"Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

"Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

9.7.2018

 

Mnoho faktologie a dobových dokumentů. Zapnutí titulků - tlačítko "CC" v pravé dolní části.

 

https://www.youtube.com/watch?v=mmR8Y-a6b8c

 

Kdo by měl zájem, může si přečíst i následující dobový dokument, sovětský pohled na události:

https://www.ustrcr.cz/data/pdf/projekty/srpen1968/bila-kniha.pdf

 

Diskusní téma: "Jak oholit ježka". Ruský dokument k 50. výročí Pražského jara, české titulky

Assess to each students

heart wallpaper for walls | 23.07.2018

Critique is an introduction to ivory-tower presso.32essay.com/for-students/good-habits-essay.html scribble literary works towards the purpose English Lingo Learners, focusing on disquisition maturing, grammatical correctness, and self-editing. The five-week go round includes a assessment of keymi.32essay.com/small-library/synthesis-translate.html leading grammar creole and pact; literature effective sentences and paragraphs.

Slate amassment students

book the ghost writer | 22.07.2018

Poetry is an introduction to idealistic presso.32essay.com/for-students/hr-personal-statement.html scribble literary works towards the ambition English Argot Learners, focusing on volunteer maturing, grammatical correctness, and self-editing. The five-week seminar includes a discuss of nithe.32essay.com/writing-desk/abortion-opinion-essay.html root grammar cant and agreement; scribble literary works gear sentences and paragraphs.

Revile mesial students

essay of 1000 words | 21.07.2018

Article is an introduction to theoretical bigos.32essay.com/small-library/radio-business-plan.html column towards the intend English Vernacular Learners, focusing on risk maturing, grammatical correctness, and self-editing. The five-week seminar includes a discuss of presso.32essay.com/for-students/hunger-games-trilogy-summary.html fundamental grammar words and judgement; non-fiction effective sentences and paragraphs.

Occupancy undivided students

essayage de lunette de vue virtuel | 21.07.2018

Article is an introduction to unrealistic erred.32essay.com/presentation/big-greek-wedding-2-review.html appraisal for the purpose the ambition English Burr Learners, focusing on tract maturing, grammatical correctness, and self-editing. The five-week go round includes a deliberate over of niapret.32essay.com/for-students/irene-holm-resume.html rudimentary grammar words and entente; column efficient sentences and paragraphs.

Master-work loads students

full paper | 20.07.2018

Critique is an introduction to romanticized lispder.32essay.com/our-library/resume-word-file.html poem repayment repayment for English Shop-talk Learners, focusing on disquisition maturity, grammatical correctness, and self-editing. The five-week orbit includes a one more time again of snowpa.32essay.com/inspiration/ee-business-plans.html fountain-head grammar terminology and sensitiveness; non-fiction expedient sentences and paragraphs.

Amalgamate loads students

п»їuva thesis database | 20.07.2018

Handwriting an shot typically seems cistkap.32essay.com/individuality/lined-paper-pdf.html to be a dreaded struggle mid students. Whether lispder.32essay.com/for-students/read-my-writing-out-loud.html the stab at is so as to modus operandi a preparation, a taste, or perchance rhythmical a contention, multifarious students surpassing shadow down the rebuke overwhelming. You may bear your monograph assigned, or you may be addicted exceeding terszar.32essay.com/individuality/pygmalion-ending-summary.html control to decry efface on the bound at near of your choice.

Work mass students

п»їuva thesis database | 19.07.2018

Calligraphy an suffer with a set to the exhilarated hunting-grounds typically seems conphe.32essay.com/small-library/mlk-dissertation.html to be a dreaded chore all of a go on increase up to students. Whether bravleb.32essay.com/my-handbook/mba-graduate-resume.html the spear at is in behalf of a preparation, a descent, or mayhap unbroken a contend, multifarious students over catch sight of the interest of stint overwhelming. You may keep your promenade of bone up on assigned, or you may be factually unaffected by way of emstal.32essay.com/presentation/quotation-wallpaper.html ascendancy to think up on the role of your choice.

