Lithiová lobby, daňové ráje. Dokumentarista Dvořák ukazuje špinavou hru stojící za útoky na Andreje Babiše

Lithiová lobby, daňové ráje. Dokumentarista Dvořák ukazuje špinavou hru stojící za útoky na Andreje Babiše

7.9.2017, novarepublika.cz

 

Popravdě politiku, kterou předvádí Babiš a jeho parta/hnutí, nemám rád, protože řídit stát podle Babišových představ jako soukromou firmu je téměř déjà vu italského fašismu. Babiš sám ohledně svého programu silně mlží a to mu dovoluje sbírat hlasy zleva i zprava. Ve všech vzbuzuje naděje. Ale jeho ministr Stropnický nás jako loutka NATO a USA žene do války s Ruskem, ministr Pelikán dál trpí marasmus v českém soudnictví a politické aktivisty ve státním zastupitelství.


Dokonce i mně osobně dlouho sympatická ministryně Karla Šlechtová předložila ve Sněmovně zákon, který velmi hrubě omezuje občanské svobody a vliv občanské společnosti na rozhodování nevolených úředníků ve prospěch stavební lobby. Prostě hnutí ANO není jen Andrej Babiš, ale i jeho ministři a europoslanci včetně komisařky Jourové. Ta například obhajuje promigrantskou politiku „evropské solidarity“ povinných kvót a jako eurokomisařka pro spravedlnost se vymlouvá, že proti tomu nic dělat nemůže. Tedy pravý opak toho, co prohlašuje Babiš, tedy, že tu nechce jediného migranta. Ostatně sám Babiš ohledně migrace od roku 2015 otočil o 180 stupňů. Jak napsaly NovinyCz ve smyslu „z vítače lídrem protiimigrantské agendy“ aneb „napravený vítač“. A to by si měli voliči ANO uvědomit. To všechno dohromady znamená, že pana Babiše a jeho lidi volit nebudu. Je tu ale velké ALE…

Je podle vás Andrej Babiš lotr, či si na něj jen chce došlápnout „Chovancova“ policie a možné stíhání Babiše dva měsíce před volbami je jen účelové?

Pražská a brněnská kavárna vymyslily „nebezpečný tandem“ – Babiš coby premiér a Zeman coby prezident pokračující ve funkci i ve druhém volebním období. Pokrytecky bijí na poplach. Kavárníci prostě musí mít nepřítele za každou cenu. Ale sám Babiš vzbuzuje v mnoha zatím vlivných lidech a v mnoha zahraničních finančních skupinách mrtvičné stavy. Nabourává jejich zájmy. Například si vezměte to podkrušnohorské lithium: ve světě nastupují elektroautomobily, které potřebují k provozu lithiové akumulátory. O lithium má zájem i jejich výrobce, který postoupil ve vývoji elektromobilů asi nejdál – Američan Elon Musk a jeho firma Tesla. Babiš vyzval, aby těžba lithia zůstala v rukou státu, aby je těžila státní firma. Ale ČSSD dělá pravicovou politiku a podporuje privatizaci těžby. Takže po Babišovi jde docela silná „lithiová lobby“. Zájem o české lithium mají Australané, ale i Havlova oblíbenkyně Albrightová. Vždyť jde o ložiska, jejichž odhadovaná hodnota je šest bilionů korun!

Babiš vykládá, jak chce stavět silnice a železnice, zvedat důchody a platy učitelům, vybírat daně, šetřit peníze státu... Co když se lidem už zajídá slyšet o pravici, levici, konzervatismu, socialismu, liberalismu, demokratických disidentech v Rusku a v Číně, o sametové revoluci a pouze chtějí, aby někdo konečně řešil takovéto „přízemní“ věci?
Další mocipáni se bojí, že po zavedení EET bude Babiš pokračovat dál a jako případný předseda vlády si došlápne i na oněch 1500 českých firem, které utíkají s daněmi za hranice do tzv. daňových rájů, a na zahraniční firmy – např. obchodní řetězce a bankovní domy, které ročně vyvádějí mimořádné zisky rovněž za hranice. Uplatnění hesla „zdaňovat se má tam, kde vzniká zisk“ se prostě bojí hodně vlivných lidí. Stejně se bojí likvidace anonymních akciovek, snížení či zrušení dotací na fotovoltaiku, zavedení daně i na poslanecké platy, konce církevního rozkrádání státu v tzv. „církevních restitucích“ atd. atd. Nejsou si jisti, jestli náhodou nesystémový Babiš neuvažuje i tímhle směrem...

Takže?

A tak nastupuje Chovancovo vnitro a jím ovládaná policie a rozvíří se kauza. Jsme svědky zasahování policie do politické scény. A to ne poprvé. Vzpomeňme na odstranění premiéra Nečase. Prý stál v cestě americkému Westinghousu v dostavbě dalších bloků elektráren v Temelínu a Dukovanech. Byl okolo toho velký mediální humbuk, a nakonec je z toho trapná kauza nezdaněných kabelek. Nebo například likvidace dalšího českého premiéra Jiřího Paroubka těsně před volbami nařčením z gangsterismu a pedofilie. Viz Kubiceho zpráva. Směšné, ale na některé voliče ČSSD to zabralo! A co podivnosti kolem zatčení a kriminalizování poslance Davida Ratha? Byl v Poslanecké sněmovně příliš prostořeký a zdatný řečník, na kterého málokdo měl, a tak musel pryč z politické scény. Ne, že by neměl máslo na hlavě. Pravděpodobně ano, ale kdyby ve Sněmovně mlčel či vyl s vlky, určitě by si ho policie ani státní zastupitelství nevšimla. Tohle zneužívání policie v politickém boji je velmi nebezpečné a mrzačí již tak dost okleštěnou a churavou českou demokracii.

