Re: Re: Re: Re: Re: Silné

M.C. | 19.09.2017

Popisovaný systém vzdělávání nemůže obecně fungovat.
Takto se dají vzdělávat nadaní jednotlivci nebo malé skupinky dětí, ale při plošné aplikaci to povede k naprosté debilizaci.
Protože vzdělání musí být určitým způsobem strukturované, ucelené a jednotlivé části musí navazovat jedna na druhou.
Dítě u většiny věcí předem nechápe, k čemu mu to může být.
To pochopí, až si ty znalosti osvojí a naučí se je používat.
Já to vidím u svých dětí - neustále kladou otázky typu: Proč se to mám učit? K čemu mi to bude?
Odpovídám jim zcela popravdě, že dopředu neví do jakých situací se dostanou a jaké znalosti budou potřebovat. Jednotlivé informace se dají vyhrabat na internetu ale k pochopení principu a souvislostí je potřeba delší čas a odborný výklad.
Také jim říkám, že já jsem z učiva základní školy někdy použil skoro všechno, ze střední také, protože se vystudovaným oborem dodnes živím.
Ale základním předpokladem k tomu, abych mohl používat nějaké znalosti je to, že si je musím osvojit. Nemusím nosit v hlavě všechny informace, to ani nejde a není to účelné, ale musím mít osvojeny principy a zákonitosti, vědět co k čemu patří, znát vzájemné souvislosti a mít osvojený příslušný pojmový aparát.
Pokud tohle v hlavě mám, dokážu si kteroukoliv další konkrétní informaci zasadit do souvislostí a správně použít.
A dokážu také zformulovat myšlenku nebo předat informaci tak, aby ji ten druhý pochopil.

Přidat nový příspěvek