Handelsblatt: Češi vidí v Rusku společníka v boji za svou kulturní identitu

27.06.2018 09:50
Nasredin

 

https://cz.sputniknews.com/svetovytisk/201806267617081-Handelsblatt-cech-rusko-spolecnik/

Ano, je to tak, ale je třeba ještě hodně udělat. Včera jeden mladší známý řekl přede mnou kouzelnou okřídlenou větu: „Z Ruska nepřišlo nikdy nic dobrého …“ (pravděpodobně nějaká souvislost s probíhajícím fotbalem) „Hmm …“, řekl jsem. „A co rok 1945 ?“ Namítl jsem. „Kdyby nebylo Ruska a Rusů, nikdy by jsi tady nebyl …“ „Myslíš ?“, „Nemyslím, já to vím, je to holý fakt …“. Čtrnáct dní zpět jsem měl velmi ostrý názorový střet s jiným týpkem ohledně uranové hlušiny, která se z Československa začala masově vyvážet do SSSR. Že kdybychom ji dali Američanům ti by nás zaplatili tak, že všichni obyvatelé naší země by prý nemuseli pracovat … Kontroval jsem: vždyť se jednalo o nerafinovanou rudu, kterou jsme neuměli zpracovat. Neměli jsme na to technologii. A za tuto hlušinu, že by nám „dajní“ Američani něco dali ? Nesmysl. Oponenta jsem se zeptal, zda souhlasí, že jsme v roce 1987 byli schopní postavit jadernou elektrárnu špičkové kvality na klíč. Zatraceně se mu nechtělo říci „ano“, protože tušil kam tím mířím. Odpověděl jsem si sám a otázal se ho, zda ví, kde se tyto znalosti a know-how v malém, tehdy 10-milionovém Českoslevensku vzalo, když toto know-how v bývalém východním bloku neměli ani techničtí východní Němci, mnohem početnější Poláci, Maďaři, Bulhaři ani Rumuni. Dostali jsme toto gigantické know-how ze SSSR jako platbu za náš uran, který pomohl SSSR v nejhorší době zlomit monopol Západu na jaderné zbraně a zachránit svět od nové zničující války. Na závěr naší diskuze jsem konstatoval, že Rusové se k nám zachovali velice solidně a dali nám hodnoty a znalosti, které se po roce 1989 téměř všechny rozkradli. Můj oponent mě po té v širokém plénu pohrdlivě nazval proruským ženským genitálem, ale mně to bylo úplně fuk. Periférním viděním jsem zaznamenal, že se naše velice živá diskuze se stala předmětem širokého zájmu a i když většina osazenstva se mnou názorově nesouhlasila, moje teze a názory je zaujaly. Zřejmě se s takovým tvrzením ještě nepotkali. Věřím, že u těch přemýšlivějších ty argumenty padly na úrodnou půdu a tyto myšlenky se budou šířit dál. V každém případě nás čeká ještě těžká informační práce a Handesblatt to ve svém článku vidí až příliš růžovými brýlemi.

 

http://www.vodaksb.eu/diskuse/comment-page-34/#comment-143787

 

Diskusní téma: Handelsblatt: Češi vidí v Rusku společníka v boji za svou kulturní identitu

3kg uranu z dolu Stráž pod Ralskem za rok

Marko | 28.06.2018

Vážení, u Uranu dělala celá má rodina, někteří už umřeli na rozpad plic. Rusko z nás v žádném případě uran nedojilo. Surový uran se vážení měnil za tyče, které jsme používali ve svých jaderných elektrárnách. Fungovalo to podobně jako palírny na Moravě, kde dovezete surový mač(meruňky, švestky atd) a palírna vám vypálí kupříkladu slivovici. Palírnu většina lidí nevlastní, tak si pomůžou tímto způsobem. Asi by měli dle stejného vzoru všichni moraváci protestovat, že je palírna za použití jejich technologie dojí. Takto to ale funguje odpradávna. Měl jste zrní a mlynář technologii na namletí mouky. Opět jste museli zaplatit za semletí vašeho zrna. Rusko ale platit nechtělo, pouze se měnil uran za tyče a know-how. Navíc naše výrobky putovali do všech elektráren, které se ve východním bloku stavěli. Nikdo netratil! Perlička na závěr, důl ve Stráži pod Ralskem dával cca 4kg uranu ročně. To vystihuje oblíbené tvrzení s plnými vlaky uranu do SSSR:o)

Skusenost

Alj | 27.06.2018

VEru tiez ma silne sokovalo ze v IT odvetvi kde pracujem a kde sa teda zivime schopnostou racionalne analyzovat problemy a kde sa bez faktov nikam nepohneme (Nech niekto skusi porusit pravidla prog.jazyka, API hardweru ci zakonitosti sietoveho prenosu dat) je prevazna vacsina ludi zavisla na nazoroch Hnojnika N a pod. Pricom diskusia s nimi je marny boj s Trockyzmom. Ide o mladych inteligentnych ludi strednej vrstvy a tak ma dost rmuti ze su tak dobre MSM naformatovani do jednej ALLFORJAN lajny

Zkušenost

Lumír | 27.06.2018

Zažil jsem podobně (pro sebe) otřesnou zkušenost mezi svými spolužáky z průmky a vejšky. A došlo mi, že přes svou inteligenci jsou dost bezbranní před mediální masáží z TV. Trávil jsem to rok.
Škoda, snad se probudí. L

Re: Zkušenost

navi | 28.06.2018

Bohuže, je to tak, že pokud necháme někoho tak měsíc bez možnosti přístupu k informacím, tak ve většině případů přestane vědět, kým je a pro co je. no a po zpřístupnění informací si rychle vybere ty, které jsou nejpřístupnější. A hádejte, které to jsou... Aby něco hledal, to až když mu jde o život. Jinak má jiné starosti, jednodušší je přidat se k davu :o(

Přidat nový příspěvek