O prezidentských kandidátech na Slovensku

26.2.2014

georgij

 

Milan Knazko


Vystudovany herec, na konci sedemdesiatych rokoch absolvoval dlhsi studijny pobyt na zapade ( predpokladam, ze tam bolo zasiate prve semienko jeho buducej kariery). V roku 89 sa aktivne podielal na masazach hlav verejnosti, predovsetkym na namesti SNP v Bratislave. Jeho vtedajsie vykony su neopakovatelne a celkovo narabanie s davom na tak nizkej obsahovej urovni, ako to on dokazal je obdivuhodne. Zvukove zaznamy vtedajsich pamatnych mitingov sa oplati vypocut, urcite by ho aj Dr. Goebbels zamestnal na svojom ministerstve propagandy.
No neostal len pri herectve, okrem toho, ze bol prezidentskym poradcom V. Havla, stihol sa od roku 90 zaskviet celkovo v styroch politickych stranach. V politike sa celkom udomacnil, pravda, v tejto profesii sa predsa daju podavat este lepsie herecke vykony, ako na javisku, ci pred kamerou a zodpovednost je kolkokrat este o hodny kus mensia.
Ako vsak povedal jeden moj znamy, divadelny reziser – dobry herec/herecka sa pozna podla toho, ze poslucha co hovori reziser.
Takze tento byvaly poslanec a minister, riaditel nemenovanej komercnej TV, je ponajnovsom kandidatom na prezidenta SR. Niekolko rokov lezal akoby odlozeny stranou a odrazu ho osvietilo. Alebo dostal pokyn od nejakeho rezisera?
Pokial vsak niekto tuzi, aby vykon prezidenta republiky bol dobre zahrany, je Knazko iste vhodny kandidat.



Helena Mezenska

Jedna pani z matovicovych statistov ( kedze sa prvy raz okato nechcel do parlamentu tlacit ako obycajny clovek sam a na druhy raz uz potreboval nejaku skupinu ludi ako stranu ), z tej istej stajne ako napriklad Hlina. Ako som cital, absolvovala rozne kurzy a iste by sa do prezidentskej kancelarie hodila, napriklad ako uctovnicka, alebo pracovnicka tlacoveho odboru.
Obdivuhodna je jej zdielane zanietenie voci zlemu Ficovi a jeho Smeru. Pritom vsak vobec nema problem ( ako jej suputnici z OlaNO ) bratat sa s pochybnymi kreaturami z nasej tzv. pravicovej opozicie, ktorym vdacime za napriklad za rozkradnutie strategickych podnikov.
Je to jedina zena na kandidatke a v tom vidim zaroven jedine pozitivum jej kandidatury. Ale nemali by sme zabudat, ze aj Radicovej najvacsim tromfom bolo jej pohlavie, vykony uz boli poslabsie.



Gyula Bardos

Fantaziu mam celkom rozvinutu, ale tazko sa mi predstavuje situacia, ze by napriklad vo Francuzsku kandidoval na prezidenta Alzircan, alebo v Nemecku Turek. A ze je ich v oboch krajinach pozehnane.
Pan Bardos sa nam dlhorocne angazoval za blaho ludu ako poslanec parlamentu a vrcholovy predstavitel SMK – to je ta strana, ktorej tiez vdacime za „rozkvitajuce slovenske polnohospodarstvo.“ Kazdopadne ako jeden z dalsich slabsich vtipov z dielne SMK to obstoji.
A jeho odusevnenie angazovat sa v prospech mensin je chvalyhodne, tak ako to robila aj jeho materska strana dlhe roky. Najma teda recami, vyvolavanim zbytocnych konfliktov na prekrytie skutocnych problemov spolocnosti a angazovanim sa pre dobro „vsetkych mensin“ rovnakym dielom.



Viliam Fischer

Komu cest, tomu cest. Zda sa, ze pan profesor to so skalpelom vie, ako malokto. Ale mozno prave preto by sa mal drzat toho, co mu naozaj ide a v com je pre spolocnost prinosom ( alebo ze by toto bola snaha o oddialenie dochodku pre pripad, ze sa mu uz zacnu triast ruky? ).
Kazdopadne prislovie suster drz sa svojho kopyta ma svoj hlboky vyznam.
Este by som mal jednu otazocku: Co pana profesora motivovalo kandidovat? Potreba dostat sa do sirsieho povedomia verejnosti – alebo – snaha posluzit spolocnosti este viac ako doteraz – alebo – zhodnotil, ze niet na Slovensku vacsej moralnej autority a schopnejsej osoby na tuto funkciu ako on sam? Pripadne je za tym nieco uplne ine, nejaky tajomny hlas prozretelnosti nebodaj?
 


Jan Jurista

Byvaly diplomat a zanieteny komunista, resp. vyznavac idei socializmu. Pan Jurista ma celkom triezvy pohlad na niektore veci, o com vypovedaju aj jeho publikacie, pracoval v diplomatickych sluzbach, cize ako tak je aj podkuty, prinajmensom by sa dalo cakat, ze by mu protokol nemal robit vacsie problemy. Kedze vsak zijeme v „tvrdom kapitalizme“ aj duchovne, tak jeho idei nemaju vacsiu sancu na sirsie uplatnenie.



Robert Fico

Nenavideny aj obdivovany. docent Fico ma najvacsie sance stat sa prezidentom, kedze nasa naoko impotentna prava opozicia proti nemu nastavala kandidatov ako maku. Ale pripada mi to ako cisty zamer. Aj ked ma stale mizivu podporu medii, pravdepodobnost, ze tieto volby vyhra je okolo 99,5%. A ti, co mu ako laviciarovi nemozu prist na meno by si mali uvedomit, ze Smer a Fico maju s lavicou asi tolko, ako SMK so Slovenskym narodom.
Fico ma podporu nasej bananovorepublikovej oligarchie, teda aspon jej podstatnej casti a to je dolezite. Niektore jeho myslienky boli kedysi, tak 10 rokov dozadu aj velmi sympaticke ( reprivatizacia strategickych podnikov napriklad ), no ostalo len pri prazdnom mlateni slamy. Dokonca nastal obrat o 180 stupnov, napriklad podpora eurovalovu, na ktoru si SR, samozrejme, musela pozicat kopec penazi.
Fico je vsak stale nie dost citatelny a je mozne, ze v kritickej, resp. prihodnej chvili sa vyfarbi uplne inak, ako sa dlhorocne prezentuje, dokonca mozno v prospech tohto statu.



