Odpovede ministra zahraničných vecí RF S. V. Lavrova na otázky médií, Moskva 13. marca 2018

14.03.2018 17:32

Veľvyslanectvo Ruskej federácie v Slovenskej republike, ´13. 3. 2018

 

Aká bude odpoveď Ruska na požiadavku premiérky Veľkej  Británie Theresy Mayovej, aby do dvadsiatich štyroch hodín Rusko predložilo vysvetlenie ohľadne otrávenia S. Skripaľa? Aká bude reakcia Moskvy, ak britská vláda prijme sľúbené reštriktívne opatrenia?

 

- Počuli sme ultimátum, ktoré zaznelo z Londýna. Oficiálna predstaviteľka Ministerstva zahraničných vecí RF M. V. Zacharovová už náš postoj komentovala. K tomu môžem dodať len to, že Veľká Británia, ako aj Rusko, sú zmluvné štáty Dohovoru o zákaze chemických zbraní, čo vie aj premiérka a minister zahraničných vecí Veľkej  Británie. Nepochybujem o tom, že na Ministerstve zahraničných vecí Veľkej  Británie neprišli o expertov, ktorí sa venujú fungovaniu tohto dohovoru a problematike, ktorou sa zaoberá dohovor i Organizácia pre zákaz chemických zbraní. Expertov tam asi aj majú (určite majú), ale zrejme ich nik nepočúva. Ak máme hovoriť o tom, čo by mala urobiť Veľká  Británia v zmysle Dohovoru o zákaze chemických zbraní, tak je to nasledovné:

Po prvé, akonáhle sa zjavili podozrenia, že bola použitá otravná látka zakázaná dohovorom, mali sa obrátiť na krajinu, ktorú podozrievajú, že z nej daná látka pochádza. Na takúto otázku sa odpovedá do desiatich dní. Ak daná odpoveď neuspokojí krajinu, ktorá si pýtala informácie, tak táto krajina (v danom prípade Veľká  Británia) sa bude musieť obrátiť na Výkonnú radu Organizácie pre zákaz chemických zbraní a Konferenciu zmluvných štátov Dohovoru o zákaze chemických zbraní. Pri tom oslovená strana má plné právo získať prístup k tej látke, o použitie ktorej ide, aby mala možnosť vykonať vlastnú analýzu danej substancie. Čo sme, vlastne, aj hneď urobili, hneď po tom, ako sa zjavili správy rozširované prakticky všetkými členmi anglickej vlády o tom, že otravu S. Skripaľa spôsobila otravná látka vyrobená v Ruskej federácii. Oficiálnou nótou sme okamžite požiadali o prístup k tejto látke, aby ju naši experti mohli podrobiť analýze v súlade s Dohovorom o zákaze chemických zbraní. Tou istou nótou sme žiadali prístup ku všetkým faktom súvisiacim s vyšetrovaním, vychádzajúc z toho, že jednou z obetí je J. Skripaľovová, občianka Ruskej federácie.

Na tieto absolútne oprávnené požiadavky, ktoré vyplývajú z Dohovoru o zákaze chemických zbraní, sme dostali vágnu odpoveď, z ktorej je jasné, že nám tieto zákonné požiadavky zamietli. Takže skôr, ako sa začnú dávať ultimáta – podať správu britskej vláde do dvadsiatich štyroch hodín – bolo by lepšie dodržiavať vlastné záväzky podľa medzinárodného práva, v tomto konkrétnom prípade záväzky vyplývajúce z Dohovoru o zákaze chemických zbraní. Keď hovoríme o manierach, nezabúdajme, že éra kolonializmu je vecou dávnej minulosti.

 

Nepočuli sme vašu reakciu na vyhlásenie premiérky Veľkej Británie Theresy Mayovej. Vzniká dojem, že Moskva neberie túto situáciu vážne. Radi by sme pochopili, čo treba urobiť, aby nedošlo ku konfrontácii.

- Chápem, že potrebujete poskytnúť informácie, ktorú budú zodpovedať náladám „hláv“ v Londýne. Už som povedal, čo má urobiť práve Veľká  Británia ešte predtým, ako jej Rusko bude odpovedať na otázky. Nedostali sme požiadavku, ktorú je Londýn povinný podať v súlade s Dohovorom o zákaze chemických zbraní.

 

Na zajtra je naplánované stretnutie s vaším tureckým kolegom, o niekoľko dní ministerské trojstranné stretnutie Rusko-Irán-Turecko. Bude sa diskutovať o otázke rozširovania bezpečnostných zón v Sýrii a pripojenia Afrinu k tejto zóne, ako bolo nedávno avizované? A včera v BR OSN odzneli vyhlásenia USA a iných západných partnerov o možnosti útokov na Sýriu, ako aj obvinenia proti Rusku, že znemožňuje plnenie rezolúcie č. 2401 BZ OSN. Aký vplyv bude mať táto rétorika na efektívnosť procesu strategického urovnania v Sýrii?