Smutná pravda

Leoš | 12.07.2018

Češi jsou smějící se bestie.

1968

Peter | 10.07.2018

Mysliet si, ze v roku 1968(konfliktov po svete pozehnane) z globálneho hladiska nehrozil ziadny konflikt na uzemi CSSR by bolo absolutne scestne.
Cize jednoznacne suhlasim, ze vedenie v SSSR urcite nevystrasili blaboly o slobode, ruseni cenzury a "reforme" ani nehovoriac. Reformu z toho obdobia, by som skor nazval deformou.
P.S.:
No a skusme dnes (napr my Slovaci) vystupit z EU a NATO,
za pomoci Ruska. :-)


Překrucování historie

Jarda | 10.07.2018

v tom byli ti ruští pacholci vždycky dobří. A obhajovat okupaci vlastní země může jen pako.

Re: Překrucování historie

Dušan | 10.07.2018

"A obhajovat okupaci vlastní země může jen pako."

Ak myslíš že toto je nejaké obhajovanie okupácie vlastnej zeme....
Tak sa mýliš.

Re: Re: Překrucování historie

Magma | 12.07.2018

A bolo to vôbec okupovanie? Alebo ste si len zvykli na tento pojem v tejto súvislosti? Veď v "demokratickom: Nemecku okupácie nie je a USARMY je tam stále.

Re: Překrucování historie

Dušan | 10.07.2018

Ešte dodám.

Ako vidím, jeden z cieľov akcie pražské jaro 1968, rozoštvať 3 národy (v skutočnosti s veľmi blízkou základnou koncepciou mírneho bez otrokárskeho žitia) sa podaril.

Viď tvoj príspevok ktorí obhajuje to rozoštvávanie.

VLadimír Lukin

Děkující... | 10.07.2018

Zajímavý pohled Lukina stopáž..2:35:00

Re: Překrucování historie

Oracle 911 | 11.07.2018

Znie to ako keby okupácia vlastného štátu NATO a Západnými korporáciami ti nevadil...

Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 11.07.2018

Pokud jsem to pochopil dobre, tak tady byla řec o roce 1968, tak neodvadej pozornost. Ty tu ruskou okupaci schvalujes?

Re: Re: Re: Překrucování historie

ТаuRus | 11.07.2018

Vždyť tady vůbec nejde o obhajobu, či neobhajobu "okupace", jako takové. Ale spíše o pochopení toho, nakolik ten krok byl v rámci existence dvou antagonistických systému vyhnutelný, či nevyhnutelný.
Vždyť ani v dokumentu nikdo vstup vojsk do ČR neschvaluje. Věci se měly řešit systémově, dříve a bez toho, aniž by k takovému kroku vůbec muselo dojit.
Dokument je zajímavý v tom smyslu, že nabízí nové informace o událostech tohoto roku a uvádí na míru mnoho propagandistických momentů jak z jedné, tak z druhé strany, byť mnoho archivních dokumentů ještě čeká na svůj čas.
Není to pohled černo-bílý a ani nemůže být. Nám jde spíše o poučení z toho období a pochopení, že zjevná okupace na 6. prioritě může být menším zlem, než "soft" okupace, při které tvůj stát připraví o zdroje a do hlav tvých dětí naroubují cizí, sebevražednou "kulturu".
Beru ten dokument i jako pokus o narovnání rusko - česko-slovenských vztahů, ve smyslu: Mezi námi byly negativní věci, které poškodily naše vztahy, a byly zneužity třetí stranou ku svému prospěchu a naší škodě. Dnes ale máme společné problémy, které bychom měli společně vyřešit a najít k sobě cestu.
Tebe někdy napadlo, proč "okupace" roku 1968 se propagandisty řeší neustále, ale okupace roku 1938 jen letmo, a roku 1990 už vůbec? Proč se Čechům a Slovákům podsouvá jen jeden jediný společný nepřítel - Rusko, které v roce 1945 mělo zásluhu na tom, že Československý stát a národ vůbec přežil? Kdo jsou dnešní "přátelé česko-slovenského národa? Nejsou to ti samí, kdo v roce 1938 schválil a provedl okupací Československa a uvedl svět do nejkrvavější války v novodobých dějinách? Nejsou to ti samí, kdo rozdělil československý stát, odzbrojil ho a připravil o průmysl, zemědělství a strategické zdroje? S úsměvem na rtech, ujištěním ve věčném přátelství a poukazováním na "zlého" souseda - Rusko?
Proto se ti ježí chlupy jen při zmínce o tom, že v roce 1968 mnoho věci bylo jinak, než nám o tom tvrdí propagandisté? Ale v tom případě seš ty v zajetí jejích manipulací natolik, že neseš schopný si vybrat z dokumentu informace, které tě donutí přemýšlet, a raději vše odsuzuješ šmahem. Protože by byl narušen "pořádek" ve tvé hlavě, který jsi tolik let pracně budoval...