Milan Melnik

Renomovany vedec, ktory, kedze mu vedecka praca ide od ruky, ma hadam este co ponuknut svetu v oblasti, kde vynika. Preco sa uz druhy raz ( on, ci jeho priaznivci ho tlacia ) snazi dosiahnut nemozne je mi zahadou. Mozbyt by z neho bol dobry a nestranny prezident, ale kedze mame priamu volbu, tak je jeho zvolenie naozaj utopiou.
Mimochodom, ked sa pan melnik silou mocou chce angazovat v prospech radovych obcanov, preco uz davnejsie ( jeho predosla kandidatura bola v roku 2009 ) nezacal byt verejne cinny, trebars len ako radovy poslanec samospravy. Tak by sa aspon mohol ako tak sprezentovat v ociach sirsej verejnosti. Avsak kandidovat na de facto oficialne najvyssi post v state priamo od stola vo vyskumnom ustave mi pride ako krok vedla, ak to teda ozaj nemysli ako opakovanu srandu.



Jozef Behyl

Tak ako Kiska podnikatel a aktivista v tretom sektore. Jeho nazory su vsak, narozdiel od Kisku celkom triezve, aspon na niektore veci. Ale aj v tomto pripade by som mal jednoduchu otazku: Preco sa pan Behyl uz nezacal angazovat trebars v lokalnej politike davnejsie? Ci nebolo casu, alebo az teraz si uvedomil, ze stojime na pokraji sraciek, v akych sme este neboli? Zial, sance na uspech su aj unho mizive, kedze volicmi su vsetci obcania SR nad 18 rokov, ktori neboli zbaveni svojpravnosti. A je to obvykle len hra na city a vytvaranie velkych emocnych bublin, o nazory alebo schopnosti nejde.



Jozef Simko

Byvaly dlhorocny a nie radovy policajt. Primator Rimavskej Soboty, byvaly spolupracovnik sucasneho prezidenta. Pozitivom je, ze pan Simko posobil v PZ uz za socializmu, vtedy sa to volalo este VB, prislusnici spadali pod vojenske trestne pravo a v pripade porusenia zakona im hrozili citelne vyssie tresty ako civilom. Negativom je, ze, ako sa vyjadril sukromne jeden vysokopostaveny policajt, co samozrejme mnohi obcania poznaju aj z praxe – PZ je najvacsia mafia v state.
Co sa tyka prezentacie tohto kandidata, prezentuje pomerne jasne a jednoduche tezy na sposob, ze politici by mali sluzit obcanom a nie naopak. Ibaze takuto retoriku, zial, ma pred volbami kazdy profesionalny politik, je jedno z akeho spolku je.



Radoslav Prochazka

Kedysi pracoval pre prazsku pobocku velkej americkej pravnej kancelarie.. To by som videl ako dost podstatny bod. A venoval sa najma ochrane ludskych prav – to uz mi v kombinacii zacina zavanat orchanou tzv. ludskych prav najma pouzitim streliva s ochudobnenym uranom ( napr. ako v Iraku ), pripadne totalnym znicenim statu ( Lybia ).
Tento panko bol clenom KDH, to je dalsi kvalitny flak na jeho politickom tricku. Z nejakeho nejasneho dovodu ale vystupil a pustil sa do vlastnej politickej kariery ( pripomina mi to Lipsica, scenar je svojim sposobom podobny, aj vychodiska ).
Momentalne sa angazuje v tretom sektore s vlastnym obcianskym zdruzenim. Zameranim je to krestansky liberal ( takze skoro tak dobra kombinacia ako panenska prostitutka ).
Heslo mlady prezident je asi jedine, co naozaj moze otvorene ponuknut.



Jan Carnogursky

Pan Carnogursky, zakladajuci clen KDH, v roku 92 hlasoval proti samostatnosti SR. V roku 2014 uz pozmenil nazor a citi sa byt povolanym robit v SR prezidenta. Nehovoriac o tom, ze jemu a jeho KDH vdacime za vela, napriklad za znicene slovenske polnohospodarstvo, alebo konkordat s Vatikanom, na zaklade ktoreho dnes Cirkev svata veselo a beztrestne plieni slovenske lesy.
Za socializmu tzv. disident ( pre neznalych problematiky – to boli ti rezimom tolerovani a naoko postihovani clenovia elity, ktori otvorene vystupovali proti sriadeniu statu, pritom ale mali pristup k dotaciam demokratickych strycov zo zapadu a inym vydobytkom ).
Jeho orientacia na Rusko je podla mojho nazoru cisto pragmaticka, pretoze, ako pomerne vysokopostaveny clen istych nemenovanych spolkov je lepsie informovany ako mnohi jeho kolegovia a teda vidi, ze perspektiva oslavovania nasho velkeho emerickeho vsetkospehujuceho brata uz sa zacina stavat minulostou, kedze vplyv USA vo svete postupne slabne. Holt blizsia kosela ako kabat.
Pavol Hrusovsky

Tento vrcholovy predstavitel KDH je kapitola sama o sebe. Kto si pamatate na nedelnasie televizne prekaracky a videli ste napr. suboj Fico vs. Hrusovsky, tak urcite viete, ze tento naoko slusny panko je demagogom a prekrucacom slova par excellence. Proti nemu su Ficove recnicke schopnosti na urovni 1. triedy materskej skoly. Nema problem presvedcit vacsinu, ze cierne je biele a naopak. Konieckoncov jeho skutky vramci jeho posobenia v politike vypovedaju za dost. A vzdat sa platu poslanca na dva mesiace, ako to urobil Hrusovsky, je velmi lacne a lubive gesto, jeden z priehladnych
KDH figlov. Tych par tisíc eur urcite vytrhne Slovensko z biedy, do ktorej sa dostalo aj za pricinenia tohto kandidata a jeho materskej strany.