Může tak jít o zneužívání policie?

Chovancova policie, státní zástupci a mainstreamoví novináři se snaží snížit Babišův volební zisk. Kalousek hřímá proti Babišovi z obrazovky „své“ České televize i ve Sněmovně, jako by ani nebyl autorem zákona, který dovolil Babišovi a jemu podobným chytrákům zcela legálně podobné kousky jako snižování daňového základu cestou nákupu dluhopisů. Server Aeronet upozornil na nápadnou souvislost mezi Babišovým prohlášením, že lithiová ložiska v Krušnohoří mají být vytěžena státní firmou a nemají být privatizována a vystoupení dalších miliardářů proti Babišovi, které se odehrálo téměř vzápětí. Miliardáři se snaží podle Babišova vzoru vstoupit do české politiky přímo, bez zprostředkování lobistů a zkorumpovaných politiků, a to se svými novými stranami. Běží berluskonizace české politiky. Miliardář Dalibor Dědek (Jablotron) hledá „slušné lidi“ pro STAN. Karel Janeček, vydávaný za filantropa, jehož majetek vznikl stejně podivně jako majetek Sorošův, také založil svou politickou stranu. Spekuluje se o tom, že pokud někdo z voličů teď opustí Andreje Babiše, tak půjde volit zase jen někoho podobného, tedy miliardáře. A najednou to Aeronetu začíná pěkně zapadat do mozaiky...

Mohla policie v této věci zasáhnout dříve?

Policie měla devět let (!) na to, aby v kauze Čapí hnízdo něco podnikla. Projekt kontrolovalo několik orgánů a komisí, a žádná neshledala pochybení. Znalec práva a velký kritik churavého českého soudního systému Zdeněk Jemelík na svém blogu popisuje možnost, že přece jen dojde kauza Čapí hnízdo k soudu a je možné ji soudit podle zákoníku z roku 1964, který byl v době spáchání „zločinu“ ještě platný. Ale to by policie musela předložit takové důkazy, které by to dovolovaly. Jenže ona je pravděpodobně nemá! Takže celá kauza kolem Andreje Babiše může být jen špinavá politická hra, kdy konkurence reprezentovaná několika českými miliardáři a zahraničními zájmovými skupinami se rozhodla obrat hnutí ANO o hlasy a snížit tak jeho politický vliv. A to všechno není v zájmu české občanské společnosti ani naší ekonomiky. Fašismus vystrkuje růžky nejen ze strany Babiše a jeho hnutí, ale i z policejní mašinérie zneužívané dříve ODS (Ivan Langer) a nyní ČSSD (Milan Chovanec) za vydatného přispění mediálního mainstreamu. Proto by měli být lidé při nadcházejících volbách při svém výběru mimořádně ostražití!

 

Diskusní téma: Lithiová lobby, daňové ráje. Dokumentarista Dvořák ukazuje špinavou hru stojící za útoky na Andreje Babiše

.

Cico Ciciak | 15.09.2017

Ja to chápem takto:

Štát by sa mal po správnosti na makro-ekonomickej úrovni riadiť ako štát super-koncern (= združenie [v tomto prípade národných/štátnych strategických] podnikov rôznych odborov, ktoré sa vzájomne dopĺňajú, alebo podnikov rovnakého druhu; hospodárske spojenie [v tomto prípade národných/štátnych strategických] podnikov v dôsledku spoločného vedenia týchto podnikov - s cieľom dosahovať vyššiu efektivitu výroby a efektívnejšie zabezpečovať demograficky podmienené a nie degradačno-parazitické potreby národa),
a mikro-ekonomické otázky (kam patria malé a stredné podniky a podnikatelia) by sa mali prenechať slobodnej tvorivosti samotnej spoločnosti.
To znamená, že strategické/hlavné ciele spoločnosti a štátu, a parametre jeho ekokonomiky a hospodárstva musí nastavovať verejne (nie skryte) samnotný štát (= my všetci = skutočná občiansko-demokratická spoločnosť) a tí, ktorých si zvolia ľudia!

Toto sa snažil robiť aj J. Stalin (a spol. - boľševici) v ZSSR počas svojho života.

Lithium a nejčistší mastek v Československu

los/sol | 10.09.2017

Z Československa by si korporátní systema ráda udělala trhací kalendář.
Ještě není dotrhán /nejčistší mastek na světě/ na Slovensku, začíná se boj o ""trhání jablek ze stromu poznání v Ráji"" lithium v Česku, kterému budou na oplátku nabídnuty také nějaké pozice hlídačů Ráje. Není toto schizoidní a defektní?

.