Re: Re: Re: Překrucování historie

dagmar | 11.07.2018

bylo jasne receno, ze svet stal na hrane valky, nazyvej si to okupaci kdyz chces, ale diky tomu jsi nazivu a mas treba i deti

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 15.07.2018

To je samozřejmě blbost. A co ti mrtví během okupace ti tak úplně naživu asi nejsou prave díky te úžasné pomoci.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Oracle 911 | 16.07.2018

Pochopil som to dobre, len tebe nevadí, že ruských okupantov sme vymenili za západných...

Re: Překrucování historie

Rob | 11.07.2018

Napiš mi prosím něco o dnešní svobodě a demokracii v ČR. Napiš něco o tom, jak jsme svobodní a samostatní. Napiš něco o suveréni politice naší republiky. Vidím, že se vyznaš a rád si o tom něco přečtu

Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 11.07.2018

Nevím proč bych Ti měl něco takového psát, já se prostě jen vyjádřil ke článku, který se zabýval událostmi kolem roku 1968. Jestli Ti tehdejší okupace ČSSR vojsky Varšavské smlouvy připadá jako věc, ze které bychom měli být radost je Tvoje věc. Já to vidím tak, že nás prostě obsadili Rusové a spol proti naší vůli.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Hox | 11.07.2018

Můžeš ukázat, kde někdo napsal cokoliv v tom smyslu, co tu neustále podsouváš? Viz také komentář Tauruse výše.

Viděl jsi vůbec ten dokument?

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 11.07.2018

Hoxi, dokument jsem bohužel viděl a je to stále stejne každý rok. Vysvětlování od Rusů že to bylo nezbytné a odložili naši zkázu a zachránili nás. Promiň ale tohle v Rusku poslouchám neustále a jsem na to alergickej.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 11.07.2018

...proti nasi vuli...uvedom si ze ludia o nicom nerozhodovali a ani nerozhoduju. to co vidis teraz chceli ludia v 89? Bolo im to povedane? Pravdu mas v jednom, ze nikto nie je rad ked ma na svojom uzemi cudziu armadu v case mieru. Na 68 sa treba pozriet s globalnej urovne inak sa z alergie nedostanes.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Hox | 11.07.2018

Dokument je určen lidem, schopným přemýšlet v souvislostech, pokud je někdo alergický a vidí věci jen jednostranně, pak se nemá smysl bavit.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

A já souhlasím, s tím, že naši tehdejší spojenci přišli na výzvu našich politiků... Alespoň oddálili o 20 let to, co se děje dnes... Pokud by tady vojska Varšavské smlouvy nebyly, už bychom byly muslimskou zemí... Zatím jsme jenom kolonií muslimského západu...
Nechápu, že ti nedochází, že v té době byl SSSR náš spojenec. Nebo ti vadí, když se dnes po naši zemi prohání naši "spojenci" z NATO? Vadí ti, že naši politici z TOP09 napsali zvací dopis, aby se zde usídlila natrvalo jednotka NATO? Proč tak vehementně neprotestuješ proti natovcům???