Andrej Kiska

Kapitola sama o sebe. Byvaly uzernik, ktory sa preorientoval na filantropiu. Osviezme si pamat, kolko niktosov v Radicovej vlade bolo z tretieho sektora? 
Plus dost mi lezi v zaludku jeho tretosektorova aktivita, prezentovana masivnou billboardovou kampanou: Poteste deti na onkologii. Cize nebudeme davat peniaze na zlepsenie liecby, aby tych prezivsich deti bolo viac, budeme ich vrazat do hraciek a pomarancov, ktore im aspon trosku sprijemnia posledne chvile.
Kiska sa od isteho casu stal z neviditelneho radoveho ozetkara osobnostou celostatneho formatu – nebol to nahodou zamer z pozadia, s cielom zacat ho postupne pretlacat na nejaku verejnu funkciu?
A jeho pribeh mi v niecom pripomina Sorosa - v 90tych rokoch burzovy spekulant a podvodnik, o 20 rokov uz humanista a filantrop. A ze ho tlacia presstitutky co to da, to vypoveda tiez v jeho neprospech. Pokial totiz o nom pisu ako o skvelom kandidatovi ti, ktori dennodenne prekrucuju fakty a masiruju hlavy ludom ucelovou propagandou, aka je pravdepodobnost, ze v tomto pripade sa im da verit? Budto klamu znova ako uz X krat predtym, alebo je to zaplatena inzercia naoko nezavisleho kandidata.


Stanislav Martincko

Trosku dopleteny panko, ktory to podla programu sice mozno mysli dobre, ale mysliet dobre, zial nestaci. No naivita a dezorientovanost vo vysokej funkcii je rovnako a niekedy este viac skodliva, ako umyslene sabotovanie.
Jeho program je velmi vseobecny, postaveny na uplne elementarnych bodoch, ktore su jasne kazdemu, co len trosku gramotnemu volicovi. Tu by tiez nezaskodilo prv nejake zviditelnenie sa vlastou pracou, napriklad v regionalnej politike.
Tak ako tak, pan Martincko prejde tymito volbami len v roli statistu, ako mnohi dalsi kandidati.

 

 

Diskusní téma: O prezidentských kandidátech na Slovensku

ako sa podvádza vo voľbách....

Ivan | 04.03.2014

http://www.youtube.com/watch?v=lXVp_UU6PNM
...nové videjko... občas trochu blbne, ale dá sa to pozrieť.....

Carnogursky

urban | 03.03.2014

Ale viem, ze Carnogursky je vacsi rusofil, verejne sa postavil na obranu Srbov, a tiez bol minule osobne na "Valdajskej reci Putina".

Jozef Raz : Fico

urban | 01.03.2014

Nie som fanusik R. Fica, v bruseli cely Smer hlasoval za prava homosex., v parlamente ZA vakciny,... Ale ostatni kandidati su horsi. Fico suhlasil s ruskou ponukou sirokorozchodnej trate /predchadajuca vlada nesuhlasila a Rusko muselo cakat 4 roky na Fica/, Fico ma hlavu ako pocitac, neviem si predstavit, ze ti 70 rocni kandidati alebo Mezenska, Prochazka by mali jednat a bojovat s Predstavenstvom kosickych zeleziarni, a ine pravnicke spory.To sa neda obkecat, nato ego nestaci.Aj ked, v minulosti stacil Kovac, Schuster.. stacilo. J. Raz sa rozhodol podporit Fica - a tiez nikdy nebol jeho fanusik, ani nie je. Ale v danej situacii je to najlepsie riesenie. -uryvok z casopisu Extraplus.sk: J. Raz o slov. ministrovi kultury
:" Prečo sa podľa teba naše rádiá tak striktne bránia zavedeniu kvót hranosti domácej hudby?
Ide o prachy. Silné a bohaté spoločnosti urobia playlisty piesní, ktoré sa majú hrať, a na týchto interpretoch zarábajú. Nezaujímajú ich nejakí Slováci... Preto tvrdia, že slovenskú muziku nechce nikto počúvať. Horšie je, že náš národ si to ani neuvedomuje. Keďže stále dookola počúva sto najväčších svetových hitov, je spokojný. Už ani veľmi nepozná slovenskú hudbu, lebo ju vlastne ani nemá kde spoznať. Slováci tak strácajú vlastnú identitu, a nielen v muzike. Globalizácia postupuje rýchlym tempom, naučili nás jesť hamburgery, piť Coca-Colu a sme spokojní. Ja s tým nesúhlasím a nikdy súhlasiť nebudem.

Čo hovoríš na argument šéfky rádia Expres a Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska, že iniciatíve ide iba o vlastné tantiémy z vysielanej hudby?
To je totálna hlúposť. My si práveže uvedomujeme, že nemáme čo získať. Aj keby sme tento boj vyhrali, nás už nikdy hrať nebudú, pretože my budeme pre nich tí vinní, ktorí to vybojovali. Naším cieľom je pre mladú a kvalitnú slovenskú muziku, ktorá sa tu stále rodí, zabezpečiť, aby mohla existovať. Ľahko sa totiž môže stať, že o dvadsať rokov tu nikto nijakú muziku tvoriť nebude, lebo to nebude mať zmysel.