Cico Ciciak | 09.09.2017

> Popravdě politiku, kterou předvádí Babiš a jeho parta/hnutí, nemám rád, protože řídit stát podle Babišových představ jako soukromou firmu je téměř déjà vu italského fašismu.

Veď štát je v podstate taký jeden obrovský super-koncern, korporácia, konglomerát, tak ako inak by sa mal v skutočnosti riadiť, pán Dvorák?
Keď už kritizujete, tak povedzte aj "B" = t.j. reálne lepšie riešenie, návrh, ..., lebo už ma to vážne nebaví.

Viete to vôbec sám?
Alebo len skôr: Malo by to byť také, onaké, demokratické, hmm... aby boli všetci spokojní.
No tak také všeobecné "rady" si môžte viete čo...

Re: .

Jana Černíková | 09.09.2017

Tak takový názor bych od zastánce KSB opravdu nečekala...Takže způsob řízení, které uplatňuje člověk, jehož impérium a působení v politice je de facto ukázkovým příkladem toho, jak funguje oligarchický fašismus, je pro Vás ok? Navíc když tenhle člověk mj. systematicky ničí a pokřivuje fungování venkova, sektor zemědělství a potravinářství? A používá při tom metody, za které by se nemuseli stydět ani nejostřílenější gauneři? Nejznámější kauzy – pan Rada a Agro Jevišovice, Kostelecké uzeniny,...(mimo netu ucelenější zpracování – film Selský rozum, kniha Žlutý baron). Otázka lithia mně osobě přijde podružnou záležitostí ve srovnání s tím, jestli budeme nebo nebudeme zemí, která je schopná se uživit. Země, která se není schopná uživit, nemá budoucnost.

Jinak u pana Babiše bych se ani u názoru ohledně lithia „neobávala“ toho, že mu jde o blaho národa – spíš bych řekla, že chce být samozřejmě "u toho" - s obvyklým cílem maximálního obohacení svého impéria. To jde nejsnáz se silným politickým mandátem – a ten získá – opět jako obvykle – tím, že bude říkat věci, které chtějí lidé slyšet – co bude potom skutečně dělat, je naprosto jinou kategorií. Navíc otázka, jestli má těžbu zajišťovat stát nebo soukromé firmy mi přijde mimo podstatu věci. Je obvyklé, že státy nemají k dispozici potřebné technologie, takže proč by proces těžby nemohla zajišťovat soukromá firma a být za něj zaplacená. Důležité ale je, jestli zisky z prodeje samotného nerostného bohatství, které je logicky bohatstvím dané země, plynou soukromému subjektu nebo státu.

Re: Re: .

Stanislav | 10.09.2017

Máte v celku pravdu a správnu argumentáciu k meritu veci. To čo uplatňuje v praxi pán Babiš sa odborne nazýva korporátny fašizmus. Štát sa zjednodušene nedá viesť a koordinovať ako súkromná firma. Má príliš veľa sociálnych rozdielov, ktoré nie je schopný manažment a pravidlá podnikania akejkoľvek súkromnej firmy obsiahnuť ani sociálne-politicky pokryť.Tie rozdiely resp. zvládnutie tých nuansov v sociálnej sfére robí "štát" štátom. V opačnom prípade nemá význam byť občanom štátu, ale "imigrantom z povolania-imigrant profesionál"! A zrejme o tom oligarchovia snívajú:" oligarcha= vlastenec občan= imigrant.

Sociální bezpečnost

los/sol | 10.09.2017

Zastávat pozici stát = firma, se dějí m.j. z tohoto důvodu:
- nemá RODdinu
- neni čloVĚKem
- slepá láska k novotám k moderní technice, moderní čipizaci, moderním elektromobilům, moderní genetické mutaci a dalším idiociím impotentních "moderních věd"
- nenastudované materiály KSB
- odevzdání sebe, svého já, jen pro zájmy státu = firmy = zotročení sebe své psychiky pro Mamon syna Satana, (smluvní povinnost v zájmu korporátního fašismu (zákon služebníka - úslužníka) v provokačně imitační činnosti)

Re: Re: .

Cico Ciciak | 13.09.2017

Nevyjadruj sa k niečomu, čo si evidentne vôbec nepochopila.
Tejto problematike sa venuje aj VP-ZSSR vo svojich prácach, ktoré si evidentne neštudovala.
Dokonca aj J. Stalin sa snažil riadiť ZSSR ako štát super-koncern.

A ja nemám na mysli korporátny fašizmus, tak tu láskavo nefabuluj tie svoje typické kraviny a nepodsúvaj nezmysly, čo platí aj o tých ostatných v tomto vlákne, ktorí sú presne ako autor toho článku - len kritizovať, ale už nič konštruktívne nenavrhnúť, ako by sa teda mal najlepšie riadiť štát.

Re: Re: Re: .

Lumír | 14.09.2017

Ahoj. Tak s tím si často lámu hlavu: jak hned pochopit že nechápu. Ještě že mí učitelé matiky kdysi nebyli tak příkří.

Re: Re: Re: .