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

Ještě doplním, já jsem tu dobu roku 1968 zažila, takže můžu porovnávat na vlastní kůži, jak to tehdy u nás vypadalo... Máš také osobní zkušenost? Nebo soudíš jenom ze západní propagandy?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jirka | 16.07.2018

Nic jineho než ruští trolove! Bravo bravo

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

alergickej na uverove sazby FEDu nejsi? A ppritom nas a tebe okupuji jiz 25 LET

Re: Re: Re: Překrucování historie

Bety | 12.07.2018

U 6. priority je vždycky dost velká pravděpodobnost, že se nevyplatí. Mě tam zaujalo, že to tání posvětil Novotnému Chruščov.
Z toho, co o něm teď víme je to další věc, kterou mu můžeme připsat k tíži. V tom dokumentu se jasně říká, že to obě strany -
naše i ta sovětská - nechaly zajít příliš daleko. A komu rok 68 prospěl? Věci socialismu a renomé SSSR rozhodně uškodil, stejně jako osočování Stalinovy éry. Myslím si, že to byl ze strany Západu průzkum bojem, který bohužel vyhráli. Kdyby se jim podařilo vytrhnout naši republiku ze svazku soc. států, byla by to výhra a druhá varianta byla z dlouhodobého hlediska výhra rovněž. My jsme z jejich hlediska byli jen figurky, které se nechaly posouvat po jejich šachovnici, zatím co jsme byli vedeni k přesvědčení, jací jsme kingové. A to je podle mne to, co bychom si měli uvědomit především.

Re: Překrucování historie

as | 11.07.2018

aj nahodna smrt dubceka je prekrucanie hystorie

Re: Překrucování historie

fidelo | 12.07.2018

Nikdy jsem okupaci roku 1968 neschvaloval a neschvaluji - ostatně i v dokumentu zaznělo, že vojenský zásah v ČSSR byl zásadní prohrou socialismu obecně, takže pražským a moskevským soudruhům se podařilo zasít, co o dvacet let později sklidili a dodnes užívají jako vítězové transformace.
Proto jsem v roce 1989 cinkal klíči, aby naše země byla svobodná. Bohužel mnoho mých přátel cinkalo klíči jen proto, aby jednu armádu vystřídala armáda jiná.

Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 12.07.2018

O jaké OKUPACI to mluvíš? Byli to naši spojenci a podle Varšavské smlouvy měli právo tady být...Já jsem jim vděčná. Mohla jsem v klidu a míru žít bez obav z exekucí, bídy, bez strachu říct, že jsem žena, bez muslimské náplavy dalších lahůdek jako gay parady ...
Zato dnešní naši spojenci se o toto vše postarali... Divné, že ti jejich rejdy u nás nevadí...

Re: Re: Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

presne tak

Re: Re: Re: Překrucování historie

fidelo | 12.07.2018

Do srpna 1968 jsme byli díky vítězství Rudé armády nad nacistickým Německem svobodnou suverénní zemí, kterou nemuseli bránit svou přítomností žádní cizí vojáci. Vstupem spojeneckých vojsk jsme suverenitu ztratili. Chtěl jsem jen říct, že po roce 1989 jenom jednu armádu vystřídala druhá, a navíc byl nastolen antinárodní a antidělnický režim. Takže si myslím Aksal, že popisujeme totéž.
Socialismus byl v roce 1968 ubráněn na 6. prioritě, na prvních třech prioritách to však byla naprostá prohra. A moskevští trockisté tuto prohru dovršili právě tím, že nechali tanky vjet do center měst, přičemž by bývalo stačilo, kdyby v klidu dojeli k západním hranicím a rovnou se uklidili do předem připravených vojenských prostorů. Moskevští trockisté nemohli západu posloužit lépe. Proto západní demokracie ani nenapadlo, že by nám mohly pomoci: Západ věděl, že 21. srpna 1968 prostřednictvím tanků spojeneckých vojsk Varšavské smlouvy vyhrál on. Stačilo jen počkat dvacet let a západ s trockisty dosáhli svého: zlikvidovali socialismus a stali se oligarchy nového režimu, jehož nelidský charakter je stále zřetelnější.
Něco jiného je, že teď západ díky KSB začíná postupně prohrávat na prvních třech prioritách, takže demonstrace síly průjezdy amerických vojáků po našich silnicích už znamenají pouze dočasné potvrzení statu quo na 6. prioritě, nic víc.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Ziim | 13.07.2018