S iniciatívou ste toho skúsili veľa. Máte za sebou rokovania s ministrom kultúry, chceli ste zmeniť zákon, no narazili ste na lobing súkromných rádií. Aké sú vaše najbližšie plány?
Dôležité je presvedčiť firmy, ktoré sú zadávateľmi reklamy, aby ubezpečili rádiá, že nie sú proti hraniu slovenskej muziky. Skúsiť by sme však chceli všetko, čo sa dá, naďalej sa stretávame, plánujeme. Obrovským problémom pre nás je minister kultúry. Poradil nám, aby sme si zistili, či slovenský národ vôbec chce počúvať slovenskú hudbu. Na to som mu povedal, že skôr by sme mali zistiť, či národ chce takéhoto ministra kultúry...
/M. Madaric/ ospravednujem sa za dlhe -link nefungoval

prezidenské voľby

Vasiľ (Kopi baj Kolodej z 15.02.2014) | 01.03.2014

Snáď sa bratia Češi nenahnevajú, ak si uzurpujem kus tejto diskusie venujúc ho prezidentským voľbám na Slovensku. Začnem mojim pohľadom na niektorých kandidátov:

Kiska - mal byť spoločným kandidátom pravice. Doteraz sa vyhýbal odpovediam na kontroverzné otázky, asi aby mal stále čo najviac potenciálnych protificovských voličov. Dnes sa však v ankete ohľadne Kosova vyjadril tak, že by ho bolo treba uznať. Tým ako reálny kandidát na Slovensku asi skončil a jeho šance postúpiť do druhého kola výrazne klesli, hoci médiá ho tam silou mocou pretláčajú a asi v tom aj budú pokračovať - čo tiež samo o sebe o niečom svedčí.

Čarnogurský - má dosť triezve názory na zahraničné veci aj keď hovorí o podpore budovania a rozširovania EU (ale čo už má na okupovanom území hovoriť, aby hneď neskončil) - snáď má na mysli skutočný rozvoj Európy a nie podporovanie tohto EU marazmu. Na začiatku kampane taktiež veľmi útočil na Fica.

Kňažko - otvorene najhavlistickejší z nich: “November 89 nás všetkých obohatil“ - tak jeho určite. Je to pán herec - rolu prezidenta by určite zahral bezchybne.

Procházka - v zahraničnej politike podporuje spoluprácu so Srbskom a rovnováhu medzi vzťahmi k Západu a Rusku. Napísal však podporný list Kličkovi - možno to už teraz ľutuje, ale aj tak to asi svedčí o jeho vnímaní sveta.

Inak všetci títo kandidáti v prvom rade, a netaja sa tým, kandidujú PROTI Ficovi - podľa nich vraj pre Slovensko niet väčšej hrozby, pretože ak jedna strana ovládne všetky posty, máme po demokracii, bla bla... kiežby radšej kandidovali ZA niečo.

Potom je tu dobrá duša, pani Helenka Mezenská - hovorí o priamej demokracii, láske, harmónii, verí na telepatiu(nie doslova, to len médiá tak zveličili)... a ja verím, že je to naozaj dobrá osoba, ale inak na politické pomery len také teliatko. Stala by sa iba nástrojom v rukách schopnejších, ak jej teda nekrivdím.

Potom ešte zo desať kandidátov, ktorí snáď niekomu poslúžia len na prieskum nálad v spoločnosti - najviac sociologické sondy, nič viac. Z nich poznám len Pavla Hrušovského a Gyulu Bárdosa - maďarského kandidáta, u ktorého je to viac diagnóza ako národnosť. Oni to samozrejme vnímajú ako spôsob zviditeľnenia sa, aby mali potom lepšiu šancu presadiť sa napríklad v regionálnej politike a podobne, proste škoda reči... No a samozrejme Robert Fico, ktorému by som venoval asi viac radkov až odstavcov:

Fico je verejnosti prezentovaný ako perzonifikácia vládnej strany. Takže najprv o tej strane. Smer-SD je na politickej scéne najúspešnejšou stranou. Ako celok funguje dobre a jednotlivé odvetvia činnosti má zrejme pokryté schopnými ľuďmi. Jedni sa starajú o financovanie, kšefty a kšeftíky, ďalší o ideologické otázky - treba mať cit pre nálady voličov (Maďarič), styky s menšími mafiánikmi - aby zbytočne nevyvádzali, to by škodilo popularite vlády (Kaliňák), väzby na Brusel - aby sa nedostali do nemilosti EU, to by naozaj nepotrebovali, radšej sa držať pokynov z EU, atď. Proste pravdepodobne pracujú na dobre fungujúcom systéme ako mnohé úspešné politické strany kdekoľvek v Európe.

Fica vnímam ako človeka, ktorého úlohou je byť v očiach verejnosti charizmatickým vodcom, ktorý pôsobiac ako silný predseda má získavať čo najväčšiu časť voličov. Ťažko povedať, ako významné slovo má naozaj vo svojej strane, ktorej je predsedom, ale ako jeden z hlavných zakladateľov strany snáď má nejaký vplyv, i keď v priebehu rokov sa všetko môže meniť.

V Smere má teda každý svoju úlohu - je to očividne zosúladený a za doterajších okolností dobre pracujúci stroj. Žiadny stroj však nepracuje len tak sám od seba. Vždy tu musí byť nejaký strojvodca, ktorý ten stroj na nejaké účely používa. Verejnosti sa prezentuje obraz, že tým strojvodcom sú tzv. “finančné skupiny“. Čo sú tie finančné skupiny zač?

pokračujem

Re: prezidenské voľby

Vasiľ | 01.03.2014

pokračujem

Možno ich podceňujem, ale ja ich vnímam len ako ekonomický automat, ktorý pracuje podľa pravidiel stanovených globálnou politikou a oni sami na tvorbu týchto pravidiel nemajú žiaden vplyv. Ak by tieto pravidlá nedodržiavali, boli by nahradení - to nie je problém - v globálnom alebo Európskom meradle sú to malí páni. Ide teda o automat, ktorého úlohou je kumulovať majetok na úkor más a tým prispievať k ich ochudobňovaniu, stenšovaniu tzv. strednej vrstvy - čo má nesporne svoje dôvody súvisiace s riadením na najvyššej úrovni, veď vieme.

Ako by sa však správal tento automat (inak strojvodca riadiaci stroj Smer-SD, ak sa už strácate :-) v takom prípade, ak by povedzme došlo k úpadku EU a ekonomický rozvoj by sa presúval na Východ? (to sa už aj deje, však?) Teda keby došlo k zmene globálnych zákonitostí určujúcich ich konanie? Logicky by asi prostredníctvom vládnej strany a teda aj štátu presadzovali posilňovanie už exitujúcich väzieb na východné trhy. Toľko k odbočke môjho snáď nie príliš naivného ponímania tejto veci.