Cico Ciciak | 15.09.2017

Ja to chápem takto:

Štát by sa mal po správnosti na makro-ekonomickej úrovni riadiť ako štát super-koncern (= združenie [v tomto prípade národných/štátnych strategických] podnikov rôznych odborov, ktoré sa vzájomne dopĺňajú, alebo podnikov rovnakého druhu; hospodárske spojenie [v tomto prípade národných/štátnych strategických] podnikov v dôsledku spoločného vedenia týchto podnikov - s cieľom dosahovať vyššiu efektivitu výroby a efektívnejšie zabezpečovať demograficky podmienené a nie degradačno-parazitické potreby národa),
a mikro-ekonomické otázky (kam patria malé a stredné podniky a podnikatelia) by sa mali prenechať slobodnej tvorivosti samotnej spoločnosti.
To znamená, že strategické/hlavné ciele spoločnosti a štátu, a parametre jeho ekokonomiky a hospodárstva musí nastavovať verejne (nie skryte) samnotný štát (= my všetci = skutočná občiansko-demokratická spoločnosť) a tí, ktorých si zvolia ľudia!

Toto sa snažil robiť aj J. Stalin (a spol. - boľševici) v ZSSR počas svojho života.

Re: Re: Re: .

Jana Černíková | 16.09.2017

Chlapče, řekla bych, že přesně vím, o čem mluvím a také co obsahují práce VP – u Vás si tímhle až tak jistá nejsem. Pokud se svým příspěvkem vymezujete proti názoru, který citujete a který evidentně nesouhlasí s řízením státu jako SOUKROMÉ firmy podle představ BABIŠE – a vymezejete se tak, že jak jinak by se měl stát řídit než jako firma…. a máte tím na mysli pojetí podle VP, tak co k tomu dodat...Snad jen na to, že řízení státu podle Babiše a řízení podle VP ani zdaleka není o tomtéž – na tom se asi shodeneme. A v tomto světle jaký dojem budí Vaše rekace? Buď že diskutujete stylem „jeden o voze, a druhý o koze“, nebo se snažíte ex post obhájit neobhajitelné, nebo je taky třetí možnost, kterou ani nebudu rozvádět. Dost tristní výsledek - tím spíš, že při tom neopomente pozurážet autora i všechny diskutující ve vlákně – ale to už bohužel neoddělitelně patří k Vašemu diskusnímu stylu.

Re: .

Stanislav | 10.09.2017

Je možné viesť štát v orientácii národneho socializmu so striktným dodržiavaním ľudských práv, práv národnostných menšín očistených od pseudohodnôt alebo tzv. novodobých európskych hodnôt, ktoré nikde vo svete neplatia nik ich neuplatňuje iba v EÚ a najmä v tzv. postsocialistických štátoch.

Re: Re: .

Cico Ciciak | 13.09.2017

A ty o čom vlastne píšeš?
To je otázka?

V nacistickom Nemecku došlo k spojeniu štátnej moci so súkromnými korporáciami a naopak = fašizmus podľa určitej definície.

volba

sveulado | 08.09.2017

ja byť Čech, asi volím Okamuru

Babiš

Jura | 07.09.2017

No, já nevím ... i kdyby to byla pravda, že je Babiš jako zemědělský a dotační podnikatel proti prodeji lithia, tak ho rád mít nezačnu.

Re: Babiš

Hox | 07.09.2017

nejde o to mít ho rád, jde o zabránění krádeži lithia.

Re: Re: Babiš

Jura | 07.09.2017

No a když vyhraje volby a bude mu to k ničemu ... tj. jak to vypadá např. podle Baudyše, že to dopadne. ... tak se krádeži lithia zabrání?

Celá ta konstrukce je vytvořená na tom, že Státní zastupitelství (Bradáčová) jede proti němu. ... přitom tak mu vždycky naopak nahrávala.

A že by se děli takové tektonické posuny , že by Babiš byl pro (pro koho vlastně?) najednou nepřijatelný ???..... .. i když pár bilionů za změnou postoje být může.

Re: Re: Re: Babiš

Hox | 07.09.2017

Babiš o ničem nerozhoduje, reprezentuje určité klany a síly, o jeho názory vůbec nejde.

Re: Re: Re: Babiš

Hox | 07.09.2017

nemyslím, že na tomto nic není:
https://aeronet.cz/news/jde-po-babisovi-lithiova-lobby-babis-vyzval-aby-tezba-zustala-v-rukou-statu-zatimco-cssd-je-pro-privatizaci-a-najednou-par-dni-po-jeho-vyzve-prichazi-ke-slovu-opet-policejni-plukovnici/

Re: Babiš

Hox | 07.09.2017

Kdo a proč vytáhl 8 let mrtvou "kauzu" čapí hnízdo s nějakými 50 miliony, a přibližně stejnou dobu je ticho okolo krádeže OKD za desítky miliard?
Tam má máslo na hlavě a kostlivce ve skříni každý, pokud někdo něco vytáhne v rámci "boje proti korupci", můžeme si být jistí že jde o něco jiného a zájmy občanů nebo státu to nejsou.