- Zajtra sa v Moskve stretneme s tureckým ministrom zahraničných vecí M. Čavušogluom. V piatok, už za účasti nášho iránskeho kolegu, ministra zahraničných vecí Iránu Dž. Zarífa sa bude konať stretnutie ministrov krajín – garantov Astanského formátu v Astane. Samozrejme, bude sa diskutovať o bezpečnostných zónach. Nemyslím si, že sa teraz za každú cenu musíme usilovať rozšíriť ich plochu. Teraz je najdôležitejšie zabezpečiť ich fungovanie v tom režime, ktorý bol odsúhlasený, najmä v režime zastavenia paľby. Najaktuálnejšou úlohou je nedopustiť, aby sa pokračovalo v závažnom porušovaní tohto režimu vo východnej Gúte. Tam sa sústredili bojovníci z niekoľkých organizácií, nelegitímnych ozbrojených zoskupení, ale všetkých si „podrobila“ skupina „Hayat Tahrir al-Sham“, ktorá prišla opäť s novým mimikry a nazýva sa inak, ale jej podstata sa nemení, táto organizácia je zahrnutá do teroristického zoznamu Bezpečnostnej rady OSN. Z východnej Gúty ustavične pokračujú mínometné ostreľovania Damasku, vrátane nášho veľvyslanectva. Zomierajú ľudia. Je to závažné porušenie rezolúcie číslo 2401, pretože táto rezolúcia žiadala od všetkých, aby zastavili paľbu, za dodržania všeobecne prijatých podmienok, že na teroristov sa nevzťahuje povinnosť strán nepoužiť zbrane, a že humanitárna pauza, o ktorú tu ide, sa stane predmetom dohody všetkých tých, čo sa nachádzajú „na území krajiny“. Tí, čo sa nachádzajú „na území krajiny“, vo vnútri východnej Gúty, ako som už povedal, a ktorých riadiskupina „Jabhat al-Nusra“, nechcú plniť svoje záväzky. Chcú len jedno - aby vláda prestala strieľať a oni si mohli trochu oddýchnuť. Takúto prestávku teroristom Bezpečnostná rada nesľúbila. Ba čo viac, oznámila im, že nijaký oddych nedostanú.

Druhým aspektom tohto problému sú naši západní partneri, ktorí neskrývajú, že udržujú úzke kontakty s tými, čo sa teraz nachádzajú vo východnej Gúte a ktorí nesplnili svoje záväzky vyplývajúce z rezolúcie číslo 2401, ktorá spočíva v tom, že treba vplývať na svojich  chránencov, pribrzdiť ich a prinútiť, aby prestali ostreľovať obytné štvrte. Ani jedno, ani druhé západní kolegovia na čele s USA neurobili. To, že včera stála predstaviteľka Spojených štátov v OSN Nikki Haleyová pohrozila, že navrhne novú rezolúciu, ktorá, ako som pochopil, je už pripravená, znamená len jedno, a to, že zlyhali pri plnení predchádzajúcej rezolúcie. Pretože nový návrh, ktorý teraz Američania budú presadzovať, po prvé, už neobsahuje nijaké výnimky ohľadne teroristov (to jest ani na teroristov sa nebude môcť siahať). Po druhé, nový návrh sa netýka celej Sýrie, ako tomu bolo v rezolúcii číslo 2401, ale len východnej Gúty. A to ma privádza na myšlienku, že, po prvé, naše predpoklady, že americkú koalíciu netrápi ani tak potlačenie pozostatkov terorizmu, ako to, aby pre režim zachovala určitý vojenský impulz, sú správne. A po druhé, keď sa už hovorí len o východnej Gúte, ide o to isté miesto, odkiaľ sa dá spôsobovať najväčšia škoda hlavnému mestu Sýrie a takto pripravovať pôdu pre „plán B“, ktorý Washington neustále popiera. Ale je čoraz viac dôkazov o tom, že ide o kurz na zmenu režimu a rozpad Sýrskej arabskej republiky.
Mimochodom, na rozdiel od rezolúcie číslo 2401 BR OSN, nový americký návrh vylučuje akúkoľvek zmienku o humanitárnej situácii v Rakke alebo v tábore sýrskych utečencov „Rukban“, ktorý kontrolujú Američania, a do ktorého OSN nemôže získať prístup. O nijakom inom mieste na území Sýrie tam nie je zmienka.

Na pozadí tohto zjavného zlyhania plnenia rezolúcie číslo 2401BR OSN v tej časti, ktorá sa dotýka bojovníkov a Západu, ktorý ich sponzoruje, predkladá sa nová rezolúcia pod zámienkou, že Rusko, Irán a sýrska vláda neboli schopné zabezpečiť plnenie požiadaviek predchádzajúcej rezolúcie. Popritom stála predstaviteľka Spojených štátov v OSN Nikki Haleyová vyhlasuje, že Spojené štáty sú, samozrejme, mierumilovný národ, ale kedykoľvek môžu zaútočiť na vládne sily Sýrskej arabskej republiky, tak, ako to už urobili pred rokom, keď zaútočili na leteckú základňu „Šajrát“. Ja už ani nemám nejaké normálne termíny na to, aby som toto všetko opísal. USA pokrytecky vyhlasujú, že tak, ako vtedy „potrestali režim“ (ako ho oni nazývajú), tak sú pripravení urobiť to aj teraz.