No vráťme sa k prezidentským voľbám. Otázkou je, prečo kandiduje Fico za prezidenta? Logicky ide o posilnenie pozície vládnej strany a udržanie kvality riadenia štátu z jej strany, ktoré by v prípade zvolenia antificovského kandidáta za prezidenta mohla byť zhoršená - ani nie tak kvôli nejakým prezidentským právomociam, ako kvôli pí-ár vládnej strany k ľuďom a Slovenskej Republiky smerom k zahraničiu. No proste je pre nich lepšie mať aj tento post ako ho nemať.

Pre Fica je to možno odmena za dobré služby - dovolia mu naplniť možnože jeho sen - dostať sa do učebníc a na obrazy na úradoch. Ťažko povedať, Ficovi do hlavy nevidím.

Zvolením Fica za prezidenta, by teda strana Smer-SD, teda tie tzv. “finančné skupiny“ získali lepšiu kontrolu nad štátom, najmä nad zahraničnou politikou, v ktorej hrá prezident nemalú úlohu - ako reprezentatívna hlava štátu. V takom prípade by bol prechod orientácie Slovenskej Republiky smerom viac na Východ asi hladší - teda v prípade, ak tu bude pre tie finančné skupiny a ich zisky naozajstná nutnosť zväčšovať ekonomické väzby s Východom. Je toto dôvod, prečo niektoré médiá tak veľmi podporujú voľbu hocikoho iného - len nie Fica?

K Ficovím vyjadreniam o hocičom nič nehovorím - tie sú aj tak len pre verejnosť, kto mu má v tomto smere veriť... Rečniť vie pekne, veď je to aj jeho práca.

Toľko ku pre mňa najzáhadnejšiemu kandidátovi, ktorý zatiaľ mlčí - veď má zatiaľ skvelé preferencie, tak čo si ich má kaziť, ako ostatní kandidáti vypisovaním listov Kličkovi a podporou nezávislosti Kosova? I keď pravda, aj Čarnogurský je dosť veľkou záhadou - kto sa má v tej bande vyznať.

Sú vôbec tieto voľby dôležité? V Česku, keď boli prezidentské voľby, tak bolo dôležité voliť, pretože tam bola vážna hrozba a národ ju nesmel dopustiť. Na Slovensku to tak vážne nevnímam a preto týmto prezidentským voľbám neprikladám až takú veľkú vážnosť. Ide len o to, či niečo prebehne o trochu hladšie, alebo o trochu drsnejšie - ak má môj pokus o analýzu vôbec niečo spoločné s realitou. Možno so mnou súhlasiť?

Ak píšem úplné bludy, dajte mi to patrične najavo a ak sa mýlim len v niektorých veciach, tak ma opravte, aby sme spolu dokonvergovali k niečomu rozumnému - teda ak túto tému považujete za hodnú nejakej námahy s klávesnicou.
Taktiež mi odpustite toľkú dlhočiznosť.

Ako teda vnímate túto záležitosť vy ostatní?

:-)

Vasiľ | 01.03.2014

a zvyšok ???

unáhlil som sa...

Vasiľ | 01.03.2014

tak nič...

Takže to sem dal Koldej???

Vasiľ | 01.03.2014

Nevadí mi to :-)

Re: Takže to sem dal Koldej???

Vasiľ | 01.03.2014

Teraz si spomínam, že kdesi som tu napísal, že všetky moje výplody môže ktokoľvek, akokoľvek a kedykoľvek použiť, upraviť atď...
Stále to platí :-)

Re: Re: Takže to sem dal Koldej???

Kolodej | 02.03.2014

Som to tu fukol pod tvojim menom na zaklade poziadavky nizsie v diskusii. Co blbnes :D

Gyula Bardos ?

Ph4rmy | 28.02.2014

špekuloval som nad tým, prečo strana SMK postavila svojho kandidáta, keď nemá najmenšiu šancu uspieť a je dosť možné, že tam je preto, aby niekoho obral o %.

príklad: SMER si praje v druhom kole Kisku a podla prieskumov by občania SR s maďarskou národnosťou volili Hrušovského / Kňažka, tak im radšej podhodí kandidáta s rovnakou národnosťou... a pre SMK, ako stranu pod hranicou zvoliteľnosti, je každý priestor v médiach cenný..

Re: Gyula Bardos ?

Vasiľ | 28.02.2014

Z pohľadu Ďulu ide o lepšie zviditeľnenie sa vo veľkej politike - aj s ohľadom aj na samotné Maďarsko, z ktorého má SMK isto nejakú nielen morálnu podporu; prípadne tým sleduje upevnenie si svojich pozícií v regionálnej politike, kde tiež čosi sem tam kvapne a šakaly sa o to ruvú.

Z pohľadu niekoho znalejšieho je Ďula jednou zo sond mapujúcou zloženie spoločnosti. Niekedy totiž záleží na tom, či s tou či onou ideou sympatizuje povedzme 0,07% alebo 8,3% ľudí. Takých sond je pritom v týchto voľbách zrejme viac.

Takto to vnímam.

logo

nevedko | 27.02.2014

Vie niekto čo naznačuje logo smeru?
Lavicová strana ktorej šipka smeruje do prava,aleo na východ,do RUže.Alebo je to špirála v protismere hodinových ručičiek?

Re: logo

Ferko | 28.02.2014

Tiež som nad tým dávnejšie uvažoval. Je to z predného pohľadu pravdepodobne pravotočivá špirála, ktorá je dokreslená v tvare ruže. Čo znamená ta šípka zapichnutá do tejto ruže neviem. Tv markíza a joj má špírálu do opačnej strany. To ale neznamená, že je to tá správna politická strana. Preto musíme vedieť kvalitne chápavo rozlišovať nie len podľa symbolov reprezentujúcich politické strany, ale hlavne podľa činov, ktoré tieto strany a jednotlivci robia.

Re: Re: logo

nevedko | 28.02.2014

Ide aj o farbu.Používajú dva v rozdielných farebných kombináciach.Oranžovo bielej,alebo zeleno červenej.A opačný chod hodín sa používa pri návrate v čase.

