhl. Navíc by ho mohli únosci odhalit. Jenomže tak jak se dá letadlo zachránit před únosci dálkovým ovládáním, tak je samozřejmě možné stejným způsobem letadlo zneužít. Poslední případy podivných pádu letadel jsou navíc doprovázené podivnou ztrátou hlasové korespondence posádky v kokpitu. Buď je černá skřínka zaznamenávající hovor zničena, nebo ztracena anebo hovor z neznámého důvodu na záznamníku chybí. Přitom, je to jediný způsob jak se dá prokázat, jestli piloti letadlo ovládali a tudíž letadlo řídili, a nebo jím bylo v řízení zabráněno případným dálkovým převzetím řízení letadla.

1 | 2 >>

Přidat nový příspěvek