Re: Re: Re: Re: Re: Re: Silné

Mike | 19.09.2017

Niektoré ano. Pretože ich potom idú zaradiť do nového systému. Robotického. Prečo. lebo tieto deti sa rozvíjajú úplne iným spôsobom.
Keď sú deti na klasickej ZDŠ a potom idú na klasickú strednú, tak sú pripravované na vopred určené testy. to je ako dať prečítať nejakú kihu a potom skúšat čitateľa (žiaka), či vie doslova papagájovať nejaké časti textu. lenžie tu sa bavíme o úplne inom systéme, kde žiadny prechod na nejakú debilnú strednú nebude. pretože človek sa svoju oblasť záujmov učí od malička po vsvojom. má svoj jedinečný nenalinajkovaný smer. tu nieje žiadna odborná škola potrebná, pretože život je odbor. Ako dieťa rastie neustále poznáva a učí sa. niekedy najlepšie hrou. vzdelávanie je nonstop proces. neohraničený od 8:00 do 14:00 medzi tym 6x zvonček na zmenu knižiek. vzdelávanie (rozovoj) je nonstop proces. človek sa tak v istej fáze naučí napríklad Tesárstvo (geometria) bude sa nejak zaoberať povedzme aj kvantovou mechanikou (fyzika). k tomu potrebuje matematiku a iné. alebo popri biológii spolu s neurológiou psychológiu (to ho zavedie aj napríklad na jógu, posvetnú geometriu atď). Alebo ho proste bude baviť farmárčenie a tak sa naučí pár vecí podľa záujmu a potreby a bude si jazdiť na traktore a chovať kravi a ovce. ktoré nebude len spravovať nejakému ______ . A bude všetko chápať svojím sedliackym rozumom a kde tam prevedie aj pánov s univerzity. svojou jedoduchosťou.

Preto je treba budovať túto výziu. Aby deti od malička riadili svoj vlastný rozvoj a proces vzdelávania. Aby neprišli zo školy a položili tú najťažšiu otázku. a prečo sa MUSÍM učiť to a to a k čomu mi to bude.?

Keď dieťa CHce vedieť o kolkej začína máša a medveď a povedzme keď má 5 rokov. cca v 3 sa rozvíja pameť. (emocionálna pameťsa vyvýja už v zárodku - spojenie s matkou na mimozmyslovej úrovni).

tak keď má povedzme tých cca 5 rokov a chce vidieť nejakú rozprávku v telke tak potrebuje poznať čas... matematiku ... rozumieť slová, teda sa učiť materinský jazyk. to je scela prirodzený proces. Ktorý sa však často kurvý s rôznych príčin. napríklad debilné maznanie s hovorením na dieťa nejakou hatlaninou ako ______ (nehcite vedieť čo bolo miesto tých čiarok.)

Skrátka ide o tom aby dieťa samo chápalo prečo sa učí to či ono. Proste pretože chce.
čo sa pýtajú tie deti. Nepýtajú sa prečo sa učiť. Ale Prečo sa MUSÍM učiť to a to a tak a tak a vtedy a vtedy a keď nie tak dostanem 5, poznámku a zaracha.

Dieťa prejavý Vôľu a schonosť myslieť. (kladie otázky - prečo musím.?) to je rozdiel medzi ním a opicou. a ten rozdiel sa takto potiera. - dostane za to trest. donucovací prostriedok. a keď to rodič s tým dieťaťom nedá na poriadok, tak čo? sociálka. a tak chodíme do školy a GP si nás programuje. podľa oblasti na "Glóbuse". To je treba zamedziť. aby ľudia mali nástroje svojej moci vo svojích rukách a nie štát a ministerstvo školstva. To Vśak neznamená, že netreba nejaký centrálny orgán, ktorý plní riadiacu funkciu na štruktúrnej úrovni. tá funkcia by však mala v podstate spočívať v poskytovaní slobody a dohliadania na jej dodržiavanie v oblasti vzdelávania, tak aby mali ľudia slobodný prístup k čomukoľvek.

Nebude ani Jeden človek ktorý sa nebude chcieť učiť. Ale bude nespočet, ktorý sa odmietnu Musieť sa učiť. Práve to je prejav slobodného a silného ducha. To že sa voči tomu deti búria je scela normálne. i to že majú také otázky. Deti v systéme, ktorý popisujem takéto otázky nekladú. pretože viedia prečo sa učia to či ono. Bavia ťa autá? to nieje len jazdiť a čo blázni do motorov. dnes je to samá elektronika počítače atď. to nieje len tak. potrebuješ vedieť písať počítať... milion veci okolo áut. nie každého too baví. a koho to baví sa popri tom naučí všetko, čo k životu potrebuje, pretože sám život sám ho k tomu prinúti. žiješ v nejakom svete nie vo vákuu... ten svet nejak funguje... je dobré vedieť ako. dala ti to jóga? fajn. biblia? fajn. Fyzika? fajn. Ksb? fajn. naučil si sa to pri liečení ľudí? fajn. Supér. a presne o to tu ide. vieš to tak nejak samo sebou? to je na parádu, pretože takých treba. nie papagájov učebníc. Samostaných prirodzene chápajúcich ľudí. Najprv je preba si osvojiť vôbec proces učenia. to sa dá všade a pri čomkoľvek. praktickom aj teoretickom. Akejkoľvek činnosti, ktorú si vedome, cielene,
a s vlastnej vôle usvojujem (učím sa). sám od seba a pre seba. pre svoju komunitu a svoju Zem. Pretože chápem k čomu to je dobré. Nie preto že mi to niekto povedal. Preto, že som na to prišiel sám.

Přidat nový příspěvek