K aktuálnímu dění (září 2011) - aktualizováno

Poslední dobou se vynořilo bezprecedentní množství zpráv a různých komentářů či dokumentů, které indikují, že pocit, že se schyluje k nečemu velkému, proniká k čím dál tím většímu počtu lidí, a dokonce občas i do mainstreamu. Kdo nesleduje zahraniční zdroje či neumí jazyky, je tady u nás bohužel jako v informačním vzduchoprázdnu, protože z našich masmédií se člověk nedozví vůbec nic.

Pokusím se situaci trochu napravit, pro ty, kdo nemají možnost číst zahraniční zdroje. Uvádím jen titulky a odkazy, na překlad samotných článků nejsou kapacity.

 

Můj názor - jak už jsem párkrát zmínil, čeká nás zřejmě velmi divoký podzim, kolaps stávajícího systému (parazitického) začíná. Není to otázka zda, ale kdy. Je to však pozitivní událost, i když může být chvíli divoké - je to v souladu (příprava na) to, co se bude dít v roce 2012 a dále...

 

Aktualizace 22.09.:

stránka davidicke.com:

Evropský "run" na banky začal - takto vypadá kolabující globálního bankovního systému (Ponziho schématu)

Korporátní "run" na banky začal: Siemens vybral 500 mil. euro u francouzské banky, uložil je přímo u ECB

 

V diskusi se objevily návrhy na investování do zlata / stříbra. Je to určitě rozumná věc, ale doporučil bych spíše stříbro (investiční mince, například rakouský Philharmoniker). Radil bych vložit volné (nadbytečné) prostředky do stříbra a zlata v poměru max. 1/3 ve prospěch zlata. Zlaté mince můžete lehce prodat obchodníkovi zpět a získat obratem peníze, stříbrné mince české firmy zpět nevykupují (zahraniční ano). Zlato má ovšem několik nevýhod - jednak hrozí teoretické nebezpečí státní konfiskace (u stříbra ani teoretické), za druhé je jako prakticé platidlo je mnohem méně použitelné, pokud by k tomu došlo, než stříbro - je jednoduše příliš hodnotné (+- 35000,- /unce versus 1000,- / unce u stříbra). Zlato se tedy hodí jen jako pojistka proti inflaci či pádu měn, pokud ale potřebujete mít možnost kdykoliv rychle "převést" zlato zpět na peníze. Na dlouhodobější investici (uchování hodnoty) je jednoznačně lepší stříbro, dnes ho sice tak lehce "nepřevedete" na peníze jaké zlato, ale později bude mnohem žádanější. Dá se to také shrnout následovně - při pádu měn či inflaci má zlato potenciál zvýšit svou hodnotu například 2x - 3x, kdežto stříbro 5x-10x (je mnohem podhodnocenější). Stříbro má také hodnotu samo o sobě - používá se v průmyslu, má mnoho různých využití, kdežto zlato nemá užitnou hodnotu žádnou.

 

Kanál RT America:

Masivní protesty na Wall Street

 

Blog GeraldCelenteChannel.blogspot.com:

Joel Skousen: Evropa se nachází ve zpomaleném (slow-motion) kolapsu (21.09.)

Amerika se rozpadá (20.09.)

Ceny jídla raketově rostou (19.09.)

Konspirace je skutečná - Ilumináti versus lidstvo

Ekonomický kolaps - Západní civilizace je neudržitelná (17.09.)

Gerald Celente: toto je gloální kolaps (meltdown) (16.09.)

2012 - Naprostý ekonomický kolaps

Situace bude mnohem horší, společnost se rozkládá (15.09.)

Říjen - měsíc Velkého Krachu? (akciových trhů) (14.09.)

Bankovnictví - největší podvod na Zemi

Paul Craig Roberts - v Evropě uvidíme revoluci (13.09.)

Webster Tarpley - evropský bankovní kartel kolabuje

Prosinec 2012 - kolaps dolarů, bankovní prázdniny a stanné právo (05.09.)

... a desítky dalších článků v podobném duchu.

 

Stránky MarketOracle.co.uk (zabývající se trhy, akciemi, ...):

Německý soud otevřel cestu k nad-říši a nad-kolapsu ("Uber-Empire and Uber-Collapse")

Je americký finanční systém na hraně propasti?

Akciový trh je téměř připraven k volnému pádu

 Jak se řecký dluh stává globální "černou dírou"

Je sociální zapezpečení Ponziho Schéma?

Hyperinflace v USA?

Potenciální kolaps Eura a následná rychlá redistribuce bohatství

Zlato posiluje poté, co byl Itálii snížen kreditní rating

Akcie producentů zlata v raketovém růstu

Dokonalá bouře vytváří tsunami zájmu o zlato

Jak vysoko může cena zlata a stříbra vyšplhat?

Druhý bail-out Řecka asi finanční trhy nestabilizuje

První všelék na kolabující národ je hyperinflace, druhým je válka

Zlato se připravuje k brzkému proniknutí za 2100,- USD / unci (před pár lety stálo 500-600 USD/unci, pozn.)

Přinutí drastické opatření EU Řecko vyhlásit bankrot (debt default)?

