Píšeš svoje názory a to je podle tebe v pořádku (i podle mě), autorský kolektiv píše svoje názory a to podle tebe v pořádku není - a to už v pořádku není. Z toho co píšeš je vidět že diskutovat nechceš, argumentovat nechceš, chceš tady psát své názory, ale nechceš o nich diskutovat.
Názor je názor, ale pokud chceš aby ho zde někdo bral vážně, je třeba ho podložit argumenty.
To, že v knihách KSB píšou stylem že mají objektivní pravdu je jen tvůj dojem. Také není pravda, že by kdekoliv v KSB byly nějak uvedeny nějaké mravní normy - často je řeč o mravnosti, ale nikde není její obsah specifikován. To je také jen tvůj dojem, že někomu podsunují své mravní měřítka. Můžeš najít v KSB nějaké místo, kde je jsou ty hypotetické mravní měřítka, které někdo někomu podsunuje? Nemůžeš, není to tam a z principu být nemůže.
> Jako by měli patent na to co je mravné a co není, jako by jenom oni znali pravý Boží záměr.
Také jen dojmy, spíš bych ti mohl poradit zamyslet se, proč podobné dojmy máš, když v samotném textu je vždy uveden opak, že autoři nechtějí aby jim kdokoliv slepě věřil, ale každý si má informace zhodnotit sám, že pravdu zná jen Bůh a tak dále. Do role nijakých autorit se nestavějí, do těchto rolí se je snaží postavit jiní.
> A proto také předkládají lidem svoje vzory mravnosti a dělají to za účelem že lidé je budou přejímat
Nepředkládají. Opět, šlo by uvést jediné místo, kde něco takového v KSB je?
Není pravda, že z Bible vytahují jen negativa, pokud si nějaké knihy přečteš, zjistíš, že pokud si pomáhají citáty svatých písem, pro učely lepšího pochopení něčeho, tak přibližně stejně se opírají o citáty z bible i koránu. Co se týká "negativních" míst, ještě jsem neviděl argumentaci, která by tu argumentaci v KSB ohledně určitých míst bible vyvrátila. A pravda je vždy konkrétní a jediná, takže pokud se oprostíme od pohledu, že bible je celá neomylné slovo boží, a použijeme také rozum, a příjdeme na to že jsou tam deformace vložené lidmi, vydávané za slovo boží a boží vůli, tak by byl naopak hřích o tom nemluvit nahlas.
Ta argumentace o ohledně konverze Pavla a o tom, že se v té události projevila mravnost neslučitelná s Kristem ani Bohem, je celkem jasná a přímočará, a opět jsem neviděl žádnou argumentaci, která by ji vyvrátila a přitom dávala smysl.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblicky projekt
Hox | 29.07.2018