dym s TAKR

Belzebub | 27.11.2016

Admiral Kuzněcov takto kouří z toho důvodu, aby byly méně tepelně zatěžované kotle.
Ten hustý dým je způsoben nedokonalým spalováním, při kterém jsou kotle méně tepelně zatěžované.
Už v projektu jsou ty kotle "odlehčené" kvůli snížení jejich hmotnosti a to má za následek, že ty kotle nejsou potom až tak tepelně odolné, či přesněji řečeno, při vysoké tepelné zátěži je jejich životnost nižší, než by mohla být, kdyby byly konstruované jako těžší a odolnější.
A proto i vzhledem k tomu, že už jsou to kotle letité, je-li to možné, snaží se je provozovat v režimu menší tepelné zátěže, aby jim vydrželi déle a bez větších poruch.
Na emise kašlou, potřebují aby jim to bezproblémově sloužilo, a paliva mají zřejmě také dost, tak to provozují takto.

Toto jsem se dočetl na ruských webech, když jsem hledal vysvětlení.

Když si najdete nějeké video, či fotografie, kde třeba startují z jeho paluby letadla a pluje tedy vyšší rychlostí a kvůli tomu musí dávat kole výkon větší, je vidět, že kouření se výrazně sníží, protože je nutné provozovat je v režimu dokonalejšího spalování při vyšší teplotě, aby dávaly potřebný výkon.
Není to tedy tak, že by kotle čadily, "protože jsou rozbité", ale právě naopak tolik čadí, aby se jim "nerozbily".......i když samozřejmě kdyby byly nové a nebylo třeba řešit životnost při vysoké tepelné zátěži, či byly prostě "lepší", mohli by je provozovat stále v takovém režimu, aby kouřili minimálně.

Přidat nový příspěvek