Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na pravou míru

Zdeněk | 30.10.2016

Milý pane Udo, při vší úctě,jste typický intelektuál západní provenience, který je oklamán falešným egem a myslí si, že Evropa je výkvět civilizace a vzdělanosti. Skutečnost je zcela jiná. Jsou to právě Evropané a občané obou Amerik,kteří nemají dostatečné vzdělání v oblasti duchovní vědy. Neexistuje univerzita, která by tuto vědu seriozně učila-tedy na základě vědecké a neovlivněné analýzy. A neexistuje k tomuto kroku ani politická vůle. Ba naopak je podporováno matení a demoralizace.

Podle Véd, milý pane, byla řízena civilizace statisíce let v naprostém souladu s přírodou i Bohem v předchozích jugách. To potvrdí další necenzurovaný výzkum -pokud bude mír. Chyba je především v tom,že existuje množství literatury, která je úmyslně i neúmyslně matoucí. Viz tisíce sekt a sektiček a pět velkých náboženství. To se bohužel týká i Véd a Indie.

Původně se Védy tradovaly pouze v ústním podání,ale před 5000 lety je sepsal Vyásadeva inkarnace zmocněná pro literaturu. Ten předal lidstvu Védy,Purány,Vedánta-sutru a Mahabháratu. Toto písemné sdělení bylo nutné s přicházejícím úpadkovým věkem Kali-yugy. Ve stejné době jako Vyásadeva,nebo dokonce ještě před ním žili jiní velcí mudrci jako Gautama, Kánada, Jaimini, Kapila, Aštavakra, a ti všichni předložili své filozofické směry. Patří k nim i Pataňjáli a každý z těchto šesti velkých rišiů zastává odlišný způsob filozofického nazírání, stejně jako moderní filozofové a spekulanti.

Rozdíl mezi šesti filozofickými cestami výše uvedených slavných mudrců a cestou Vyásadeva je následující: Védské transcendentální poznání sestupuje přímo od Osobnosti Božství. Milostí Pána byl osvícen Brahmá,první živá bytost ve vesmíru, od Brahmy byl osvícen Nárada a od Nárady Vyása. Poznání, které bylo přijato v řetězci učednické posloupnosti, je tedy dokonalé. Nikdo se nemůžestát dokonalým duchovním mistrem, pokud nepřijme toto dokonalé poznání od učednické posloupnosti. To je tajemství jak získat transcendentální poznání.

To napsal Šríla Prabhupáda, který je laickou veřejností, ale i vůli lídrů velkých náboženství stále pomlouván a neuznáván. Naštěstí jsou i jiní velcí filozofové, vědci a učenci, kteří tento názor na osobnost Prabhupády neuznávají. Viz knihu z druhého světového kongresu: Second World Congress for the Synthesis of Science and Religion held in Calcutta in January 1997,as a centenary tribute to Srila Prabhupada who was one of the most prominent spirituel and cultural ambassadors of the 20th century India.

Přidat nový příspěvek