Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: biblicky projekt

Hox | 28.07.2018

KSB rozlišuje pojmy korán a islám, první dva citáty se týkají koránu, otázka zněla na "vychvalování islámu", bezpředmětné.

U druhého citátu se navíc jedná o špatný překlad (chyba na naší straně), v originále je slovo "jdoucí" (iduščij) nikoliv "přicházející". V aktuálním překladu je to opraveno. Kromě toho se jedná o vytrhávání z kontextu, věc se má tak, že příloha 9 DVTR, ze které je ten citát, se zabývá rozdílem mezi dvěma typy světonázoru (vnímání světa), egocentrickým a bohocentrickým.

Bohocentrický světonázor znamená, že myšlenkový strom, model reality ve vědomí člověka, je vystavěn od nejobecnějšího (Bůh) ke konkrétnostem. Egocentrický světonázor je pak vystavěn opačně, od jednotlivostí k obecnostem (od člověka směrem ven do okolního světa). Realitě adekvátní je pochopitelně světonázor bohocentrický, jdoucí od obecného ke konkrétnímu.
Slovo "jdoucí" v tom citátu se týká jen směru, kterým je vystavěn daný světonázor, zda od obecného ke konkrétnímu nebo opačně.

Když se nad tím citátem trochu zamyslíte, pochopíte, že jeho smysl je pouze v tom, že konstatuje, že světonázor obsažený v koránu je světonázorem bohocentrickým. Což je pravda. Biblický světonázor je také bohocentrický. Konstatace faktu, že koránický světonázor je bohocentrický, není "vychvalování islámu".

U třetího citátu vyplývá z kontextu, že je myšleno historicky zformované křesťanství = biblický projekt.

Čtvrtý citát se týká Bible, zatímco otázka zněla na křesťanství. KSB rozlišuje pojmy Bible, křesťanství, učení Ježíše, nelze je zaměňovat.

Nikdo netvrdí, že na islámských zemích je něco ok a když si něco z KSB přečtete, pochopíte, že polemizujete s názory, které nikdo nezastává.

> Čím to asi je, že tam dosud existuje otroctví, neúcta k ženám, vraždy rodinných členů, kruté usmrcování zvířat rituálním způsobem, džihád a agresivita vůči nemuslimům.

Tím, jací jsou lidé. Ruský Tatarstán je také muslimský, nic z toho tam není.

Co se týká převahy kritiky historicky zformovaného křesťanství (=biblický projekt) nad historicky zformovaným islámem, je to dáno jednoduše tím, že biblický projekt je projekt zotročení lidstva který globálně převládl, a historicky zformovaný islám je jeho součástí, je v podřízeném postavení. Kdyby byl v pozici globální dominance islámský projekt, KSB by se zabývala primárně jím.

ad "překrucování příběhu Pavla", kdo vám dal mandát na pravdu, abyste mohla napadat z překrucování, když nevíte jak to bylo ve skutečnosti?
V názoru KSB na dané téma jsou jasné, srozumitelné a logické argumenty, které dosud nikdo ani nezkusil vyvrátit s pomocí vlastních argumentů. Jen útočíte bez argumentů.

"zpochybňování ukřižování Ježíše" - mluvíte, jako byste věděla s naprostou jistotou, že Ježíš byl ukřižován. Nevíte. Věřit můžete, ale nemáte právo napadat ostatní za odlišný pohled. Pokud je smrt Božího vyslance na kříži středobodem vašeho pohledu na svět, pak to není problém KSB, že se vám pohled obsažený v KSB nelíbí. Také, názor, že Ježíš nebyl ukřižován, zastávaly spousty křesťanů předtím, než vznikl islám, takže se nejedná o "islámský názor", ale o pohled, který je shodou okolností obsažen i v koránu. Podobně jako vegetariánství není "hitlerovský názor", protože hitler byl vegetarián, tak tento názor není "islámský názor" jen proto, že je i v koránu - existoval dávno předtím.

> ... názorů na věc, které jsou daleko od pravého smyslu a pravdy

kdo podle vás rozhoduje, co je "blízko pravému smyslu a pravdě"? Ústřední výbor? Kongregace pro otázky víry? Nebo přece jen Bůh? Nevím o tom, že by z někoho, kromě svých vyslanců, udělal své mluvčí.

Ad základy křesťanství, stejná situace, KSB má odlišný názor na to, co jsou základy pravého křesťanství (nikoliv toho biblického) - názor proti názoru.

Přidat nový příspěvek