Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Prežitok

Max | 16.08.2017

Jak už jsem napsal v jiném příspěvku, důkaz čehokoliv vždy vychází z osobní zkušenosti (přímého vnímání toho co jest). Pokud z něj nevychází, je to víra. Poctivost ateistické filozofie je v její odmítání víry v jakékoliv podobě - což je jí nutno přičíst k dobru. Jenže taková je každá poctivá filozofie (což je rozdíl mezi filozofií a pseudofilozofií). Základní vada ateizmu je, že ve svých konstrukcích vychází od Já ke Světu, nikoliv od Světa k Já. V kombinaci s mozaikovým vnímáním světa je to sice handicap, ale v podstatě překonatelný. V kombinaci s kaleidoskopickým vnímáním světa je to ovšem smrtící. Doporučil bych podívat se do materiálů KSB (především Základů sociologie) kde se toto diskutuje. Všichni jsme byli od mládí kondicionování aby jsme měli kaleidoskopické vnímání, proto žijeme tak jak žijeme a některé věci se nám stále nedaří uchopit. Navíc mozaikové vnímání lze jen obtížně vybudovat bez použití systému trojjedinosti Matérie-Informace-Míry jako mezních kategorií zobecnění při budování obrazu a modelu světa v psychice.

Ohledně špagetového monstra: samozřejmě že můžete přijmout takovou hypotézu a pracovat s ní, vytvořit si teorii a na její osnově vypracovat postup možné testovatelnosti důkazu pravdivosti teorie. Standardní vědecký postup. To že vám nepřipadá účelné něco takového dělat je jiná věc. Mě ostatně také ne, protože špagetové monstrum tak jak je definováno pastafariánstvím mi nepřijde ani užitečné ani zajímavé zkoumat. Na druhou stranu bych rád věděl kdo jsem, kde jsem se to sakra ocitl a co tu mám hergot dělat, takže zkoumat sebe a prostředí ve kterém jsem mi osobně přijde velice účelné. Po více než 40 letech zkoumání mi KSB a DVTR poskytlo NǍSTROJE jak s tímto pracovat mnohem efektivněji (zatím jsem nenašel lepší), a při ohlédnutí zpět musím konstatovat že za tři roky studia a praxe s KSB-DVTR jsem si udělal v dané problematice mnohem jasněji než za předchozích několik dekád. Za mě rozhodně spokojenost, takže mohu pouze doporučovat. Faktem ovšem je, že KSB/DVTR je komplexní celek. Dá se do něj vstoupit odkudkoliv, ale různé vstupní body jsou pro různé lidi různě vhodné. To že se KSB/DVTR zabývá také problémem Boha je jedině její plus (bez toho by nebyla úplná), nicméně je to jedna z nejsložitějších vstupních bran. Zkuste radši Základy sociologie a dostat se k diskuzi v KSB o Bohu z jiné strany, pak vám to možná nebude dávat větší smysl když se to bude opírat o jiné aspekty celku. Ono je totiž těžko se bavit o Bohu když pod tím pojmem má v psychice každý jiný obraz. Pokud pochopíte jaký obraz Boha má KSB, pak vám možná bude nakonec dávat smysl jak s tímto pojmem pracuje a co vyvozuje.

Přidat nový příspěvek