V tejto súvislosti existujú dva komentáre, pousilujem sa sformulovať ich čo najkorektnejšie. Po prvé, ako som už niekoľkokrát hovoril (zrejme, všetko to „prelieta mimo uší“ tých, čo v Bezpečnostnej rade OSN robia podobné vyhlásenia v mene USA), že keď sa objavili správy o tom, že 4. apríla minulého roka bol v oblasti Chán Šajchún použitý toxický plyn sarín a že ho tam dopravili v podobe leteckej bomby lietadlom, ktoré vzlietlo z leteckej základne „Šajrát“, mi zatelefonoval štátny tajomník USA R. Tillerson. Povedal, že Spojené štáty tieto vyhlásenia znepokojili a prosia Rusko, aby získalo súhlas sýrskej vlády na vyslanie medzinárodných expertov na leteckú základňu „Šajrát“, aby mali možnosť preskúmať toto miesto, či sa tam mohla nachádzať chemická zbraň. Dohodli sme sa s Damaskom, že takýto prístup bude umožnený. Keď sme túto informáciu oznámili Washingtonu, poďakovali sa a povedali, že to už nepotrebujú a vzápätí na toto letisko zaútočili.

Toto je tá informácia, ktorú sme niekoľkokrát už poskytovali svojim americkým partnerom priamo aj prostredníctvom médií, a ktorú absolútne ignorujú. Preto, ak dôjde k ďalšiemu takémuto útoku, následky budú nesmierne ťažké. Pani Nikki Haleyová musí chápať, že jedna vec je nezodpovedne využívať mikrofón v BR OSN, ale iná vec je, keď ruskí a americkí vojaci majú komunikačné kanály a cez ne je zreteľne povedané, čo sa smie a čo sa nesmie robiť. Americká koalícia to veľmi dobre vie.

 

Môžete vylúčiť, že Rusko má niečo spoločné s prípadom S. V. Skripaľa?

Vy ste zvláštny. Povedal som, že sme zmluvné krajiny Dohovoru o zákaze chemických zbraní, rovnako, ako aj vaša krajina. Ale ona, z nejakého dôvodu, nevyužíva expertízy tých, čo vedia, aké záväzky nesie na svojich pleciach Spojené kráľovstvo. Ak procesy, ktoré sú zakotvené v dohovore budú splnené, tak vás ubezpečujem, že RF splní svoje záväzky a odpovie na príslušnú otázku v takom čase, aký je na prípravu odpovede daný.

A my zasa čakáme, že Spojené kráľovstvo odpovie na našu žiadosť, odoslanú v súlade so zmieneným Dohovorom, o nutnosti poskytnúť nám látku, o ktorú ide, sprístupniť nám celý vyšetrovací proces, pretože ide o ruskú občianku.

 

Ak som Vám to nedostatočne vysvetlil, určite urobíme stenogram mojich odpovedí na prvú a dodatočnú otázku, pošleme do BBC v nádeji, že tento raz nebudete pri publikovaní a odovzdávaní informácií svojim divákom nič krátiť.

 

Ale predsa len, naozaj môžete vylúčiť že Rusko má niečo spoločné s prípadom S. V. Skripaľa?

- Už sme vydali vyhlásenie, že celé je to hlúposť. M. V. Zacharovová to vyjadrila kultúrnejšie. Nemáme s tým nič spoločné. Tak všetkým pomútili hlavy, že už v našej blogosfére píšu komentáre, ktoré obracajú všetko hore nohami. V nejakom blogu som si s prekvapením prečítal, že ja som vyhlásil, že nie je prípustné porovnávať prípad A. V. Litvinenka a S. V. Skripaľa.

A ja som povedal presný opak. V jednej africkej krajine mi počas poslednej pracovnej cesty dali túto otázku. Ja som odvetil, že rovnako, ako aj v prípade A. V. Litvinenka – keď sme začali spolupracovať pri vyšetrovaní, potom sa všetko utajilo, a povedali nám, že nemôžu poskytovať všetky informácie. Približne takto sa to začína aj teraz. Nedostávame nijakú odpoveď na naše výzvy. Takže ešte raz vás veľmi prosím, aby ste všetko, čo teraz hovorím, podrobne vysvetlili a neobmedzili sa na vetu, ktorú už predvídam, a to: že „na otázku, či je Rusko vinné, sa S. V. Lavrov vyhol odpovedi“. Rusko nie je vinné. Rusko je pripravené spolupracovať v súlade s Dohovorom o zákaze chemických zbraní, ak sa Spojené kráľovstvo zníži k tomu, aby splnilo svoje medzinárodnoprávne záväzky v zmysle toho istého dokumentu.