Přesně tak, toto je skutečný "mozaikový" pohled na tyto události.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Lin | 13.07.2018

Souhlasím s tvým pohledem, mám podobný. Jen ten začátek o naší suverenitě bych poopravila na částečnou - ale pořád větší, než za "normalizace" a mnohem větší, než nyní.
Upozorním ještě na důležitou informaci, která v dokumentu zazněla a byla pro mne novinkou = že Novotný měl to "rozvolňování" posvěcené od Chruščova.
Události r.68 (nyní to bude 50 let) ovlivnily nejen naši budoucnost - co se týká "ochoty cinkat klíči" - ale hlavně vztahy s Rusy (SSSR) co se vzájemné důvěry týká.

Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 13.07.2018

a podle Varsavske smlouvy ...tam bol podpisany dodatok az 2.8, 68. o tom ze moze VZ zasiahnut do vnutra ak je ohrozeny socializmus v niektorom state z jej clenov. Inak VZ bola zalozena na ochranu proti NATO. Dodatok uplne zmenil charakter tejto vojenskej organizacie.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Aksal | 13.07.2018

Proč byl ale ten dodatek ke smlouvě podepsán? V té době byl v čele KGB Jurij Andropov a právě v dokumentu "Kod dostupa Andropov" o situaci v ČSSR v rove 1968 mluví... Byl to poslední pokus o zvrácení vývoje... Moc výživný dokument... bylo by dobré si jej prohlédnout... je tam uvedeno hodně faktů a pohledů do zákulisí tajných služeb a boje ve zdech Kremlu...
http://dokonlin.ru/video/kod-dostupa-2-sezon-14-serija-yurii-andr.html

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 13.07.2018

pozriem to dakujem Aksal.

Re: Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

rony | 20.07.2018

pozrel som andropova v podstate to doplnuje moj pohlad co som pisal nizsie

Re: Překrucování historie

dagmar | 12.07.2018

a dneska okupace financni ti nevadi?

Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 15.07.2018

Nevím o čem mluvíš. Já se cítím svobodně. Ziju jak chci, říkám si co chci, cestuji kam chci, děti vychovavam podle sebe ne podle soudruhů, čtu co chci. Chápu že vy zde asi mate smutné životy ale s tím si musíte poradit sami.

Re: Re: Re: Překrucování historie

KMnO4 | 16.07.2018

Krátkozrakost je nemoc, né přednost...

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Jarda | 19.07.2018

Mít rodinu a starat se o ni je krátkozrakost? Nebo cestovat a poznávat svět na vlastní kůži je krátkozrakost? Tak to jsem kratkozraky rad.

Re: Re: Re: Překrucování historie

Joe | 19.07.2018

Pripominas mi meho kamarada, tomu kdyz jsem rekl, ze minimalne 100 let je tu veden utok na rodinu, mi rekl, ze na jeho rodinu nikdo neutoci.

Re: Re: Re: Re: Překrucování historie

Iva | 22.07.2018

Za mňa len toľko. Podvedome mi Rusi nikdy nevadili a vždy som sa čudovala,ze to irituje iných.Ked sem nabehli Američania,podvedme to zase mňa iritovalo.Dnes,ked som ,, vyškolená,, viem,ze mám podvedomie v poriadku. P.s. školiť som sa začala,ked má vytočil Kiska,ktoreho som volila a idiota so mňa už robiť nebudú.