Logistika EU kolabuje

Panika na evropských finančních trzích

Co udělá mohutná bankovní krize s cenou zlata?

"Dokonalá bouře" globální bankovní krize a krize vládního zadlužení vede ke globální měnové krizi

Na blížící se bankrot Řecka se musí investoři připravit

Splasknutí dluhové bubliny = eliminace bohatství (wealth) v masovém měřítku

 

agregační portál Rense.com:

Centrální banky jsou nyní čistými kupci zlata (poté, co se ho 20 let zbavovaly, ho nyní kupují 5x dráž, p.p.)

Bankrot a opuštění EU je v nejlepším zájmu řeků (zdroj: anglický Guardian)

Soros: připravte se na bankrot Řecka a rozpad EU

Německo se připravuje na bankrot Řecka (finance.yahoo.com)

Německo připravuje plány pro případ kolapsu Řecka (Bloomberg.com)

Libye - EU říká, že NATO bombardování je "Morální povinnost" (activistpost.com)

Buchanan - umírající americký sen

"Index Options" předpovídají krach trhů v říjnu (moneyteachers.org)

Charlie McGrath - planeta je v obležení (pod palbou)

Rotschild: centrální banky svět zaplaví dolary ( = hyperinflace)

Americká pošta (USPS - U.S. Postal Service) blízko bankrotu (pozn. - tuto událost předpověděl před pár měsíci webbot, je to tzv. "temporal marker", tj. událost, která pokud se odehraje, indikuje, že se řetezec událostí v daném souboru předpovědí začal realizovat)

 

blog Quadrillio.com (slovensky):

Rozpad eura

Ilúzia opakovateľnosti – prečo 2011 nie je rovnaký ako 2010

Smeruje Európa k fiškálnej únii?

Ako 10 bánk vlastní 77% aktív

Má euro ešte budúcnosť?

Duch Lehman Brothers ožíva

Ako nás makroekonómia priviedla na kraj útesu

Krach eurosna a centrálneho riadenia peňazí

Čo sa stane, keď zlyhá papierová mena?

Svitá na chaotickejšie časy

Nová dilema centrálnych bankárov

Banky nás ťahajú do záhuby

Zlatá horúčka

Problémy ekonomík sa stávajú čoraz viac neriešiteľnými

Pasca likvidity a finančná čierna diera

Ako si Čína pochutnala na Američanoch

 

Diskusní téma: K aktuálnímu dění (září 2011)

YBjxe19Lb

PypeJedeLem | 15.10.2013






rizika investování úspor do zlata

Hox | 22.09.2011

Chelemendik k tématu: http://www.youtube.com/watch?v=IWKaV5h4oxU&feature=related

linky

stanislav | 22.09.2011

vidim, ze pouzivame velmi podobne linky hoxi. ja mam vsak najradsej davida icke a jeho headliny. su tam kazdy den nove spravy, vzdy okolo 15 ks, pricom on tam zbiera vsetky info aj z tych stranok a blogov, o ktorych si pisal ty. ta linka je http://www.davidicke.com/headlines...

Re: linky

Hox | 22.09.2011

Ono jich je takových celkem dost. Ale Icke vypadá dobře...

no, pracuje to i když je těžké najít pro to správná slova

silaet | 21.09.2011

Mám málo kontaktů s lidmi ale také to tak cítím. Když čtu nějaké příspěvky přátel na netu, vnímám, že lidé podléhají nějakému silnějšímu pocitu či tušení. Nejsou na tom třeba tak, že by chtěli projíždět videa a různé odkazy, že by chtěli hledat a pátrat, ale něco podivného ve vzduchu cítí. Není jim dobře, pocit beznaděje nebo skleslosti vnímají ale neví co s tím. Myslí si, že když se začnou zajímat o ty žumpy, bude jim ještě hůř. Myslí si, že to nemá smysl a tak se nechávají unášet jakýmsi spodním chladným proudem a není jim v tom dobře. Bojí se nahlédnout pod pokličku, mají možná strach, že se tam vaří guláš z něčeho velice špatného. Možná je to jak v hororu, kdy se lidé začínají bát toho, že se začnou bát ještě víc. Kdy mají strach z toho, že se budou bát vlastního strachu. Myslím to vážně. Jestli se nás tu schází nějaký počet lidí, je to fajn, ale většina to vědět nechce, protože má strach a obavy

Klid před bouří.

Prince | 21.09.2011

Tak se tomu říká: klid před bouří, většina cítí, že se něco semele.
Napjaté ticho, člověk cítí i špendlík na zem upadnout...

Psal jsem o tom, že se energie kumulují, hledají póly a protipóly. (hn) . Probíhá "vyřízení" účtů, stejně tak, jako "ladění" se na vlnu pozitivní. Podzim bude chladný...bez přátel.

Re: Klid před bouří.

erddyst | 22.09.2011

Hochu nebreč - zeční tvrdit že máš ve sklepě pár cihel zlatých a přátele se pohrnou ......

A pro nepřátele si začni zhotovovat kuše, luky, praky a podobné maličkosti ......

Přeju Ti bujaré oslavy s kamarády a výtězné boje !!!