 

Diskusní téma: Odpovede ministra zahraničných vecí RF S. V. Lavrova na otázky médií, Moskva 13. marca 2018

Hmmm

JaroX | 14.03.2018

Nie, nepochválim pána Lavrova za dobrú odpoveď... lebo... keď s niekým komunikujete, tak mu to svoje myšlienky nemáte podať takým spôsobom, ako by ste od neho očakávali, že ich podá vám... Vy mu máte svoje myšlienky vysvetliť tak, aby to on pochopil tak, ako ste to vy mysleli. A toto je jedna zo základných vecí, ktoré Rusi nechápu. Áno, samozrejme že som na strane pána Lavrova, ale ... jeho oponenti z dôvodu inteligenčnej a ideovej nedozretosti nie sú vôbec schopní pochopiť, čo im Lavrov (ale čiastočne aj Putin) hovoria. Rusi musia zmeniť, zjednodušiť spôsob vyjadrovania - hovoriť to isté dokola v krátkych jasných vetách a priamo pravdu, priamo obviňovať Veľkú Britániu a USA... aby všetci v "západnom svete" jasne chápali, prečo bola, je a bude vojna.

Re: Hmmm

dagmar | 14.03.2018

Lavrov a Puin se vyjadruji velice jasne a nic na jejich projevech neni nepochopitelne. Je na zapadnich kretenech aby otevreli usi a pouzivali mozek. I kdyz myslim, ze jim uz uplne vyschl. Neni na Putinovi a Lavrovi aby se snizovali, zapad by se mel pozdvihnout, pokud to je jeste mozne pri te pokrocile degeneraci, jiz je tento novinar krasnym dukazem.

Re: Re: Hmmm

JaroX | 14.03.2018

dagmar, ja hovorím o efektívnej komunikácii (dá sa to naštudovať, je to logické a jednoduché) a ty o tom, že západ by mal urobiť to, čo nedokáže.

Ak Rusi majú záujem niečo povedať Angličanom, tak mu musia urobiť tak, aby to Angličania pochopili. A nie že teraz im povedia niečo, čo Angličania nepochopia, ale AK BY .... tak by to možno pochopili... Navyše, podľa mňa je úplne zbytočné niečo vysvetľovať May-ovej a Johnsonovi... Rusi sa majú snažiť komunikovať smerom k bežným ľuďom žijúcim na západe (aby vedeli, čo sa deje prečo). Veľmi sofistikovane posúvať svoju správu cez nepriateľské médiá ku obyčajným ľuďom v Anglicku... (preto jednoduché, krátke, jasné vyjadrenia, opakovať stále dokola).

Re: Re: Re: Hmmm

ľudo | 14.03.2018

Vy ste veľmi naivný JaroX.
Čokoľvek a akokolvek jasne a jednoznačne by ste povedali,
aj tak to tie špiny presstitútske vrahúnske vźdy totálne prevrátia.
Nechápete, źe oni vźdy len zneuźijú Vašu tvár a vaše slová
ako legokocky na svoju genocídnu raketu?
Inak by v mainstríme proste nemohli byť zamestnaní.

Koľko krát sme z roboty dávali pracovné interview krížom cez prakticky celé spektrum publicistiky..dokonca si vyžiadali opakovane ešte aj autorizáciu a aj tak zmysel prevrátili podĺa svojej potreby..ešte aj nadpis.. a že máme akoźe právo sa súdiť..

Nesmie sa s nimi absolútne komunikovať.
Sú to vo svojej hlbokej podstate totálni sociopati.
Ešte sa pri praktizovaní tej svojej diabolskej logiky
smejú jak pridrbaní (s prepáčením).
Rozmlátiť im tie papule je málo!!

Aj ako politik s týmito zvrhlími žoldniermi nesmiete komunikovať.
A ak, tak si byť vedomí, že rozprávate s úplným psychopatom
a je úplne jedno, ćo mu poviete.
Žiadne rozlíšenie. Zlo je dobro a dobro zlo.
Psychiatria!
Výnimiek tam prakticky niet.

Ak nemát evlastný infokanál, môźete tie ostatné rovno zabudnúť.
Max vlastný mail, blog, či facebook moźno, ale aj to môźe byť a bude zneužité. Ale máte aspoň trocha kontrolu nad tým..
No sabotovať vám budú i ten kanál.
Ako besní psý démonkracie
Už ich majú ale aj tak skoro všetci dosť.
Snáď sú tieto ich teroristické kúsky posledné..
Stále viac sa sami seba diskreditujú.
ľudia im i tak neveria a keď emócie aspoň trochu vychladnú,
čo oni i práve preto dopustiť i za cenu krvi nechcú.
Včítane vlastnej, ako vidíme..
Tak ľudia budú zasa raz nútení,
svoju vlastnú tekvicu aspoň trocha používať, bo inak..