Re: Babiš

Nikdo | 07.09.2017

Nějakou úlohu tady má jinak by ho sem (míněno do české politiky) bůh všedržitel neumístil. Mně zajímá nakolik je pod vlivem státních elit USA a nakolik jeho duše mizery (jsem si tím dost jist, ale možná je to "náš" mizera - padouch nebo hrdina jsme jedna rodina) cítí, že je lepší připojit se ke globalistům, což je pro nás výhodnější. Podle snahy domluvit se Zemanem si myslím, že se přiklání ke globalistům, kteří nebudou chtít živit statní elitu USA prodejem našeho dolu za babku.

Re: Re: Babiš

Jura | 08.09.2017

A jde mu o to, aby lithium zůstalo naše (státu) ? nebo jen o to prodat někomu jinému?

Re: Re: Re: Babiš

Nikdo | 08.09.2017

Jak ho čtu, půjde mu o vlastní prospěch až na prvním místě. Ale důležité je za koho kope (které klany - mám za to, že se přiklání ke globalistům) a jak je chytrý a dokáže se zorientovat v probíhajících procesech. Chytrý protivník je vždy lepší, protože nebude tolik ničivý (dosáhne svého a ostatní nechá na pokoji a pozná včas, když prohraje a nebude to hrotit a zachová si důstojnost). Kdežto namyšlený idiot je katastrofa. Jak řekl nějaký francouzský generál o nějakém činu to je horší než zločin to je hloupost. Ovšem berte to jako inspiraci nepovažuji se za tolik zorientovaného, abych si byl jistý jak to je. Osobně začínám o Babišovi uvažovat jako o možnosti i když dříve byl pro mně neprůchodný, ale nevidím nikoho lepšího. Prezident Zeman a premiér Babiš možná by to mohlo nějak fungovat ku prospěchu českého národa, v rámci davoelitářské společnosti to možná není ta nejhorší možnost.

Re: Re: Re: Re: Babiš

JanaK | 08.09.2017

No, před rokem taky ale Ovčáček prohlásil, že :" podle preferencí je teď na první místě hnutí ANO a ČSSD je až za ní, ale za rok to může být naopak". Což mi vychází tak, že byla naplánována "očista" ČSSD, ale zřejmě neprobíhá tak rychle jak se předpokládalo. Navíc prohlášení Babiše o lithiu přišlo až po prvních útocích skupiny Šuman a bylo mu určitě jasné, že přijdou další útoky. Takže jeho prohlášení o lithiu mohlo být účelové
Dál beru v úvahu současnou spolupráci ČSSD s Ficem, kde je vidět jednota v práci na možných změnách EU. Babiše si neumím takto představit.

Re: Re: Re: Re: Re: Babiš

JanaK | 08.09.2017

Časová souslednost událostí: Babiš se ve věci lithia vyjádřil až 6.8.2017. Do té doby mu to nevadilo? První zprávy o tom, že o těžbu mají zájem firmy ze zahraničí, se v tisku objevily kolem února ( a pan Babiš musel mít tyto informace dříve ). První útoky skupiny Šuman byly někdy v dubnu – v květnu. Vychází mi to Babišovo prohlášení spíše jako účelové.
Zdroje: …http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Andrej-Babis-Lithium-musi-zustat-v-rukou-statu-499049 , ……..…. https://www.lajkit.cz/zpravy/item/1061-kradez-lithium-ceska-republika-tesla, ---…- https://www.novinky.cz/ekonomika/432537-cesko-ma-sest-procent-svetovych-zasob-lithia-je-to-sance-pro-tovarny-na-baterie.html, ……… http://domaci.eurozpravy.cz/politika/189281-skupina-suman-nici-babise-o-koho-jde/

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Babiš

Nikdo | 08.09.2017

Víc než Babiš mně děsí skupina Šuman, protože jednají skrytě a není tedy zřejmé čí zájmy hájí. Velmi silně pochybuji, že hájí národní zájmy, spíše to bude nějaká skupina ne-lidí.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Babiš

JanaK | 09.09.2017

No. mně se činnost skupiny Šuman taky nelíbí, ale něco takového se děje na všech "frontách" - viz odtajnění e-mailů Sobotky, celá akce kolem Nečase, vyhrožování Klausovi apod.
I za socializmu se dělo to (sice spíše jen ojediněle ), že když byl někdo nepohodlný, tak se mu podstrčily peníze a pak se tam udělala prohlídka. Jen se o tom nepsalo. Děsit se jen ze skupiny Šuman je neadekvátní.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Babiš

Martin | 12.10.2017

Zdravím.
Jen detail: 2010 ministr Drobil (ODS) vydává povolení ke geologickému průzkumu. Prodlužuje ministr Brabec (ANO). Firma Geomet s.r.o. ovládané Australany.
Před tím DIAMO osloveno. Nechtěli se účastnit (nemají lidi peníze a hlavně neumí zpracovat – to ostatně asi nikdo na světě, zatím. Máme velmi chudou rudu. Sice hodně, ale chudou).

Tak teď k těžbě. Ten kdo provádí průzkum má přednostní právo k využití/těžení ložisek, o tom žádná. V podepsaném memorandu je jasně napsané, že těžař si tyto práva vyhrazuje ochránit a to právě na základě smlouvy z roku 1993 o ochraně investic mezi ČR a Australským svazem.