Re: logo

Finist | 28.02.2014

mohli by sme povedť, že sa jedná o vodný vír a väčšinou, čo sa raz dostane do víru utopi sa, zmizne - zanikne.
Možno to je symbol tečúcich pieskov, všetko čo sa do nich dostane zmizne z povch zemského.
Na základe vyššie uvedeného a z pozorovania činnosti strany Smer je zjavné, kam smeruje Slovensko pod vedením - smerovaním Smeru ...

Kiska

stary | 27.02.2014

http://www.magnificat.sk/2014/02/do-vasej-pozornosti-infiltracia-o-ktorej-sa-velmi-nehovori/
" Kiska si 7 milionov eur zarobil poctivou pracou."
viac na google
V Rusku je tato sekta zakazana a policajti ju pozorne hladaju a hned nicia.

Re: Kiska

ushiro | 27.02.2014

Kiska najviac vyhovuje ako súper pre Fica a celú smerácku perepuťu do 2. kola.
Vraj majú na neho nazbierané kadejaké informácie a toto všetko bahno sa naň následne vyleje pred voľbami v 2. kole, aby bol Fico ten čistejší, mravnejší, proste vhodnejší kandidát pre ovčiansky plebs.

Re: Re: Kiska

ushiro | 27.02.2014

Smerákom už jedny voľby nevyšli, dokonca v prvom kole (na predsedu BB kraja), viď slávny Ficov výrok o vreci zemiakov.

Dlho si tak nik z vysokých politikov na Slovensku nenakadil do vlastných úst.

Re: Re: Kiska

Kolodej | 01.03.2014

No na Kisku asi nebude problem vytiahnut aj pravdu. Byvaly majitel Quatra.

Re: Re: Re: Kiska

gorasd | 02.03.2014

kiska na spagatiku je plán B keby osvedcena babka hranol nevyšiel
uz s tych jeho reci mi je zle je to fraška

Hlúpy redaktor spravil Mezenskej výbornú reklamu

ushiro | 27.02.2014

Sledoval som rozhovor H. Mezenskej na TA3 a pravdu povediac, neprekvapuje ma, ako sa k nej presstitút a presstitútka chovali.
Už som tu raz napísal v diskusii, že mne osobne sa Helena Mezenská pozdáva - nakoľko sa vyjadruje priamo a vecne k témam, o ktoré mnohí (nie všetci) mužskí protikandidáti ani len nezavadia.

Článok s videom:
http://www.auria.sk/blog/hlupy-redaktor-spravil-mezenskej-vybornu-reklamu

Link na YT: http://www.youtube.com/watch?v=cPrzfogbGxg

"Moderátor" keďže nedokázal svojimi debilnými narážkami a otázkami vyviesť z H. Mezenskú z rovnováhy, tak to nakoniec skúsil svojím monotónnym hlasom ako živá "rušička" - mumlal počas doby, keď sa H. Mezenská vyjadrovala k pálčivým témam.

Veľmi sa mi páčil rozhovor s Jánom Jurištom, ale ten (podľa môjho skromného názoru) nemá šancu u mnohých voličov pre svoje členstvo v KSS. Tí istí "moderátori" (alebo skôr modulátori ? verejnej mienky?) pozerali veľmi krivým okom na Jána Jurištu počas rozhovoru. Zaujatosť z nich len tak kričala.

Re: Hlúpy redaktor spravil Mezenskej výbornú reklamu

ushiro | 27.02.2014

Inak je príznačné, že nik z jej poslaneckej platformy ju nepodporil.
OĽaNO som nevolil, a určite ani nebudem, ale že sa do parlamentu dostala taká bytosť (sorry, ale asi najvhodnejší terminus technikus), nebude náhoda.

Osobne si myslím, že lepšie je odovzdať neplatný hlas, ako neísť voliť - následne taký prepadnutý hlas si len rozdelia tí, ktorých by som určite nevolil.

Re: Re: Hlúpy redaktor spravil Mezenskej výbornú reklamu

ushiro | 27.02.2014

Teda mal som na mysli prepadnutý hlas v prípade, ak by som sa nedostavil k voľbám.

Re: Re: Re: Hlúpy redaktor spravil Mezenskej výbornú reklamu

gorasd | 02.03.2014

ta kriva papula sa snazila ale marne akurat sa ukazali ze to vravela v tv odzniet nemalo,,mezenska je jediny kandidat ktory otvorene pomenoval problemy ktorym celime ,i ked je mozno naivna ma u mna velke + za odvahu a za to ze cely cas vravi pravdu aj pred tym v narodnej (z)rade.

Georgij

Ywett | 27.02.2014

Georgij, na aký výskum by si dal peniaze, ten čo zabíja onkologických pacientov, veď dnes už veľa ľudí vie pravdu o rakovine = farmac.priemysel, tak isto jednotlivcom tie peniaze viac pomôžu..

Gorbacov je Janukovic ci ako

Maros | 26.02.2014

Toto ked je pravda ze nechate svoju armadu lincovat je uz moc.
Zaklad bytia je ked na nieco nemam tak to nerobim jedine tak prezijem tak sa nikam nepcham to myslim na veducich cinitelo.
Ked sa ukraina nerozdeli na polovicu tak je to spolocni plan znicenia. Niesu jedny a druhy ale iba jedny. Clovek tam zastupenie nema.

http://freeglobe.parlamentnilisty.cz/Articles/3762-ukrajinsky-prevrat-v-rezii-zednaru-zdrogovani-teroriste-strileji-cleny-vladni-jednotky-kteri-maji-hole-ruce-na-majdanu-stoji-velka-iluminatska-pyramida.aspx

Zdravim Slovanov.

Vasiľ | 15.02.2014

.T | 26.02.2014

Nebolo by tu dobre hodiť aj VAsiľov pohľad na Fica z 15.2. len pre komplexnosť ? :)

Re: Vasiľ | 15.02.2014

Hox | 26.02.2014

klidně, nakopírovat do diskuse nebo poslat mě na mail... nemám ho teď po ruce.

odpad

gorasd | 26.02.2014

vsetko je to odpad ludstva .,,najhorsie natom je ze "Demonkaticky" pri tvojej slobodnej volbe nevolit hlas ukradnu !!! ! !!!! ,,tvoj nepouzity hlas predapdne v prospech najsilnejsieho kandidata.
KEBY VOLBY NEICO MOHLI ZMENIT UZ BY ICH ZRUSILI.