Hlavne ak, tak si z presstitútiek robiť neustále prdel,
použiť ich a vnímať tých zombi čisto ako nástroje, cvičené zvieratká, opice, na čo musíte mať fakt nadhľad. Krotiteľský.
Naozaj to nie sú ľudia.
Človečiny tam isto niet, čistý fake.

Re: Re: Re: Re: Hmmm

ľudo | 15.03.2018

S rakúskymi novinármi detto.
Dokonca aj vtedy, keď nešlo prakticky o nič politické
a čisto odborné veci, tak to úplne šialene prevrátili
i keď na prvý pohľad "akoźe" nebadane.. a automaticky..
akože nedorozumenie..proste autocenzúrne projekčné zvrhlíctvo
oveľa horśieho rangu, ako nejakí devianti na psychiatrii, či v base.
Hrúza, že niečo také po zemi behá a ešte aj
"verejnú mienku tvorí, nie informuje"
(dosl. cit. hovada Šimečku-SME z internej porady)

A problémom sú práve tie odporné hovadá,
čo to robia vedome a cielene systematicky vytvárajú priestor týmto dezinformačným deviantom..nie devianti samotní, ktorí sú asi v každom spoločenstve +-, ako sa odborne hovorí 1-2% tak-či onak zo sociologických dôvodov vźdy zastúpení.
Niečo iné je vśak, keď v istých kĺúčových spoloćenských skupinách tvoria 70-80% osadenstva.
Otázka:
Kto definuje politiku personálneho manažmentu??

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

JaroX | 15.03.2018

Šimečku som dnes videl v telke, dostal dáku cenu Dominika Tatarku, predseda poroty a prezident Konzervatívneho inštitútu M. R. Štefánika Peter Zajac a člen poroty František Mikloško...

Ja za najväčší problém ani nepovažujem takých ako Šimečka, sú už aj tak starý a pôjdu zachvíľu do hrobu... ale mladých, "šikovných", "iniciatívnych", "ktorým záleží, kam sa bude táto krajina uberať", a pritom totálne osprostených školstvom, rodičmi, konzumnou spoločnosťou, médiami, "vzormi" typu Šimečka... mladí -násťroční, ktorí nadávajú na socializmus, keď ho vôbec nezažili, ale majú názor, sú aktívny a okolie ich podporuje a povzbudzuje, lebo je to "naša nádej do budúcna". Tohoto sa ja bojím najviac. Naša generácia, čo ešte socializmus zažila, a bojí s skúsenosti odovzdať mladým (aby sme im neublížili - aby sa mohli v tomto novom svete realizovať)... tiež skončí, a nastúpia súčasní -násťroční... Ak to tu dovtedy kultúrne neprevezmú opäť Rusi, budeme ako Slovania stratení.

Odpoveď - politiku personálneho manažmentu definuje vlastník (ak to nie je iba biely kvôň a firmu neriadi niekto iný).

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

ľudo | 15.03.2018

Reálne je v Rusku zatiaľ stále chaos a oligarchia,
boj rôznych frakcii a politických koncepcii.
Fandíme im, nech to prežiju a sa stabilizujú, rozvíjajú.
Chaos nám nepomôže ani tam, ani na Západe.

Najviac obom pomôžeme, keď si tu sami poriadok spravíme
a funkčné globálne alternatívne riešenia ponúkneme, načo dejinne rozhodne kapacity máme. Jedny z najlepších na svete.

Ak bude na SK/CZ poriadok, znížia sa logicky aj dôvody,
zmysle Západu robiť bordel v Rusku.

Mikloško je dobrák a naivka.
On to stále iba nepochopil.
Ako ho poznám, nauzaj nemyslím, že to robí zákerne.

Tak aj decká.
Zavisí na nás, ako ich vychováme.
Taká bude i naša budúcnosť..
Áno, žiaľ niekedy môže byť potrebná i zdravá otcovská facka,
či vydedenie. Minimálne dočasné apod.
Taký je život.
Ostatne, sú našim zrkadlom.
Toho čo dovolíme presstitútkam-novinárom
= moderným Gestapkom, čo pre zábavu Pana svojho s jakotom a verejne hoc i vlastných podrežú a ešte celí od krvi to obratom na debila poprú)

Až po to, že tie fašistické hovadá proste nemôźu mať možnosť sa voľne pohybovať a treba ich všade na verejnosti občiansky napádať, ostentatívne ponižovať, kde len na nich natrafíte, aby bolo všetkým jasne(včítane ich rodín), źe informačný terorizmus, žoldáčenie a kolaborantstvo s jasným cieĺom genocídy národa, národov tejto republiky nebude za žaidnych okolnosti tolerované!!!
Ani fyzicky.
Znemoźniť im normálny život.

Je to na obćanoch - Za Skutočne lepšie Slovensko!
Pre
A) jeho národy a ich harmonický rozvoj vo vzájomnom sa dopĺňaní mozaiky spoločnej-Ľudskej a nie pre
B) multikultifašistov a LGBTI-teroristov
pod kuratelou globálneho eugenického finacizmu.