To všichni (určitě Babiš (za ANO) se svým mezinárodním podnikáním a Filip za KSČ (je právník) musí vědět. S trochou snahy to musí vědět i ostatní z ODS (jejich ministr), SPD (prostě jen banda) Piráti (další tentokrát eko-banda), Kalousek (Top nula-něco), ostatně byl ve vládě, tak i LSD tedy KDU. I pan president presentoval, jak jsem viděl, úplně Ne-pravdivé informace (vzhledem k tomu co si může dovolit zjistit no a co chce říct).
Ať už tedy zastupují jakékoli klanově-korporátní skupiny.
lithium už je pasé. Pokud nedají Australani souhlas k převzetí těžby. Není ovšem pasé to co napíši vzhledem k těžbě viz níže. A rozhodně, Babiš to musí vědět a ty skupiny za ním taky.

ČSSD nezmiňuji, proto, že zrovna v této kauze, tím podpisem memoranda, způsobily újmu těm, co z toho chtěli vytěžit daleko víc. Pan ministr Havlíček totiž do memoranda zakotvil možnost, že ČR může kapitálově vstoupit do budoucí těžební firmy! Vzhledem k podnikatelským rizikům, samozřejmě.
V tom memorandu je pro ČR dost zajímavých věcí, ne jen připomenutí toho, že když porušíme jako stát zákon, že případnou arbitráž na beton prohrajeme.
Např. Australané jsou ochotni zpracovávat vytěžené lithium a to až do fáze finálních výrobků v ČR, max. podíl českých subjektů na zpracování rudy, minimalizovat dopad na životní prostředí, umožnit kapitálový vstup České republiky do těžebního podniku, pokud o to ČR projeví odpovídající zájem.
Toto řekl gen. ředitel EMH „Jsme připraveni pokračovat v jednání s českým státem a společně definovat možné synergie v oblastech těžby, zpracování a využití lithia, včetně možného zapojení českého státu jako kapitálového účastníka projektu“
Proto kvičí. Žádná z příštích vlád se nebude už moci z této opce na zpracování a finalizaci a především možnosti kapitálového vstupu nějakým dalším vyčůraným způsobem vykroutit bez toho, aby přišli z toho vyvázli s čistým štítem (tomu upřímě věřím - časy se mění).
Teď tu možnost krást mají rozhodně ztíženou. Musím však konstatovat, že ta další vláda, co vzejde z těchto voleb, bude právě ta, co bude podepisovat tu hlavní smlouvu. Jsem zvědav.

Re: Babiš

ADM | 08.09.2017

Jde o volbu z možných variant.

Babiš, ač zjevně typický oligarcha a člen nějakého uskupení, které z něj udělalo plakát, bude v otázce lithia, která má strategický a velmi citlivý charakter bude národním zájmům blíže, než ČSSD.

Tj. hrubiánsky pokud se Andrej rozhodne, že založí státní podnik, jež bude těžit a zpracovávat lithium do fáze statků konečné spotřeby, ať se klidně posadí i do čela této firmy a postaví si další dvě čapí hnízda. Nebo to dáme ČSSD, která z nás udělá surovinový důl pro čáry-máry Muska.

Dvořák

kama | 07.09.2017

Tak tohoto Dvořáka opravdu nemusím. Web novarepublika.cz již nečtu, protože tento Dvořák beze stopy maže mu nepohodlné komentáře pod jeho článkem. Stěžovali si na to v komenářích jiní uživatelé a pak se to stalo i mě.

Re: Dvořák

Nikdo | 07.09.2017

Potvrzuji, povedlo se mi pár komentářů na novarepublika.cz, kde jsem měl pocit, že jsem uhodil hřebík na hlavičku a byli smazány. Kdo tomu šéfuje a kdo přesně hlídá komentáře nevím, z mně dostupných informací, to nemusí být Dvořák.

Re: Re: Dvořák

Hox | 07.09.2017

Pokud nevíš jistě, že je mazal Dvořák (pochybuji), tak tohle zjištění nemá ve vztahu k němu žádnou hodnotu.

Re: Re: Re: Dvořák

Nikdo | 07.09.2017

Ano, právě na to se snažím upozornit, na novarepublika se maže, ale kdo a proč mi není známo (někteří přispívatelé na novarepublika z toho viní Dvořáka - proč to nevím). Jinak tenhle článek mi dává smysl a vnáší mi nějaké světlo do dění u nás.

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

MirekP | 07.09.2017

Zdravím Vás všechny. To je můj první příspěvek. Tento WEB sleduji každý den a témat je tolik, že je ani nedovedu zpracovat. Například volby do parlamentu v ČR jsou pro mne důležité a tak jsem rád za zdejší informace. Myslím, že je nás hodně takových, co čtou, ale nepřispívají - třeba z ostychu, vstoupit mezi ostřílené diskutéry. Tak si dovolím položit mou první otázku. Co si myslíte o politickém hnutí Řád národa - Vlastenecká unie. Připadá mi to tak, že pomalu a trpělivě posilují a zároveň se vyhýbají se přílišné mediální pozornosti.