Re: odpad

Ferko | 26.02.2014

Taký je postup GP. Vždy sa snažia dať na výber viac možností, ktoré ale sú v ich réžií.

Re: Re: odpad

GORASD | 26.02.2014

Oni chcu aby sme sa znicili vlastnymi rukami a oni akoze nic ,,a preto chcu aby sme si dobrovolne volili tychto vlastizradcov s ktorych kazdy jeden haji kadejake zaujmy len nie skutocne ludske.
Preto odmietam dat svoj hlas a tym suhlas nejakym zradcom aby pokracovali v drancovani mojej vlasti.

Re: odpad

Ivan | 26.02.2014

...ten Kiska nemal niečo spoločné so scientológmi?...

voľby

Ferko | 26.02.2014

Skúste, ak má niekto zájem napísať v bodoch odpovede na tieto otázky.

1. voliť alebo nevoliť? - prečo áno a prečo nie
2. ak voliť, koho presne? - pre a proti tohto kandidáta
3. ako podľa vás dopadnú voľby? - kto bude prezidentom

Píšte to zvlášť ako nový komentár, nie reakciu na tento. Ak sa rozhodnete voliť, skúste vybrať kandidáta, o ktorom ste presvedčený, že má reálnu šancu byť zvolený. Viem, že prieskumy verejnej mienky sú podľa umelého vetra, ale približný pohľad nám poskytnú.

Ďakujem vopred za vaše odpovede.

pozitíva

udo | 26.02.2014

Asi nikto nie je úplne zlý, na 100%.
Poďme skúsiť nájsť niečo pozitívne na každom z nich,
alebo na začiatku aspoň na niektorých..

"Kto temno hľadať bude, ten ho isto nájde."

Nemyslím nejakú Schönfärberei,
len také malé cvičenie, aby sme aj my tých našich zombee prIEmerov a pREZIDENTOV zaživa nepochovávali.
Ostatne, veď našim zrkadlom sú.
Teda našej spolo(ne)cnosti.
Ono Vox populi.. vždy platí.

Kľud a rozvaha, nie panika..
by mala byť naša taktika.

Skúsiť príkladom ísť,
bo čo zlé od druhého čakáme,
tým tlakom naňho podprahovým
stránku horšiu voláme.

To vedia dobre aj mentori presstitútok.
Preto nerobme zbytočne radosť svojim vrahom.

Ja by som začal tými KDH.
Rádovo väčšinou skôr dobromyseľní, no ovce.
Naivitu len blbec obdivuje..
i keď chápavá jednoDuchosť krásnou je vecou..

Čaro je asi menej ovca..po generácie.
Preto aj išiel von z absurdity milého, no začarovaného KDH-davu.
Asi ho nedokázal odČarovať..

Tie kiksy, nedorozumenia s družstvami dosť podrobne vysvetlil neraz a aj na svojom blogu, delenie štátu v tom momente bola naozaj hlúposť-to mal tiež pravdu, i keď nebol perspektívne proti; cirkev, konkordát je samostatná veľká téma a po posledných systémových kauzách Vatikánu sú už isto aj najskalnejší(včetne Mikloškovcov) opatrní voči jej "telu" skladajúcemu sa predsa len z ľudí.

Boh to má hold s tými jeho(?) cirkvami isto neľahké.
V tom mu niet moc čo závidieť :)
Ono, ako medzičasom vieme, ateizmus môže byť nie len materialistický, ale aj idealistický.
..a presnejšie aDeizmus.
Obávam sa, že moc toho Boha v tzv. "náboženstvách" asi nezostalo..jak to tak vyzerá..

A..isto..J.Č. sa viac krát poriadne sekol, ako aj sám priznal.
Osobne by som sa u neho snažil byť možno skôr opatrne, veľmi opatrne optimistický. I keď kto vie..možno ani on sám..asi najskúsenejší z kandidátov..

..teda..Who is Mr. Čáro?
Čo by spravil taký tandem
Čáry..máry..fuk..Fico
..i keď isto..pri dnešnej Constellation..nation..isto asi menej pravdepodobný..

Rado je síce mladý, asi nezlý, no málo skúsený..

Pavol to tiež asi vo svojom svete dávnom dobre myslí,
no na politickú realitu má už myseľ i jazyk vyšlý.

Kiska isto urobil aj mnoho dobrých vecí,
no nemyslím, že by sa vedel tak rýchlo obrátiť, odbočiť z počiatočne pevného kurzu temného.
Váženie činov jeho na prehoch Stixu,
prebehlo by však isto na odpad mixu.
Možno neskôr, keď by naozaj ukázal,
že to dobre myslí a nejde zasa iba o úskok slizký.
Akoby ho ni(e)kto v tej "neziskovke",
ako káder správny, sťa ivetka nová,
v koryte na porciu varil.
Že by svinka ďalšia na povrch
vyplávala kvíkajúca,
či zo suda kartu vytiahli si - vola.

..neviem..skúste prípadne dakto pokračovať..
alebo povedať, čo z mojich poznámok áno a čo nie a prečo.

dyik

Re: pozitíva

Kolodej | 27.02.2014

Kedze su dva tyzde do volieb, teoreticky tu mozme riesit aj pripadne pozitiva jednotlivych kandidatov, ale na vysledku (Fico/Kiska) uz nic nezmenime.

ad. volby

popolvár | 26.02.2014

1. volit - ak by platnost volieb bola podmienená nejakým minimálnym % zúcastnených oprávnených volicov, tak by malo zmysel nevolit, ak ziadny kandidát nezodpovedá ocakávaniam a predstavám o kvalite osobnosti budúceho prezidenta. Takze teraz jednoznacne volit, uz aj preto, ze je moznost urcitej zmeny.
2. Fico - ako jediný má moznost presadit posilnenie právomocí prezidenta. Parlamentná demokracia je najlahsie zvonku manipulovatelná forma vlády. Volba prezidenta je priama volba, ak aj Fico nebude splnat morálne ocakávania, ale presadí posilnenie právomoci, splní svoju historickú úlohu. A za 5 rokov aj povedomie obyvatelov bude na inej úrovni.
3. neviem, prorokom nie som...