Re: Re: Re: Re: Hmmm

JaroX | 15.03.2018

naivný? možno...

S ostatným, čo píšete, súhlasím. Akurát že, komunikovať treba. Komunikujete, aj keď nekomunikujete (ak vás požiadajú o rozhovor a odmietnete, tak povedia, že sa bojíte, vyhýbate sa oprávneným otázkam ... lebo ľudia chcú vedieť...). Komunikovať treba, len by som navrhol:
- nie dlhý rozhovor typu otázka-odpoveď,
- požiadať o 1 otázku a odpovedať na ňu tak, aby ste povedali to, čo chcete povedať a nie na čo sa vás pýtajú (keď im neposkytnete žiadne video ani audio mesiac či dva, chňapnú za čímkoľvek),
- je podceňovaným faktom, že aj tieto fašistické médiá proste potrebujú ukázať Putina, Lavrova, Fica... potrebujú sa ho niečo opýtať a následne analyzovať čo povedali, hľadať chyby (treba to využiť tak, že sa povie jasne a stručne čo povedať chceme, aby to nemohli zostrihať, dať im iba možnosť to uverejniť alebo nie).

Inak, ľudo, opravte ma, možno sa mýlim, ale my dvaja sme po parlamentných voľbách viedli rozhovor - o výsledkoch, o spolupráci Most-Híd so Smerom a SNS... a vy ste povedali niečo na spôsob, že Žitňanská nemôže byť až tak zlá, zákerná, hlúpa, že už je v politike dosť dlho a istotne jej ide o dobro krajiny, v ktorej žije, a tak... Samozrejme, ja som Žitňanskej neveril a teraz sa mi to potvrdilo. Takže, kto je tu naivný? :) Ale nič v zlom, sme ľudia, môžeme sa mýliť, akurát že Žitňanská, Dzurinda, Mikloš, Radičová, Sulík, Matovič, Nikolsonová, ... Merkelová, Tsipras, Erdogan, Obama, Bush, Clintonovci... ľuďmi nie sú a je chybou ich za nich považovať.

A k dnešnému návrhu Fica na odstúpenie, nie je to zlý ťah, hlavne ak by Kiska odmietol...

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

ľudo | 15.03.2018

Hej, ten ťah Fica nie je zlý.
Vidno, že je za tie roky už pomerne skúsený
a toto bol z daného pohľadu ďalśí test.

Ostatne preto ho aj tak chcú do GP kádrov..
Teraz nadobudne snáď zasa zopár mladších skúsenosti
..pod dozorom, mentoringom

Ja si stále nemyslím, źe Žitňanská je vyslovene zákerná.
Ona je dajme tomu jurisdikčne ako-tak v obraze,
no politicky veľmi sprostá. Žiaĺ. Preto ju tam ostatne personalisti dohodili, lebo vedeli, čo v danej situácii zhruba spraví..hoc i na ich podpichnutie.. presne podľa toho, ćo nechápe, miery nechápania reality.

Právnici vo vláde, v politike sú vo vśeobecnosti problém.. sú veĺmi obmedzení v myslení..dnešné tzv. právo je v podstate talmudistika = prevracanie reality na vśetky moźné spôsoby, bez ohľadu jej hľadania a nachádzania.

Mnohí títo "právnici"(i pseudoekonómovia a absolventi tzv. abstraktno-humanistických študijných smerov - chymér), dokonca väčšina z nich sú predsa ako zombi školou(ako v podobnom zmysle kňazi seminárom) naučení existenciu objektívnej reality vyslovene priamo otvorene dokonca popierať. Proste čistá psychiatria za normálnych sociálnych okolností.

Česť výnimkám, zopár tým, čo si buď zachovali trochu zdravého sedliackeho rozumu a/alebo za tia dlhé roky získali predsa len už nejaké tie skúsenosti, niečo sa na nich nalepilo.

Jurisprudencia, bývalé reálne právo sa do veľkej miery takmer úplne utrhlo z reality a skôr žiaĺ programovo rozkladá základy špoločnosti a štátu. Presnejšie jeho celkový interpretačný koncept, rámec to robí, a nie ono(právo) samo.

Ono..paragrafy sú predsa len nástroj.. nič viac, a nić menej. Podstatná je, ako vźdy skutočná Koncepcia samoriadenia spoločnosti..SAMO-S-Právy.
Nie nutne tá oficiálne deklarovaná,
ale tá, ktorá sa v skutočnosti realizuje,
Bo môźu byť i podstatou úplne opačné,
ako v dnešnej forme tzv. demokracii vidíme.
(Hlavne v ich tzv. "západných verziách")

..
Ak sa tento manéver SMERu podarí, budú mať aspoň opice na ulici čas do ďalších volieb na vytriezvenie. Lebo ak nie..
Žiaľ..alebo našťastie(?), každý dostane to čo chce..
Potom by musela prebehnút celospoločenská ostrakizácia týchto osôb.
Snáď toto celé(ďalšia snaha o puč) bola už dostatoćná príučka pre národy našej republiky.