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

JanaK | 07.09.2017

Moc o nich nevím, ale co se dá rychle najít - Wikipedie: hnutí vzniklo transformací ze strany LIDEM založené na jaře 2012 okolo tehdejší místopředsedkyně vlády Karolíny Peake,[1] původně pod názvem LIDEM – liberální demokraté (zkratka LIDEM). Nový subjekt byl zaregistrován 29. května 2012.[2] Jeho zakladateli byla skupina politiků z Věcí veřejných, za které byli původně zvoleni do Poslanecké sněmovny, ale nesouhlasili s vnitrostranickým vývojem.[3] Od 13. března 2014 do 11. června 2015 nesla strana název VIZE 2014, pak se transformovala na hnutí Řád národa.
V logu mají pyramidu http://radnaroda.cz/ . Takže za mě nevolitelní.

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

JanaK | 07.09.2017

Diskuze na téma voleb je také zde ( musíš ale popojet dolů a na starší komentáře, protože konkrétní odkaz nefunguje ) http://www.vodaksb.eu/diskuse/politika/#comment-68421

KOB a DOTU už nemá témata?

. | 07.09.2017

Nejen v poslední době vesměs planou diskuzí mimo téma a tlachání "o nesmrtelnosti chrousta", ale už i články se tento web staví pěkně do řady těch či oněch nedůvěryhodných médií se všemi důsledky, z toho plynoucími. Škoda.

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

JabiPun | 07.09.2017

Celkem souhlas a mrzi me to....

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Hox | 08.09.2017

Souhlas s čím, s tím absurdním nesmyslem na který reaguješ? Někdy není na škodu zapnout mozek a popřemýšlet o celkovém kontextu, než člověk něco napíše. Jestli máš konkrétní argumenty, sem s nima, jsem jedno velké ucho. Rád s tebou celou situaci rozeberu. Obecné vyplakávání pro mě není argument.
V neposlední řadě, nějaké kvalitní příspěvky od tebe jsem nezaregistroval, ta pozice ze které teď vystupuješ, a kolega tečka taky, to je pozice konzumenta, kterému se něco nelíbí tak si klade nároky a požaduje po ostatních, aby mu je splnili.

Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Hox | 08.09.2017

Plus navíc to, co se mu "nelíbí", je naprosto mimo, kdyby se alespoň jednalo o něco opodstatněného.

Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

. | 08.09.2017

Je to Váš web. Vyjádřil jsem jen svůj názor, o nelíbení nebo líbení nebyla řeč. Holt třeba ten článek, pod kterým je tato diskuze, dokresluje či vykládá KOB a DOTU a já to jen nepochopil. Moje chyba. Vrátím se ke zdrojům v originále.

Re: Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Hox | 09.09.2017

Je tvůj úvodní příspěvek veden v konstruktivním duchu? Jen další čistě na*írací příspěvek, absurdní svojí podstatou, útok na stránky.

Re: Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Cico Ciciak | 09.09.2017

KSB a DVTR sa nemôže študovať iba v teoretickej rovine akademikmi, ale hlavne využívať obyčajnými ľuďmi i v každodennej praxi!
Ty v tom článku a diskusii pod ním vážne nevidíš nič z toho?
Už sa konečne zobuďte ľudkovia!

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

JanaK | 07.09.2017

Nevím, podle čeho tak soudíš. Na pořadu dne jsou volby do Parlamentu v ČR. Třeba víš, jaké klany se ukrývají za jednotlivými stranami a máš jasno, koho volit. Pro mě je užitečné sbírat takové informace. Bohužel situace nyní odpovídá tomu, co řekl prezident Zeman: "Politika není volba mezi dobrým a ještě lepším. Politika je volba mezi špatným a ještě horším". Ráda bych volila to nejlepší, ale nikoho takového nevidím a tak zřejmě nezbyde než volit to nejmenší zlo.

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

JanaK | 07.09.2017

P.S. To neznamená, že chci volit Babiše.

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Sycak | 07.09.2017

Kdyby se tecka aspon umela podepsat.
Nechapu ani motivaci ani ucel toho komentare. Odpovidat Vam uz nebudu.

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

. | 07.09.2017

V minulosti jsem zde přispíval a občas i překládal pod nickem pun. Nick jsem opustil z pro mne dobrých důvodů, do kterých nikomu nic není. Nyní to už jen občas nevydržím, ale nemám problém s tím, abych přestal přispívat zcela. O tom ale nerozhodnete Vy. Navíc to, že něco nechápete neznamená, že to neexistuje. Jak říká KOB a DOTU, každý podle míry svého chápání ......
btw. Podle mne je tečka pořád hezčí jak Sycak.

Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

popolvár | 07.09.2017

keď si prekladal, prečo si prestal? Chýbajú ti témy KSB a DOTU, tak prispej, ak môžeš. Je spústu nepreložených prác. Alebo napíš nejaký vlastný článok, analýzu na tebou preferované témy. Takáto snaha je tu vítaná.

Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

. | 07.09.2017

Můj příspěvek byl o mém názoru na odchylování se od tématického zaměření tohoto webu, ale vlastně to není moje věc. Na další překlady nebo vlastní tvorbu se necítím fundován a než psát nesmysly, radši nebudu psát vůbec. Radši si něco přečtu.

Re: Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Ľudo | 07.09.2017

Ľudovo sa hovorí:
"Kto sa bojí, nech do lesa nechodí"
..či..bo i tak nič neurobí.

