smutek

vasek | 27.12.2016



Podle všeho došlo u TU-154 k selhání řídícího systému druhou možností je přetažení TU-154 pilotem, ale to asi není díky zkušenostem pilota první třídy Romana Volkova pravděpodobné.

K čemu došlo . Z letiště Adler se startuje směrem nad černé moře a jelikož let měl pokračovat směrem nad kaspické moře a pak Irán tak pilot hned po startu točí "malé S" a pak 2 x 90 pravá čím letadlo otáčí o 180 stupňů a vrací se proti směru dráhy, to celé po čas nabírání výšky. Po druhé otáčce se letadlo dostalo do vysokého uhlu náběhu , kdy letadlo jako by stojí na ocase, tím ztratilo výšku a zadní částí tříslo o hladinu , zadek se lomil a trup samotný se zvedl a udělal skok, to způsobilo velký rozptyl trosek. Je na to očitý svědek z pobřežní stáže RF , čili není to teorie.

Jak k tomu došlo, jednou z možností je selhání řídícího systému TU-154, při této situlaci se klapky stanou neovladatelné stejně jako kormidlo, letadlo lze řídit jen výkonem motoru už se to stalo a paradoxem je, že v posádce tohoto letadla byl i navigátor podplukovník Alexander Petuchov, který tuto závadu již zažil v roce 2011 na letadle RA-85563, tehdy díky vyšší výšce posádka zvládla s letadlem přistát tady je video z legendárního letu https://www.youtube.com/watch?v=BYoIIEOFCvQ

Podruhé mu to nevyšlo. Druhou možností je přetažení letadla, tedy náběh vyšší než 18St , při něm by také došlo ke ztrátě rychlost ale pád by asi vypadla jinak a pilot s 3000hodin by asi takovou chybu neudělal.

Přidat nový příspěvek