Ohľadom médii..
Áno..v tomto zmysle isto.
Minimálne si nechať poslať dopredu otázku
a krátko odpovedať..
Problem je, že ak tomu ako-tak dobre rozumiete
a odpoviete jasne a jednoznačne, aj tak zo skúsenosti
veľmi dobre viete, ako si to tí démoníci-zombíci
v svojej totálne zvratnej tekvici prevrhnú..

Nechať ich hádať a robiť si z nich prdel?
protiotázky a podobne..aby ste aspoň zhruba identifikovali,
evokovali u nich úroveň chápania.

To je akoby ste roprávali škôlkárovi o matike,
eskimákovi o Sahare, žoldákovi o dobrovoľnej sociálnej činnosti, apod.

ľudia chcú vedieť..
Tak na to máte práve napr. sociálne siete,
resp. vlastnú stránku.
Čo myslíte, prečo to dokonca Trump je nútený takto robiť??
..a v niektorých obdobiach absolútne nekomunikuje z médiami,
alebo iba s vybranými.
Vyberať si komu dávate interview.
Urobiť medzi nimi konkurenciu,
kto najmenej odrbáva.
Neznámych nepúšťať, len na odporúčanie.
Ostatne tak funguje i celý biznis a politika na Západe.
Presne opačne, ako si tu sledovači západných seriálov, holyvúdskej propagandy myslia.

Korupcia(Vetternwirtschaft, Vitamin-B.. wie Beziehungen) je podstatou, základným kameňom západnej fomy oligarchicko- totalitnej mafiánskej demokracie. Avśak celospoločensky pozitívne črty, skúsenosti z nej treba rozhodne prebrať, ak chápeš, ako to myslím..t.j., aby tu ten pohár zasa raz poniektorí programovo neprevrhli..

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmm

JaroX | 15.03.2018

Keďže sme sa bavili hlavne o komunikácii a médiách... ešte mi prišla na um jedna vec - keď dáva Putin, či Lavrov vyjadrenia pre západné médiá, mali by trvať na tlmočení do angličtiny svojim tlmočníkom a to tak, aby bolo aj tlmočníka vidieť a počuť (aby ho nemohli dodatočne vystrihnúť a zvukovú stopu prekladu zameniť). Keďže vidíme stupňujúcu sa hystériu západných médií voči Rusom, je len otázkou času, kedy budú do úst ruským politikom dávať vyjadrenia, ktoré nepovedali.

Pár rokov nazad bol podobný, opakujúci sa problém aj na RT - Putin vystúpil s prejavom, pôsobil sebavedome, suverénne, ale preklad robila akási mladučká študentka, rozklepaná, sústreďujúca sa hlavne na dokonalý Londýnsky prízvuk, koktajúca... náhoda či zámer?... Bežní ľudia chcú vedieť a je nutné znižovať možnosti médií prekrúcať, negovať, či ináč poškodzovať vyjadrenia politikov, ktorým skutočne ide o všeobecné dobro.

Re: Hmmm

ľudo | 16.03.2018

Politik by mal mať vlastného tlmočníka,
ktorý chodí s ním ako súčasť tímu.
Z viacerých dôvodov..

Médiá, ktoré si objednajú rozhovor,
ho prípadne len následne hodinovo, minutážne preplatia, atď.
Inak sa cez prekladateľov exrémne manipuluje.
Celkovo ide o neprimerané bezpečnostné riziko.
Prekrúcanie terminológie, podstaty veci, atď..
Tlmočník je kľúčová osoba!
Interface

Morálne, svetonázorovo, etiketa,..zčasti i právo, atď..
V mnohom dôležitejší, ako nejaký hovorca,
ktorý môže aj len čítať speechwriterom predpripravené,
predžuté texty.

Re: Hmmm

ľudo | 16.03.2018

Ešte k tej Žitňanskej..
Ja som netvrdil, že na 100% niektoré tie sprostosti nerobí vedome,
i z presvedčenia, alebo za nejaké dajme tomu podvedomé protislužby apod..

Stále si ale nemyslím, źe by bola úplne zlý človek.
Ide o informácie z prvej ruky.
Z jej najbližšieho okolia.
Podobne, ako sme sa bavili aj o niektorých iných
politicky činných známych osobách.

Nielen Bratislava, ale Slovensko celkovo
je stále jedna veľká dedina,
čo je obrovská výhoda.
Máloktorá krajina to tak má.
Vždy to tak bolo.
Proste musíme spolupracovať.
Sme k tomu odsúdení.
V malom i veľkom a to je dobre.

V Čechách i v Prahe je to síce z časti podobne,
no nie celkom tak úplne.
Nemecko, Francúzsko taktiež, no skôr len tie kruhy "elitné".
Tam bez kontaktov absolútne nič neurobíte.
To už viac u nás.