Tak i Kniha začína:
"Nebojte sa!"
..bo neprimeraný strach paralyzuje,
zotročuje sťa nástroj mocný,
v rukách nemocných

"Strach je dobrý sluha, no zlý pan."
..ako oheň
dobrý v zmysle zdravej opatrnosti,
nie negramotného kamikadze-pozitivizmu

..ak ste si dostatoćne osvojili DVTR
a/alebo si myslíte, že máte dostatok zdravého sedliackeho umu,
"i chyby Vám budú k dobru pričítané"

Re: Re: Re: Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

. | 07.09.2017

Bojím se napáchat škody mým podle mne nedokonalým výkladem KOB a DOTU, kterému by mohl někdo nedej Bůh uvěřit.
btw. Nebyl jsi i Ty kdysi bez toho Ĺ?

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Ludo | 07.09.2017

Myslíš azda, že ja to vykladám dokonale?
..alebo niekto iný?

Dokonalý je akurát tak možno Boh

Preto sa volá i DOSTATOČNE uniVerzálny
..alebo ak chcete všeobecný model(alebo ak chcete teória)
tvorenia(=sTrojenia=riadenia)

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

popolvár | 07.09.2017

., prečo súdiš, že KSB a DOTU už nemá témy?
pár rokov sme sa čisto venovali iba pretriasaniu teórie, ozrejmovaniu, či jednotlivé pojmy a termíny chápeme správne a pod.
Potom nastúpil čas nahliadania na udalosti vo svete v zmysle vyššie uvedenej teórie, vyslovovanie vlastných úvah, analýz toho, čo sa vo svete deje, stanovovanie prognóz. Učili sme sa a zároveň výbornou korekčnou pomôckou boli a sú Pjakinove analýzy. Učili sme sa myslieť globálne, a teraz nastal čas konať lokálne. No tomu musí predchádzať porozumenie toho, aké procesy prebiehajú na domácej pôde a čoho sú súčasťou... Tu už však nemáme možnosť si porovnať naše analýzy z pohľadom Pjakina na naše domáce dianie, ale musíme čakať, ako sa naše analýzy potvrdia, či nepotvrdia reálnym vývojom diania. Ďalej sa učíme.
Zober si napríklad včerajšiu diskusiu ohľadom rozsudku ohľadom kvót prerozdeľovania imigrantov. Rôzne názory ako Fico "slil", úvahy o jeho statočnosti podporené vlastnými túžbami to nevzdať a uhájiť sa pred vlnou migrantov, počkajme - najbližšie dianie to ukáže - a ukázalo: stačilo si počkať na tlačovú konferenciu predsedu vlády a ministra vnútra. No táto téma a diskusia ukázali jedno: je potrebné ísť viac do hĺbky a poznať konkrétne fakty a analýzy robiť predovšetkým na nich, a nie na "faktoch", informáciách mainstriemu.

Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

. | 07.09.2017

K tomu mainstreamu. Mám dojem, že v něm dnes například schází informace o probíhajícím "Východním ekonomickém fóru", jehož výsledky budou mít podle mého názoru dost závažný dopad i na Evropu včetně nás. Takže ne o čem informují a jak, ale o čem neinformují vůbec, nebo jen okrajově.
No a u V.V.Pjakina lze podle mne pozorovat často různé "mlžení" asi proto, že informace o bezstrukturním řízení jsou ve své podstatě víceméně bezproblémově zveřejnitelné, ale předčasné informace o řízení strukturním mohou změnit informační pole a tím žádané výsledky strukturního řízení nasměrovat ne zcela žádoucím směrem. I proto se občas podle mne V.V.Pjakin uchyluje k nereálným zdůvodněním, která jeho základní tvrzení spíše zpochybňují. Podotýkám, že jsem jen vyjádřil svůj názor a nejen z výše uvedeného důvodu nehodlám nadále v diskuzích pokračovat. Mohlo by to napáchat více škody, než užitku.

Re: Re: Re: KOB a DOTU už nemá témata?

popolvár | 07.09.2017

s Pjakinom máš pravdu. Nie je vždy vhodné zverejniť citlivú informáciu. Ten postreh už aj ja mám dávno. Asi aj v tomto duchu je myslené tvoje: mohlo by to napáchať viac škody, než úžitku.
No myslím si, že si dosť inteligentný, aby si posúdil, k akému zverejneniu už čas dozrel, a čo je lepšie nechať v zamlčaní. Skús napríklad sem zverejniť nejaký článok, zhrnutie, tvoj pohľad o Vých. ekon. fóre a na diskusii je nová rubrika ekonomika - tam by si mohol k danej téme VEF pridávať novinky. Bolo by dobré mať tu človeka, majúceho pod drobnohľadom vyššie zmienenú tématiku

Re: KOB a DOTU už nemá témata?

Cico Ciciak | 09.09.2017

Mňa (ako človeka mimo ČR, ktorý moc nesleduje tamojšie politické dianie) naopak situácia v ČR v spojitosti s Babišom celkom zaujíma, a preto som rád za zverejnenie takéhoto článku a informácií v ňom, ktoré sa mi môžu hodiť pri vytváraní si svojej vlastnej predstavy o Babišovi.

Přidat nový příspěvek