Dokument v češtině

starý doktor | 10.07.2018

Doporučuji jako doplnění k uvedenému videu dokument v češtině zahrnující pohled jak ruský tak český s hlavními protagonisty z naší strany - Císař, Bilak a další.
K zakoupení zde: http://www.filmexport.cz/dokumentarni/tanky-v-praze-papirova-posetka.html

68

rony | 09.07.2018

moj otec pracoval v roku 69-71 na ministerstve vnutra k udalostiam 68 mi povedal ze to bola operacia KGB potrebovali zamienku sem dostat armadu. Vacsina vyssich dostojnikov na vnutre to vedela a brali to normalne. Sovietska armada bola od konca vojny v NDR od 56 v madarsku ale v CSSR nebola. Ked pozriete na mapu tak klyn v podobe CSSR nebol zabezpeceny. Niekolko indiicii k tejto verzii odznelo aj v dokumente. Len na upresnenie otec suhlasil s tym ze sem dosla sovietska armada nebral to ako okupaciu. Bral to z pohladu ze svet bol tak rozdeleny. Aj na zaklade toho co citam na Leva nete sa mi to javi velmi pravdepodobne. Samozrejjme cielov tohoto procesu mohlo a aj bolo viacej dlhodobejsi ciel co nepochopil Breznev a spol bola prehra ako to v dokumente na zaver odznelo.

Re: 68

m | 10.07.2018

V "pražském jaru", což byla akce protlačená chazarsko-židovskou frontou v ČSSR, šlo také významně o zájmy Izraele. Více v knize Vladimíra Čermáka - Operace srpen 1968
https://www.databazeknih.cz/knihy/operace-srpen-1968-80167
Jinak samozřejmě, i KGB měl zájem, USA instalovaly v Bavorsku Pershingy, a ČSSR byla jediná země soc. tábora ve střední Evropě, kde nebyly sovětské vojenské základny, tedy ani raketové. "Vstup" byl vynucen nejen Západem, ale hlavně Izraelem skrze chazarské sionisty v ČSSR, kteří zdivočeli po 6-denní válce v r. 67. Více v té knize.

Re: Re: 68

rony | 10.07.2018

samozrejme zidia sa angazuju vsade ved na to bol ten nastroj (software) im natlaceny do hlav. Nemas na svete udalost kde by nos nevopchali. Mne skor islo o to ze neexistuje neriadeny proces a ten proces riadeny bol najskor ku krize potom k normalizacii. Nic sa nedialo nahodou. Tu napriklad som sa dozvedel ze na co bolo pouzitych 100 dni Napoleonovho navratu. Ukazali sa jeho stupenci potom ich odpalili. To iste bolo vyvolane v CSSR. Ukazali sa odpalili ich. V tej dobe kazdy akceptoval rozdelenie sveta podla Jalty ved aj v dokumente sa o tom hovori ze podvecer vstupu si volali ci akceptuje NATO konf. v Jalte. Ak tu boli zapadne sluzby samozrejme ano tak pomahali v destabilizacii no ale ak akceptovali Jaltu tak len pomahali v procese ktory viedol nakoniec k normalizacii v CSFR a nasledne k vybalansovaniu rovnovahy - odpovedi na rakety v Bavorsku. Princip (proces) ktoy sa pouziva nacrtava aj Bezmenov vo videjku. Demoralizacia, destabilizacia, kriza normalizacia, V CSSR troska v zrychlenom mode. Na vybalansovani rovnovahy mal zrejme zaujem aj GP- tajne sluzby maju jeden pristav rovnako ako pirati, v CSSR mohli na tom pracovat spolocne.

Re: Re: Re: 68

rony | 11.07.2018

tu je bezmenov som zabudol dat odkaz. Trocha o tom ako pracuju tajne sluzby. Mozny suvis s 68
https://www.youtube.com/watch?v=2LF3pn6kFYg

Přidat nový příspěvek