Re: Klid před bouří.

Prince | 22.09.2011

Erddystku, špatně jsem to večer napsal, spávně je:
Bez přátel, bez Spřízněných Duší, bude podzim chladný.
Hox má zase pravdu se stříbrem, také to tak vidím.

Díky za info...

Fyrfos | 21.09.2011

Hmm zajímavé...Po přečtení těch nadpisů u mě vyvstává otázka: Přijdu o svoje úspory? Nikdy jsem si nežil nějak nad poměry a představa, že přijdu i o to málo co jsem naspořil mě docela děsí...

Jinak kolaps tohoto prohnilého parazitického systému naprosto vítám a doufám, že na jeho troskách povstane zřízení, jež bude spravedlivé pro všechny poctivé lidi.

Re: Díky za info...

Narja | 21.09.2011

O své úspory přijdeš. O všechny. Dříve či později a spíše dříve. Chápu tvé znepokojení. Za sebe mohu poradit jen tolik, že nyní je moudré začít utrácet a utrácet, dokud peníze ještě mají nějakou hodnotu. Investicí může být zlato. Z morálního hlediska je dobré si koupit cokoli, co udělá alespoň nějakou radost, neboť potom si budeš moci říci, že jsi si alespoň části peněz užil.
Ale samozřejmě jsou i jiné hodnoty než penízky. ;)

Re: Re: Díky za info...

Bavragor | 21.09.2011

Jídlo, knihy, věci na přežití a taky nějaký zbraně ...

Re: Re: Díky za info...

Hox | 21.09.2011

já bych doporučoval spíš stříbro - investiční mince jednouncové. Sice nyní se jen prodávají, prodejci je zpět nevykupují, ale jsou mnohem dostupnější a mnohem podhodnocenější než zlato, jinými slovy - stříbro je do budoucna mnohem lepší investice než zlato.

striebro a zlato

nadiiatko | 22.09.2011

vrelo odporúčam knihu od Michael Maloney - Investujte do zlata a striebra . Poradil mi ju brácho, ktorý našu rodinu " prinútil :D " radšej kupovať zlato ako ukladať peniaze do banky.

Re: Re: Re: Díky za info...

nadiatko | 22.09.2011

S tým striebrom máš pravdu Hox. Aj ja si myslím, že striebro je hodnotnejší kov ako zlato. Veď aj samotní mayovia zlato používali na predmety denného použitia a nie aká váha sa mu prikladá dnes. A to nehovorím o tom, aké má striebro liečivé účinky a vraj ten, čo nosí strieborné šperky alebo čokolvek strieborné nedovolí dostať sa do svojej blízkosti energetickým parazitom. Sama mám úžasné skúsenosti s koloidným striebrom a nedám naň dopustiť.

Re: Re: Re: Díky za info...

Kadub | 25.09.2011

máš naprostou pravdu Hoxi, investiční stříbro je kovem budoucnosti. Uvádíš však nepravdivé údaje o tom, že prodejci stříbro nevykupují. Kupuji si stříbro již několik měsíců, kdy jsem vyzkouše v Čechách cca 8 prodejců, ale nakonce jsem zůstal u těchto dvou, kdy oba ti garantují zpětný výkup.Samozřejmě že jsem si to i prakticky vyzkoušel, takže vím o čem mluvím.
http://www.zlate-investovani.cz
http://www.silver-gold.cz

Re: Re: Re: Re: Díky za info...

Hox | 27.09.2011

ano, máte pravdu, nějakou dobu jsem to nesledoval, předtím tu nic nebylo. Ovšem ten výkup.... prodávat minci za 900 kč a vykupovat ji za 580kč bych nenazval výkup, ale zlodějna... americké kitco například vykupuje stříbrné mince téměř za spotové ceny...

Re: Re: Re: Re: Re: Díky za info...

Kadub | 28.09.2011

Hoxi díval jsi se na aktuální cenu za 1 g stříbra? V tento okamžik kdy ti píšu tak se pohybuje cena v Kč - 18,51 ,-Kč/g, tzn. že aktuální výkupní cena je 576,- Kč za trojskou unci. Z toho vyplývá, že pokud ti při výkupu někdo nabízí 580,- Kč a víc, tak ti nabízí cenu nad cenou na trhu.Rozhodně bych to nenazýval zlodějnou.....

Re: Re: Re: Re: Re: Díky za info...

Kadub | 28.09.2011

Ještě dovětek..

Velký rozdíl, který vidíš mezi prodejní a výkupní cenou dělá především 20 % DPH, se kterým musíš při výkupu i nákupu počítat...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za info...

Hox | 28.09.2011

takto podáno to smysl dává, ale procentuálně ne. Kitco třeba při spotové ceně 33usd prodává minci za 36 a vykupuje za 32. to je trochu jiné kafe než 900 versus 580.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Díky za info...

Kadub | 28.09.2011

Ale Hoxi, vždy přece v USA nemají u stříbra DPH, takže si mohou dovolit úplně jiné prodejní a nákupní ceny než v ČR..... :-) V ČR v rámci marže musí prodejce prostě s DPH počítat.

Přidat nový příspěvek