Re: ad. volby

Ferko | 27.02.2014

K tretiemu bodu som skôr myslel to, ako to človek vníma zo svojho subjeknívneho pohľadu formou prognózy.

Re: ad. volby

Slovan | 28.02.2014

Absolútne sa stotožňujem s možnou úlohou Fica.
Ako jediný mi vychádza, že má potenciál vo vhodnej chvíli
urobiť správne strategické rozhodnutia v prospech národa slovenského. To, že je súčasťou koloniálnej vlády - hold tak to hisTorický vyšlo.
Ostatní neprehľadní,temní, alebo bez opory reálnej sily.

este k teme..

georgij | 26.02.2014

Moj sukromny odhad je, ze na 99% to vyhra Fico. Nie som jeho fanusikom, ale kazdopadne to je jeden z tych mensich pruserov ( ak medzi prvymi vecami nenavstivi babraka obamu, alebo podobneho stryca a ten mu nevymeni nazory medzi ).
Inak tu suhlasim s Popolvarom, Fico ma moznost, pokial sa tam dostane, zmenit zasadne system. Ako a ci, to sa uvidi.

A este poznamocka k tej nasej kolotocarine..
Pobavili ma mnohi ludia ( vsetci su vysokoskolsky vzdelani, z velkeho mesta a v pracovnom zivote povacsinou dost uspesni ), ktorych poznam, lebo im vo "volebnej kalkulacke" vyslo, ze vhodnym kandidatom pre ich volbu je ten a ten.
Je to uplna parada, ze vlastne ( a nie je to nijaka novinka, tato perverzita funguje uz roky ) mame v praxi pouzivane nejake volebne GPS. "Teraz odbocne vlavo, Chodte 300 metrov a odbocte vpravo..." Ale ono tam mozno nijake odbocte vpravo v skutocnosti nie je. Tak ako GPS sa tiez riadi len mapou, don vlozenou.
Je uzasne sledovat, ako nam uspesne pokracuje debilizacia spolocnosti.
Netreba nic vediet o nikom z kandidatov, staci odpovedat na par jednoduchych otazok a na konci vyskoci jedno meno, meno toho koho mas ist volit. A oni pojdu..

Re: este k teme..

Ferko | 27.02.2014

Fico bol u Obamu, to áno. Nemohol mu predsa povedať, že nepríde. Ale podľa jeho kyslého výrazu v tváre v určitých momentoch ho to iste netešilo ako niektorých iných politikov (havlovci sro). Myslím si, že tam bol zavolaný kvôli Ukrajine.

doplnim ti tam zajtra interpunkciu Hoxi, nech to ma uroven :)

Kolodej | 27.02.2014

Grigorij - s tvojim suhlasom by som zmenil odstavec o Kiskovi. Kedze naozaj nedava na onko hracky, ale postihnutym rodinam peniaze. Co tie peniaze robia mesiac v banke - kym sa rozdelia - je uz ina vec.

Re: doplnim ti tam zajtra interpunkciu Hoxi, nech to ma uroven :)

georgij | 27.02.2014

Nech sa paci.
V kazdom pripade mi ale jednoduchy sedliacky rozum nasepkava, ze mozno by bolo lepsie pchat peniaze do vyskumu, aby tych prezivsich pacientov bolo co najvyssie percento, ako utesovat niekoho par eurami..

Re: Re: doplnim ti tam zajtra interpunkciu Hoxi, nech to ma uroven :)

Koloej | 27.02.2014

Ale to samozrejme ano, konkretne toto som uz vravel viacerym ludom (vyskum). A paradoxne aj ja prispievam - zacal som asi pred 6-7 rokmi, bezi mi to automaticky. Tych 10 eur mozno niekomu fakt pomoze. Teda :)

Re: Re: doplnim ti tam zajtra interpunkciu Hoxi, nech to ma uroven :)

ja | 28.02.2014

Do výskumu ano, ale výskum je len krycie slovo pre marketing. Všimnite si, že vždy sa hovorí o výskume na liečenie onko, ale nestretol som sa so slovom na "VYliečenie". Teda liečiť ano, a podľa možnosti čo najdlhšie. VYliečiť ? Čo vás nemá - veď by sa na tom nič-resp. málo zarobilo.... Nehovoriac o tom, že pacient je podľa štatistýk vyliečený, ak prežije liečenie - mučenie - pokusy 5 rokov a 1 deň. V akom je stave potom a či na ďalší deň umrie - nevadí-veď už je vyliečený a hlavne podojený.

Re: Re: Re: doplnim ti tam zajtra interpunkciu Hoxi, nech to ma uroven :)

gorasd | 02.03.2014

asi tak a z fungujucimi alternativami sa nik nezaobera,,radsej si robia z pacientov dojne kravy a zarobok na smrti,,najhorsie je ze to ucia mladych ludi a ti potom zo skoly do nemocnice k starym zavedenym ale nefunkcnym prostriedkom ani sa nezamyslaju ze by to slo inak maju krv na rukach rovnako ako ti co ic h ucili,,zdravnotnictvo je v rozklade hlavne ze kazdy musi platit vypalnicke poplatky do socialistickej poistovne a ked nechces cakat na vysetrenie pol roka zaplatis za prednostne vysetrenie a cakas aj tak pol dna tak akoze kde sme,prides do nemocnice na vratnicu a vypalnicky poplatok ti je na prd,ked pytaju dve eura je im jedno ze mas otvorenu zlomeninu to sme dopadli a aj prispeli k tomu vlastnou necinostou , najprv to vyskusali 0.,5% sa postavilo na odpor a tak si povedali asi im to nevadi,JEDINE CO STACI ZLU K VITAZSTVU JE ABY DOBRY LUDIA OSTALI PASIVNY.

Přidat nový příspěvek