Proste presne opačne, ako si to ľudia tu myslia.
Realita je v tomto väčšinou úplne opačná.
Ako bludisko krivých zrkadiel,
kde ale vy máte kompenzátor zakrivenia,
či dokonca priamo pekne mapku,
resp. navigátor(napr. DVTR, alebo aspoň zdravý sedliacky rozum,
bez skresľujúcich emócii, s funkčnou intuíciou, karčmou neskazený)

Re: Hmmm

ľudo | 16.03.2018

Aj Dzurinda nebol zlý človek.
Skôr nechápal proste realitu, čo bolo podmienené asi i jeho prostredím. Keď trochu pochopil, bolo neskoro.
Mali toho už na neho veľa a tak ho vydierali.
Doteraz a možno sa potom už snažil "prednostiam" neokon&neolib modelu radšej uveriť.
Niečo ako falošný macchiavelizmus.

Podobne, ako sa Mečiar snažil zasa neprimerane uveriť
iným veciam, konštrukciám, pri nepochybne jeho vysokom intelekte a hlavne pamäti..

Čarnogursky taktiež nie je zlý človek,
len bol dlhodobo silno marginalizovaný
svojim rodinným prostredím, bez ktorého mnohogeneraćných politických skúseností by ale zasa ani nebol, kým je, a tak aj prostredím svojich známych, tej "komunity".
Urobil ale veĺké osobné pokroky, i keď niektoré svoje limity stále asi nie plne prekročil..
Možno i po tej "nehode" na Donovaloch.

O I.Miklošovi si to napríklad až tak nemyslím..

Lipšic..tam je to trochu komplikované a na dlhšie..

Procházka..tam je to naopak, zasa asi viac-menej jasné
(neni zlý a mierou jeho jasného nechápania politickej reality sa ho snažili použiť..tie kruhy, v ktorych vyrastal, sú v mnohom pozitívne, no zároveň silno obmedzujú, "chránia" pred realitou, ktorá však nie je zlá)

atď apod..

Viaceré z tých osôb poznám do menšej miery osobne,
ale hlavne ich blízke okolie, rodiny apod.

Re: Re: Hmmm

JaroX | 16.03.2018

Hej, otázka je, čo je možné prepáčiť, odpustiť, uveriť že ten človek už pochopil, oľutoval, chce a aj sa môže zmeniť. Väčšinou sú to už ale len plané reči. Dzurindovi by som neveril ani "Dobrý deň", Nižňanskej tiež. U Mikloška je to asi naozaj iné, on je iba úplne mimo realitu, Lipšic je jasný démon a Čarnogurského nemám prečítaného, aj keď názory teraz má dobré, len tá minulosť s rušením JRD, privatizáciou a bojom proti Mečiarovi... Ktovie, ako to bolo naozaj s tým Svätoplukom - či sa naozaj najskôr zopsul a zradil, kým pochopil (a už bolo neskoro).

Re: Re: Re: Hmmm

JaroX | 16.03.2018

*Žitňanskej

Re: Re: Re: Hmmm

ľudo | 16.03.2018

Áno..to je vśetko pekné,
len koho tam dať?
Robiť môžeme len s tými ľuďmi, ktorých máme,
kým si nových nevychováme.
Politika je umením možného.
Zbytočne nariekať.
Momentálne alternatívu k Ficovi nevidím.

Re: Re: Re: Re: Hmmm

JaroX | 20.03.2018

Koho tam dať? Tak ako píšu v DVTR - vyhľadať vysoko intuitívne vnímavé deti, dať im kvalitnú výchovu a vzdelanie (zabrániť skazenosti).

DNK

Kolko budes zit | 14.03.2018

Je velmi dobre, ze nasi dobrosrdecni nasinci maju stale viac a viac informacii o spinavych praktikach. Tak snad pochopia, ze toho su schopni ludia iba vyhradne s inou DNK a potom tu svoju osobnost i susedovu si budu viac vazit a rozvijat. A na tie paskvily ludi je nutne pozerat ako na ine temne bytosti vlkov v ovcom rune, len ako odraz obrazu cloveka. Zaroven taketo informacie vykresluju pravdivy sivy obraz ludskej stoky spolupracovnikov tychto niludi - kavarnystov, slnieckarov, sivych akademikov, novinarov, papezencov, i sucasnych organizatorov prevratu v SR... Nerobte si iluzie su schopni daleko horsich veci ako spomenul pan LAVROV. A to je nutnee BYTOSTNE pochopit-precitit, nielen informacne, aby ste si uvedomili, co strasne chystaju Vasim detom. Su to kati, horsi isis, zvery, pokrytci bez srdca, vymetene bioroboty bez mozgu a citu, vsetky postavy hororov v jednom...poschovavane i v telach mladych ludi-mimikry. Rozhodne to nie su ludske bytosti, len tak vyzeraju. Lenze to chce sirit tieto informacie, este velmi mnoho ludi nesleduje alternativu-vieme, ze sirenie info je riadenie, vedomosti moc...prispejme k tomu...

Přidat nový příspěvek